Sony A7III

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
emerik

Re: Sony A7III

Viesti Kirjoittaja emerik »

kostaja! kirjoitti:Ja höpöhöpö taas. Se, että kamera ei tarjoa 20fps, niin sillä ei ole kyllä mitään merkitystä.
Mopoa siitä ei tule millään mittarilla jos 10 fps jo itsessään pyyhkii melkeen millä vain kilpailijalla lattiaa..
Kun miettii soncamera.net kuvaajia, niin se 1 fps olisi varmaan aivan riittävä määrä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

kostaja! kirjoitti:hyvä ergonomia, blaa, blaa...
Siis mitä? Sonyssako hyvä ergonomia? Voi *sensuroitu* kevät, kaikkea sontaa sitä kuuleekin!

Jos oikeasti hyvää käyttöergonomiaa kaipaat, suosittelen kyllä lämpimästi tutustumista Nikonin järjestelmäkameroihin. Ne on suunniteltu miehen, eikä lapsen käteen.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

spege kirjoitti:i tutustumista Nikonin järjestelmäkameroihin. Ne on suunniteltu miehen, eikä lapsen käteen.
hehehehehehehhehh.

dpreview julkaisi tänään Sony A7III artikkelin ja näin lyhyessä ajassa se on kerännyt jo yli tuhat kommenttia:

https://www.dpreview.com/news/812889554 ... 4461997025" onclick="window.open(this.href);return false;

se on meinaa iso määrä yhessä päivässä!! Suurin osa kommenteista positiivisia, tai nikon/canon odottelijoiden kateellisia 'sony teki sen taas! ja niikkonilla pyöritellään peukaloita' tyyppisiä tuskanparahduksia.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Miksus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Ja täällä päästiin sivulle 6, kunnes meni taas ala-arvoiseksi lässyttämiseksi. Tuo ergonomiakin yhtenä asiana on hauska juttu, uskooko joku tosiaan että jokin valmistaja tekee piruuttaan huonolla ergonomialla varustettuja tuotteita vuodesta toiseen ja silti koittaa saada niitä kaupaksi? Jos nämä saippualaatikot olisivat jääneet hyllyyn muotoilunsa vuoksi, niin uskoisin että sitä olisi viimeisen 5 vuoden aikana muutettu? Aika vähissä on ollut muutokset, ja hyvä niin.
Mutta jos se ei täällä jonkun käteen sovi, niin sitten se on kaikkinensa aivan paksa.
Viimeksi muokannut Miksus, Helmi 27, 2018 23 : 11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Totta hitossa vertaan G9-mallia tähän. Panassa on ensinnäkin oikea kuvasuhde mistä homma lähtee ja siitäkin voi rykäistä bayer-romun kierron päälle jolloin Soni jää toiseksi resoluutiossa. Ja mitä ihmeen väliä sillä on onko tää joku kino tai m4/3? Kumpikin makrokoisia tuhnuja loppupelissä.

G9 on kuitenkin esimerkki siitä miten ei säästetä työkaluissa peilittömien maailmassa. Eikä se silti maksa 5000e.
Kalainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalainen »

Blogissa lyhyt pohdinta uudesta A7III:sta ja sen paikasta Sonyn tuoteperheessä, löytyy tutusta osoitteesta:

http://yearofthealpha.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sokerina pohjalla myös muutama lukijan kommentti! :-)

-Toni
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Miksus kirjoitti:Ja täällä päästiin sivulle 6, kunnes meni taas ala-arvoiseksi lässyttämiseksi. Tuo ergonomiakin yhtenä asiana on hauska juttu, uskooko joku tosiaan että jokin valmistaja tekee piruuttaan huonolla ergonomialla varustettuja tuotteita vuodesta toiseen ja silti koittaa saada niitä kaupaksi? Jos nämä saippualaatikot olisivat jääneet hyllyyn muotoilunsa vuoksi, niin uskoisin että sitä olisi viimeisen 5 vuoden aikana muutettu? Aika vähissä on ollut muutokset, ja hyvä niin.
Mutta jos se ei täällä jonkun käteen sovi, niin sitten se on kaikkinensa aivan paksa.
Kyllä. Tää on todella harmi kun näistä olis todella mukava turistella, mut ei tähän vaan jaksa lähteä.

Ja vähän pienempi harmi on, ettei foorumin piilotettu-lista toimi niin ettei piilotetuista näkisi vilaustakaan.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Miksus kirjoitti:Ja täällä päästiin sivulle 6, kunnes meni taas ala-arvoiseksi lässyttämiseksi. Tuo ergonomiakin yhtenä asiana on hauska juttu, uskooko joku tosiaan että jokin valmistaja tekee piruuttaan huonolla ergonomialla varustettuja tuotteita vuodesta toiseen ja silti koittaa saada niitä kaupaksi? Jos nämä saippualaatikot olisivat jääneet hyllyyn muotoilunsa vuoksi, niin uskoisin että sitä olisi viimeisen 5 vuoden aikana muutettu? Aika vähissä on ollut muutokset, ja hyvä niin.
Kehitys ja uudet tapahtumat ottaa koville vaikea on myöntää että joku Sony tekee asiat paremmin kuin perinteiset Canikon ja Pentax. Mutta totuus on että Sonylla on kennot hanskassa ja he vievät ja muut vikisee.
Voisiko kuvitella että Sony julkaisisi edes halvinta kameraa 9 vuotta vanhalla kennolla niin kuin Canon teki päivää ennen Sony A7III. Minulla on roikkunut tuo samaisella kennolla oleva 7D pöydällä pölyyntymässä sen jälkeen kuin ostin Sonyn A7r.
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

nsamppa kirjoitti:
Miksus kirjoitti:Ja täällä päästiin sivulle 6, kunnes meni taas ala-arvoiseksi lässyttämiseksi..
Kyllä. Tää on todella harmi kun näistä olis todella mukava turistella, mut ei tähän vaan jaksa lähteä.

Ja vähän pienempi harmi on, ettei foorumin piilotettu-lista toimi niin ettei piilotetuista näkisi vilaustakaan.
Parasta on että itse ensimmäisenä pilasit ketjun.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

kohan kirjoitti:
Kehitys ja uudet tapahtumat ottaa koville vaikea on myöntää että joku Sony tekee asiat paremmin kuin perinteiset Canikon ja Pentax. Mutta totuus on että Sonylla on kennot hanskassa ja he vievät ja muut vikisee.
Voisiko kuvitella että Sony julkaisisi edes halvinta kameraa 9 vuotta vanhalla kennolla niin kuin Canon teki päivää ennen Sony A7III. Minulla on roikkunut tuo samaisella kennolla oleva 7D pöydällä pölyyntymässä sen jälkeen kuin ostin Sonyn A7r.
Täytyy vähän ihmetellä tuota Canonin julkistusta. Okei, sen on tarkoitus olla todella halpa perusjärkkäri...Mutta onko ideat tosiaan noin lopussa että pitää vanhalla tekniikalla vääntää tälläisiä hyvin rajoittuneita runkoja joissa ainoa selkeä pointti on halpa hinta?

Minulla on vieläkin v.2012 julkaistu Sony A37, joka oli erittäin halpa A-mount järkkäri, mutta oikein mukavasti varusteltu pieneen kokoon. Sen Sony 16mp APS-C kenno on vieläkin aivan hyvä:

https://www.dpreview.com/reviews/sony-slt-a37" onclick="window.open(this.href);return false;

Kääntyvä näyttökin löytyy ;-)

Mutta nyt - palataan itse aiheeseen.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Ville^K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Rockford kirjoitti:Bufferi ja AF vaikuttais tosi hyviltä tässä. Mutta löytyykö jostain jo videota missä näkis mikä ero siinä EVF:n blackoutissa on tämän ja A9 välillä jos 10 fps sarjaa vetää?

Tän tyyppiset käytännön EVF-vertailut ois juurikin niitä missä videorevikka ois minusta omimmillaan. Tottakai myös käytännön EVF-resovertailua A7RIII verrattuna ois kiva nähdä.
En tiedä onko tämä mitä kaipaat, mut tässä on video siitä miltä kuvaaminen näyttää A9:n kanssa kun ES on käytössä:

https://www.martincphotography.co.uk/so ... ographers/

Skrollaat alas silent shutterin kohdalle.
kostaja!

Viesti Kirjoittaja kostaja! »

Maffer kirjoitti:Totta hitossa vertaan G9-mallia tähän. Panassa on ensinnäkin oikea kuvasuhde mistä homma lähtee ja siitäkin voi rykäistä bayer-romun kierron päälle jolloin Soni jää toiseksi resoluutiossa. Ja mitä ihmeen väliä sillä on onko tää joku kino tai m4/3? Kumpikin makrokoisia tuhnuja loppupelissä.

G9 on kuitenkin esimerkki siitä miten ei säästetä työkaluissa peilittömien maailmassa. Eikä se silti maksa 5000e.
Just just, jep jep...
No ei muutaku onnea vaan sitten sen kontrastopohjaisen af:n kanssa sinne hämärään ja sen pienen kennon kanssa.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Jos en nyt vielä ole kaikkien kill-filessä, niin voisiko joku kertoa mitkä ovat tämän version tärkeimmät erot vs. mk2?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
poweri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja poweri »

https://dustinabbott.net/2018/02/sony-a ... ii-review/" onclick="window.open(this.href);return false;
kuka ampus? Who's shooting?

6D&EosM|EF 100 IS L F2,8|EF 16-35 F4 IS|EF 24-105 L|EF 50/1.4|EF 70-200 2,8 L II |HELIOS|EF Extender X2 III|EX 580 II|EX 430 II|YN 560|YashicaFX-D|Yashica FX-3|Benro|Mannfrotto|Sirui|And a bunch of other sh*t....
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

nsamppa kirjoitti: Kyllä. Tää on todella harmi kun näistä olis todella mukava turistella, mut ei tähän vaan jaksa lähteä.
Ainoa tapa parantaa foorumin laatua on kirjoittaa asiallisia juttuja sonnan joukkoon. Kyllä ihmiset aika hyvin osaavat ne sieltä suodattaa ja keskustelua muodostuu kohinan sekaan. Ainakin minä olen kiinnostunut näistä kameroista ja käyttäjien kokemuksista, vaikka ne eivät ehkä ole nykymuodossaan ihan sitä mitä minä ostaisin. Sony on kuitenkin edelläkävijä ja luultavasti muidenkin valmistajien kehitys tulee kuitenkin olemaan joissain määrin saman suuntainen.
Hannu
Sahaaja

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

mremonen kirjoitti:Jos en nyt vielä ole kaikkien kill-filessä, niin voisiko joku kertoa mitkä ovat tämän version tärkeimmät erot vs. mk2?
Olisiko tuosta apua? Lyhyt linkki, nooo........

https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q= ... k7IsOq--OO" onclick="window.open(this.href);return false;
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

aikaarska kirjoitti: Täytyy vähän ihmetellä tuota Canonin julkistusta. Okei, sen on tarkoitus olla todella halpa perusjärkkäri...Mutta onko ideat tosiaan noin lopussa että pitää vanhalla tekniikalla vääntää tälläisiä hyvin rajoittuneita runkoja joissa ainoa selkeä pointti on halpa hinta?
Canonin paremmatkin julkistukset ovat olleet aika pliisuja viime vuosina. Eipä ole alkanut lompakossa polttaa. Toivottavasti kyse on vain siitä, että kaikki tuotekehityspanokset on laitettu peilittömän tekniikan kehittämiseen. Jos kyse on jostain muusta, niin se on huono merkki. Mutta lujille sekin tuntuu ottavan, vuosia vierii ja Sonyn tekniikka alkaa jo olla niin kypsää, että ei ole alkuunkaan realistista odottaa Canonin mark ykkösien olevan lähelläkään.

Toisalta se lienee niinkin, että nuo halpisperusmallit ovat firman rahasampo ja niiden ostajia ei kiinnosta kuinka vanha kenno on ja miten se suoriutuu. He vertaavat nettikokoisia kuvia puhelinten tuottamiin ja jos kaverit ja sukulaiset ovat tunnistettavia, kuvat ovat upeita ja kamera on mahtava.
Minulla on vieläkin v.2012 julkaistu Sony A37, joka oli erittäin halpa A-mount järkkäri, mutta oikein mukavasti varusteltu pieneen kokoon. Sen Sony 16mp APS-C kenno on vieläkin aivan hyvä:
Totuus on se, että tuon ikäiset ja vanhemmatkin kennot olivat täysin päteviä valokuvauksen tarpeisiin. Viimeisen 10 vuoden kehitys on ollut marginaalihifistelyä. Tuskin tälläkään on kovin montaa, jotka uskaltavat sanoa kuviensa tai ammattilaisten kuvien parantuneen kameratekniikan kehityksen ansiosta, paitsi korkeintaan sitä kautta että jaksavat raahata pieniä peilittömiä paikkoihin, joihin eivät jaksaneet peilikameroita ja tynnyriobjektiiveja.
Hannu
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

hkoskenv kirjoitti:
nsamppa kirjoitti: Kyllä. Tää on todella harmi kun näistä olis todella mukava turistella, mut ei tähän vaan jaksa lähteä.
Ainoa tapa parantaa foorumin laatua on kirjoittaa asiallisia juttuja sonnan joukkoon. Kyllä ihmiset aika hyvin osaavat ne sieltä suodattaa ja keskustelua muodostuu kohinan sekaan. Ainakin minä olen kiinnostunut näistä kameroista ja käyttäjien kokemuksista, vaikka ne eivät ehkä ole nykymuodossaan ihan sitä mitä minä ostaisin. Sony on kuitenkin edelläkävijä ja luultavasti muidenkin valmistajien kehitys tulee kuitenkin olemaan joissain määrin saman suuntainen.
No perskule. Joskus se yksinkertaisin tapa on se paras. Tattikset tosta vinkistä ja painan ton visusti korvan taakse.

Mulle tää A7III oli alkuun vähän semmoinen ”ihan kiva” tyyppinen päivitys. Mulla A72 ollu käytössä ja sen videolaatu jättää aika paljon toivomisen varaa. Lisäksi sen vähän kaikkeen kompromissi huonoon suuntaan. Joten sen takia tää ei nyt niin hirveästi jaksanut innostua. Mut ku näki tän otsikon kameran speksit vs hinta niin johan rupes kiinnostaa. Tää on taas kompromissi missä iso osa on tehty hyvään suuntaan kuluttajan kannalta. Mä oon tässä pieniä pennejäni säästänyt A7SII:n hankintaan ja tää julkistus saa todella miettimään sen järkevyyttä. Jos tää tulee tipahtamaan alkuhuuman jälkeen sinne pikkusen reiluun kahteen tonniin, on siinä kameraa todella koko rahan edestä. On todella mielenkiintoista nähdä mihin käytettyjen A7SII:n hinnat tulee asettumaan, koska nyt jos ne on vähän vajaata kahta tonnia, ei sen ostamisessa ole vain mitään mieltä. A7III tekee kaiken mitä A7SII ja paljon enemmän. Esim. HDR videon on väitetty tekevän 10 bittisen videon haaveilusta turhaa. Ja tarkennus. Ja akku. Ja kosketusnäyttö. Ja ISO:n sieto. Kyllä tää kamera säväytti mua kuitenkin paljon enemmän ku A9 ja A7RIII yhteensä.

Mainittakoon vielä se että mun mielestä se on vain ja ainoastaan hyvä asia että näiden koko on pysynyt suurinpiirtein samana ja sama generaatio on samalla kopalla. Näin se itse kamera on vain palapelin yksi osa ja kuvatessa sen voi helposti vaihtaa toiseen/ käyttää toista samaan aikaan ilman että mikään muu ei muutu ku konepellin alla oleva osa.

Äärimmäisen mielenkiinnolla seuraan keskustelua kohinan seassa :)
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

hkoskenv kirjoitti:
näinhän se on,mutta ongelmia vaansyntyy kuin sieniä sateella vaikk yritettäisiin ollakuinka fiksuja&filmaattisia!
esim sun sinänsä asiallisessa kommentissa oli heti yksi miina, se on vahvistettuna yllä.
siinä on väittämä, että Sony on kuitenkin edelläkävijä .
toi saa jotkut meistä näkemään heti punaista, ja heittämään voimakkaan vastaargumentin!
ja hiekkalaatikkonahistelu on heti taas kohta valmis.

oikeastaan täällä on lähes mahdoton keskustella laitteiden ns. paremmuudesta tai edes tuoda esille joitakin niiden ominaisuuksia jotka olisivat mukamas paremmin kuin jonkun toisen merkin laitteessa.

tai sitten yksi vaihtoehto on vaan, että jatketaan samaan malliin ja siedetään pikku nahistelu ihan viihteen vuoksi. jotain sääntöjä siinäkin vois kuitenki olla.muuten täällä ei kohta jaksa kirjoitella kukaan. eli peräänkuulutan edes pientä sivistyksen ja kunnioituksen siementä keskusteluihin, sillä prjäis varmaan jo melko pitkälle.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
niffe

Viesti Kirjoittaja niffe »

Tässähän sitä taas on sivunmitta keskustelua keskustelijoista...
Vastaa Viestiin