Kaupunkilegendat ovat aina jonkun kaverin kokemia...Hel_NiS kirjoitti:Oon kuullut saman jutun, tosin silloin juttuun kuuluivat hirvenmetsästäjä, riuku, nuotiolle kokoontuminen makkaranpaistoon. Huppuun haisemaan hiipinyt ylläri oli tässäkin loppukliimaksina.Munt kirjoitti: Asiaan liittyen voisin kertoa kaverini tapauksesta, joka kieltämättä hiukan huvittaa.
...
Poliisi kielsi kuvaamisen - kuvaaja teki rikosilmoituksen
-
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Juu, kaikki muualta kuullut ovat hihasta vedettyjä. Pötyä. Poliisi on arvostettu taho, ja syystä!fotom kirjoitti:Väliin kysymys:
Moniko on henkilökohtaisesti joutunut poliisin mielivallan kohteeksi ja pitää ko. viranomaisia jotensakin huonoina?
Älkääkä nyt kertoko kaverin tutun serkun kaiman tyrimisistä, vaan ihan omakohtaisista kokemuksista.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011012 ... 0_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011012 ... 8_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011012 ... 0_uu.shtml
Waldo's Peoplen Waldo:
-
Ja jokos tämäkin oli:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011020 ... 6_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011020 ... 6_uu.shtml
Waldo's Peoplen Waldo:
-
-
- Viesti:
Mulla on muutama kokemus joutumisesta poliisin mielivallan kohteeksi. Joskus kaauan sitten n.15 vuotiaana olin palaamassa illalla kotiin ja juna-asemalla oli poliiseja ja he pysäyttivät minut ja alkoivat tentata kaikesta, mitä kaupunginosassa oli kyseisenä iltana tapahtunut, minne olin menossa ja mistä tulossa. En ollut koko iltana ollut siellä, joten en voiniut tietenkään tietää mistään mitään. Lopulta nämä natsisiat käskivät minun mennä kotiin, jonne olin muutenkin menossa, mutta mielestäni se, minne menen ei kuulu vapaassa maassa vähääkään virkavallalle ja vielä vähemmän heidän käskyvaltansa alle.fotom kirjoitti: Mutta, miten on, moniko on tuntenut saaneensa osakseen vääryyttä ko. taholta? Älkääkä nyt kertoko kaverin tutun serkun kaiman tyrimisistä, vaan ihan omakohtaisista kokemuksista.
Toinen kerta, jolloin poliisit käyttäytyivät hyvin arveluttavasti oli, kun ajoin pientä ylinopeutta autolla. Cruisessa oli asetettuna tasan 100km/h, joka oli mitattu todelliseksi nopeudeksi 96km/h. Ajoin 80 alueella Itäväylällä ja poliisit ampaisivat rampista perään, pysäyttivät ja väittivät, että olin heidän oman mittarin mukaan ajanut 110km/h. Auto oli edelleen käynnissä ja nopeuteni cruisessa muistissa, joten pyysin, että poliisit käyvät kokeilemassa, paljonko sitä nopeutta autoon tulee, kun painavat resumea, mutta siihen nämä pellet eivät suostuneet. Kun pyysin näyttämään tutkasta lukeman, niin kertoivet, että eivät laittaneet tutkaa päälle, koska heillä on oma volkkarin kalibroitu nopeusmittari yms. Lopulta he kirjoittivat sakkolappuun sen 110km/h, mutta antoivat vain rikesakon, joka oli ollut summaltaan sama, kuin se olisi ollut todellisella nopeudellani 96km/h, joten tyydyin siihen. Tämäkin tapaus vahvisti käsitystäni, että pääosin suomalainen poliisi on kiero paskiainen. Sääli sinäänsä, että muutamien rehellisten poliisien maineen pilaa mätä enemmistö.
Joskus myöhemmin kävin pyytämässä Helsingin poliisia tutkimaan rikkooko Helsingin poliisi lakia, kun se hyväksyy Helsingin Taksiautoilijoiden laatiman ajovuorolistan. Silloin laki antoi mahdollisuuden paikallisen poliisin määrätä ajankohdista, jolloin taksit saivat tehdä töitä ja laki myös mahdollisti poliisin delegoida tämä ajovuorolistan laatiminen taksien enemmistöä edustavalle taholle. Lain vastaisuus oli kuitenkin siinä, että tämä Helsingin Taksiautoilijoiden laatima ja poliisin vahvistama ajovuorolista sisälsi ajankohtien lisäksi paikkoja, joissa operoiminen oli tiettyinä ajankohtina ainoastaan sallittu (ns. satamavuorot) ja tämä oli selkeästi lain vastaista toimintaa poliiseilta vaihteeksi. Aika pian tämän jälkeen joku poliisi (huoneen koosta päätellen päälikkötasoa) otti minut puhutteluun. Sen sijaan, että hän olisi tunnustanut, että poliisi rikkoo lakia, minkä kerkeää ja kertonut muuttavansa poliisin toimintatapoja, hän päätti uhkailla ja pelotella minua ja sen verran onnistuneesti vielä, että annoin asian olla.
Viimeisin ikävä kokemus poliisin mielivallasta on melko tuore ja kirjoitinkin siitä täällä. Siinä tapauksessa onnettomuuspaikalla liikennettä ohjannut poliisi käski minun lopettaa kuvaamisen, koska en suostunut kertoa hänelle nimeäni enkä sitä, mihin lehteen kuvasin. Sanoin tekeväni kansalaisjournalismia. Hän pyysi minua poistumaan, jos en kuvaa mihinkään lehteen. Poistuinkin siitä sitten melko pian. Niin ja kuvat muuten julkaistiin lehdessä.
-
-
Talteen :DSAnttila kirjoitti: Mulla on muutama kokemus joutumisesta poliisin mielivallan kohteeksi. Joskus kaauan sitten n.15 vuotiaana olin palaamassa illalla kotiin ja juna-asemalla oli poliiseja ja he pysäyttivät minut ja alkoivat tentata kaikesta, mitä kaupunginosassa oli kyseisenä iltana tapahtunut, minne olin menossa ja mistä tulossa. En ollut koko iltana ollut siellä, joten en voiniut tietenkään tietää mistään mitään. Lopulta nämä natsisiat käskivät minun mennä kotiin, jonne olin muutenkin menossa, mutta mielestäni se, minne menen ei kuulu vapaassa maassa vähääkään virkavallalle ja vielä vähemmän heidän käskyvaltansa alle.
Toinen kerta, jolloin poliisit käyttäytyivät hyvin arveluttavasti oli, kun ajoin pientä ylinopeutta autolla. Cruisessa oli asetettuna tasan 100km/h, joka oli mitattu todelliseksi nopeudeksi 96km/h. Ajoin 80 alueella Itäväylällä ja poliisit ampaisivat rampista perään, pysäyttivät ja väittivät, että olin heidän oman mittarin mukaan ajanut 110km/h. Auto oli edelleen käynnissä ja nopeuteni cruisessa muistissa, joten pyysin, että poliisit käyvät kokeilemassa, paljonko sitä nopeutta autoon tulee, kun painavat resumea, mutta siihen nämä pellet eivät suostuneet. Kun pyysin näyttämään tutkasta lukeman, niin kertoivet, että eivät laittaneet tutkaa päälle, koska heillä on oma volkkarin kalibroitu nopeusmittari yms. Lopulta he kirjoittivat sakkolappuun sen 110km/h, mutta antoivat vain rikesakon, joka oli ollut summaltaan sama, kuin se olisi ollut todellisella nopeudellani 96km/h, joten tyydyin siihen. Tämäkin tapaus vahvisti käsitystäni, että pääosin suomalainen poliisi on kiero paskiainen. Sääli sinäänsä, että muutamien rehellisten poliisien maineen pilaa mätä enemmistö.
Joskus myöhemmin kävin pyytämässä Helsingin poliisia tutkimaan rikkooko Helsingin poliisi lakia, kun se hyväksyy Helsingin Taksiautoilijoiden laatiman ajovuorolistan. Silloin laki antoi mahdollisuuden paikallisen poliisin määrätä ajankohdista, jolloin taksit saivat tehdä töitä ja laki myös mahdollisti poliisin delegoida tämä ajovuorolistan laatiminen taksien enemmistöä edustavalle taholle. Lain vastaisuus oli kuitenkin siinä, että tämä Helsingin Taksiautoilijoiden laatima ja poliisin vahvistama ajovuorolista sisälsi ajankohtien lisäksi paikkoja, joissa operoiminen oli tiettyinä ajankohtina ainoastaan sallittu (ns. satamavuorot) ja tämä oli selkeästi lain vastaista toimintaa poliiseilta vaihteeksi. Aika pian tämän jälkeen joku poliisi (huoneen koosta päätellen päälikkötasoa) otti minut puhutteluun. Sen sijaan, että hän olisi tunnustanut, että poliisi rikkoo lakia, minkä kerkeää ja kertonut muuttavansa poliisin toimintatapoja, hän päätti uhkailla ja pelotella minua ja sen verran onnistuneesti vielä, että annoin asian olla.
Viimeisin ikävä kokemus poliisin mielivallasta on melko tuore ja kirjoitinkin siitä täällä. Siinä tapauksessa onnettomuuspaikalla liikennettä ohjannut poliisi käski minun lopettaa kuvaamisen, koska en suostunut kertoa hänelle nimeäni enkä sitä, mihin lehteen kuvasin. Sanoin tekeväni kansalaisjournalismia. Hän pyysi minua poistumaan, jos en kuvaa mihinkään lehteen. Poistuinkin siitä sitten melko pian. Niin ja kuvat muuten julkaistiin lehdessä.
-
Ei tähän tarinaan voi muuta sanoa kuin että voimia poliiseille! Ei varmasti ole helppoa, kun joutuu tekemisiin tällaisten tapausten kanssa. Siinä ovat taas kerran vanhemmat jättäneet opettamatta lapselle elämän perusasioita.SAnttila kirjoitti: Mulla on muutama kokemus joutumisesta poliisin mielivallan kohteeksi.
-
- Viesti:
Sen sijaan, että alat pilkkaamaan mun vanhempia, niin voisit vaikka kertoa hieman tarkemmin, mitä tarkoitat?kunijo-1 kirjoitti: Ei tähän tarinaan voi muuta sanoa kuin että voimia poliiseille! Ei varmasti ole helppoa, kun joutuu tekemisiin tällaisten tapausten kanssa. Siinä ovat taas kerran vanhemmat jättäneet opettamatta lapselle elämän perusasioita.
-
- Viesti:
-
Tapaus 1: Kaupungilla on ollut levotonta ja sinä 15-pojannulkkina olet yksin liikenteessä. Poliisi osoitti olevansa tehtäviensä tasalla kehottamalla sinua menemään suoraan kotiin ja välttymään joutumasta ikäviin tilanteisiin. Täydet pisteet poliisille! Ja tästä sinä sait aiheen kutsua poliiseja natsisioiksi. Osoitit melkoista kakaramaisuutta.
Tapaus 2. Jäät kiinni ylinopeudesta, jota olet ajanut tietoisesti. Haluat, että poliisi käy kokeilemassa autosi nopeutta cruise päällä, vaikka mikään ei voi todistaa sinun käyttäneen cruisea ennen pysäytystä. Teit itsesi naurettavaksi, vaikket olisi poliisia paskiaiseksi nimittänytkään.
Tapaus 3. Käyt poliisiasemalla pyytämässä poliisia tutkimaan, rikkovatko he itse lakia hyväksyessään taksiautoilijoiden ajovuorolistan. Sitten odotat, että poliisi muuttaa toimintatapojaan sinun käyntisi takia. Mitähän poliisin työstä tulisi, jos se hyppäisi satunnaisten "neuvojien" pillin mukaan? Jos ymmärrät noin paljon laeista ja oikeuskäytännöistä, miksi et tehnyt tutkintapyyntöä asiasta?
Tapaus 4: Haluat kuvata onnettomuuspaikalla, mutta et suostu kertomaan poliisille nimeäsi ja sitä, oletko työssä siellä. Kiellät kuvaavasi lehteen ja kuitenkin nyt kehut, että lehteen kuvasit. Vaikuttaa siltä, että sinulla ei minkäänlaista kykyä tai halua yhteistyöhön ja sitten valitat, kun toiset eivät kumartele sinulle.
Ihan vaan vihjeeksi vastaisen varalle: Olen itse kuvannut lukuisilla onnettomuuspaikoilla ja aina hyvässä yhteishengessä poliisien kanssa. Minulle ei tosin tuota minkäänlaista vaikeutta kertoa nimeäni, jos poliisi sitä kysyy. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Tapaus 2. Jäät kiinni ylinopeudesta, jota olet ajanut tietoisesti. Haluat, että poliisi käy kokeilemassa autosi nopeutta cruise päällä, vaikka mikään ei voi todistaa sinun käyttäneen cruisea ennen pysäytystä. Teit itsesi naurettavaksi, vaikket olisi poliisia paskiaiseksi nimittänytkään.
Tapaus 3. Käyt poliisiasemalla pyytämässä poliisia tutkimaan, rikkovatko he itse lakia hyväksyessään taksiautoilijoiden ajovuorolistan. Sitten odotat, että poliisi muuttaa toimintatapojaan sinun käyntisi takia. Mitähän poliisin työstä tulisi, jos se hyppäisi satunnaisten "neuvojien" pillin mukaan? Jos ymmärrät noin paljon laeista ja oikeuskäytännöistä, miksi et tehnyt tutkintapyyntöä asiasta?
Tapaus 4: Haluat kuvata onnettomuuspaikalla, mutta et suostu kertomaan poliisille nimeäsi ja sitä, oletko työssä siellä. Kiellät kuvaavasi lehteen ja kuitenkin nyt kehut, että lehteen kuvasit. Vaikuttaa siltä, että sinulla ei minkäänlaista kykyä tai halua yhteistyöhön ja sitten valitat, kun toiset eivät kumartele sinulle.
Ihan vaan vihjeeksi vastaisen varalle: Olen itse kuvannut lukuisilla onnettomuuspaikoilla ja aina hyvässä yhteishengessä poliisien kanssa. Minulle ei tosin tuota minkäänlaista vaikeutta kertoa nimeäni, jos poliisi sitä kysyy. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
-
- Viesti:
Homma ei mennyt ollenkaan noin. Poliisit olivat heti alkuun erittäin epäasiallisia ja kohtelivat minua, kuin olisin ottanut osaa levottomuuksiin. He tutkivat pyytämättä reppuni ja pyysivät näyttämään henkilöpapereita. Ja tämä kaikki sen takia, että joku jossain oli tehnyt jotain. Se, mihin itse syyllistyin, oli omassa rauhassa käveleminen julkisella paikalla. Jos tuo ei ole natsisikailua poliisin osalta, niin en sitten tiedä mikä olisi. Jos ihmisten perusoikeudet yksityisyyteen ja koskemattomuuteen ovat missään arvossa, niin tuollaista ei pitäisi tapahtua, vaikka se tapahtuisiki jonkun poliisien mielestä suuremman hyvän takia.kunijo-1 kirjoitti:Tapaus 1: Kaupungilla on ollut levotonta ja sinä 15-pojannulkkina olet yksin liikenteessä. Poliisi osoitti olevansa tehtäviensä tasalla kehottamalla sinua menemään suoraan kotiin ja välttymään joutumasta ikäviin tilanteisiin. Täydet pisteet poliisille! Ja tästä sinä sait aiheen kutsua poliiseja natsisioiksi. Osoitit melkoista kakaramaisuutta.
Tässä tapauksessa täytyy myöntää, että en käyttäytynyt kovin asiallisesti. Se johtui siitä, että minulla keitti todella pahasti, kun poliisi väitti minun ajaneen 30km/h ylinopeutta, vaikka todellisuudessa ylinopeuteni oli 16km/h. Tuo ero on erittäin merkittävä siinä, että saako vain pienen rikesakon vai meneekö päiväsakoille. Ihmiset, keitä oli autossa kyydissä olisivat voineet mahdollisesti todistaa, että ajoin cruise päällä. Jo se, että poliisia ei oikeasti kiinnostanut totuus, jolloin he olisivat tutkineet myös minun tarinaani tukevia todisteita, osoitti, että he olivat täysiä paskiaisia. Satuin muuten näkemään toisen minua silloin mielivaltaisesti kohdelleista poliiseista seuraavana iltana huoltoaseman pihassa. Silloin tällä poliisilla oli melkoisesti ääni kellossa muuttunut. Pahoitteli sitä, että meillä molemmilla taisi olla huono ilta yms, mutta vahinko oli jo tapahtunut. Tulkitsen sen, että poliisit eivät antaneet kunnon sakkoja siten, että poliisit tiesivät tekevänsä vääryyttä, mutta eivät voineet kunniansa takia sitä myöntää.Tapaus 2. Jäät kiinni ylinopeudesta, jota olet ajanut tietoisesti. Haluat, että poliisi käy kokeilemassa autosi nopeutta cruise päällä, vaikka mikään ei voi todistaa sinun käyttäneen cruisea ennen pysäytystä. Teit itsesi naurettavaksi, vaikket olisi poliisia paskiaiseksi nimittänytkään.
Siis nimen omaan tein tutkintapyynnön. Pyysin poliisia selvittämään, rikkooko poliisi lakia toimiessaan kuten toimii. Se on tutkintapyyntö. En tiedä, mitä siitä tulisi, jos poliisi muuttaisi toimintatapojaan, kun heille osoitetaan selkeästi, että he rikkovat toiminnallaan jotain tiettyä lain pykälää vastaan, mutta haluan uskoa, että tilanne olisi paljon parempi, kuin se on nyt, kun tuntuu siltä, että poliisi voi tehdä ja yleensä tekee ihan mitä lystää täysin laista välittämättä.Tapaus 3. Käyt poliisiasemalla pyytämässä poliisia tutkimaan, rikkovatko he itse lakia hyväksyessään taksiautoilijoiden ajovuorolistan. Sitten odotat, että poliisi muuttaa toimintatapojaan sinun käyntisi takia. Mitähän poliisin työstä tulisi, jos se hyppäisi satunnaisten "neuvojien" pillin mukaan? Jos ymmärrät noin paljon laeista ja oikeuskäytännöistä, miksi et tehnyt tutkintapyyntöä asiasta?
En ollut paikalla tekemässä yhteistyötä kenenkään kanssa. En ole kenenkään tiellä ja ainoastaan dokumentoin, mitä paikalla tapahtuu. Se, minne ja millä asialla kuvaan, ei kuulu poliisille pätkän vertaa ja poliisienkin olisi syytä oppia se. On minun asiani päättää, kenelle kerron nimeni ja mihin laitan kuvani. On tietysti eri asia, jos poliisi tehtävänsä suorittamiseksi tarvitsee henkilötietojani. Silloin ne tietysti annan, koska laki valvoittaa minua tekemään niin.Tapaus 4: Haluat kuvata onnettomuuspaikalla, mutta et suostu kertomaan poliisille nimeäsi ja sitä, oletko työssä siellä. Kiellät kuvaavasi lehteen ja kuitenkin nyt kehut, että lehteen kuvasit. Vaikuttaa siltä, että sinulla ei minkäänlaista kykyä tai halua yhteistyöhön ja sitten valitat, kun toiset eivät kumartele sinulle.
Minun ongelma on se, että minua risoo pahasti poliisit, jotka käyttäytyvät, kuin he olisivat jotain jumalia tai vähintään euroopan omistajia, eivätkä kunnioita ihmisten perusoikeuksia. Se saa helposti hermot menemään ja yleensä keskustelu ei ole sitten kovin kaunista. Myönnän, että tietyissä tilanteissa olisi varmasti parempi käyttäytyä kuin selkärangaton olmi, vähät välittää omista oikeuksista ja tehdä "yhteistyötä" poliisin kanssa, mutta se vain vahvistaisi poliisin luuloja, että he voivat toimia miten tahansa. Ehkä Suomessa on vielä vallalla sellainen tsaarin aikainen viranomaispelko ja toisaalta perusoikeuksista ei kovin paljoa välitetä. Tästä varmaan kertoo jatkuva langettavien tuomioiden tulva Euroopan Ihmisoikeustuomioistoimesta.Ihan vaan vihjeeksi vastaisen varalle: Olen itse kuvannut lukuisilla onnettomuuspaikoilla ja aina hyvässä yhteishengessä poliisien kanssa. Minulle ei tosin tuota minkäänlaista vaikeutta kertoa nimeäni, jos poliisi sitä kysyy. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
-
- Viesti:
Kai olit peittänyt autosi rekisterikilvetkin? ;-)SAnttila kirjoitti:On minun asiani päättää, kenelle kerron nimeni ja mihin laitan kuvani.
Kaiken maailman törpötkin ne luulee olevansa vaikka mitä, mut ei ne oo ku hemmetinmoisia sössöjä vaan...
http://www.youtube.com/user/Starday02
http://www.youtube.com/user/Starday02
-
- Viesti:
...jotkut ihmiset löytävät aina itsensä baaritappelusta, mutta se ei ole heidän vikansa.SAnttila kirjoitti:Mulla on muutama kokemus joutumisesta poliisin mielivallan kohteeksi.
...jotkut ihmiset löytävät napikkain virkavallan kanssa, mutta se ei tietenkään ole heidän vikansa.
...jotkut kuvaajat joutuvat usein tilanteisiin missä heiltä kielletään kuvaaminen "julkisella paikalla".
No sinänsä aika hauska kirjoitus ja jos siitä ei jo ymmärrä miksi on aina napikkain poliisin kanssa niin ehkä ei edes kannata muuttaa toimintamalleja vaan jatkaa hyväksi toteamaasi tyyliä jatkossa. Tosin on silloin turha ihmetellä miksi poliisi on kokoajan kohtelemassa "väärin".
Mitä tulee poliisin penkomiin tavaroihin, nimen kysyntään yms. on aivan sallittua poliisilain nojalla.
http://www.laki24.fi/riri-poliisilaki.html
Käytännössä jos poliisi jotain sanoo tai tekee niin häntä kyllä "pitää" kuunnella ja totella VAIKKA tiedät heidän rikkovan lakia (tuskin rikkoo, mutta pointtina vaikka miten jurppis poliisin toiminta) ja teet tutkintapyynnön sitten myöhemmin perään. Käytännössä kummiskin poliisilain nojalla poliisi voi tehdä onnettomuus, mielenosoitus yms. tilanteissa käytännössä mitä vain.
Otan tuon sinun yhden "kokemuksen" vähän auki jos yhtään selventää mikä lähestymistavassasi on hieman korjattavaa.
On jo aika urhoollista mennä inttämään poliisille tai vastustelemaan heidän käskyjä eli esim. ihan onnettumuus tilanteissa. Ei oikeasti poliisi voi päästää siihen jokaista mattimeikäläistä räpsimään kuvia julkisen paikan nojalla. Siinä voi sotkea helposti todistusaineistoa ja ongelmallisinta on myös kuvan käyttö. Poliisin pitää valvoa oma tutkinta, muun liikenteen sujuvuus, onnettomuuden raivaus, ihmisten turvallisuus yms. - miten ihmeessä kuvittelet sen onnistuvan jos koko kylä seisoo tapahtumapaikan vieressä "julkisen paikan" nojalla?
Vaikka kuvien ottaminen on julkisessa paikassa sallittua niin ei se automaattisesti tee kuvien käyttämisestä julkisesti sallittua. Otat kuolonkolarista naapurin petestä kuvan päähalki ja raajat murskana todella hienon kuvan (omasta mielestäsi). Jos pidät sitä oman tietokoneen taustakuvana niin hyvä, mutta levitä se netissä niin nopasti siinä tulee moni laki eteen joka toteaa sinut syylliseksi erinäisistä rikkomuksista.
...jos poliisi kysyy et oletko lehdestä niin sillä he varmistaa että olet jotenkin tietoinen toimintatavoista jolloin poliisi voi keskittyä olennaiseen eikä sinun paimentamiseen.
Kun aloitin kuvaamisen niin itse olin aina polleana kuvaamassa ja haastamassa kaikki oikeuteen omien oikeuksien kaventamisesta (esim. kiellot kauppakeskuksissa).
...sitten myöhemmin tuli ahaa elämys, että vaikka kuvaaminen julkisella paikalla on sallittua ilman mitään etukäteislupaa niin lähetin kampin keskukseen viestiä, että olisi tämmöinen ja tämmöinen kuvaus et onnistuuko - ja onnistu. Olivat informoineet vartijoita yms. et siellä on yksi japsi kuvaamassa hääparia ympäri kauppakeskusta ja kuvien nähtyä totesi yhteyshenkilö et aina vain viestiä niin hän mielellään takaa työrauhan minulle.
Aina jos tuntuu siltä et voi tulla kuvaamisesta ongelmia ja tilanne on ennakoitavissa niin on omaa tyhmyyttä jos näitä ongelmia ei pyri minimoimaan omalla panoksella.
-
Jep, on tiettyjä ihmisiä, jotka ei vaan ymmärrä omaa parastaan. Toki on myös niin, että tietyistä oikeuksista täytyy pitää kiinni. Oikeus valokuvaamiseen on yksi niistä, mutta jos maalaisjärjellä ajateltuna se aiheuttaa häiriötä enemmän, kun kuvan ottaminen parantaisi maailmaa, kannattaa miettiä jos jättäisi ottamatta ja menisi pois.
Itse olen ollut tekemisissä virkavallan kanssa puolin toisin melko paljon ja nykyinen mielipide on, että poliisin käskyjä kannattaa noudattaa, jos muut pakottavat seikat ei muuta vaadi. Valittaa sitten vaikka jälkeenpäin. Kuitenkaan poliisiin ei tänä päivänä kannata suhtautua kuin jumalaan, poliisin tehtävä on ainoastaan mahdollisimman pienellä työllä ylläpitää järjestystä paikalla tai hankkia riittävästi näyttöä, että tutkittava on syyllinen. Siksi kannattaa tehdä vain ja ainoastaan se mitä käsketään ja vastata vain ja ainoastaan siihen mitä kysytään.
Vastaan ei poliisille kannata laittaa, hetken siinä voi pärjätä, mutta lopulta käy aina huonosti. Tuossa on siitä yksi todiste: http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=41916&c
Itse olen ollut tekemisissä virkavallan kanssa puolin toisin melko paljon ja nykyinen mielipide on, että poliisin käskyjä kannattaa noudattaa, jos muut pakottavat seikat ei muuta vaadi. Valittaa sitten vaikka jälkeenpäin. Kuitenkaan poliisiin ei tänä päivänä kannata suhtautua kuin jumalaan, poliisin tehtävä on ainoastaan mahdollisimman pienellä työllä ylläpitää järjestystä paikalla tai hankkia riittävästi näyttöä, että tutkittava on syyllinen. Siksi kannattaa tehdä vain ja ainoastaan se mitä käsketään ja vastata vain ja ainoastaan siihen mitä kysytään.
Vastaan ei poliisille kannata laittaa, hetken siinä voi pärjätä, mutta lopulta käy aina huonosti. Tuossa on siitä yksi todiste: http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=41916&c
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
-
- Viesti:
...ihan ot, pisti vähän silmään poliisin kaasun käyttö, onko se todella noin tehotonta ja ylenmalkaista roiskimista?TheHatter kirjoitti:Vastaan ei poliisille kannata laittaa, hetken siinä voi pärjätä, mutta lopulta käy aina huonosti. Tuossa on siitä yksi todiste: http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=41916&c
-
Minusta pärjäsi oikein hyvin. Yksi virolainen marjastaja vastaa näköjään kuutta suomalaista poliisia.TheHatter kirjoitti:Vastaan ei poliisille kannata laittaa, hetken siinä voi pärjätä... : http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=41916&c