hääsitä häätätä.

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
janmi

Viesti Kirjoittaja janmi »

okam kirjoitti: Sanon sentään asiat suoraan ... Tosin jokainen omalla tavallansa.
Myös väärässä olemisen myöntäminen tulisi tehdä suoraan.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
okam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja okam »

janmi kirjoitti:Myös väärässä olemisen myöntäminen tulisi tehdä suoraan.
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... &start=165

Nytkö toi tilanne on jotenkin muuttunu? Kun laitat myöhemmin privana viestiä et järjestö teki mokan jonka ainoastaan Miettinen näkee silmissään? Ei tsiisus ;) Koita jo päästä yli.
janmi

Jaahas, et siis vieläkään usko sitä, että voisit olla väärässä? :D Aikamoista.

Kerrataan nyt vielä, vaikka menee ihan naurettavuuksiin... Eli heillä oli nettisivuillaan ohjeet, miten homma menee. Laitoin heille viestiä asiasta, johon he eivät (vielä tähänkään päivään mennessä ole) vastanneet, mutta korjasivat asian nettisivuillaan parin päivän kuluessa.

Jos siis haluat edelleen kuvitella, että olisin alkanut valittaa jostain asiasta, mistä ei olisi ollut mitään syytä valittaa, niin fine. Mutta näin ei ole, sillä aihe oli todellinen, ja erhe oli agwpja:n. Miksi tämä on niin vaikea ymmärtää?
hlehtine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlehtine »

okam kirjoitti:Piakkoin Kodakilta on tulossa ulos suht iso editoriali mikä monelta osin valoittaa asiaa :)
Jaaha. Tuleeko tuollainen kodakkijuttu sitten tänne nettiin?

Ja vastaako se tuohon asetettuun kysymykseen? Eli miten _itse_ luonnehdit kuviesi erilaisuutta eli sitä "omaa tyyliäsi" verrattuna muuhun _kansainväliseen_ tarjontaan?

- Hans
okam
Viesti:

janmi kirjoitti:Miksi tämä on niin vaikea ymmärtää?
Ei mikään, sulla on niin huvittavat näköhavainnot et oikein naurattaa. AGWPJA:ssa on liuta kuvaajia AINA joilla Gold Medallion vaikka kuvaaja ei oo ikinä saanut kuvia edes 10 sakkiin. Mitään virhettä ei oo siellä ikinä ollutkaan ja kaikein huippu on se et sä meet mustamaalaamaan muo muille ilman et otat yhteyttä asiasta. Se musta jo kertoo enemmän kun tarpeeks sun tavasta hoitaa hommat.

Eli siis yksinkertaistettuna, mainostan bannerilla millä olin oikeutettu mainostamaan. Otat yhteyttä järjestöön, kun sinun mielestä Oka käyttää banneria vastoin järjestön sääntöjä. Järjestö ei vastaa, mutta valitat siitä forumin adminille (missä mainostan) asiasta (etkä kirjoita minulle asiasta sanaakaan) ja nyt kiistät tehneesi mitään väärin. Järjestö on nyt ollut väärässä ja säännötkin ehtiny muuttua minun edukseni asiassa (ja vielä niin ettei järjestö ole ilmoittanut kenellekkään asiasta).

Opiskelet oikeutta joten, jos tollanen keissi tulisi vastaan niin kerros ihan objektiivisesti - kumpi tuntuu olevan väärässä ja kumpi oikeassa?
Viimeksi muokannut okam, Syys 14, 2009 18 : 36. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
okam
Viesti:

hlehtine kirjoitti:Ja vastaako se tuohon asetettuun kysymykseen? Eli miten _itse_ luonnehdit kuviesi erilaisuutta eli sitä "omaa tyyliäsi" verrattuna muuhun _kansainväliseen_ tarjontaan?
Nettiin tulee juttu, siinä on selkeästi kirjoitettu se visio mitä yritän tavoitella.

Mitä mun duuniin tulee niin ei ole tietysti mitään kansainvälistä kärkeä missään tyylilajissa, mutta sanotaanko näin että mitä olen ehtiny jenkkiasiakkaiden kanssa jutella niin "keskikastissa" (lue. 4-5k$) erotun mukavasti massasta (eipä muuten niitä keikkojakaan olisi sieltä tullu).
janmi

okam kirjoitti: Ei mikään, sulla on niin huvittavat näköhavainnot et oikein naurattaa. AGWPJA:ssa on liuta kuvaajia AINA joilla Gold Medallion vaikka kuvaaja ei oo ikinä saanut kuvia edes 10 sakkiin. Mitään virhettä ei oo siellä ikinä ollutkaan ja kaikein huippu on se et sä meet mustamaalaamaan muo muille ilman et otat yhteyttä asiasta.
1) Miksi agwpja muutti sääntöjään muutama päivä yhteydenottoni jälkeen? Hmm, etteivät vain olisi itsekin huomanneet, että jokin oli vialla säännöissä?

2) Jos referoin sääntöjä jollekin muulle, niin onko se mustamaalaamista? Aika erikoinen käsitys sinulla mustamaalaamisesta...

3) Kirjoitusvirheesi takia jäi viestisi sisältö vähän epäselväksi.
Viimeksi muokannut janmi, Syys 14, 2009 18 : 40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Taitaa hääkuvaamisessa olla aika pienet piirit maailmassa....

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Petes

Viesti Kirjoittaja Petes »

Tarkoitukseni ei tuolla linkityksellä ei ollut aloittaa "jäsentenvälistä" vaan ihan oikeasti kysyä kommenttia kuvista.

Pidän okan kuvista, mutta kaipaisin yksinkertaisempaa selostusta omasta tyylistäsi ja tavastasi erottua kuvillasi, ilman mun isillä on... ;-)
okam
Viesti:

Petes kirjoitti:mutta kaipaisin yksinkertaisempaa selostusta omasta tyylistäsi ja tavastasi erottua kuvillasi, ilman mun isillä on... ;-)
Haen omaan kuvaamiseen vahvaa tunteiden / fiiliksen tuomista esille "klassisen kauniilla" tavalla.
Peik

Viesti Kirjoittaja Peik »

okam kirjoitti:
Petes kirjoitti:mutta kaipaisin yksinkertaisempaa selostusta omasta tyylistäsi ja tavastasi erottua kuvillasi, ilman mun isillä on... ;-)
Haen omaan kuvaamiseen vahvaa tunteiden / fiiliksen tuomista esille "klassisen kauniilla" tavalla.
"klassisen kaunis tapa"=???

Minkä värinen se on? Onko se iso, pieni vai siltä väliltä? Onko se kuuma, kylmä, lämmin, vai haalea? Miltä instrumentiltä se kuulostaa? Mikä vuodenaika se voisi olla?

Varmaan klassisen kauniilla tavalla voi käsittää mitä vain.

edit. Erottuuko massasta klassisen kauniilla tavalla?
lohikarme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lohikarme »

Lukasin tuon Okan laittaman linkin takaa käytyä keskustelua ja ymmärsin seuraavalla tavalla:

Onko Janne totta, että oot perunu keikan saadessasi paremman tilalle? Ja jäänyt siitä vielä kiinni? Itsellä ei moraali antaisi moiseen periksi.
www.petrimast.com | Petri Mast Photography
snk^

Viesti Kirjoittaja snk^ »

Peik kirjoitti:
okam kirjoitti:

Minkä värinen se on? Onko se iso, pieni vai siltä väliltä? Onko se kuuma, kylmä, lämmin, vai haalea? Miltä instrumentiltä se kuulostaa? Mikä vuodenaika se voisi olla?

miten sä kuvailisit klassisesti kaunista naista?
sellanen käsite on olemassa.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

snk^ kirjoitti:
Miten sä kuvailisit klassisesti kaunista naista?
Sellanen käsite on olemassa.
Tuommoinen?

http://medializzy.files.wordpress.com/2 ... urbino.jpg

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Peik

Viesti Kirjoittaja Peik »

snk^ kirjoitti:
Peik kirjoitti:
okam kirjoitti: Haen omaan kuvaamiseen vahvaa tunteiden / fiiliksen tuomista esille "klassisen kauniilla" tavalla.

miten sä kuvailisit klassisesti kaunista naista?
sellanen käsite on olemassa.
Siellä briteissä on jokin tutkimus aiheesta tehty:

http://www.iltalehti.fi/kauneus/2009091 ... 4_ka.shtml
janmi

lohikarme kirjoitti:Onko Janne totta, että oot perunu keikan saadessasi paremman tilalle?
Vaikka kiivastunut morsian näin asian ajatteli, niin näin ei ole käynyt. :) Mulle tuli reissu viikonlopulle, jolla oli hääkuvaus. Kyseessä oli talvikuukausi, joten hääpari sai varmasti uuden kuvaajan minun tilalleni, ja kun kysyin heidän mielipidettään peruutuksen suhteen, niin peruminen ei ollut heille ongelma.

Mutta mutta, myöhemmin mainostin mainostin samalle kuukaudelle olevan vapaita päiviä, ja siinä samalla sanoin kyseisen viikonlopun olevan varattuna. Morsian luuli että se on varattuna hääkuvauksille, vaikka se oli varattuna reissulle! Tästä kiivastuneena hän SEKÄ hänen miehensä kävivät kirjoittelemassa foorumille mitä ihmeellisimpiä viestejä. Vaikka asia selitettiin selkokielellä heille, niin ilmeisesti tästä nyt on ollut epäselvyyttä tähän päivään asti.
okam
Viesti:

Muistaako Janne mistä päivästä oli kyse?
janmi

Tammikuussa 2008 oli.
Eli sellainen viikonloppu, johon todellakin saa toisen hääkuvaajan, jos joku peruuttaa. Taitaa olla ainoa uran tähänastinen keikka jonka olen perunut, sillä vaikka olisi kipeänä, niin ei noita keikkoja voi alkaa perumaan.
lohikarme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lohikarme »

Asiasta avaruuteen :) Itselle kesä oli suhteellisen tuottelias (muut kiireet ja päätyö huomioonottaen) ja ensi viikonloppuna on kauden viimoiset häät. Ensi kauteen panostan enempi naimisiin.infon mainostuksella ja pian avautuvalla nettisaitilla.

Hääkuvia: http://lohikarme.1g.fi/kuvat/Wedding/
www.petrimast.com | Petri Mast Photography
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

lohikarme kirjoitti:Asiasta avaruuteen :) Ensi kauteen panostan enempi naimisiin.infon mainostuksella ja pian avautuvalla nettisaitilla.
Mun 12 toiminta vuotena tähän vuodenaikaan ei vielä ikuna ole ollut näin paljon hääkuvatilauksia ensivuodelle kuin nyt on.

Tavallisesti ovat alkaneet morsmaikut tammikuulla soittelemaan.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Vastaa Viestiin