Anopille digiä - suom. valintaongelmaa!

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
- Mikko -
Viesti:

Anopille digiä - suom. valintaongelmaa!

Viesti Kirjoittaja - Mikko - »

Anoppini langetti minun harteille vastuun digiaikaan siirtymisestänsä.

Kriteereiden painotus menee seuraavassa järjestyksessä:
- Hinta
- Zoom
- Koko

Anoppini on iältää "viiskytjajotain" joka on aikaisemmin kuvannut vanhalla Asahi Pentax-järjestelmäkameralla ja jollain peruspokkarilla - ja aina pelkästään filmille. Kyseessä on siis pelkästään harrastajakuvaaja.
Maksimihinnaksi pyöriteltiin n. 300e, eli varsinaiset järjestelmädigit voi laskea pois kuvioista. Polttoväliä optiikassa saisi olla sen verran, että esim. luontokuvat (linnut, oravat, jänikset, kärpäset :D)onnistuisivat ainakin välttävästi, mutta samalla voisi napsia kuvia myös tuoreesta lapsenlapsesta. Kokoon liittyvät kriteerit minulle ilmoitettiin siten, että "ei mitään näitä pikkukameroita vaan sellainen reilumman kokoinen ja mukava käteen". Toivottavasti olette yhtä hyvin näiden speksien jälkeen kärryillä asiassa kuin minä.

Itse katselin parhaaksi vaihtoehdoksi Fuji Finepix S5600 ZOOM:n. Pixmaniassa akkujen, laturin, laukun ja 1GB kortin kanssa 305e, eli menee vielä hätäisesti budjettiin.

Kertokaa tarkemmin laitteita tuntevat, löytyykö hintaluokkaan parempia vaihtoehtoja!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JuhaH

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

En tiedä meneeko varusteineen jo yli, ja omakohtaista kokemusta ei ole, mutta tämä vaikuttaisi ainakin speksien puolesta ihan hyvältä vaihtoehdolta:

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0536
raineri

Viesti Kirjoittaja raineri »

JuhaH kirjoitti:En tiedä meneeko varusteineen jo yli, ja omakohtaista kokemusta ei ole, mutta tämä vaikuttaisi ainakin speksien puolesta ihan hyvältä vaihtoehdolta:

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0536
Osta anopille sellainen, joka on mahdollisimman yksinkertainen.laukaisunappi ja vihreä mummoasento ovat riittäviä.

Olen muutaman digikurssin vetänyt näppäilijöille,kokemuksesta tiedän, mitä vähemmän valikkoja ja nappuloita,sen parempi.
Monelle kuvaajalle jo käyttöohjeen lukeminen on aika ylivoimaista.
Vastaa Viestiin