Canon EOS M6 Mark II
-
Re: Canon EOS M6 Mark II
Kyllähän tuossa otsikon kamerassa on paljonkin järkeä esim. makro- tai mikrokuvauksessa. Canon on viimein saanut täysin sähköisen sulkimen sekä tähän että 90D:hen, joten focuspinojen ajaminen on nyt hippasen helpompaa kuin ennen. Jos esim. kuvaa stack&stitch -kuvaa vaikka kovakuoriaisesta, niin kuvia tulee helposti muutama tuhat per sessio, siinä alkaa jo sulkimen sähköisyys olla erinomaisesti perusteltu juttu. Erikoisalahan tämä on, eikä mountilla ole oikeastaan mitään väliä koska melkein kaikki objektiivit liitetään kuitenkin adaptereilla kameraan. Tähän genreen nähden vertaus tuohon RP:hen oli hivenen metsään menevä, kuten yleensä aina on.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
-
Teknisesti yksi parhaista kroppikameroista vs markkinoiden halvin ja yksinkertaisin FF.AMA kirjoitti:Erikoisinta on mielestäni hintaero RP:hen. Kuka ihme ostaa kroppirunkoista kuolleena syntyneellä mountilla, kun lähes samaan rahaan saa kinokennoista tulevaisuuden mountilla. Tuohon M:ään kunnei RF-obiskoita saa edes adaptereilla.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... IE5j51C0O5" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos omaisin ennestään m-sarjaa, olisi M62 aika selvä tulevaisuuden valinta, varsinkin jollen kuvaisi pitkillä teleillä käsivaralta jolloin tarvitaan muutakin kuin takatelkkaria.
Zone VI
-
Pelkästään EVF puute pudottaa tämän parhaasta kastista luokkaa alemmaksi, ainakin minun laskuissani. Eli tarkoittaa, etten osta, vaikka jos jostain syystä haluaisin muuten hankkia...zone6 kirjoitti:Teknisesti yksi parhaista kroppikameroista vs markkinoiden halvin ja yksinkertaisin FF.AMA kirjoitti:Erikoisinta on mielestäni hintaero RP:hen. Kuka ihme ostaa kroppirunkoista kuolleena syntyneellä mountilla, kun lähes samaan rahaan saa kinokennoista tulevaisuuden mountilla. Tuohon M:ään kunnei RF-obiskoita saa edes adaptereilla.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... IE5j51C0O5" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos omaisin ennestään m-sarjaa, olisi M62 aika selvä tulevaisuuden valinta, varsinkin jollen kuvaisi pitkillä teleillä käsivaralta jolloin tarvitaan muutakin kuin takatelkkaria.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Olen vähän leikitellyt ajatuksella, että tämähän voisi olla hyvä maisemakamera. Maisemassa en tarvitse EVF:ää mihinkään, pelkästään takatelkkaria.aikaarska kirjoitti:
Pelkästään EVF puute pudottaa tämän parhaasta kastista luokkaa alemmaksi, ainakin minun laskuissani. Eli tarkoittaa, etten osta, vaikka jos jostain syystä haluaisin muuten hankkia...
Tämä on pieni, ei kallis, resoluutiokin on kohtuullinen.
Optisella puolella on suurimmat puutteet. EF-M -valikoimasta löytyy vain vähän sopivia objektiiveja. Tietysti pari pientä ja kevyttä EF-S -objektiiviakin menisi.
Pienempi ja halvempi kuin esimerkiksi EOS R.
Silloin matkustellessa ei tarvitsisi rinnalle välttämättä edes m43-kameraa näpsyihin ja videoihin, nekin sujuisivat tuolla.
Nykyisellä näpsykameralla, Panan G8:lla, en ole käyttänyt koskaan EVF:ää vaikka siinä sellainen on :D
Zone VI
-
- Viesti:
Varmaan sitten maisemakuvaajalla pitää olla joku musta huppu, että näkee sen takatelkkarin kaikissa olosuhteissa kunnolla.zone6 kirjoitti:Olen vähän leikitellyt ajatuksella, että tämähän voisi olla hyvä maisemakamera. Maisemassa en tarvitse EVF:ää mihinkään, pelkästään takatelkkaria.aikaarska kirjoitti:
Pelkästään EVF puute pudottaa tämän parhaasta kastista luokkaa alemmaksi, ainakin minun laskuissani. Eli tarkoittaa, etten osta, vaikka jos jostain syystä haluaisin muuten hankkia...
Tämä on pieni, ei kallis, resoluutiokin on kohtuullinen.
Optisella puolella on suurimmat puutteet. EF-M -valikoimasta löytyy vain vähän sopivia objektiiveja. Tietysti pari pientä ja kevyttä EF-S -objektiiviakin menisi.
Pienempi ja halvempi kuin esimerkiksi EOS R.
Silloin matkustellessa ei tarvitsisi rinnalle välttämättä edes m43-kameraa näpsyihin ja videoihin, nekin sujuisivat tuolla.
Nykyisellä näpsykameralla, Panan G8:lla, en ole käyttänyt koskaan EVF:ää vaikka siinä sellainen on :D
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
- Viesti:
Minä!AMA kirjoitti:Erikoisinta on mielestäni hintaero RP:hen. Kuka ihme ostaa kroppirunkoista kuolleena syntyneellä mountilla, kun lähes samaan rahaan saa kinokennoista tulevaisuuden mountilla. Tuohon M:ään kunnei RF-obiskoita saa edes adaptereilla.
Minulla on ollut 7 vuotta käytössä jokin M-sarjalainen. Objektiiveina 11-22,28(makro) ja 55-200. Nuo riittää. On tavallaan kakkoskamerana ,mutta käyttökertoja on enemmän kuin muilla rungoilla koska runko ja optiikka on niin pientä ja keveää niin ne kulkee huomaamtta mukana kun vaikka esim. peilijärkkäri ja pitkä tele käytössä.
Minulla on myöskin RP. Siihen on RF 24-240. Muita RF objektiiveja en tuohon hommaakkaan.
Canonia pitkään käyttäneenä omistan luonnollisesti EF optiikkaa. Nehän käy sitten tarvittaessa molempiin.
-
Vahingossa väärään ketjuun pistetty teksti siirretty sinne minne kuuluu eli 6D mk2 -ketjuun.
Pahoittelen mokailuani.
Pahoittelen mokailuani.
Viimeksi muokannut Konditiona, Tammi 14, 2020 10 : 05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Onk sulla siis M6II vai 6DII?Konditiona kirjoitti: Jos pohtisin sitä, että kelle suosittelisin, niin täyskennoisuutta kaipaavalle tiukan budjetin ihmiselle, jonka kuvaaminen jakautuu sekä videoinnin että valokuvauksen pariin.
--
-
AUTS!rolsen kirjoitti:Onk sulla siis M6II vai 6DII?Konditiona kirjoitti: Jos pohtisin sitä, että kelle suosittelisin, niin täyskennoisuutta kaipaavalle tiukan budjetin ihmiselle, jonka kuvaaminen jakautuu sekä videoinnin että valokuvauksen pariin.
Kattoin näköjään ton otsikon väärin. Pahoittelut kaikille. Pitää siirtää sinne minne pitää siirtää.
Kiitos huomautuksesta!
-
On se vaan söpön pieni.
Vertailuna nykyään etupäässä videoihin käyttämäni "pikkukamera", Panasonic G8:
Ylhäältä kittilinsseillä: http://j.mp/2NsgdO4" onclick="window.open(this.href);return false;
Takaa: http://j.mp/2TpEPL9" onclick="window.open(this.href);return false;
Houkuttaisi kyllä tehdä vaihdos. Hyvällä objektiivilla M6-2 vielä pärjäisi pitkälle (jopa nykyisen FF:ni ohi).
Mutta videopuolella siitä puuttuu kokonaan focus peaking ja valotuksen varoitus (seeprat tai olympuksen värit). Se on heikkous.
Plussaa tietysti hyvästä seuraavasta tarkennuksesta ja vähemmän pykälittäin muuttuvasta valotuksesta. Erityisesti tuo pykälin hyppivä valotus on Panasonicissa kiusana silloin kun joutuu kuvaamaan automaatilla - ja usein joutuu kun ei ole aikaa säädellä kuin perussäädöt kohdalleen ja luottaa muussa auto-isoon.
Ylhäältä kittilinsseillä: http://j.mp/2NsgdO4" onclick="window.open(this.href);return false;
Houkuttaisi kyllä tehdä vaihdos. Hyvällä objektiivilla M6-2 vielä pärjäisi pitkälle (jopa nykyisen FF:ni ohi).
Mutta videopuolella siitä puuttuu kokonaan focus peaking ja valotuksen varoitus (seeprat tai olympuksen värit). Se on heikkous.
Plussaa tietysti hyvästä seuraavasta tarkennuksesta ja vähemmän pykälittäin muuttuvasta valotuksesta. Erityisesti tuo pykälin hyppivä valotus on Panasonicissa kiusana silloin kun joutuu kuvaamaan automaatilla - ja usein joutuu kun ei ole aikaa säädellä kuin perussäädöt kohdalleen ja luottaa muussa auto-isoon.
Zone VI
-
- Viesti:
Tämä on kyllä pikkuinen tehopakkaus.Minulla on ollut M-sarjalainen käytössä aivan ensimmäisestä mallista lähtien(M-> M3-> M5-> M6II). Mielestäni nyt on suurin loikka edelliseen verrattuna. Tarkennus parantunut erityisen paljon. Kohinat pysyy hyvin kurissa ja on jotenkin siistimmän näköistä. Nämä ovat ensivaikutelmia kun ei vielä pitkää kokemusta ole. Sain kameran vasta viime viikolla. Tilaus lähti jo syyskuussa. Sitten ilmeni,että runko on selektiivisessa jakelussa. Suomessa myynnissä vain Verkkokauppa.comissa vuodenvaihteeseen asti. Ja kun laitoin vanhan vaihdossa niin sillä lukittauduin valitsemaani liikkeeseen. En muista tälläistä strategiaa Canonilta. Samaan aikaan julkaistu 90D oli käytännössä heti myynnissä.zone6 kirjoitti:On se vaan söpön pieni.
Canon M6II+ ef-m 55-200(ISO4000)
Tuosta edellä mainitusta seikasta johtuen käytin välillä M-classic mallia. Tämä täysin lyttyyn haukuttu "koepallo" vm.2012 tuurasi ihan kohtuullisesti. Isoin häiritsevä tekijä siinä on kiinteä takanäyttö ja toisena liian pieni koko ja eikä siinä ole otekahvaa(=saippuakotelo).
https://camerasize.com/compact/#829.583,351.583,ha,t" onclick="window.open(this.href);return false;
Kivan näköistä kuvaa sillä kuitenkin saa :)
https://jarkko.1g.fi/kuvat/UUDET/Kalajoki,+28.9.2019/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt kun vihdoin sain uuden mallin niin Classic palaa vitriiniin Canon 300D ja Nikon 4500 kameroiden rinnalle :)
-
Minua vanhassa ämmässä ärsytti eniten valkotasapaino, joka teki oranssia keinovalossa. Tämä kai oli yleinen ominaisuus EOS-kameroissa, kun se tuo tunnelmaa. M50:ssä erikseen on AWB-W, jolla saa samaa neutraalia kuin PowerShoteilla. Uusimpiin PowerShoteihin on myös tullut nämä molemmat eli homma siltä osin on harmonisoitu.
EOS M:ään saa runkolaukun, joka lisää kokoa hieman. Ostin sellaisen Anttilan konkurssipesästä. M50:een laukun sain kaupanpäälle. M6 Mark II.een ei näytä olevan jostain syystä.
EOS M:ään saa runkolaukun, joka lisää kokoa hieman. Ostin sellaisen Anttilan konkurssipesästä. M50:een laukun sain kaupanpäälle. M6 Mark II.een ei näytä olevan jostain syystä.