Canon EOS 6D

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

zenix kirjoitti:6D tulee myymään todella paljon, koska on edullinen full frame. Väitän, että osa tuon ostajista viis veisaa f2.8 optimoiduista ominaisuuksista, joten kalliimmat ei kiinnosta. Gps+wifi on suurelle yleisölle kova myyntivaltti.
Olet ihan oikeassa. Tässä liikutaan sunnuntaikuvaajien muodostamalla markkinalla. He saavatkin suuremman kennon myötä oikeasti paremman kuvanlaadun kuin mitä Canonin sata- ja kymppisarja tarjoaa. Ja lisäähän 6D toki objektiivimyyntiä.
zenix kirjoitti: Itse aion hommata tuon suurella todennäköisyydellä.
Valokuvausharrastajana olen kuitenkin erittäin tyytyväinen, ettei minun tarvitse tuumia 6D:tä, vaan Nikonilla on tarjolla D600, jos edullisemmalle täyskennoiselle kameralle tulee tarvis.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
arn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arn »

zenix kirjoitti:6D tulee myymään todella paljon, koska on edullinen full frame. Väitän, että osa tuon ostajista viis veisaa f2.8 optimoiduista ominaisuuksista, joten kalliimmat ei kiinnosta.
Totta on, että suuri osa kameran omistajista ei tajua, mikä virka kamerassa on hyvin toimivalla tarkennuksella. Käytännössä ne erot kyllä huomaa, jos ei ole täysin pihalla ja oikeasti kuvaa sillä kameralla.
zenix kirjoitti:Itse aion hommata tuon suurella todennäköisyydellä.
Koska siinä on GPS ja wifi vai jostain muusta syystä?
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

arn kirjoitti:
zenix kirjoitti:6D tulee myymään todella paljon, koska on edullinen full frame. Väitän, että osa tuon ostajista viis veisaa f2.8 optimoiduista ominaisuuksista, joten kalliimmat ei kiinnosta.
Totta on, että suuri osa kameran omistajista ei tajua, mikä virka kamerassa on hyvin toimivalla tarkennuksella. Käytännössä ne erot kyllä huomaa, jos ei ole täysin pihalla ja oikeasti kuvaa sillä kameralla.
Nojaa. Eihän tässä ole kuin muutama kuukaisi kun 5D mkII:n tarkennus oli riittävän hyvä - vaikka onkin täyttä antiikkia kilpailijoihinsa nähden. Epäilemättä samoilla laseilla katsottuna 6D on ihan hyvä.
zenix

Viesti Kirjoittaja zenix »

arn kirjoitti:
Langaton kuvan siirto, täyskenno, digic 5+, kuvien pinoaminen ja hinta. Af:stä ei oikeasti vielä tiedä ennen kuin tulee ensimmäiset oikeat testit. Siihen saakka arvailua. Oletettavasti kuinkenkin 5d mark II:n "heikkoudet" ei ole kopioitu.
teemui

Viesti Kirjoittaja teemui »

Itse kuvaan 5D:llä ja markku kakkoseen oli tarkoitus jossain vaiheessa päivittää, mutta nyt alkaa tuntua että tuo 6D voiskin olla seuraava runko, jos ja kun sen hinta on 1500 nurkilla. 5D mk2 vaikuttaakin poistuneen nyt monesta paikkaa myynnistä. 5D mk3 taas on joka tapauksessa budjetin ulkopuolella.
Joonaaz

Viesti Kirjoittaja Joonaaz »

teemui kirjoitti:Itse kuvaan 5D:llä ja markku kakkoseen oli tarkoitus jossain vaiheessa päivittää, mutta nyt alkaa tuntua että tuo 6D voiskin olla seuraava runko, jos ja kun sen hinta on 1500 nurkilla. 5D mk2 vaikuttaakin poistuneen nyt monesta paikkaa myynnistä. 5D mk3 taas on joka tapauksessa budjetin ulkopuolella.
Mulla on muuten sama tilanne, mutta tais Canon sössiä ton tarkennuksen kanssa sen verran, että vaihdan jossain vaiheessa leiriä ja hankin D600:sen.
mappe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mappe »

zenix kirjoitti:
arn kirjoitti:
Langaton kuvan siirto, täyskenno, digic 5+, kuvien pinoaminen ja hinta. Af:stä ei oikeasti vielä tiedä ennen kuin tulee ensimmäiset oikeat testit. Siihen saakka arvailua. Oletettavasti kuinkenkin 5d mark II:n "heikkoudet" ei ole kopioitu.
Jotenki ihmettelen miten tavallinen kuluttaja olisi kiinnostunut täydestä kennosta. Mitä olen järkkäreitä ostavia kavereita seurannut, ketään ei ole kennon koko kiinnostanut. Kameran ulkoinen koko kiinnostaa ja tämä on edelleen isompi kuin kroppirungot, puhumattakaan peilittömistä. Runko maksaa kuitenkin yli tuplasti verrattuna uuteen kroppirebeliin, mikä rajaa mielestäni ostajakuntaa paljon.
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

mappe kirjoitti:Jotenki ihmettelen miten tavallinen kuluttaja olisi kiinnostunut täydestä kennosta. Mitä olen järkkäreitä ostavia kavereita seurannut, ketään ei ole kennon koko kiinnostanut. Kameran ulkoinen koko kiinnostaa ja tämä on edelleen isompi kuin kroppirungot, puhumattakaan peilittömistä. Runko maksaa kuitenkin yli tuplasti verrattuna uuteen kroppirebeliin, mikä rajaa mielestäni ostajakuntaa paljon.
No ei kait näiden uusien FF runkojen olekaan tarkoitus olla ensimmäisiä kameroita, mutta heti sen ensimmäisen pikkujärkkärin jälkeen 6D ja D600 voivatkin olla jo hyviä vaihtoehtoja.
poweri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja poweri »

arn kirjoitti:

Sanoisin tuohon, että jos kuvaustekniikka on hanskassa niin kyllä tuon tarkennuksen kanssa pärjää , ja 6D uusi AF on suunniteltu hämäräkuvaukseen erityisesti

http://www.birdphotoph.proboards.com/in ... hread=2274

Ainut pointti miinusta täyskennoissa on tarkennuspisteet eivät kata kennoalasta niin suurta osaa kuin C ja H (canon)

Pitäsköhän kaivaa vanha filmirunko taas esille? (joka ei vanhaa tunne niin ei uuttakaan ymmärrä)

BR Poweri
kuka ampus? Who's shooting?

6D&EosM|EF 100 IS L F2,8|EF 16-35 F4 IS|EF 24-105 L|EF 50/1.4|EF 70-200 2,8 L II |HELIOS|EF Extender X2 III|EX 580 II|EX 430 II|YN 560|YashicaFX-D|Yashica FX-3|Benro|Mannfrotto|Sirui|And a bunch of other sh*t....
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

mappe kirjoitti:Jotenki ihmettelen miten tavallinen kuluttaja olisi kiinnostunut täydestä kennosta. Mitä olen järkkäreitä ostavia kavereita seurannut, ketään ei ole kennon koko kiinnostanut.
Kyllä minulta kysytään usein, miten saan kuvien taustan niin sumeaksi tai miten voin kuvata hämärässä niin kohinattomia kuvia (vaikka minulla on 5D vuodelta ikuisuus sitten, joka ei ole tämän päivän standardeilla kummoinenkaan). Kun kerron, että kamerassani on 2,5 kertaa isompi kenno kuin sinulla ja lasissa on valovoimaa vielä enemmän, kiinnostus täyskennoon herää. Mutta vain siihen asti, kunnes he kuulevat, että se maksaa kertaluokkaa enemmän mitä he ovat valmiita välineisiin sijoittamaan. Mutta aivan selkeästi niihin asioihin, joita kinokennolla saa, on kiinnostusta, vaikka harva tietää, että se on kennon koosta kiinni.

Runko maksaa kuitenkin yli tuplasti verrattuna uuteen kroppirebeliin, mikä rajaa mielestäni ostajakuntaa paljon.
Totta. Tuo 1,5-2 k€ on vielä aivan liikaa keskivertokroppijärkkärikitin omistajalle. Eivät he pidä täyskennon etuja niin suurina, että sijoittaisivat noin 500 E:n sijaan 5 -kertaisesti. (eli runko ja 24-70/2.8 peruszoomi) Mutta suunta on selkeä, täyskenno halpenee ja yleistyy. Luultavasti moni, joka olisi ostanut paremman pään kroppirungon, mutta ei halua sijoittaa kolmea tonnia 5DIII:n tai D800:n, siirtyy nyt kinoon.

Mutta sitten kun kaupassa on suunnilleen samaan hintaan pieni kroppi mallia muovirimpula & kittilasi mallia pimeä suttuzoom ja hieman isompi kino mallia muovirimpula & kittilasi mallia pimeä suttuzoom, moni ottaa sen kinon, kun tajuaa mitä sillä saa vastineeksi hieman isommasta koosta ja painosta.
Hannu
Stickl

Viesti Kirjoittaja Stickl »

Holden kirjoitti:Parastahan tässä 6D:ssä on keskimmäinen tarkennuspiste, joka tarkentaa -3ev asti. Se on markkinoiden herkin jättäen taakseen mm. 1DX:n ja D4:n jotka tarkentava -2ev asti.
Markkinoiden paras (ainakin paperilla, hämäräkuvauksessa siis) yhdessä K-5 II:n kanssa, jonka tarkennus toimii myöskin -3EV:ssä (joka vastaa muuten kirkkaiden revontulien valonmäärää). K-5 II:n tarkennus on myös optimoitu 2.8 valovoimasille laseille..
"The K-5 II features a newly developed, highly sensitive SAFOX X AF module. Thanks to the unit’s high-sensitivity AF sensor, which performs brilliantly in low-light conditions, this new module offers a broad AF working EV range (-3 EV to +18 EV).

SAFOX X can work with luminous flux based on F2.8 levels as well as at F5.6. This vastly increases the AF accuracy when used with very fast lenses. "

Mutta onhan tää 6D kinariksi varsin mielenkiintoinen koonsa puolesta,, muutenpa tämä ei kiinnostakkaan ja vakavasti ajateltuna en tarvitse ff:ää, en tarvitse merkin vaihtoa, enkä tarvitse uutta kameraa.
ltcolfrost

Viesti Kirjoittaja ltcolfrost »

säyne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja säyne »

Joonaaz kirjoitti:
teemui kirjoitti:Itse kuvaan 5D:llä ja markku kakkoseen oli tarkoitus jossain vaiheessa päivittää, mutta nyt alkaa tuntua että tuo 6D voiskin olla seuraava runko, jos ja kun sen hinta on 1500 nurkilla. 5D mk2 vaikuttaakin poistuneen nyt monesta paikkaa myynnistä. 5D mk3 taas on joka tapauksessa budjetin ulkopuolella.
Mulla on muuten sama tilanne, mutta tais Canon sössiä ton tarkennuksen kanssa sen verran, että vaihdan jossain vaiheessa leiriä ja hankin D600:sen.
5dmk3. Ei tarvitse itkeä tarkennuksen heikkoutta, eikä vaihtaa merkkiä. Maksaa joo, mutta niin maksaa merkin vaihtokin.
elmar

Viesti Kirjoittaja elmar »

6D + 40/2.8 ja GH3 + 20/1.7, ei ole koossa iso ero > http://camerasize.com/compact/#380.345,381.30,ga,t
markoolio

Viesti Kirjoittaja markoolio »

elmar kirjoitti:6D + 40/2.8 ja GH3 + 20/1.7, ei ole koossa iso ero > http://camerasize.com/compact/#380.345,381.30,ga,t
ja ei olisi itse kovin vaikea valita, kumman ottaisin...
canoniin kun olisi jo valmiiksi vaikka sun mitä muuta putkea
tvap

Viesti Kirjoittaja tvap »

Joonaaz kirjoitti:
Voi hitto. Mulla on vaan 50D ja 400D. Pitäsköhän kaikki kuvat poistaa, kun sen tarkennuksen on pakko olla niin huono?

tepa
zenix

tvap kirjoitti:
Joonaaz kirjoitti:
Voi hitto. Mulla on vaan 50D ja 400D. Pitäsköhän kaikki kuvat poistaa, kun sen tarkennuksen on pakko olla niin huono?

tepa

Hah. Heh.

Ihmiset tykkää maalailla ennen kun yhtäainutta testiä on ilmestynyt. Suurimmalle osalle vakavista amatööreistä tuo af on varmasti huipputasoa riippumatta mitä reviewit sanovat.

Itselläni on 400d ja siinä on kyllä varmasti surkein af mitä markkinoilta löytyy. Tästä ei ole kuin ylöspäin.
zenix

Af:stä juttua Fredmirandassa: www.fredmiranda.com/forum/topic/1150348
elmar

Viesti Kirjoittaja elmar »

6D:tä voi ohjata langattomasti kännykällä uudella EOS Remote softalla > http://www.canon.co.uk/For_Home/Product ... emote.aspx . Hienoa, ei enää usb-letkuja.
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

elmar kirjoitti:6D:tä voi ohjata langattomasti kännykällä uudella EOS Remote softalla > http://www.canon.co.uk/For_Home/Product ... emote.aspx . Hienoa, ei enää usb-letkuja.
Nyt heitti oikeasti jotain uutta ja käytännöllistä.
Mikähän lie sopivan edullinen ja silti näytöltään toimiva (tarkka) puhelin tuohon kaukosäätimeksi? Saako alle satasella jotain??

..
Vastaa Viestiin