Koska tää painajainen loppuu?ppie kirjoitti:... ONNEKSI tämä olikin vain painajaista!
..
Ei noita Nikoneita kukaan sen enempää osta vaikka kuinka käyt tällä Canon puolella haukkumassa. Toi sun selittely alkaa olemaan jo niin surkeaa, jotta vaihda jo välillä kanavaa! Ei millään pahalla, onhan sulla ihan hyvä kuvia ja jatka samaan malliin, siis kuvaamista:-)nomad kirjoitti:Kun olen nyt asiasta kiinnostuttuani Canon-kuvia Flickrissä selaillut, niin näen omin silmin sen huonouden mistä tässä puhutaan. Latteaa värintoistoa, murtuvia sävyliukuja kirkkaassa päässä ja tympeitä tummia alueita... Ja olisihan ne tirppakuvatkin parempia jos kenno olisi kunnollinen.
Nikoniahan just nyt ostetaan canonin sijaan, kuten sonyakin. Herätys!ppie kirjoitti:Ei noita Nikoneita kukaan sen enempää osta vaikka kuinka käyt tällä Canon puolella haukkumassa. Toi sun selittely alkaa olemaan jo niin surkeaa ja elmarin sanojen toistoa, jotta vaihda jo välillä kanavaa! Ei millään pahalla, onhan sulla ihan hyvä kuvia ja jatka samaan malliin, siis kuvaamista:-)nomad kirjoitti:Kun olen nyt asiasta kiinnostuttuani Canon-kuvia Flickrissä selaillut, niin näen omin silmin sen huonouden mistä tässä puhutaan. Latteaa värintoistoa, murtuvia sävyliukuja kirkkaassa päässä ja tympeitä tummia alueita... Ja olisihan ne tirppakuvatkin parempia jos kenno olisi kunnollinen.
Otetaan nyt vaikka tämä VLK:ssa pärjännyt kuvasi.ppie kirjoitti:Jatkan itse kuvien selausta ja kuvan laatu edelleen moitteeton!
Name dropping on yleensä merkki siitä, että argumentit alkaa olla vähissä.ppie kirjoitti: Soitan Markus Varesvuolle
Tässä mietin ketkä ostaa? Onko ne niitä jotka ostaa ekaa järjestelmää vai hätääntyneitä merkinvaihtajia?Munt kirjoitti:Nikoniahan just nyt ostetaan canonin sijaan, kuten sonyakin. Herätys!
Kyllä se tarkennus on kohdallaan. Ja tuo kuvan muu kommentointi on sen verran surkeaa selittelyä, jotta en viitsi edes kommentoida. Sanotaan näin että sinulta yksi pohjanoteeraus lisää, mutta meitähän riittää moneksi.PekkaSav kirjoitti:Otetaan nyt vaikka tämä VLK:ssa pärjännyt kuvasi.ppie kirjoitti:Jatkan itse kuvien selausta ja kuvan laatu edelleen moitteeton!
ISO on 1600, jonka ei pitäisi olla FF:lle paljon hyvässä valossa ja silti taustassa loimottaa magentalänttejä webbikokoisenakin. Ja toki sitä soisi tuon hintaluokan vehkeillä otetussa kuvassa tarkennuksen olevan kohteessa. :)
Name dropping on yleensä merkki siitä, että argumentit alkaa olla vähissä.ppie kirjoitti: Soitan Markus Varesvuolle
Sony A7 oli täysin uusi tuote. Siihen menee Leicat ja muut wanhat MF-lasit, joiden kanssa kuvaamisen hauskuus löytyy uudelleen. Vahvasti uutta ja nostalgiaa samassa setissä niille, joille kuvaaminen on nautinto.jka71 kirjoitti:Tässä mietin ketkä ostaa? Onko ne niitä jotka ostaa ekaa järjestelmää vai hätääntyneitä merkinvaihtajia?Munt kirjoitti:Nikoniahan just nyt ostetaan canonin sijaan, kuten sonyakin. Herätys!
Siitä ei todellakaan ollut kyse. :D Klikkasin allekirjoitusta ja etusivulla oli linkki ko. sorsakuvaan.poweri kirjoitti:Onpas hauska foorumi ..sitäkö tämä onkin, kateus kun joku pärjää kuvakilpailussa?
ppie kirjoitti: Kyllä se tarkennus on kohdallaan.
Häh? Ilmeisesti kielimuuri. :Dppie kirjoitti:Maken olen tuntenut vuosia, jotta tuskin hän nyt tuosta kommentista mieltänsä pahoittaa.
Faktaa,mutua ja mielipidettä, mutta mikä on mitä on vähän epäselvää minulle.Munt kirjoitti:Sony A7 oli täysin uusi tuote. Siihen menee Leicat ja muut wanhat MF-lasit, joiden kanssa kuvaamisen hauskuus löytyy uudelleen. Vahvasti uutta ja nostalgiaa samassa setissä niille, joille kuvaaminen on nautinto .jka71 kirjoitti:Tässä mietin ketkä ostaa? Onko ne niitä jotka ostaa ekaa järjestelmää vai hätääntyneitä merkinvaihtajia?Munt kirjoitti:Nikoniahan just nyt ostetaan canonin sijaan, kuten sonyakin. Herätys!
Lopuille väkisinfotaajille nikon on hyvä vaihtoehto, etenkin maisemakuvauksesta innostuneille. Canonilla ei ole maisemakuvaajalle hyvää runkoa tai ylipäätään mitään sellaiselle kuvaajalle, jolle kuvan yksityiskohtien rikkaus on erityisen tärkeää. Nikonilla ja sonylla on.
..
No Canoneissa on AA suodatin ja uusissa nikoneissa + sonyssa 36mpix ilman suttaavaa AA suodatinta. Kyllä toi asia näkyy niissä kuvissakin. Fakta.jka71 kirjoitti:Faktaa,mutua ja mielipidettä, mutta mikä on mitä on vähän epäselvää minulle.Munt kirjoitti:Sony A7 oli täysin uusi tuote. Siihen menee Leicat ja muut wanhat MF-lasit, joiden kanssa kuvaamisen hauskuus löytyy uudelleen. Vahvasti uutta ja nostalgiaa samassa setissä niille, joille kuvaaminen on nautinto .jka71 kirjoitti: Tässä mietin ketkä ostaa? Onko ne niitä jotka ostaa ekaa järjestelmää vai hätääntyneitä merkinvaihtajia?
Lopuille väkisinfotaajille nikon on hyvä vaihtoehto, etenkin maisemakuvauksesta innostuneille. Canonilla ei ole maisemakuvaajalle hyvää runkoa tai ylipäätään mitään sellaiselle kuvaajalle, jolle kuvan yksityiskohtien rikkaus on erityisen tärkeää. Nikonilla ja sonylla on.
..
Yhden kohdan allekirjoitan ;)
Pikaisesti kun galleriaasi vilkaisin, niin ei ole kyllä ollut aihettakaan. :DPekkaSav kirjoitti:
Kateutta laimentaa sekin, että olen osallistunut kyseiseen kisaan tasan yhden kerran, joitakin vuosia takaperin.
Mä luulen, että tää mk2 on vielä liian arka aihe huumorille. Osuin loppukesän/syksyn aikana muutamaan otteeseen valkoisen putken veljeskunnan valloittamiin sorsatorneihin. Lähes järjestäen puheenaiheena oli tämä otsikon runko, jota c-piireissä odotettiin kuin jeesuksen toista tulemista. Härvelin arvostelu on vähän sama, kuin julkaisisit sarjakuvan profeetta Muhammedista muslimivaltiossa.poweri kirjoitti:OK (pekka)
Tähän ketjuun tarvittaisiin sitä Spege huumoria, kun nyt tuo Elmarikin on antanut etumatkaa Spegelle tuolla Sony 6ooo :)
Olen tehnyt vastaavia havaintoja. Yleensähän se hanhiparvi pitää kovaa pulinaa ja tornillinen lintumiehiä tuijottaa hiljaa katsellen, mutta nyt tornista on kuulunut karmeaa mekastusta ja kaakatusta hanhien seisoessa paskanjäykkinä ja järkyttyneinä tuijottamassa sitä mielipuolista huitomista.PekkaSav kirjoitti:Mä luulen, että tää mk2 on vielä liian arka aihe huumorille. Osuin loppukesän/syksyn aikana muutamaan otteeseen valkoisen putken veljeskunnan valloittamiin sorsatorneihin. Lähes järjestäen puheenaiheena oli tämä otsikon runko, jota c-piireissä odotettiin kuin jeesuksen toista tulemista. Härvelin arvostelu on vähän sama, kuin julkaisisit sarjakuvan profeetta Muhammedista muslimivaltiossa.poweri kirjoitti:OK (pekka)
Tähän ketjuun tarvittaisiin sitä Spege huumoria, kun nyt tuo Elmarikin on antanut etumatkaa Spegelle tuolla Sony 6ooo :)
Turha toivo.Korppikotkat haistaa veren ja seuraava uhri jo odottaa nokkimista ;)Turmio kirjoitti:Tämä alkaa (tai on mennyt jo jonkin aikaa) menemään kategoriaan om-d e-m1 vs canikon pikselin halkaisu keskusteluun..
Jatkakaa vain samaa rataa niin pysyy nää pikselin runk****** pois muualta.. =)=) <-- pari hymiöö