Ei se iipadi ilmainen ole ja tuo messutarjous aiheutti kyllä hyvät naurut! ;)Force75 kirjoitti:Nyt pukkaa Canonilta hyvää kamppista. Ostamalla 6D:n saat kaupanpäälle Ipad Minin...
http://www.canon.fi/For_Home/kampanjat/ ... panja.aspx#
..
Ei se iipadi ilmainen ole ja tuo messutarjous aiheutti kyllä hyvät naurut! ;)Force75 kirjoitti:Nyt pukkaa Canonilta hyvää kamppista. Ostamalla 6D:n saat kaupanpäälle Ipad Minin...
http://www.canon.fi/For_Home/kampanjat/ ... panja.aspx#
Hinta nousi juuri puolentoista Ipadin verran.madu- kirjoitti:Hmm.. Oisko päivitys 5DII->6D mistään kotoisin jos tuo hinta asettuisi johonkin alle 1400€ nurkille (Superkuvassa nyt tarjouksessa 1500€)?
Itse harkitsin vakavasti, mutta ei tuo vaan sopinut minun käteeni kun olen 5DII:seen ja sitä ennen 50D:hen ja 7D:hen tottunut. Jotenkin lelun oloinen. Erityisesti ärsytti erillisten takarullan ja joystickin tunkeminen päällekkäin 60D-tyyliin. Ei mitään toivoa käyttää kunnolla ainakaan hanskat kädessä. Samaten ylänäytöstä oli lähtenyt osa toiminnoista veks. SD-kortti aiheutti myös lievän inhoreaktion CF:ään tottuneelle.madu- kirjoitti:Hmm.. Oisko päivitys 5DII->6D mistään kotoisin jos tuo hinta asettuisi johonkin alle 1400€ nurkille (Superkuvassa nyt tarjouksessa 1500€)?
Wifi+GPS en tiedä miten paljon hyötyä omassa käytössä, pienempi koko kai aina kiva, eniten kuitenkin kiinnostaisi korkeiden ISOjen käyttö vrt. 5DII.
Joo, messuilla koitin ajatuksella tuota räplätä ja melko samanlainen fiilis jäi - kaipa tuota oppisi käyttämään, mutta ero tuon ja viereisen 5D Mark III:n välillä oli kyllä kuin yöllä ja päivällä. Ihan tarpeeksi hyvin tuolla nykyisellä Mark II:lla taitaa pärjätä, päivittää sitten joskus 5D III:seen jos tuntuu että loppuu rungosta suorituskyky kesken.Cirya kirjoitti:Itse harkitsin vakavasti, mutta ei tuo vaan sopinut minun käteeni kun olen 5DII:seen ja sitä ennen 50D:hen ja 7D:hen tottunut. Jotenkin lelun oloinen. Erityisesti ärsytti erillisten takarullan ja joystickin tunkeminen päällekkäin 60D-tyyliin. Ei mitään toivoa käyttää kunnolla ainakaan hanskat kädessä. Samaten ylänäytöstä oli lähtenyt osa toiminnoista veks. SD-kortti aiheutti myös lievän inhoreaktion CF:ään tottuneelle.
Kokeilitko autoISOa M moodissa kun se jäi ISO400?Cuntonen kirjoitti:
5D2:ssa ISO-auto toppas aina ISO400:taan.
Tämä on kyllä hyvä. 7D:ssä oli jo tämä ominaisuus ja tuli urheilukuvauksessa käytettyä paljon. Nykyään tulee urheilua kuvattua niin vähän, että unohdin koko homman.Cuntonen kirjoitti:Eikö tuossa 6D:ssä ole yhtä alykäs ISO kuin 5D3:ssa..siinä on ainakin yksi iso syy miksi päätyisin 6D:hen 5DII:sen sijaan..?
5D2:ssa ISO-auto toppas aina ISO400:taan.
Kannattaa kokeilla myös C.Fn "safety shift" =ISOa; vastaa tavallaan auto ISO:a.Cuntonen kirjoitti:Canon 5D3:ssa on juu. Itselläni aina 1/250 hitain kunnes ISO6400 pamahtaa kiinni..tämä ominaisuus toimivan auto-ISOn kanssa jättää hvällä tavalla aikaa luovaan kuvaamiseen eikä kamerasäätöjen miettimiseen..:)!
murmelt kirjoitti:Kannattaa kokeilla myös C.Fn "safety shift" =ISOa; vastaa tavallaan auto ISO:a.Cuntonen kirjoitti:Canon 5D3:ssa on juu. Itselläni aina 1/250 hitain kunnes ISO6400 pamahtaa kiinni..tämä ominaisuus toimivan auto-ISOn kanssa jättää hvällä tavalla aikaa luovaan kuvaamiseen eikä kamerasäätöjen miettimiseen..:)!
http://www.dummies.com/how-to/content/h ... eos-6.htmlCuntonen kirjoitti:Mitähän tämä mahtaa tarkoittaa suomeksi?
murmelt kirjoitti:Kannattaa kokeilla myös C.Fn "safety shift" =ISOa; vastaa tavallaan auto ISO:a.Cuntonen kirjoitti:Canon 5D3:ssa on juu. Itselläni aina 1/250 hitain kunnes ISO6400 pamahtaa kiinni..tämä ominaisuus toimivan auto-ISOn kanssa jättää hvällä tavalla aikaa luovaan kuvaamiseen eikä kamerasäätöjen miettimiseen..:)!
murmelt kirjoitti:http://www.dummies.com/how-to/content/h ... eos-6.htmlCuntonen kirjoitti:Mitähän tämä mahtaa tarkoittaa suomeksi?
murmelt kirjoitti: Kannattaa kokeilla myös C.Fn "safety shift" =ISOa; vastaa tavallaan auto ISO:a.
Kyllä sama toiminto on 5D3:ssakin. Tuossa parempi tarina.Cuntonen kirjoitti:Kiitos, mutta tosiaan mulla on toi 5D3 =). Pieni väärinkäsitys.
Myös 70D:ssä ainakin.Cuntonen kirjoitti:Canon 5D3:ssa on juu. Itselläni aina 1/250 hitain kunnes ISO6400 pamahtaa kiinni..tämä ominaisuus toimivan auto-ISOn kanssa jättää hvällä tavalla aikaa luovaan kuvaamiseen eikä kamerasäätöjen miettimiseen..:)!