Paras kitti hääkuvaukseen?

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
Vastaa Viestiin
TheHatter

Paras kitti hääkuvaukseen?

Viesti Kirjoittaja TheHatter »

Auttakaas nyt miestä mäessä. Kun mä olin ennen maailman paras valokuvaaja, mutta myin kalustoni pois ja jätin vaan Canonin G10, millä olenkin ottanut ihan hienoja kuvia. Nyt kuitenkin systeri on menossa naimisiin ja iskä lupas ostaa mulle uuden kameran, että mä voisin ottaa edulisesti kuvat.
Mun koirakuvat on ollut iskän ja mutsin mielestä ihan jees ja systerikin on tykännyt. Tokihan mä nyt tiedän nää kamerajutskat mut kun noi polttoväli- ja aukkojutut on muuttunut siitä kun viimeksi kuvasin, siks kysyn vähän neuvoa.

Mä rupean varmaan tän asiakkaan keikan jälkeen ammattimaiseks hääkuvaajaks, nii ton kaluston tarttis olla ihan pro. Se mulle on jo selvinny kun luin jutskii et toi salama on ehdoton no no. Kyll mä tiiän et oikeet proot ei sitä käytä, mut mites sit ton rungon kans ku tulee sitä kohinaa. Mä olin aatelut 5d mk2, mut onkse vähän harrastajarunko. Ebaysta sais kunnon pro runkoi melkein samaan hintaan.

Sit kun tarvis noit obiskoi hankkii. Kaverit vorssan grillil sano et proot kuvaa jutskat TS-E obiskoil. Mä aattelin ostaa tommosen TS-E 24/3.5:n, toi isompi 45 ois tietty parempi, mut ku se painaa jo vähän liikaa tollai keikka setis. Tarvisko sit lähi kuvii olla viel joku toinen, jos joutuu kuvaan vaikka vähän kauempaa, niiin varmaan joku 600/4. Mä tiiän kyl, et se pitää olla tommonen praimi, kun zoomit on vähä semmosi kittirimpuloi, eikä niil saa kunnon bokehii.

Sanokaa nyt te proot, et millä te kuvaatte noi keikat. Iskä sano eilen kun katto jalista, ettei sil hinnalla oo välii, kun tulee vaan proo kuvat.

Nii sit viel. Onks mitään hyvää ilmasta softaa kuvitten käsittelyy, kun mull on tää mäkin läppäri ja aattelin siinä tehdä noi kuvat kun ohan noi puuceet vähän out. Niis on väritki vähä laimeita, täs mäkis tulee kunnon värit kun vähän kääntää näyttöö vinoon.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Rustinki

Viesti Kirjoittaja Rustinki »

:) mulla meni tämmöinen aika äkkiä lukkoon.
Vauhti korjaa virheet
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

Aika huono.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
TheHatter

Rustinki kirjoitti::) mulla meni tämmöinen aika äkkiä lukkoon.
Toivottavasti menee tämäkin, ennen kuin tosikot alkaa vastaamaan. Vaan voinpa kyllä olla tosissanikin kysymyksen kanssa.
JakkeT

Viesti Kirjoittaja JakkeT »

Unohdat kaikki kuvaukset.
Ostat tai faijas ostaa niitä kertakäyttökameroita nii paljon että joka vieras saa omansa. Rupeet sit ite juhlii täysillä mukana systeris häitä.
Näin tulee kunnolla kuvia ja jotkuu voi olla jopa niitä PRO tasoakin ;)
Loppu rahoilla sit pidätte kunnon jatkot ...jossain :D

JakkeT
laft

Viesti Kirjoittaja laft »

näppis meni puhdistukseen....

putkista

Viesti Kirjoittaja pvjk »

Aika huono. Mikäli koko ketjun aloittaja viittaa tässä keskustelussa minun aloittamaan ketjuun hääkuvauksen objektiiveista, korostan, että en todellakaan ui rahoissa eikä isäni sponssaa pennin jeniä!! Tiedän vain, että laatuoptiikka maksaa ja joku kaunis omistan nuo putket, menipä siihen sitten päiviä tai jopa vuosia.

Mutta mikäli todella kysyt asiallisesti, sitte on eri asia...:)
TheHatter

Epep, pahus kun en huomannut laittaa disclaimeria tuonne alle. Paan sen nyt tähän.

Tämäkään kirjoitus, kuten myös mitkään muutkaan minun kirjoitukset, eivät liity mitenkään täällä tai missään muussakaan foorumissa kirjoittaviin henkilöihin tai suoraan mihinkään yksittäiseen kirjoitukseen vaan peilaavat yleisesti havaintojani, jotka olen tehnyt ympäröivästä maailmasta.

Se jos kirjoitukset tuntuvat osuvan itseen, se ei voi johtua kirjoittajasta, koska minua ei millään tavalla kiinnosta yksittäisten tiettyjen henkilöiden tekemiset tai elämä. Jos taas kirjoitus tuntuu loukkaavan, pitää luodata omia ajatuksia ja pohtia, että ajatteleeko jotenkin omaatuntoaan vastaan, kun kirjoituksesta loukkaantui.

Sorry nyt jos on aiheuttanut kolkutuksia, tarkoitus ei ole tosiaankaan ollut kohdistaa tätä kirjoitelmaa keneenkään tiettyyn henkilöön vaan kirjoitelma on syntynyt aivan spontaanisti IRL tapahtumien innoittamana. Kertomaan kuinka minä tilanteen näen.
Miikkaha

Viesti Kirjoittaja Miikkaha »

nyt vois tulla ne ammattilaiset rutkuttaan, ettei ilman koulutusta voi olla yhtään mitään valokuvauksen saralla.

ps. Hieno avautuminen.
Masadist

Viesti Kirjoittaja Masadist »

Haha!

Kiitos nauruista!

Ei muuten mene kauaa, kun on kaikkitietävät pätemässä ja kaivavat samalla erään tietyn pisum-sukuun kuuluvan palkokasvin siemeniä syvältä cavum nasistaan =)
Avokid

Sisällössä on totuuden siemen, mutta ilmaisu otti päähän.

Siis jos sisällöllä oli tarkoitus tuoda esiin sarkastisuutta näistä foorumin tekniikkaorientoituneista kysyjistä.

Moni ( rehellinen ) aloittelija on ihan ulalla tiedon valtatiellä kun "kavereilta" saa "asiantuntevia" vinkkejä siitä kuinka hienot kamerat niillä on ja minkälainen kamera vähintään pitää olla, mutta kukaan ei ole oikeasti koskaan esitellyt niitä kuviaan.

Eikä tää foorumi ainakaan auta asiaa aloittelijan kohdalla kun vähintään puolet täällä roikkuvista ( kuten minäkin ) ovat jonkin sortin insinöörejä tai tekniikkafriikkejä. Hyvin vähän täällä taitaa olla niitä aktiivikommentoijia, jotka oikeasti tietävät jotain valokuvauksesta kokemuksen kautta. Ja lopulta, se kuitenkin on niin paljon mielipiteistä ja kohdeyleisöstä kiinni.

No niin, olipa tämäkin vastaus huono.
Masadist

Viesti Kirjoittaja Masadist »

Avokid kirjoitti:Eikä tää foorumi ainakaan auta asiaa aloittelijan kohdalla kun vähintään puolet täällä roikkuvista ( kuten minäkin ) ovat jonkin sortin insinöörejä tai tekniikkafriikkejä.
Näinhän se taitaa olla.

Kavereiden kanssa just tuossa torstaina viimeksi keräännyttiin haistelemaan sitä "uuden elektroniikan tuoksua", mikä tulee kun avaa myyntipakkauksen ensimmäistä kertaa.
Ah.. Vieläkin on polvet ihan vetelinä =)
TheHatter

Mä nyt vähän selvitän tätä nyt jo hieman itseä harmittavaa avautumistani, kun tuo kirjoittaminen on tunnetusti vaikea laji. Varsinkin vähän kiihdyksissä ;)

Ihan ensimmäiseksi olisi monella kysyjällä ihan ok myöntää, ettei tiedä kaikkea. Minäkin myönnän auliisti etten tiedä kuin vasta pieniä hippuja valokuvauksesta. Ei helpota ollenkaan neuvomista, kun kaikkeen on vastaus; kyl mä tiedän noi jutut. Myöhemmin selviää kuitenkin, että kysyjä on ulkona kuin lumiukko. Ei kukaan synny sepäksi sanotaan.

Toiseksi, tekniikka on hienoa, minäkin tykkään ihan älyttömästi kaikista uusista vimpaimista. Olisi kuitenkin hienoa, että ihan oikeasti kiinnostaisi nuo vimpaimet, eikä vaan siltäosin, mitä kaverit niitä kehuu, sen enempää itse ottamatta mistään selvää. Esim. optiikoista nuo tekniset tiedot on esillä hyvin, voi itse hahmottaa millaisen kuva-alan tietty putki antaa ja käydä vaikka jossain haluamassaan paikassa metrimitalla mittaamassa ja visualisoimassa tuon kuvakulman, että se on sellainen kuin tarvii jos ei ole hyppysissä vielä sellaista kokemusta tuon arviointiin. Keskustella voi sitten yleisesti optiikan ja rungon käyttömukavuudesta ja tuollaisista seikoista.

On jotenkin semmoinen perus itsenäinen ajattelu kadonnut johonkin.

Mutta se mikä rupesi riepomaan ja aiheutti tämän kirjoituksen oli, kun eräs paikkakunnan kansalainen osti pojalleen kamerat ja rensselit hääjuhlan kuvaamiseen, mikä oli minusta hienoa pojalle, sai kunnon harrastevälineet. Poika ei kyllä ollut kovinkaan rutinoitunut kuvaaja ja eli lähinnä molemmat jalat tukevasti ilmassa. No kuvistahan ei tullut kovin proo ja muutamia tärkeitä tilanteita jäi kuvaamatta, muutoinkin kuvista puuttui monenlaista. Vikahan luonnollisesti oli poikaa neuvoneen työkseen kuvaavan, kun oli väärät vehkeet. No tulipahan avauduttua ja se siitä, elämä jatkuu.
Avokid

TheHatter kirjoitti: Mutta se mikä rupesi riepomaan ja aiheutti tämän kirjoituksen oli, kun eräs paikkakunnan kansalainen osti pojalleen kamerat ja rensselit hääjuhlan kuvaamiseen, mikä oli minusta hienoa pojalle, sai kunnon harrastevälineet. Poika ei kyllä ollut kovinkaan rutinoitunut kuvaaja ja eli lähinnä molemmat jalat tukevasti ilmassa. No kuvistahan ei tullut kovin proo ja muutamia tärkeitä tilanteita jäi kuvaamatta, muutoinkin kuvista puuttui monenlaista. Vikahan luonnollisesti oli poikaa neuvoneen työkseen kuvaavan, kun oli väärät vehkeet. No tulipahan avauduttua ja se siitä, elämä jatkuu.
No mutta olihan siinä sit syytä avautumiseenkin :)
maraton

Viesti Kirjoittaja maraton »

Paras kitti hääkuvaukseen on Nikon D3s ja 24-70/2.8.
Vastaa Viestiin