Canon 7D MKII

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

ppie kirjoitti:... ONNEKSI tämä olikin vain painajaista!
Koska tää painajainen loppuu?

..
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ppie

Viesti Kirjoittaja ppie »

Munt kirjoitti:

..
Saas nähdä, toivotaan että pian.
jka71
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jka71 »

ppie kirjoitti:
Munt kirjoitti:

..
Saas nähdä, toivotaan että pian.
Minulla se on kestäny 10 vuotta. Seireenit lauloi: Kiss,Kiss...Canon 300D...
ppie

nomad kirjoitti:Kun olen nyt asiasta kiinnostuttuani Canon-kuvia Flickrissä selaillut, niin näen omin silmin sen huonouden mistä tässä puhutaan. Latteaa värintoistoa, murtuvia sävyliukuja kirkkaassa päässä ja tympeitä tummia alueita... Ja olisihan ne tirppakuvatkin parempia jos kenno olisi kunnollinen.
Ei noita Nikoneita kukaan sen enempää osta vaikka kuinka käyt tällä Canon puolella haukkumassa. Toi sun selittely alkaa olemaan jo niin surkeaa, jotta vaihda jo välillä kanavaa! Ei millään pahalla, onhan sulla ihan hyvä kuvia ja jatka samaan malliin, siis kuvaamista:-)
Viimeksi muokannut ppie, Marras 14, 2014 23 : 33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PekkaSav

Viesti Kirjoittaja PekkaSav »

Mä kun kuvittelin, että herkkänahkaisimmat merkkifanit löytyvät Pentaxleiristä. Mutta ne onkin nää jantterit, jotka vetää camot ja goretexit päälle, ajavat Viikkiin ja raahustavat iso valkoinen niskaa hiertäen koetilan pelloille kuvaamaan valkoposkihanhea 15k€ kalustolla. :)
Munt

ppie kirjoitti:
nomad kirjoitti:Kun olen nyt asiasta kiinnostuttuani Canon-kuvia Flickrissä selaillut, niin näen omin silmin sen huonouden mistä tässä puhutaan. Latteaa värintoistoa, murtuvia sävyliukuja kirkkaassa päässä ja tympeitä tummia alueita... Ja olisihan ne tirppakuvatkin parempia jos kenno olisi kunnollinen.
Ei noita Nikoneita kukaan sen enempää osta vaikka kuinka käyt tällä Canon puolella haukkumassa. Toi sun selittely alkaa olemaan jo niin surkeaa ja elmarin sanojen toistoa, jotta vaihda jo välillä kanavaa! Ei millään pahalla, onhan sulla ihan hyvä kuvia ja jatka samaan malliin, siis kuvaamista:-)
Nikoniahan just nyt ostetaan canonin sijaan, kuten sonyakin. Herätys!

..
PekkaSav

ppie kirjoitti:Jatkan itse kuvien selausta ja kuvan laatu edelleen moitteeton!
Otetaan nyt vaikka tämä VLK:ssa pärjännyt kuvasi.

ISO on 1600, jonka ei pitäisi olla FF:lle paljon hyvässä valossa ja silti taustassa loimottaa magentalänttejä webbikokoisenakin. Ja toki sitä soisi tuon hintaluokan vehkeillä otetussa kuvassa tarkennuksen olevan kohteessa. :)
ppie kirjoitti: Soitan Markus Varesvuolle
Name dropping on yleensä merkki siitä, että argumentit alkaa olla vähissä.
poweri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja poweri »

Onpas hauska foorumi ..sitäkö tämä onkin, kateus kun joku pärjää kuvakilpailussa?
kuka ampus? Who's shooting?

6D&EosM|EF 100 IS L F2,8|EF 16-35 F4 IS|EF 24-105 L|EF 50/1.4|EF 70-200 2,8 L II |HELIOS|EF Extender X2 III|EX 580 II|EX 430 II|YN 560|YashicaFX-D|Yashica FX-3|Benro|Mannfrotto|Sirui|And a bunch of other sh*t....
jka71
Viesti:

Munt kirjoitti:Nikoniahan just nyt ostetaan canonin sijaan, kuten sonyakin. Herätys!
Tässä mietin ketkä ostaa? Onko ne niitä jotka ostaa ekaa järjestelmää vai hätääntyneitä merkinvaihtajia?

Silloin kun minä valitsin ekaa järkkäriä sattui hetki jolloin markkinoille ilmestyi 1. kuluttaja APS-C joka nyt sattui olemaan Canon merkkinen.Nyt kymmenen vuotta myöhemmin olen sellaisessa tilanteessa,että aika vaikea olis lähtä vaihtamaan merkkiä.En tosin ole koskaan harkinnukkaan.Käytössä on 6D/70D/M.

Miksi sitten nuo valitsemani rungot? 1-sarjalaiset liian isoja.5D mk3 on liian kallis.
6D valintana siksi ,että se on aivan ylivertainen runko kuvanlaadultaan suhteessa hintaan.
70D aika kohtuuhintainen kroppi,tarkennus riittävän hyvä satunnaiseen lintujen kuvaamiseen.Myöskin kääntyvästä kosketusnäytöstä pidän kovasti.Tässä kohtaa kun vertaan tätä uutta seiskaa niin huomaan sen liian kalliiksi kropiksi josta puuttuu kääntyvä näyttö.

...jos 7Dmk2 olis kääntyvä näytöllinen niin <500€ välirahalla vois harkita vaihdossa 70D.
ppie

PekkaSav kirjoitti:
ppie kirjoitti:Jatkan itse kuvien selausta ja kuvan laatu edelleen moitteeton!
Otetaan nyt vaikka tämä VLK:ssa pärjännyt kuvasi.

ISO on 1600, jonka ei pitäisi olla FF:lle paljon hyvässä valossa ja silti taustassa loimottaa magentalänttejä webbikokoisenakin. Ja toki sitä soisi tuon hintaluokan vehkeillä otetussa kuvassa tarkennuksen olevan kohteessa. :)
ppie kirjoitti: Soitan Markus Varesvuolle
Name dropping on yleensä merkki siitä, että argumentit alkaa olla vähissä.
Kyllä se tarkennus on kohdallaan. Ja tuo kuvan muu kommentointi on sen verran surkeaa selittelyä, jotta en viitsi edes kommentoida. Sanotaan näin että sinulta yksi pohjanoteeraus lisää, mutta meitähän riittää moneksi.

Ja kun näkee painajaisia tai yleensä unia, voi tavata paljonkin kuuluisuuksia. Maken olen tuntenut vuosia, jotta tuskin hän nyt tuosta tarinoinnista mieltänsä pahoittaa. Jos se sinua vaivaa niin ei voi mitään, en edes ymmärrä tuota kommenttiasi, mutta ei se mitään.
Munt

jka71 kirjoitti:
Munt kirjoitti:Nikoniahan just nyt ostetaan canonin sijaan, kuten sonyakin. Herätys!
Tässä mietin ketkä ostaa? Onko ne niitä jotka ostaa ekaa järjestelmää vai hätääntyneitä merkinvaihtajia?
Sony A7 oli täysin uusi tuote. Siihen menee Leicat ja muut wanhat MF-lasit, joiden kanssa kuvaamisen hauskuus löytyy uudelleen. Vahvasti uutta ja nostalgiaa samassa setissä niille, joille kuvaaminen on nautinto.
Lopuille väkisinfotaajille nikon on hyvä vaihtoehto, etenkin maisemakuvauksesta innostuneille. Canonilla ei ole maisemakuvaajalle hyvää runkoa tai ylipäätään mitään sellaiselle kuvaajalle, jolle kuvan yksityiskohtien rikkaus on erityisen tärkeää. Nikonilla ja sonylla on.

..
PekkaSav

poweri kirjoitti:Onpas hauska foorumi ..sitäkö tämä onkin, kateus kun joku pärjää kuvakilpailussa?
Siitä ei todellakaan ollut kyse. :D Klikkasin allekirjoitusta ja etusivulla oli linkki ko. sorsakuvaan.

Kateutta laimentaa sekin, että olen osallistunut kyseiseen kisaan tasan yhden kerran, joitakin vuosia takaperin.

Kuva
ppie kirjoitti: Kyllä se tarkennus on kohdallaan.

Okei. Mä kun luulin, että kohde on tuo poikanen, eikä emo.
ppie kirjoitti:Maken olen tuntenut vuosia, jotta tuskin hän nyt tuosta kommentista mieltänsä pahoittaa.
Häh? Ilmeisesti kielimuuri. :D
poweri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja poweri »

OK (pekka)
Tähän ketjuun tarvittaisiin sitä Spege huumoria, kun nyt tuo Elmarikin on antanut etumatkaa Spegelle tuolla Sony 6ooo :)
kuka ampus? Who's shooting?

6D&EosM|EF 100 IS L F2,8|EF 16-35 F4 IS|EF 24-105 L|EF 50/1.4|EF 70-200 2,8 L II |HELIOS|EF Extender X2 III|EX 580 II|EX 430 II|YN 560|YashicaFX-D|Yashica FX-3|Benro|Mannfrotto|Sirui|And a bunch of other sh*t....
jka71
Viesti:

Munt kirjoitti:
jka71 kirjoitti:
Sony A7 oli täysin uusi tuote. Siihen menee Leicat ja muut wanhat MF-lasit, joiden kanssa kuvaamisen hauskuus löytyy uudelleen. Vahvasti uutta ja nostalgiaa samassa setissä niille, joille kuvaaminen on nautinto .
Lopuille väkisinfotaajille nikon on hyvä vaihtoehto, etenkin maisemakuvauksesta innostuneille. Canonilla ei ole maisemakuvaajalle hyvää runkoa tai ylipäätään mitään sellaiselle kuvaajalle, jolle kuvan yksityiskohtien rikkaus on erityisen tärkeää. Nikonilla ja sonylla on.

..
Faktaa,mutua ja mielipidettä, mutta mikä on mitä on vähän epäselvää minulle.
Yhden kohdan allekirjoitan ;)
Munt

jka71 kirjoitti:
Munt kirjoitti:
jka71 kirjoitti: Tässä mietin ketkä ostaa? Onko ne niitä jotka ostaa ekaa järjestelmää vai hätääntyneitä merkinvaihtajia?
Sony A7 oli täysin uusi tuote. Siihen menee Leicat ja muut wanhat MF-lasit, joiden kanssa kuvaamisen hauskuus löytyy uudelleen. Vahvasti uutta ja nostalgiaa samassa setissä niille, joille kuvaaminen on nautinto .

..
Faktaa,mutua ja mielipidettä, mutta mikä on mitä on vähän epäselvää minulle.
Yhden kohdan allekirjoitan ;)
No Canoneissa on AA suodatin ja uusissa nikoneissa + sonyssa 36mpix ilman suttaavaa AA suodatinta. Kyllä toi asia näkyy niissä kuvissakin. Fakta.

..
Dillinger

Viesti Kirjoittaja Dillinger »

PekkaSav kirjoitti:
Kateutta laimentaa sekin, että olen osallistunut kyseiseen kisaan tasan yhden kerran, joitakin vuosia takaperin.
Pikaisesti kun galleriaasi vilkaisin, niin ei ole kyllä ollut aihettakaan. :D
Suttua ja *sensuroitu* löytyy, ostaisit kunnon laitteet edes.

Ps. Ei tää kommentti varmasti ainakaan keskustelun tasoa laskenut?
PekkaSav

poweri kirjoitti:OK (pekka)
Tähän ketjuun tarvittaisiin sitä Spege huumoria, kun nyt tuo Elmarikin on antanut etumatkaa Spegelle tuolla Sony 6ooo :)
Mä luulen, että tää mk2 on vielä liian arka aihe huumorille. Osuin loppukesän/syksyn aikana muutamaan otteeseen valkoisen putken veljeskunnan valloittamiin sorsatorneihin. Lähes järjestäen puheenaiheena oli tämä otsikon runko, jota c-piireissä odotettiin kuin jeesuksen toista tulemista. Härvelin arvostelu on vähän sama, kuin julkaisisit sarjakuvan profeetta Muhammedista muslimivaltiossa.
Turmio

Viesti Kirjoittaja Turmio »

Tämä alkaa (tai on mennyt jo jonkin aikaa) menemään kategoriaan om-d e-m1 vs canikon pikselin halkaisu keskusteluun..
Jatkakaa vain samaa rataa niin pysyy nää pikselin runk****** pois muualta.. =)=) <-- pari hymiöö
Munt

PekkaSav kirjoitti:
poweri kirjoitti:OK (pekka)
Mä luulen, että tää mk2 on vielä liian arka aihe huumorille. Osuin loppukesän/syksyn aikana muutamaan otteeseen valkoisen putken veljeskunnan valloittamiin sorsatorneihin. Lähes järjestäen puheenaiheena oli tämä otsikon runko, jota c-piireissä odotettiin kuin jeesuksen toista tulemista. Härvelin arvostelu on vähän sama, kuin julkaisisit sarjakuvan profeetta Muhammedista muslimivaltiossa.
Olen tehnyt vastaavia havaintoja. Yleensähän se hanhiparvi pitää kovaa pulinaa ja tornillinen lintumiehiä tuijottaa hiljaa katsellen, mutta nyt tornista on kuulunut karmeaa mekastusta ja kaakatusta hanhien seisoessa paskanjäykkinä ja järkyttyneinä tuijottamassa sitä mielipuolista huitomista.

..
jka71
Viesti:

Turmio kirjoitti:Tämä alkaa (tai on mennyt jo jonkin aikaa) menemään kategoriaan om-d e-m1 vs canikon pikselin halkaisu keskusteluun..
Jatkakaa vain samaa rataa niin pysyy nää pikselin runk****** pois muualta.. =)=) <-- pari hymiöö
Turha toivo.Korppikotkat haistaa veren ja seuraava uhri jo odottaa nokkimista ;)
Vastaa Viestiin