Se voi tuntua liian halvalta jos on maksanut siitä sen 800 euroa enemmän.spege kirjoitti:Minusta 5D III:n hinta on jo nyt liian halpa! Kohta kaiken maailman janipettereilläkin on varaa ostaa huippukamera. :-(emis kirjoitti:Mihinkähän hintaluokkaan tulee tämä runko asettumaan, kunhan tuo hinnankehitys alaspäin hidastuu? Enemmän näitä seuranneilla ehkä jotain arveluja varmaan on.
Canon 5Dmk3
-
-
- Viesti:
Spegen näkemyksen mukaan valokuvaajan mitta on tietysti aina ollut laitteiston rahallinen arvo. Janipetteri on siis henkilö, joka on Spegeä parempi kuvaaja, jolla ei tavallisesti olisi varaa ostaa yhtä kallista kameraa kuin Spegellä on. Menikö oikein?spege kirjoitti:Minusta 5D III:n hinta on jo nyt liian halpa! Kohta kaiken maailman janipettereilläkin on varaa ostaa huippukamera. :-(emis kirjoitti:Mihinkähän hintaluokkaan tulee tämä runko asettumaan, kunhan tuo hinnankehitys alaspäin hidastuu? Enemmän näitä seuranneilla ehkä jotain arveluja varmaan on.
-
Nyt on tainnut hintakisa käynnistyä. Ainakin Telefoto, Verkkokauppa ja Maitolaituri ovat pudottaneet rungon hintaa. Tosin hinta on vielä 2900 EUR:n lähistöllä. Hinta on useammalla kaupalla samoissa lukemissa, joten joku joutuisi laskemaan hintaa jos aikoo erottua kilpailussa asiakkaista. (jos yleensä nykypäivänä Suomessa mikään kauppa haluaa taistella asiakkaista...)Jappee kirjoitti:spege kirjoitti:emis:n kysymykseen heitän arvauksen, että hinta tasaantunee jonnekin 2500 EUR luokkaan ennen vuoden vaihdetta.emis kirjoitti:Mihinkähän hintaluokkaan tulee tämä runko asettumaan, kunhan tuo hinnankehitys alaspäin hidastuu? Enemmän näitä seuranneilla ehkä jotain arveluja varmaan on.
-
-
Ihailtava asenne..ite ruven vielä 5D2 maailmassa,kuumotus päivitykseen olisi kova,mut yritän malttaa..toisaalta jos 5D3 hinta putoaa,niin varmaan putoaa myös käytetyistä 5D2 maksettavakin..?!emis kirjoitti:Itse päädyin pitkän 5DIII vs 1DIV pohdiskelun jälkeen ja ostin 5DIII:n. Ja jos on aikomus kuvata, niin se on vaan ostettava. Viimeisien satasien hinnan laskua jos jää odottelemaan, niin kamera ei valitettavasti ole vaan käytössä sinä aikana eikä siitä ole itselle iloa kaupan hyllyllä.
Joka suljintaan säästää, se kameraansa vihaa..
-
Itse myös vielä 5D2 maailmassa (30D backuppina) mutta ennen seuraavaa reissua saa 30D lähteä ja 5D2:sta tulla backuppi sillä 5D3:n lähtee tilaukseen kuukauden tai kahden sisään. Täytyy sitten reissun jälkeen yrittää myydä 5D2 pois =)Cuntonen kirjoitti: Ihailtava asenne..ite ruven vielä 5D2 maailmassa,kuumotus päivitykseen olisi kova,mut yritän malttaa..toisaalta jos 5D3 hinta putoaa,niin varmaan putoaa myös käytetyistä 5D2 maksettavakin..?!
-
-
on - http://www.canonrumors.com/2012/07/cano ... amera-cr2/temirhan kirjoitti:Näyttävät jälleenmyyjät puskevan uutta 5D2:sta kohtuu hinnalla pihalle, olisiko sieltä tulossa riisutumpi FF runko?
-
5D3:sta vain pikaisesti staattisiin kohteisiin testanneena oma arvio: AF on ykkössarjan luokkaa, mutta vain osa tarkennuspisteistä (ristikkäiset?), kun taas 1D4 tarkentaa kohdilleen valitsi minkä pisteen tahansa. Itse disabloisin nuo huonommat pisteet alta aikayksikön, nimittäin ero oli huima.
#EOS @ Ircnet - Canonistien oma kanava
-
Olikos se niin että tässä on sama tarkennusjärjestelmä mitä lippulaivassa 1dx:ssä? Ihan mielenkiintosta olisi tietää miten homma toimii käytännössä. Ainakin noita videorevikoita katsoessa tarkennusta on kehuttu joissakin suoraviivasemmaksi tarkentajaksi kuin D800.pasikan kirjoitti:Millainen tarkennus on kun sitä verrataan 7D runkoon? Pisteitä on enemmän. mutta onko nopeampi? Ja onko joku ehtinyt testaamaan tarkennusta liikkuviin kohteisiin?
-
- Viesti:
Foorumipuheiden (fredmiranda) perusteella uuden vitosen tarkennus on parempi kuin 1D mkIV:n eli voinee olettaa että se on parempi kuin seiskassakin. Nämä puheet siis porukoilta, ketkä molempia ovat käyttäneet.pasikan kirjoitti:Millainen tarkennus on kun sitä verrataan 7D runkoon? Pisteitä on enemmän. mutta onko nopeampi? Ja onko joku ehtinyt testaamaan tarkennusta liikkuviin kohteisiin?
Kysymys lienee mihin seiskan tarkennus ei riitä?
Sama tarkennusjärjestelmä kuin 1Dx, mutta ero syntyy optiosta jota ei 5D Mark III ole eli iTR (Intelligent Tracking and Recognition). Myös 1Dx tupla prosessori vaikuttaa jonkin verran AF toimintaan. Eli tarkennus ei nyt ole aivan sama luokkaa vaikka tuo 61-tarkennuspistettä markki kolmosesta löytyykin.
Täällä on myös hypetetty 1D mark IV korvaajasta, mutta ainakin LINTUKUVAAJALLE 1,3x ja 10kuv/sek ovat kuitenkin olennaisia, joten itse kyllä taipuisin 5D Mark III sijaan 1Dx runkoon jos pitäisi uusinta uutta hankkia. Kertoimet tuossa menetetään (versus 1D Mark IV), mutta kuvan laatu, AF nopeus ja tarkkuus nousee kokonaan uudelle tasolle.
ppie
Täällä on myös hypetetty 1D mark IV korvaajasta, mutta ainakin LINTUKUVAAJALLE 1,3x ja 10kuv/sek ovat kuitenkin olennaisia, joten itse kyllä taipuisin 5D Mark III sijaan 1Dx runkoon jos pitäisi uusinta uutta hankkia. Kertoimet tuossa menetetään (versus 1D Mark IV), mutta kuvan laatu, AF nopeus ja tarkkuus nousee kokonaan uudelle tasolle.
ppie
Isosceles kirjoitti:Olikos se niin että tässä on sama tarkennusjärjestelmä mitä lippulaivassa 1dx:ssä? Ihan mielenkiintosta olisi tietää miten homma toimii käytännössä. Ainakin noita videorevikoita katsoessa tarkennusta on kehuttu joissakin suoraviivasemmaksi tarkentajaksi kuin D800.pasikan kirjoitti:Millainen tarkennus on kun sitä verrataan 7D runkoon? Pisteitä on enemmän. mutta onko nopeampi? Ja onko joku ehtinyt testaamaan tarkennusta liikkuviin kohteisiin?
-
- Viesti:
Tarkennus lienee eittämättä parempi kuin tuossa mun verrokissa eli vanhassa 40D:ssä. Mitenkähän tämä pelittäisi tuon uuden 300/2.8 ja tuplarin kanssa lintukuvauksessa, ja kuinka paljon tuo tuplari heittää pois tarkennusnopeudesta esim. lentäviin kohteisiin? Tuplarin tarve lienee ilmeinen, jos lintuja paljon kuvaa ko. yhdistelmällä. Kamerana tämä tuntuu muutenkin mieluisammalta kuin muut vaihtoehdot.
Kameran päivitys alkaa olla ajankohtaista, ja myös putkea tekisi mieli päivittää, niin tuollaista komboa olen tällä haavaa katsellut eniten...
Kameran päivitys alkaa olla ajankohtaista, ja myös putkea tekisi mieli päivittää, niin tuollaista komboa olen tällä haavaa katsellut eniten...
Minun tietojeni mukaan telejatkeen vaikutus on pysynyt jota kuinkin samana jos lasketaan %. Eli 1,4x hidastaa 25% ja 2x on about viidesosa alkuperäisestä. En ole ainakaan kuullut muuta oli sitten runko mikä tahansa. Joku voi sitten korjata jos uutta tietoa löytyy....
ppie
ppie
vilsu kirjoitti:Tarkennus lienee eittämättä parempi kuin tuossa mun verrokissa eli vanhassa 40D:ssä. Mitenkähän tämä pelittäisi tuon uuden 300/2.8 ja tuplarin kanssa lintukuvauksessa, ja kuinka paljon tuo tuplari heittää pois tarkennusnopeudesta esim. lentäviin kohteisiin? Tuplarin tarve lienee ilmeinen, jos lintuja paljon kuvaa ko. yhdistelmällä. Kamerana tämä tuntuu muutenkin mieluisammalta kuin muut vaihtoehdot.
-
Eikös toi valotusinformaation käyttö tarkennuspisteen määrittelyssä ole ollut peruskauraa jos aika pitkään kaikissa paremmissa kameroissa?Holden kirjoitti:5D3:ssa ja 1DX:ssä on sama tarkennussensori, mutta 1DX:ssä tarkennusta auttaa myös 100 000 pisteen RGB-valotussensori, joka osaa värien perusteella seurata kohdetta. Etenkin kohteen seurannassa etu pitäisi olla siis 1D:n eduksi.
-
Eiköhän se Kyseessä ole ihan sama amitä ainakin Nikonit ovat hyödyntäneet jo parin sukupolven ajan ole juuri tasan sama asia (en tiedä vanhemmista Canoneista). Merkittävä ero ehkä se, että tässä IDx/D800/D4 sukupolvessa valonmittauskennon pikselimäärää on lisäänytynyt huomattavasti. Voi olla etu jos kamera kykenee käsittelemään lisääntyvää informaatiota.Sakke_K kirjoitti:No ei värien käyttö ei ole sama juttu.nomad kirjoitti: Eikös toi valotusinformaation käyttö tarkennuspisteen....