Canvastaulujen reunacroppaus?

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
PekkaM

Canvastaulujen reunacroppaus?

Viesti Kirjoittaja PekkaM »

Olen miettinyt sisustuselementiksi maisemakuvasta tuollaisia ja kun on 5D Mark II:lla otettu kuva jossa yksityiskohtia piisaa, tekisin mieluummin monessa osassa siitä isomman. Ifolorin 40*60-kokoa olen miettinyt ja kuvaa neljälle tuollaiselle painettuna.

Kuvalla on kokoa 5616*3744 pikseliä joten neljännesten koko olisi 2808*1872 pikseliä. Miten pitäisi optimoida jotta kuva-ala olisi mahdollisimman eheä? Paljonko häviää reunoista kuvaa sinne sivustalle?

Ihan vieriviereen en niitä kuitenkaan ajatellut joten kankaiden etupinnan reunojen ei ole pakko sopia yhteen ihan täydellisesti.

Lisäkyssärinä kiinnostaisi tietää, että miten hyvin yksityiskohdat piirtyvät noille kankaille?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JariK1

Viesti Kirjoittaja JariK1 »

mitään mistään tiiä, mutta jos lähetettäviin kuviin soppais vaikka valkoista reunaa.. -> ei jää kulman taakse niin paljoa

;)

sillä kalliilla rungolla kuvattuja ihania yksityiskohtia
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

Se valkoisen lisääminen on siitä hankalaa, että kangasta ei kehykselle pingota kone, vaan ihminen. Kangas ei tule aina tismalleen samaan paikkaan. Valkoisella kikkailemalla saattaa saada sitä valkoista etupintaan.

Se prosessi, jota itse olen seuraillut, haluaa kuvaa sen kehyksen paksuuden verran lisää, 2 cm joka reunalle. En osaa sanoa Ifolorista, eikö nuo kerro sivuillaan?

Jos jotain haluaa kikkailla, niin kannattaisi laittaa jotain kuvaa nähden neutraalia sinne reunalle, vaikka venyttää kuvan reunat 2 cm lisää.

Periaatteessa kuva piirtyy yllättävän hyvin. Printteri käyttää ihan samoja tulostusresoluutioita. Kuitenkin kankaan pinnan rakenne aiheuttaa, ettei kuva ole ihan niin tarkka. Toisaalta olen sitten käyttänyt tuota hyväksenikin. Joku 70-100 ppi:tä riittää oikein mainiosti tuolle kuvan resoluutioksi.
PekkaM

Viesti Kirjoittaja PekkaM »

JariK1 kirjoitti:mitään mistään tiiä, mutta jos lähetettäviin kuviin soppais vaikka valkoista reunaa.. -> ei jää kulman taakse niin paljoa
Kuittailut leikattu pois ;)

Mutta joo, olisi kiva että sinne kaikkien ulkosivuille ainakin taittuisi sitä kuvaa. Taulujen välisillekin sivustoille voisi mielellään kuva jatkua mutta niin, että samat pikselit löytyy viereisen taulun kuvapinnalta. Eli ei valkoista, se jatkuva kuva näyttää kivalta.

Ei kai auta kuin ottaa laskin käteen. Kai sen voi suunnilleen tuosta taulun kuvapinnan mitoista ja paksuudesta laskea...
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Kannattaa tilata Canvasit (valkoreunaisina) , pelkkinä tulosteina ja pingotella ne kiilapuihin itse.

Niin minä teen.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

Kävin kurkkaamassa Ifolorin tilaussivua, ehkä sinunkin kannattaisi. Siellä on esikatselut ja rajausmahdollisuudet, jotka taitavat huomioida tuon reunan yli kääntyvän osan, tosin tehty rajaus sisältää siis tuon käännön.

Tuo voisi onnistua aikalailla hyvin jopa lataamalla vain se yksi iso kuva sinne ja sitten tekemällä neljä versiota sopivilla rajauksilla.

2 cm reunoista Ifolorikin puhuu.

Hannun menetelmä on ihan hyvä. Tosin sitä pingottamista kannattaa ensin harjoitella yhdellä ylimääräisellä kuvalla, jos sitä ei ole tehnyt ennen. Kiilakehyksiä saa taidekaupoista, eivät maksa juuri mitään.
kapama-7

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

Yhteen näyttelyni harkitsin kankaalle tehtyjä vedoksia, mutta kun näin eri vaihtoehtoja, niin luovuin moisesta. Kaikissa näkemässäni vaihtoehdoissa sävyt katosivat, varsinkin tummassa päässä. Pintarakenteesta johtuen kiilteli tumma pää aina ja ikävällä tavalla kadottaen kaiken, mitä siellä olisi saattanut ollakin.

Hankala materiaali.

kapa
Vastaa Viestiin