Mustavalko kuvat lapsista

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
Okulaari

Mustavalko kuvat lapsista

Viesti Kirjoittaja Okulaari »

Olen ostanut kalliin digijärkkärin vähän ennen joulua ja nyt jo emäntä vaatii kameralle vastinetta :) , pitääs ottaa meidän lapsista (3kpl) mustavalko valokuvat ja laittaa seinälle raameineen.

Minulla ei ole mitään muuta kuin kamerassa oleva vakio salama. Olisko parempi ilman salamaa ja laittaa vaikka joku kirkas lamppu apuvalaistukseksi. Jalusta minulla on.

Olisin kiitollinen, jos saisin joitain huomion arvoisia vinkkejä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kanelitane

Viesti Kirjoittaja kanelitane »

jos ei ole muita valonlähteitä niin suosittelen kuvan ottamista päivällä kirkkaassa päivänvalossa ikkunan vierellä.käsket vaimon pitää valkoista pahvia/vastaavaa varjonpuolella lapsista. rajaat kuvaa monella eri tapaa monesta eri kulmasta.optiikka kannattaa pitää 50 millisenä.niin ei tule vääristymiä kuvaan/väärät mittasuhteet.kuva onnistuu luultavasti parhaiten siten, että koitat ottaa mahdollisimman monta erilaista kuvaa oikein tarkennettuna ja tärähtämättöminä.jos ei ole muuta salamaa käytössä kuin mitä kerroit niin en suosittelisi sen kjä'yttöä.mustavalkokuvien kontrastia kannattaa säätää enemmän tietokoneella, mutta varmaan huomaat sen kun rupeat kuvia työstämään.
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

Minä myös lähtisin kokeilemaan ikkunavalolla.

Luonnonvalon käyttöä on aika hyvin käsitelty tässä Peter Forsgårdin artikkelissa:
http://www.pikseli.fi/?id=305

Toinen hyvä lähde voisi olla joko Jussi Aallon "Kohteena ihminen" tai Mäkelän-Suvannon "Henkilökuvaus digikameralla" -kirja. Niissä käsitellään kohtuullisen hyvin henkilökuvausta ihan tavallisissa ympyröissä.
kanelitane

Viesti Kirjoittaja kanelitane »

jos vaimosi on vaativa.niin voit aina vedota siihen, että olet heijastanut pahvia väärin.
Okulaari

kanelitane kirjoitti:jos vaimosi on vaativa.niin voit aina vedota siihen, että olet heijastanut pahvia väärin.
Hehheh. Taitaa se pahavi toimia sen jälkeen mun pään raamina :)
Okulaari

Nojoo, lähden siitä liikkeelle, että luonnon valoa käytän ja yritän sitä jollain heijastaa varjopuolelle. Pitää miettiä vähän minkälaista taustaa vasten nuo kuvat ottais.
TR8

Viesti Kirjoittaja TR8 »

Ei muuta kun vedät salamalla päin naamaa mielellään hämärässä huoneessa, korjailet kuvat sitten kalibroimattomalla näytöllä ja viimeksi lisäät rutkasti kontrastia...
- vaimolle voit sanoa ettei sun kanssa saa parempia aikaiseksi
- voit perustella uuden kameran ostoa ettei nykyisellä pääse laatuun
- kyllä hyvä kehys huonon kuvan pelastaa
Okulaari

TR8 kirjoitti:Ei muuta kun vedät salamalla päin naamaa mielellään hämärässä huoneessa, korjailet kuvat sitten kalibroimattomalla näytöllä ja viimeksi lisäät rutkasti kontrastia...
- vaimolle voit sanoa ettei sun kanssa saa parempia aikaiseksi
- voit perustella uuden kameran ostoa ettei nykyisellä pääse laatuun
- kyllä hyvä kehys huonon kuvan pelastaa
Riittääkö pelekkä salama ilman kameraa ja eikä mun näytössä ole muutenkaan kolibria. Kontraktia mulla on jo ennestäänkin monta allekirjoitettuna, eli niitä ei viitsi lisätä.
Vastaa Viestiin