Ennakkoasenteinen, kyllä, objektiivinen, kyllä, vastaa omaa kokemustani, kyllä. On erittäin vaikeaa löytää objektiivista vertailua kameroiden väliltä, kun aina tuntuu, että jollain on markkinointi mielessä tai omat inklinaatiot lisänä.adapteri kirjoitti:Ei kai sillä tarvitsekaan muuta olla tekemistä todellisuuden kanssa, muuta kuin ennakkoasenteinen arvostelija. Minä olen useassa asiassa ihan samaa mieltä M Johnstonin kanssa. Hänhän on yhtä puolueellinen Nikonin suuntaan kuin minä. Ei hän nyt tietysti noille merkkivouhottajille pärjää, mutta en pitäisi häntä lainkaan puolueettomana.radicalis kirjoitti:Onneksi adapterin luetunymmärtäminen on taas säihkyvää. Tämä on Nikon D700 plussat ja miinukset -ketju, jollet sattunut huomaamaan. Lähteessä kyllä kehuttiin A900:n kuvanlaatua alhaisilla herkkyyksillä ja todettiin sen olevan kunkku tällä saralla. 5DII taas parhaaksi kompromissiksi kuten sanoit. Se mitä loppuun lisäsit on oman mielikuvituksesi tuotetta ja sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.adapteri kirjoitti: Onneksi lainasit juuri tuota lähdettä. Siellähän selvästi sanotaan, että A900:ssa on paras kuvanlaatu ja Canon on paras kompromissi. Nikon pärjää vain siksi, että joku sattuu olemaan merkkiuskollinen. Se siis on kolmikon huonoin, mutta se on silti valinta?
Minä pyrin kyllä olemaan objektiivinen parhaani mukaan. Välillä tietysti lisään huumorinkukkaa joukkoon ja olen tahallani ei-objektiivinen. Käytän tämän vuoksi hymiöitä ja en piilottele mielipiteitäni sarkasmitulvaan kuin harvoin.
Nimimerkillä kaikki jokaisen merkin rungoista läpikäynyt ;D.Lastu kirjoitti:Pelkästään testejä lukemalla on ihan turha hehkuttaa minkään kameran hyvyyttä, tai vastaavasti kovin jyrkästi tuomita.
Muuttaisin lausumaasi sen verran, että yksittäisen testin perusteella ei voida tehdä suuria johtopäätöksiä, ellei testi ole toistettavissa. Kun useat testit alkavat korreloimaan keskenään, voidaan tehdä luotettavia johtopäätöksiä asian tiimoilta. Esim 5DII on huippu suurilla herkkyksillä kohinan vähyyden puolesta kuvattaessa jpg:tä NR standard asennossa. Tällä ei ole kuitenkaan vahvaa korrelaatiota raw-kuviin.
On myös varsin naiivia väittää, ettei testaajia tai muiden käytännön kokemusta omaavien henkilöiden mielipiteitä tai faktoja voida käyttää referenssinä. Asia muuttuu siinä vaiheessa hullunkuriseksi, kun aletaan painottamaan omaa kokemusta muiden edelle. "Usko minua, sillä minä olen kokenut kaiken, toisin kuin nuo."