Kerran elämässä tilaisuus

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
Vastaa Viestiin
jperala
Viesti:

Kerran elämässä tilaisuus

Viesti Kirjoittaja jperala »

Minä ja omistamani kalusto oltiin lainassa elokuvan teossa (suomalaisesta ss divisioonasta kertova) ja kamera oli tietysti mukana kuin sain luvan räpsiä kuvia, ehtona oli että ei mihinkään julkaisuun tai levitykseen.

Yllättäen jouduin sitten kaluston lainaamisen lisäksi itsekkin vetämään sota-ajan releet niskaan ja hankeen juoksemaan :) mutta paras osio tuli sen jälkeen kun olin heittänyt ottamani kuvat elokuvaväelle niin kysyivät että saako kuvia käyttää leffan kotisivuilla ja dvd:lle tulevaan still kuva kirjastoon... näin ne amatöörin kuvat pääsee maanlaajuiseen levitykseen :)

Mutta oli kaikkiaan hieno kokemus, pääsi seuraamaan leffan tekoa, sai naamansa elokuvaan ja valokuville muutakin käyttöä kun omalle kovalevylle makaamaan. Kaiken kruunasi vielä elokuvan aihe, sattuu olemaan sydäntä lähellä 2 maailmansodan kalusto.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Terjay

Viesti Kirjoittaja Terjay »

Halvalla lähti.
jperala
Viesti:

Terjay kirjoitti:Halvalla lähti.
Mutta ei taida sinun taloutta heilauttaa kuitenkaan ?
DudeB

Viesti Kirjoittaja DudeB »

Mistäs tiijät ? Eihän tässä ole puhuttu hinnasta mitään..
Se mikä tuntuu kliffalta, tee se jo tänään niin voit tehdä sen huomenna uudestaan !
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

DudeB kirjoitti:

Eihän me tosiaan tiedetä artistin maksuista mitään ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
ppotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ppotka »

OskuK kirjoitti:
DudeB kirjoitti:

Eihän me tosiaan tiedetä artistin maksuista mitään ;-)
Elämä on. Yksi ihminen kertoo nauttineensa kahden harrastuksensa kombinaatiosta. Sehän suomalaista harmittaa.

-p-
pekkapotka.com
Eetu5
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eetu5 »

Nice, oli varmaan kyllä upea kokemus.
kaapu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaapu »

Tässä on taas ainekset mainioon väittelyyn harrastajien ja ammattilaisten välille.

Onnittelut jperala.. Tässä taas yksi hyvä esimerkki miksi kannattaa pitää se kamera aina matkassa ja vääntyä kaikenlaiseen mukaan.
kmb
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kmb »

Kyllä näitä "kerran elämässä"-tilaisuuksia harrastajille/sivutoimiammattilaiselle tulee useammin kuin kerran elämässä jos vaan jaksaa pyrkiä siihen pitkäjänteisesti. Rahaakin niistä saa jos sitä pyytää.
kaapu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaapu »

kmb kirjoitti: Rahaakin niistä saa jos sitä pyytää.
;-]
ChiKung

Viesti Kirjoittaja ChiKung »

Minä ja omistamani kalusto oltiin lainassa elokuvan teossa (suomalaisesta ss divisioonasta kertova) ja kamera oli tietysti mukana kuin sain luvan räpsiä kuvia, ehtona oli että ei mihinkään julkaisuun tai levitykseen.
Varmasti hienoja kuvia. Mielenkiintoinen aihe kyllä.

Yksi lähisukulainen on ottanut myös vastaavia kuvia. Vuosi tosin on 1942 ja paikkana mm. Malgobek. Myös Moskovan lähiseutua näkyy muutamassa kuvassa, eli muutakin reippailua on riittänyt valokuvaamisen ohessa.

Ko. valokuvat kiertää välillä museoissa. Kokoelmaan kuuluu myös kuvia, joita ei museoihin anneta. Pitää pyytää lupa skannata niitä laajempaan käyttöön jos siihen tarjoutuu mahdollisuus.
You Can't
jperala
Viesti:

No, minusta tuli sitten vakkari still kuvaaja produktioon :) tuollaiset 1000kpl kuvia on otettu useampana kuvauspäivänä kesän aikana ja itse olen myös esiintynyt muutamassa kohtauksessa.

Leffa on indie elokuva, ohjaaja kustantaa koko rainan omasta kukkarosta, pitää nostaa kaverille hattua että jaksaa touhuta. Kuvauksissa on pyörinyt tuttuja naamoja, salkkareista ja muista tv ohjelmista.. olisi hyvää aineistoa 7 lehdille :)

No, luottamus täytyy säilyttää ja kuvauksia jatketaan pitkin vuotta, teaseri on leffasta jo tehty, mutta ei vielään yleiseen jakoon.

Hauskaa on ollut.
kapama-7

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

Olin Lahdessa Muotsikassa yhdessä tapahtumassa kertomassa töistäni ja siellä Johanna Vuoksenmaa nappasi korviensa väliin yhden kuvani, jota voisi käyttää tulevassa tv-sarjassa ihan vaan rekvisiittana. Asia sovittiin ja korvauskin tuli; ei sillä ulkomaan matkoja tehty, mutta kuitenkin. Minusta reilu peli.

kapa
mallat

Re: Kerran elämässä tilaisuus

Viesti Kirjoittaja mallat »

jperala kirjoitti:Minä ja omistamani kalusto oltiin lainassa elokuvan teossa (suomalaisesta ss divisioonasta kertova)
Pakko oikoa tätä: suomalaista SS-divisioonaa ei ole koskaan ollutkaan. Wiking-divisioonassa oli rykmentti Nordland, jonka kolmas pataljoona oli tämä Jokipiin panttipataljoonaksi nimeämä suomalaisosasto.

Divisioonan ja pataljoonan miesvahvuuksissa on hieman eroa.
jperala
Viesti:

Re: Kerran elämässä tilaisuus

mallat kirjoitti:
jperala kirjoitti:Minä ja omistamani kalusto oltiin lainassa elokuvan teossa (suomalaisesta ss divisioonasta kertova)
Pakko oikoa tätä: suomalaista SS-divisioonaa ei ole koskaan ollutkaan. Wiking-divisioonassa oli rykmentti Nordland, jonka kolmas pataljoona oli tämä Jokipiin panttipataljoonaksi nimeämä suomalaisosasto.

Divisioonan ja pataljoonan miesvahvuuksissa on hieman eroa.
No ei tuo leffa muutenkaan ole mikään dokumentti ole joten oikomista olisi varmaan enemmän, mutta korjataan sen verran että suomalaisista jotka olivat ss joukoissa.
Vastaa Viestiin