Sony A7SIII

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
hkoskenv

Re: Sony A7SIII

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

javal kirjoitti:Toivottavasti tuote tulee uunista ulos pian. Sony on luvannut että tuote ylittää odotukset, ja mielenkiintoista että mitähän ne aikoo tuoda meille.
Tuskinpa nuo ovat tarkoittanet DCnetin nörttien odotuksia. Niitä voi olla aika vaikea rikkoa nykyisten luonnonlakien puitteissa.
Hannu
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Mitä horiset? Lait on tarkoitettu kierrettäväksi.
javal

Viesti Kirjoittaja javal »

hkoskenv kirjoitti:
javal kirjoitti:Toivottavasti tuote tulee uunista ulos pian. Sony on luvannut että tuote ylittää odotukset, ja mielenkiintoista että mitähän ne aikoo tuoda meille.
Tuskinpa nuo ovat tarkoittanet DCnetin nörttien odotuksia. Niitä voi olla aika vaikea rikkoa nykyisten luonnonlakien puitteissa.
Voi tietenkin olla että Sony olettaa asiakkaidensa odotusten olevan se että tähän uuteen malliin saadan lopulta sen mitä muissa on ollut jo useita vuosia, eli 4k 60p, ja ne sen sitten ylittää tuomalla 4k 120p. No, kyllähän toki 4k 120p riittää varsin monelle eipä siinä mitään.
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Kyllä mulle riittäisi se 4K60p 10 bittisenä enemmän ku tarpeeksi.
niffe

Viesti Kirjoittaja niffe »

nsamppa kirjoitti:Kyllä mulle riittäisi se 4K60p 10 bittisenä enemmän ku tarpeeksi.
Jep, kyllä tuolla jo eroa saadaan laatuun. Mitä vaan, kunhan ei 8-bittinen.
nsamppa

Hyvältä vaikuttaa jos tää vuoto on sielläpäinkään:

https://www.eoshd.com/2019/12/sony-a7s- ... megapixel/" onclick="window.open(this.href);return false;
nsamppa

No johan alkaa huhua paukkumaan:

https://www.gizchina.com/2019/12/15/son ... -shooting/" onclick="window.open(this.href);return false;
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

nsamppa kirjoitti:No johan alkaa huhua paukkumaan:

https://www.gizchina.com/2019/12/15/son ... -shooting/" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo. Ihan hyvä, että tulee. Jo on aikakin. Tuolla jossain toisessa ketjussa keskusteltiin vuoden 2019 huonoista, ja hyvistä tuotteista, pettymyksistä jne. Kyllä minä melkeen väitän, että jos Sony onnistuu jotenkin ryssimään tulevan A7SIII, niin sen voi jo Juhannuksena niputtaa vuoden 2020 pettymyksiin.
...Sen verran on kuitenkin ollut aikaa suunnitella ja vääntää tuota. Eikä Sony ole edes mikään aloittelija video-orientoituneissa kameroissa.
Ei oikein käy selitykseksi edes se, että kun odotukset kasvoivat kesken suunnittelutyön Panasonicin, Nikonin ja Canonin kinopeilittömien takia. Olisivat jo alkujaan suunnitelleet siitä niin kovan laitteen, ettei minkään muun valmistajan tuote olisi häirinnyt asiaa...Tosin, en ole varma mikä markkinoilletuloa on viivästyttänyt. Ehkä myös joku tekninen ongelma testausvaiheessa, olisiko ollut se jäähdytyksen tarve? Koska nythän siihen on ilmeisesti tulossa jonkinsortin kennojäähdytys.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Tuuletin syö kaiken patterin 30 minuutissa (n. 70 dB melua) ja "Silent"-moodissa nauhoitusaika on 3 minuuttia, ilman tuuletinta 48 sekuntia. Lisäksi takuu menee jos ulkona erehtyy laitteen käynnistämään.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

aikaarska kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:No johan alkaa huhua paukkumaan:

Joo. Ihan hyvä, että tulee. Jo on aikakin. Tuolla jossain toisessa ketjussa keskusteltiin vuoden 2019 huonoista, ja hyvistä tuotteista, pettymyksistä jne. Kyllä minä melkeen väitän, että jos Sony onnistuu jotenkin ryssimään tulevan A7SIII, niin sen voi jo Juhannuksena niputtaa vuoden 2020 pettymyksiin.
...Sen verran on kuitenkin ollut aikaa suunnitella ja vääntää tuota. Eikä Sony ole edes mikään aloittelija video-orientoituneissa kameroissa.
Ei oikein käy selitykseksi edes se, että kun odotukset kasvoivat kesken suunnittelutyön Panasonicin, Nikonin ja Canonin kinopeilittömien takia. Olisivat jo alkujaan suunnitelleet siitä niin kovan laitteen, ettei minkään muun valmistajan tuote olisi häirinnyt asiaa...Tosin, en ole varma mikä markkinoilletuloa on viivästyttänyt. Ehkä myös joku tekninen ongelma testausvaiheessa, olisiko ollut se jäähdytyksen tarve? Koska nythän siihen on ilmeisesti tulossa jonkinsortin kennojäähdytys.
Jos ei oteta huomioon vanhojen kameroiden myönteisesti yllättäneitä firmware päivityksiä, leimasi Sonyn 2019 uutuuksia inkrementaaliset parannukset. Selvästi on Sony ottanut askelia CaNikonin suuntaan... Saa nähdä koska alkavat kunnon rampauttamiset.

Varmaan myös A7SIII oli samassa pikkuparannusten putkessa. Mutta toivotaan, että Panasonicin videoisku pakotti sonylaiset pitämään A7SIII hätäkokousta. Toivossa on hyvä elää :-)
nsamppa

nomad kirjoitti:Jos ei oteta huomioon vanhojen kameroiden myönteisesti yllättäneitä firmware päivityksiä, leimasi Sonyn 2019 uutuuksia inkrementaaliset parannukset. Selvästi on Sony ottanut askelia CaNikonin suuntaan... Saa nähdä koska alkavat kunnon rampauttamiset.

Varmaan myös A7SIII oli samassa pikkuparannusten putkessa. Mutta toivotaan, että Panasonicin videoisku pakotti sonylaiset pitämään A7SIII hätäkokousta. Toivossa on hyvä elää :-)

Aika pitkälti samaa mieltä. Sony on noussut yhdeksi isoista ja se ei kyl tässä mielessä hirveän hyvä juttu ole. Siltikin uskon että jos A7SIII koskaan tulee, ei se ihan snadi päivitys ole verrattuna A7SII:een. Luulen että se pumpataan suoraan tonne IV generaatioon. Uusi akku, uusi värimaailma, vähintään A7III tasoinen tarkennus, eye af videossa, speksi pumppaus EVF:ään ja takatöllöön ja sisäinen 4K60p 10 bittinen. Siinä ne tärkeimmät ja niiden uskonkin tulevan. Nuo riittää mulle oikein hyvin ja niillä kyllä saa tulosta tehtyä hyvin tulevat vuodet. Jos toivomuslistaa saisi esittää niin listalle lähtisi:

- BMPCC kokoa oleva takatöllö
- Waveformit ym. avut käyttöön
- Lineaarinen mf valittavaksi
- RAW ulostulo
- global shutter (perhana kun en muista suomenkielistä nimeä tähän hätään)
- 6K

Noista en kyl usko ensimmäiseenkään, enkä niitä jää kaipaamaankaan. No ehkä jos yhden saisi valita, niin lineaarinen mf olis mun valinta.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

nsamppa kirjoitti:
nomad kirjoitti:Jos ei oteta huomioon vanhojen kameroiden myönteisesti yllättäneitä firmware päivityksiä, leimasi Sonyn 2019 uutuuksia inkrementaaliset parannukset. Selvästi on Sony ottanut askelia CaNikonin suuntaan... Saa nähdä koska alkavat kunnon rampauttamiset.

Aika pitkälti samaa mieltä. Sony on noussut yhdeksi isoista ja se ei kyl tässä mielessä hirveän hyvä juttu ole. Siltikin uskon että jos A7SIII koskaan tulee, ei se ihan snadi päivitys ole verrattuna A7SII:een. Luulen että se pumpataan suoraan tonne IV generaatioon..
Ei mun mielestä Sonyn mallien kehityksessä ole mitään sen erityisempää laskelmointia tapahtunut kuin aikaisemminkaan. Ehkä uusia firmware päivityksiä ei tarvitse niin usein, koska kamerat ovat jo suoraan uunista valmiimpia.
Mallien asemointi markkinoille on kyllä muuttunut, koska on tullut varteenotettavaa kilpailua. Sony sai tehdä aikaisemmin vapaammin, kuin kukko tunkiolla. Ironista, mutta suora kilpailu tuo mukanaan myös varovaisuutta. Enää ei riitä mallien kehittäminen omista tuotteista, vaan täytyy ottaa huomioon kilapilijoiden tuotteet ja jopa ennakoida niiden seuraavia liikkeitä - paremmin kuin vielä silloin kun Sony oli käytännöllisesti katsoen ainoa kinopeilitön valmistaja.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
nsamppa

Taas näitä ”kyllä varmasti tulee hieno kamera” läsäytyksiä:

https://www.sonyalpharumors.com/claus-p ... at-camera/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja siis ihan ton videon lopussa mainitsee ettei voi mainita mitään. Tätä sit mehustellaan seuraavat vuosi, pari.
nsamppa

Tässä oon kyl kirjoittajan kanssa tasan samaa mieltä:

https://petapixel.com/2020/04/27/we-can ... y-a7s-iii/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ihan omaa hölmöyttään ovat maalanneet itsensä kulmaan tän kanssa. 4K50p 10bit A7RIV rungossa ja sillä tarkennuksella. Siinä se. Se olis riittänyt. Ei muuta. Nyt tuli R5 juna ja ohi meni. Eikä silti. Jos se A7SIII tulee noilla em. spekseillä, niin sen luulis pyörivän jossain 2K hinnassa. Silloin se kyllä on erittäin houkutteva R5:n vierellä, jos taas sen huhuttu 4000-5000€ hintalappu pitää kutinsa.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Parasta mitä soni voisi juuri nyt tehdä on julkaista video-ominaisuuksia parantavan firmwaren A7RIII, IV ja A9II kameroille.
Ja samalla julkaista aikataulun A7SIII rungolle, samalla joitakin speksejä.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
hkoskenv

nsamppa kirjoitti:Ihan omaa hölmöyttään ovat maalanneet itsensä kulmaan tän kanssa. 4K50p 10bit A7RIV rungossa ja sillä tarkennuksella.
Miksi 4k50, kun "käytännössä kaikki" monitorit toimivat 60 Hz:lla. Tuo kuulostaa juuri tarkoituksenmukaiselta rampauttamiselta pro-laitteiden suojelemiseksi, joissa sitten on se 4K60, jota "kaikki" oikeasti haluavat. Vai meinaatko, että se voisi olla juuri siksi realistinen toive?
Hannu
nsamppa

hkoskenv kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Ihan omaa hölmöyttään ovat maalanneet itsensä kulmaan tän kanssa. 4K50p 10bit A7RIV rungossa ja sillä tarkennuksella.
Miksi 4k50, kun "käytännössä kaikki" monitorit toimivat 60 Hz:lla. Tuo kuulostaa juuri tarkoituksenmukaiselta rampauttamiselta pro-laitteiden suojelemiseksi, joissa sitten on se 4K60, jota "kaikki" oikeasti haluavat. Vai meinaatko, että se voisi olla juuri siksi realistinen toive?
No siis lähinnä kun ite tulee käytettyä 25, 50 tai 100 fps. Menee noiden valojen kanssa paremmin yhteen. Näytöt on aika ihan hirveitä kuvattavia. Yritän aina lätkiä ne jälkeenpäin kohdilleen jos vain mahdollista. Mut siis saa toki olla 4K60, ja sitä se todennäköisesti tulee olemaan, mutta mua kiinnostaa 4K50. Ihan oma pylly ojassa niin sanotusti. Ja jos nyt toivetta saa esittää, niin 8K:n sijaan mua kiinnostaa paljon enemmän 4K100/120 ja 2K200/240. Ne olis paljon käyttökelpoisempia, joskin edelleen toi 50fps riittää useimpiin mun touhuihin.
nsamppa

Taasko tää julkaistaan:

https://sonycamerarumors.net/sony-a7s-i ... june-2020/" onclick="window.open(this.href);return false;
hkoskenv

nsamppa kirjoitti: No siis lähinnä kun ite tulee käytettyä 25, 50 tai 100 fps. Menee noiden valojen kanssa paremmin yhteen. Näytöt on aika ihan hirveitä kuvattavia. Yritän aina lätkiä ne jälkeenpäin kohdilleen jos vain mahdollista. Mut siis saa toki olla 4K60, ja sitä se todennäköisesti tulee olemaan, mutta mua kiinnostaa 4K50. Ihan oma pylly ojassa niin sanotusti. Ja jos nyt toivetta saa esittää, niin 8K:n sijaan mua kiinnostaa paljon enemmän 4K100/120 ja 2K200/240. Ne olis paljon käyttökelpoisempia, joskin edelleen toi 50fps riittää useimpiin mun touhuihin.
Muistaakseni sanoit joskus, että teet videoita asiakkaille. Onko niillä kaikilla jotkut erikoismonitorit vai onko se TV-tuotantoa? Eikö siitä tule laatuongelmia, jos 50 fps:n video näytetään 60 fps monitorilla? Ei kai siinä ole muuta mahdollisuutta kun näyttää yhtä framea viidestä kahden näytönpäivityksen ajan?
Hannu
nsamppa

hkoskenv kirjoitti:
nsamppa kirjoitti: No siis lähinnä kun ite tulee käytettyä 25, 50 tai 100 fps. Menee noiden valojen kanssa paremmin yhteen. Näytöt on aika ihan hirveitä kuvattavia. Yritän aina lätkiä ne jälkeenpäin kohdilleen jos vain mahdollista. Mut siis saa toki olla 4K60, ja sitä se todennäköisesti tulee olemaan, mutta mua kiinnostaa 4K50. Ihan oma pylly ojassa niin sanotusti. Ja jos nyt toivetta saa esittää, niin 8K:n sijaan mua kiinnostaa paljon enemmän 4K100/120 ja 2K200/240. Ne olis paljon käyttökelpoisempia, joskin edelleen toi 50fps riittää useimpiin mun touhuihin.
Muistaakseni sanoit joskus, että teet videoita asiakkaille. Onko niillä kaikilla jotkut erikoismonitorit vai onko se TV-tuotantoa? Eikö siitä tule laatuongelmia, jos 50 fps:n video näytetään 60 fps monitorilla? Ei kai siinä ole muuta mahdollisuutta kun näyttää yhtä framea viidestä kahden näytönpäivityksen ajan?
Nettiinhän ne mun videot menee. Mä en itseasiassa tiedä tarkalleen miten se tekniikka menee, mut ei mulla oo ikinä ollu ongelmia toiston kanssa. Esim vaikka tää:

https://vimeo.com/413091378" onclick="window.open(this.href);return false;

Jostain muistan lukeneeni/kuulleeni et joku muutos siinä tehdään lennosta. Käsittääkseni täällä meillä päin lähes kaikki kuvaa tuolla PAL (25fps jne.) standardilla. Toisaalta me ollaan niin kaukana janan eri päissä tässä touhussa että meillä on kiinnostuksen kohteet eri paikoissa. Mä tykkään siitä turhamaisesta taidehömpänpömpästä eikä tuo tekniikka niin paljon kiinnosta kunhan se pystyy toteuttamaan tuota ensinmainittua.
Vastaa Viestiin