Päätoimen ohella (joka ei liity valokuvaukseen) olisi tarkoitus ruveta tuottamaan kuvia lehdelle.
Mikä olisi verotuksellisesti järkevin tapa veloittaa kuvista saadut palkkiot?
Toiminimen perustaminen ilmeisesti vaikuttaa ansiosidonnaisiin JOS sattuisi saamaan lomautuksen päivätyöstä?
Järkevin kuvien veloitustapa?
-
-
Sivutuloverokortti ja freekortti toimii. Ekassa vaan on pikkasen kovemmat veroprosentit ja toiseen saa itte määritellä sen.
Itse olen tällainen jokapaikanhöylä niin olen kaikki hommat aina hoitanut verokortilla raksahommista valokuvauksiin. (en muista nyt sen kortin nimeä mut kaivan esiin sen tänään)
Itse olen tällainen jokapaikanhöylä niin olen kaikki hommat aina hoitanut verokortilla raksahommista valokuvauksiin. (en muista nyt sen kortin nimeä mut kaivan esiin sen tänään)
-
- Viesti:
Pieni tai suurempi pidätysprosentti nyt ei tarkoita sitä etteikö verottaja tasaisi hommaa vuoden lopussa. Ei kannata kikkailla, jos ei tiedä tasan tarkkaan mitä on tekemässä.overdoze kirjoitti:Sivutuloverokortti ja freekortti toimii. Ekassa vaan on pikkasen kovemmat veroprosentit ja toiseen saa itte määritellä sen.
-p-
pekkapotka.com
-
Näinhän se menee, että verottaja katsoo vuoden lopussa koko vuoden ansiot ja verottaa sen mukaan. Niitä voi maksaa sitten myöhemmin mätkyinä tai etukäteen ja saada mahdollisesti jotain takaisin. Kun siirtää tilistään riittävästi valtiolle, ei jälkikäteen tarvi enää antaa enempää. Korko sijoitukselle tuolla kyllä on vähän kehno.ppotka kirjoitti: Pieni tai suurempi pidätysprosentti nyt ei tarkoita sitä etteikö verottaja tasaisi hommaa vuoden lopussa. Ei kannata kikkailla, jos ei tiedä tasan tarkkaan mitä on tekemässä.
-p-
Toi verottajan kanssa menetteleminen pitää vaan itse selvittää ja valita omaan käyttöön paras ratkaisu. Kurjinta hommassa on, että edes siellä verotoimistossa ei pystytä neuvomaan asiassa vaan on tosiaankin omillaan.
Olennaisempaa on melkeinpä, että onko tuo toiminnasta saatu korvaus palkkaa vai työkorvausta. Siitä löytyy enemmän tuolta:
http://vero.fi/?article=4050&domain=VER ... nguage=FIN
Vähän valitan loppuun, että itseä on pitkänlinjan yrittäjänä rieponut verottajalta saadut ohjeet, jotka kuitenkaan loppupeleissä eivät olekaan pitäneet paikkansa. Edes maksulliset ennakkopäätökset ei lopullisessa verotuksessa merkitse mitään, kaikki riippuu käsittelijästä.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
-
TheHatter kirjoitti:Edes maksulliset ennakkopäätökset ei lopullisessa verotuksessa merkitse mitään, kaikki riippuu käsittelijästä.
Jos käsittelijä sooloilee, niin eihän siihen tarvitse tyytyä.
"Verohallinnon on asiakkaan vaatimuksesta noudatettava tuloveroa koskevaa ennakkotietoa verotusta toimitettaessa. Asiakas voi esittää vaatimuksen ennakkotiedon noudattamisesta merkitsemällä vaatimuksen veroilmoituslomakkeeseen, erillisellä ilmoituksella tai esimerkiksi liittämällä ennakkotietopäätöksen veroilmoitukseensa."
Lisää:
http://www.vero.fi/?article=8464&domain ... nguage=FIN
-
Niin, tuo on hieno ja ylevä teksti noin teoriassa. Lopullisestihan merkitsee vain se, paljonko pitää sieltä rahamassista kruunulle ammentaa. Nimim. Maksanut lisäveroa siitä, että kassakaapissa oli liikaa rahaa osakkaiden käytettävissä.hsm kirjoitti: Jos käsittelijä sooloilee, niin eihän siihen tarvitse tyytyä.
"Verohallinnon on asiakkaan vaatimuksesta noudatettava tuloveroa koskevaa ennakkotietoa verotusta toimitettaessa. Asiakas voi esittää vaatimuksen ennakkotiedon noudattamisesta merkitsemällä vaatimuksen veroilmoituslomakkeeseen, erillisellä ilmoituksella tai esimerkiksi liittämällä ennakkotietopäätöksen veroilmoitukseensa."
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
-
Juu, jos asikkaalle sivutulokortti kelpaa niin sillä.ppotka kirjoitti:Pieni tai suurempi pidätysprosentti nyt ei tarkoita sitä etteikö verottaja tasaisi hommaa vuoden lopussa. Ei kannata kikkailla, jos ei tiedä tasan tarkkaan mitä on tekemässä.overdoze kirjoitti:Sivutuloverokortti ja freekortti toimii. Ekassa vaan on pikkasen kovemmat veroprosentit ja toiseen saa itte määritellä sen.
-p-
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"