Reppu isolle telelle

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
maraton

Reppu isolle telelle

Viesti Kirjoittaja maraton »

Minkälaisia reppuratkaisuja olette suosineet isojen telelinssien kanssa? Lähinnä kiinnostaa millä vehkeellä olette kuljettaneet 400/2.8, 500/4 tai 600/4 linssiä? Mukaan saisi sopia vielä laajis, 70-200 ja pari runkoa.

Vai onko vaan parempi hankkia isolle linssille oma kantolaukku ja kuljettaa pikkukamat sitten erikseen repussa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
HannuS

Viesti Kirjoittaja HannuS »

http://store.lowepro.com/vertex-200-aw
Kestää sadettakin melko pitkään.
niemeka

Re: Reppu isolle telelle

Viesti Kirjoittaja niemeka »

Hei.

Minullakin oli ongelmana repun valinta ja tuli kokeiltua useita. Tutkin kavereiden Gura Gear -reppuja ja päädyin tähän, enkä ole katunut.
http://www.guragear.com/bataflae/

Suomesta ei tietääkseni löydy maahantuojaa, joten joudut tilaamaan tämän ulkomailta. Itse tilasin Englannista.
Reppu on uskomattoman tilava kokoisekseen. Minulla on Canon 500mm f4.0, 70-200 f.2.8, 24-70 f2.8, 100mm f.28 makro, 2x ja 1.4X jatkeet ja rungot Canon 1DX ja 5DMkIII ja ne mahtuvat tähän. Lisäksi taskuja pikkutavaralle.
Ainoa miinus on, että läppärille ei ole taskua.
Kallishan reppu on, mutta hintansa arvoinen. Tehty hyvin kestävistä materiaaleista.

t. kari

maraton kirjoitti:Minkälaisia reppuratkaisuja olette suosineet isojen telelinssien kanssa? Lähinnä kiinnostaa millä vehkeellä olette kuljettaneet 400/2.8, 500/4 tai 600/4 linssiä? Mukaan saisi sopia vielä laajis, 70-200 ja pari runkoa.

Vai onko vaan parempi hankkia isolle linssille oma kantolaukku ja kuljettaa pikkukamat sitten erikseen repussa.
------------------------------------
Kari Niemeläinen
N'Kognito

Re: Reppu isolle telelle

Viesti Kirjoittaja N'Kognito »

niemeka kirjoitti:Minullakin oli ongelmana repun valinta ja tuli kokeiltua useita. Tutkin kavereiden Gura Gear -reppuja ja päädyin tähän, enkä ole katunut.
http://www.guragear.com/bataflae/
Kahden Gura Gear -repun kokemuksella voin vain yhtyä kokemuksiin. Tai no, alkuperäisestä Kibokostani on vetoketjut kyllä hajoamassa, joten valitettavasti nämä eivät ole ikuisia. Bataflae 32L:n ostin nyt kesällä kun ensiksi puolisen vuotta kokeilin F-Stopin Tilopa BC -reppua, mutta XL-koon kamerasisus siihen osoittautui kuitenkin juuri sen verran pienemmäksi kuin isommissa Gura Gear -repuissa, jotta olisin saanut pari kunnialla kuljetettua kaiken haluamani. Tai ehkä juuri ja juuri sain kaiken tuonnekin tungettua, mutta kyllästyin siihen, että en järkevästi saa matkaan vähintään kahta kameraa kuvausvalmiina ja toisessa tietty kiinni teleobjektiivi. Muuten tuo F-Stop kyllä oli ihan miellyttävä kokemus, enemmän maastoreppu kun laatikkomaiset Gura Gearit. Ja tarpeen vaatiessa olisi voinut vaihtaa kameraosaston pienempään ja saada entistä enemmän tilaa muulle tavaralle.
niemeka kirjoitti:Suomesta ei tietääkseni löydy maahantuojaa, joten joudut tilaamaan tämän ulkomailta. Itse tilasin Englannista.
Juu, tämä on valitettavaa. Kibokonhan jouduin tilaamaan ihan USAsta asti (ja maksamaan tullit sun muut tietty), Bataflaen tilasin sitten Saksasta kun sai maksaa ihan euroissa. Tuo mainitsemani F-Stop-reppu piti kanssa sekin tilata ulkomailta heidän oman nettisivunsa kautta (fstopgear.com), mutta onneksi heillä on myyntivarastot sekä Euroopassa että USAssa.
niemeka kirjoitti:Reppu on uskomattoman tilava kokoisekseen. Minulla on Canon 500mm f4.0, 70-200 f.2.8, 24-70 f2.8, 100mm f.28 makro, 2x ja 1.4X jatkeet ja rungot Canon 1DX ja 5DMkIII ja ne mahtuvat tähän. Lisäksi taskuja pikkutavaralle.
Ainoa miinus on, että läppärille ei ole taskua.
Kallishan reppu on, mutta hintansa arvoinen. Tehty hyvin kestävistä materiaaleista.

Ja lisätään nyt sekin, että tyhjänähän tämä on kyllä on yllättävänkin kevyt. Mutta tietysti sen jälkeen kun lastaa repun täyteen tavaraa niin painoa onkin taas ihan riittävästi.

Yksi vaihtoehtoinen ehdotuskin tulee edellä mainittujen Bataflaen ja F-Stop Tilopa BC:n lisäksi eli Think Tankin Airport -sarja, yhdellä hyvällä ystävälläni on tuommoinen olikohan se Airport Addicted -reppu ja se muistuttaa aikasta paljon näitä Gura Gearin reppuja eli on samantapainen neliskanttinen, mutta suurin ero lienee siinä, että kameraosasto avautuu vain perinteisesti eikä Kibokon/Bataflaen tapaan sivuilta kahteen osaan jaettuna. Mutta tuohonkin siis menee pari kameraa optiikkoineen kuvausvalmiina kivasti vieretysten. Ja läppäritaskukin löytyy, mutta toisaalta muu säilytystila onkin minimaalinen (pari sisätaskua). Ja näitä Think Tankin tuotteitahan saa jopa ihan Suomestakin, vaikka myyjiä ei taidakkaan olla kuin Studiovarustamo.
HannuS

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Gurageareista minulla ei ole kokemusta eikä muutakaan havaintoa. Sen sijaan Vertex 200 AW on minulla ollut yli seitsemän vuotta.

Vertexissä näyttää olevan paksummat toppaukset ja siinä sisällä olevan kaluston suojaukseen, esim. vesitiivis vetoketju pääosastossa, on kiinnitetty paljon huomiota. Guragearit näyttävät olevan kevyempiä ja niissä on ulkomittoihin nähden enemmän sisätilaa. Jos Guragear näyttää tila-autolta, niin Vertexiä voi sanoa tankiksi. Lokeroita Vertexissä on enemmän kuin tarpeeksi. Joskus tavarat vain katoavat sen uumeniin, kunnes taas löytyvät parin vuoden päästä. Vertexissä kalusto on säilynyt myös ehjänä, mitä kokemukseni mukaan ei voi sanoa kevyemmistä kameralaukuistani.

Harvemmin Vertex kulkee selkäreppuna, vaikka se sellaiseksi on tehtykin. Useimmiten se kulkee auton tavaratilassa, veneen penkillä tai lentokoneen kabiinin hyllyllä, jonne se juuri ja juuri mahtuu. Käytän Vertexiä laukkuna vain, jos mukana on 300/2,8 -objektiivi kiinnitettynä 1,4 telejatkeen kanssa kamerarunkoon. Minulla näin tapahtuu nykyään aika harvoin. Mukaan mahtuu samalla myös toinen peilillinen kamerarunko 50-200 mm:n objektiivilla ja pari salamaa sekä normaalizoomi, laajakulmazoomi ja makro-objektiivi.
Laukkua valitessasi ota huomioon, että superteleobjektiivin kanssa tarvitset mukaan kunnon jalustan. Jos saat sen mahtumaan samaan laukkuun, niin aina parempi.
Minulle Vertexin läppärilokero on ehdottoman välttämätön. Sinne menee myös ohut kirja tai sanomalehti 15 " läppärin ohella. Kun kaikki em. tavarat ovat mukana, kantamus painaa yli 10 kg. Sellaista liikuttelee pitkiä matkoja jo mieluummin konevoimalla.

Yleensä liikun kameran kanssa polkupyörällä, jalan, suksilla, retkiluistimilla tai kajakilla. Kamerakalusto laukkuineen painaa silloin korkeintaan 2-3 kiloa eli vähemmän kuin Vertexini tyhjänä!!

Vertexiä näyttää olevan Suomessa saatavana useista paikoista. Omani ostin Telefotosta.
Jappee

Viesti Kirjoittaja Jappee »

Lowepro Lens Trekker 600:stä olen itse katsellut hankittavaksi. Siihen menisi runko+iso objektiivi kivasti. VSS käännettynä pääosastoon mahtuisi toinenkin runko ja 2-3 objektiivia. Jalustan saa kivasti kyökeen kiinni. Lisää objektiiveja ja muita tarvikkeita saa Lowepron koteloilla lisäiltyä tarpeen mukaan repun sivuun.

Tuolla saisi aika hyvän tarpeiden mukaan säädettävän kantosysteemin eikä välttämättä tarvitsisi kantaa turhaa tilaa mukana jos on tarvetta vain yhdelle rungolle ja isolle objektiiville.

Hintakin tuolla on kohtuullinen 200 eur luokkaa. Kantosysteemin pituutta saa säädettyä eli siitä saa omaan selkään sopivan. Painoa saa vähennettyä poistamalla lantiovyön.
ppie

Viesti Kirjoittaja ppie »

Guragearin Kiboko ollut 3,5 vuotta ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Rojua mahtuu kilokaupalla ja repun lähtöpaino on vastaavia tavara määriä kantavia kilpailijoita selvästi alhaisempi. Mitään ei ole mennyt vielä rikki ja reppu on kotimaan retkeilyn ohella ollut mukana monella ulkomaanmatkalla. Ja mitat riittävät koneen hattuhyllylle.

Tätä mallia ei enää myydä, mutta uudistettu versio on Bataflae ja sitä saa mm. Saksasta....

http://www.augenblicke-eingefangen.de/c ... c22c328dc4
Vastaa Viestiin