Laatu filmi/dia-filmi skannausta tampereen suunnalla?

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
Vastaa Viestiin
JPQ

Laatu filmi/dia-filmi skannausta tampereen suunnalla?

Viesti Kirjoittaja JPQ »

Laatu filmi/dia-filmi skannausta tampereen suunnalla? vielä en
tarvitse mutta luulempa että digijärjestelmää joka toimii talvella
kuin unelma ei piankaan mulle tule joten filmijärjestelmä varmaan
pakko ostos vielä joskus.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
SamiP

Viesti Kirjoittaja SamiP »

Tenhunen Lielahdessa
www.valokuvia.fi
Tipe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tipe »

On noi vaan syntisen kalliita.
Ajatellen, että webbikuviin ja vähän isomiinkin saa jo 700€ hintaluokkaan aikas kovatasoisen tasovehkeen, eli V700/-750 Epsonin.
sakarik
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakarik »

Joo, kalliita ja ammattikuvan negojen käsittelytaito on jo suht legendaarista eli sinne en veis mitään tärkeätä :D ratkaisin ite ongelman ostamalla epsonin 4990:n. Tenhusesta ei tietoa..
Sakari Karipuro aka skke, djsakke, sakarik | DeviantArt | Kameramafia
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

Mulla vaan ei ole diaskannerille hyvää konetta (olen Mac,PC vapaa) ja kalliita on joo. Hyvä tietää tuo ammattikuva juttu nää kuvat nimenomaan tulee olemaan jos niitä tulee tärkeitä koska filmille kuvaus muutenkin kallista silloin ei kuvata mitä vain. Pahus tietäis mitkä objektiivit on sääsuojattuja (niistä jotka käy nikoniin,ööh pahus ei tuo silti ratkaise digijärjestelmän käyttölämpötila ongelmia ,ja oletamme siis jos ihmettelette että olis sääsuojattu kamera..)
Olisipa vaan talvikäyttöön hyvä kuvaus ratkaisu pahus kun ei tunnu löytyvän. ja digipokkarit karsitaan syväterävyyden takia pois paitsi yksi sony mutta liian kallis ja sitten myös 4:3 kuvat on väärän muotoisia.
Mitenhän säänkestävä on offtopic viestinä esim. 50mm/f1.8 nikkor ?
entäs sigma 28-105/f2.8-4 zoomi ?
ja toimiikohan filmipuolella se 90mm Tamronin macro ja mitenhän sen sään kestävyys ?
mudd

Viesti Kirjoittaja mudd »

JPQ kirjoitti: Pahus tietäis mitkä objektiivit on sääsuojattuja (niistä jotka käy nikoniin,ööh pahus ei tuo silti ratkaise digijärjestelmän käyttölämpötila ongelmia ,ja oletamme siis jos ihmettelette että olis sääsuojattu kamera..)
Olisipa vaan talvikäyttöön hyvä kuvaus ratkaisu pahus kun ei tunnu löytyvän. ja digipokkarit karsitaan syväterävyyden takia pois paitsi yksi sony mutta liian kallis ja sitten myös 4:3 kuvat on väärän muotoisia.
ja toimiikohan filmipuolella se 90mm Tamronin macro ja mitenhän sen sään kestävyys ?
Ootko tosissas :roll:

Lähtökohtaisesti kaikki kameraputket ovat säänkestävämpiä kun se joka pitelee sitä kameraa kädessä. Kyllä ne putket voi viedä ulos pakkaseen, tai jopa sateeseen. Mut ei välttämättä kannata upottaa järveen, jos haluaa kuvata vehkeillä jatkossakin ...
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

mudd kirjoitti:
JPQ kirjoitti: Pahus tietäis mitkä objektiivit on sääsuojattuja (niistä jotka käy nikoniin,ööh pahus ei tuo silti ratkaise digijärjestelmän käyttölämpötila ongelmia ,ja oletamme siis jos ihmettelette että olis sääsuojattu kamera..)
Ootko tosissas :roll:

Lähtökohtaisesti kaikki kameraputket ovat säänkestävämpiä kun se joka pitelee sitä kameraa kädessä. Kyllä ne putket voi viedä ulos pakkaseen, tai jopa sateeseen. Mut ei välttämättä kannata upottaa järveen, jos haluaa kuvata vehkeillä jatkossakin ...
Oletko itse tosissasi toivon sitä koska uutinen sitten mulle sanoisin
ilouutinen tosin pitäs olla objektiivi joka kattaa kaiken ja
laadulla.:) eli mikään nikkor 18-200mm,tai merkkix 28-300mm
(kinokoossa) ei tule kyseeseen.
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

Tipe kirjoitti:On noi vaan syntisen kalliita.
Ajatellen, että webbikuviin ja vähän isomiinkin saa jo 700 hintaluokkaan aikas kovatasoisen tasovehkeen, eli V700/-750 Epsonin.
Mä mietinkin jopa painokäyttöä.
sakarik
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakarik »

JPQ kirjoitti:Mulla vaan ei ole diaskannerille hyvää konetta (olen Mac,PC vapaa)
Noh.. oisko aika upgreidaa amigasta mäcciin :D
JPQ kirjoitti:Pahus tietäis mitkä objektiivit on sääsuojattuja (niistä jotka käy nikoniin,ööh pahus ei tuo silti ratkaise digijärjestelmän käyttölämpötila ongelmia ,ja oletamme siis jos ihmettelette että olis sääsuojattu kamera..)
Olisipa vaan talvikäyttöön hyvä kuvaus ratkaisu pahus kun ei tunnu löytyvän.
Nojaa no. Viime talvena kuvailtiin ulkona Tampereella -25c lämpötiloissa eikä ainakaan minun, eikä kaiketi kenenkään muunkaan mukana olleen kameraan, tai sen puolesta objektiiveihin, tuosta mitään vikaa aiheutunut (eikä tainnut myöskään kellään olla mitään sen ihmeempiä pro-kamoja). Sateessa olen myös muutamia kertoja kuvannut eikä 20D:ni tuosta mitään ole toistaiseksi sanonut.
Sakari Karipuro aka skke, djsakke, sakarik | DeviantArt | Kameramafia
JPQ

Viesti Kirjoittaja JPQ »

sakarik kirjoitti:
JPQ kirjoitti:Mulla vaan ei ole diaskannerille hyvää konetta (olen Mac,PC vapaa)
Noh.. oisko aika upgreidaa amigasta mäcciin :D
JPQ kirjoitti:Pahus tietäis mitkä objektiivit on sääsuojattuja (niistä jotka käy nikoniin,ööh pahus ei tuo silti ratkaise digijärjestelmän käyttölämpötila ongelmia ,ja oletamme siis jos ihmettelette että olis sääsuojattu kamera..)
Olisipa vaan talvikäyttöön hyvä kuvaus ratkaisu pahus kun ei tunnu löytyvän.
Nojaa no. Viime talvena kuvailtiin ulkona Tampereella -25c lämpötiloissa eikä ainakaan minun, eikä kaiketi kenenkään muunkaan mukana olleen kameraan, tai sen puolesta objektiiveihin, tuosta mitään vikaa aiheutunut (eikä tainnut myöskään kellään olla mitään sen ihmeempiä pro-kamoja). Sateessa olen myös muutamia kertoja kuvannut eikä 20D:ni tuosta mitään ole toistaiseksi sanonut.
Hyväpä tietää ei oikein köyhällä ole vaan varaa riskeihin ja mäkkiä
olen kolmos koneeksi miettinyt ehkä vielä joskus nythän on tosiaan
Amiga (ei mikään kevyt sarjalainen) ja Pegasos2 G3/600mhz.
Vastaa Viestiin