Canon 7D MKII

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
pasikan

Viesti Kirjoittaja pasikan »

Ei taida olla yhtä suuri ero. Nikonin FF kennot ovat croppeja parempia tässä asiassa. mutta canonin cropit ja FF kennot aika samoissa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Force75
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Force75 »

Tästähän voi esim kattoa millanen ero on 7d2 vs 70d vs d5300:
http://www.dxomark.com/Cameras/Compare/ ... 77_919_895
D810 & D5300
(ex. 450D,600D,7D,5D2,5D3,M)
Turmio

Viesti Kirjoittaja Turmio »

Jos luetaan dxokarkkimarkkia kuin piru raamattua niin onhan se karua luettavaa että 600e runko pieksee 1700e rungon mennen tullen.

Tiedä noista. Hauska vertailla.
pasikan

Viesti Kirjoittaja pasikan »

Turmio kirjoitti:Jos luetaan dxokarkkimarkkia kuin piru raamattua niin onhan se karua luettavaa että 600e runko pieksee 1700e rungon mennen tullen.

Tiedä noista. Hauska vertailla.
Voi hyvin piestäkin, yhdessä ominaisuudessa. Eli matalimpien herkkyyksien dynamiikassa. Muissa kennon ominaisuuksissa ei juurikaan eroa ole. Ja kaikessa muussa sitten häviääkin. Ja eikös tuo halpis nikon piekse samalla mittarilla katsottuna myös kaikki muut croppirungot, merkkiin tai hintaan katsomatta?
josu1234

Viesti Kirjoittaja josu1234 »

Sorsakuvatus van tältä päivältä, kun ei muutakaan kuvattavaa ollut.
Kuva

Tuolta flickristä löytyy speksit ja kuva sompana jos noita jaksaa katsella.
JKyytinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

pasikan kirjoitti:
JKyytinen kirjoitti:
pasikan kirjoitti: Ja se omituinen läikikkyys. Jota sai kyllä siivottua jälkikäsittelyssä kohtuu hyvin. Onko tähän tullut parannusta?
Minä olen huomannut ilmeisesti samaa läikikkyyttä 50D:n kuvista korkeilla ISOilla, 70D:ssä ei löydy.
Ok. Ovat sitten saaneet sen kuntoon. Itsellä ei ole kokemusta vanhempaa seiskaa uudemmasta croppicanonista. 50D tosiaan teki aika hirveää jälkeä hiukankin korkeammilla herkkyyksillä. Tuo värikohina ja läikikkyys on ollut se isoin asia, joka minusta noissa croppicanoneissa on mättänyt.
Korjaus: 70D:nkin kuvista läikikkyyttä löytyy, mutta vain jos tekee rankkaa käsittelyä curveilla ja nostaa kylläisyyttä. (50D:llä perussäätöjen jälkeen korkeilla ISOilla.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
Myynnissa

Kyllähän tällä kuvia saa ja ihan laadukkaitakin

Viesti Kirjoittaja Myynnissa »

Tyytyväinen olen ollut.

http://www.ppie.net/gallery/gallery.php?c=35&id=4118

Eli meikäläisen hommiin ihan toimiva peli.

:ppie
josu1234

Re: Kyllähän tällä kuvia saa ja ihan laadukkaitakin

Myynnissa kirjoitti:Tyytyväinen olen ollut.

+1
Myynnissa

josu1234 kirjoitti:

+1
Moro,

Kävin taasen katsastamassa sivustoasi ja hienoa jälkeä, varsinkin nuo kurjet.....olen tainut niitä kehua aikaisemminkin, mutta edelleen sykähdyttää.

Muiden ohella tuo sukeltava telkkä on erinomaisen hyvä.

ppie
josu1234

Thanks Petri, uusia olisi suotava saada :)
Miksus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

josu1234 kirjoitti:

+1
Juu, samaa mieltä. Oheiset kuvat on tavanomaisia, mutta mielestäni oikein hyviä croppirungolle ja isoille iso-arvoille (2500-8000). Noissa ei tarkennuksen nopeus ja luotettavuus pääse oikeuksiinsa, mutta kyllä sekin ihan huippuluokkaa on:

Kuva
Kuva
Kuva
Myynnissa

Joo, valotus on tärkeää tai vieläkin tärkeämpää..

Nyt kun olen kyseisellä kameralla kuvannut eri valoilla jne. niin ISO 2000-4000 on jonkinlainen raja. Jos valotus osuu kohdalleen niin nämäkin toimivat. Jos joudut vaikeampaan tilanteeseen olet vaikeuksissa. Tämä kamera ei kestä suuria herkkyyksiä, valotuksen korjailua suuntaan tai toiseen ja dynamiiikka on aika huono.

Mutta parhaimmillaan, tämä runko tekee huippu jälkeä, joka kelpaa ihan mihin tahansa. Kun valo on kohdallaan ei kuvanlaadussa ole moitteen sijaa. Versus 1Dx runkoon ero kuvanlaadussa korkeilla ISO arvoilla on toki selvä, n. 1,5 aukkoa. Mutta tarvittaessa runko vaihtuu kuvaustapahtuman mukaan. Eli 1Dx on ollut ja on "ykkös" runkoni, mutta tietyissä olosuhteissa 7DII on toiveideni täyttymys.

Tuolta voitte katsoa 7DII kuviani ja arvostella niitä itse, jos siis kiinnostaa..

www.ppie.net

Viimeksi muokannut Myynnissa, Huhti 17, 2015 10 : 34. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Myynnissa

...
josu1234

Myynnissa kirjoitti:Joo, valotus on tärkeää tai vieläkin tärkeämpää..

Nyt kun olen kyseisellä kameralla kuvannut eri valoilla jne. niin ISO 2000-4000 on jonkinlainen raja. Jos valotus osuu kohdalleen niin nämäkin toimivat. Jos joudut vaikeampaan tilanteeseen olet vaikeuksissa. Tämä kamera ei kestä suuria herkkyyksiä, valotuksen korjailua suuntaan tai toiseen ja dynamiiikka on aika huono.

Mutta parhaimmillaan, tämä runko tekee huippu jälkeä, joka kelpaa ihan mihin tahansa. Kun valo on kohdallaan ei kuvanlaadussa ole moitteen sijaa. Versus 1Dx runkoon ero kuvanlaadussa korkeilla ISO arvoilla on toki selvä, n. 1,5 aukkoa. Mutta tarvittaessa runko vaihtuu kuvaustapahtuman mukaan. Eli 1Dx on ollut ja on "ykkös" runkoni, mutta tietyissä olosuhteissa 7DII on toiveideni täyttymys.

Tuolta voitte katsoa 7DII kuviani ja arvostella niitä itse, jos siis kiinnostaa..

www.ppie.net

+1 teyrikuvauksissa tuota runkoa tullut käytettyä ja skulaa mielestäni ihan ok.
riihijan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja riihijan »

Nyt on tullut kuvailtua 1DX:llä ja 7DII:lla rinnakkain, niin pari kommenttia.
Kuvanlaatu kuitenkin ihan kelvollinen. Kohinoissa häviää kuitenkin sen 1,5 aukkoa.
Suurin ongelma tai ainakin ero DX on tarkennuksessa. Kohteeseen lukkiutuminen paljon hitaampaa. Välillä kohde on mennyt jo ohi ennenkuin 7DII löytää kohteen. 1DX lukkiutuu kohteeseen samantien.
Toinen iso ero on servon vakaus. Kuvasarjassa on selvästi enemmän epätarkkoja kuvia kun tarkkoja. 1DX:llä päinvastoin.
Puhun nimenomaan lentokuvista, en paikallaan olevista pönöistä. Niissä 7DII toimii ihan hyvin.

http://www.canonrumors.com/2015/04/new- ... d-mark-ii/
josu1234

Jep. 1dx antaa varmaan rahalle vastinetta tarkennuksen + hämäräkuvauksen suhteen, kuten pitääkin. Itse olen ollut 7dmkII/100-400II yhdistelmään erittäin tyytyväinen, tarkennus tuntuu osuvan kohalleen vähemmässäkin harmaan aamun valossa esim nyt noihin lentäviin teeriin, joita esim. tuolla linkissä räpyttelee. Monennäköistä runkoa ja kakkulaa on tullut omistettua ja ylipäätään tarkennuksen suhteen on tuo yhdistelmä mielestäni parhaiten soinut.
tonskulus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Tuosta tarkennuksesta, onhan 7Dmk2:ssa jos jonkinlaista säätöä sille tarkennukselle joilla varmasti voi olla paljonkin merkitystä onnistumisprosenttiin lentokuvissa esim.
Varmaankin sen voisi jopa säädellä vastaamaankin sitä 1Dx:n suorituskykyä, sinänsä vaikea verrata suoriltaan jos asetukset ovat rungoissa vallan erilaiset.

Lisäksi kannattaa odotella mahdollisia firmwarepäivityksiä, saattaapi olla parannuksia luvassa AF:llekin.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
jka71
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jka71 »

Minun näkökantani perustuu siihen ,että en ole koskaan kuvannu Canonin 1-sarjalaisella.

7Dmk2 tarkennus tuntuu uskomattoman hyvältä. En millään muulla rungolla ole saanu onnistumaan samallalailla kuin tällä.Ensimäinen ällistys tuli jo eka kuvauskerroilla kun kuulin kiurun äänen takaa ja nostin kameran silmille.Heittolaukauksella tarkennus osui nappiin. Kaikilla muilla käyttämilläni rungoilla saisin yrittää sata kertaa tuskin yhtään ruutua saisin onnistumaan.Olen kuvannu 300D,450D,20D,60D,70D,5Dmk2 ja 6D Canoneilla.

Muut lisäarvot aiempiin runkoihin nähden on muistipuskuri, M-moodin valotuksen +- korjaus mahdollisuus, f8-tuki af:ssä eikä kahdesta muistikortti paikastakaan haittaa ole.

Miinuksena voisi mainita sen, että on aika virtasyöppö runko.
rolsen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Hmm, ei taida saada tarkennusalueen valintaa mitenkään yhden napin taakse?
jka71
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jka71 »

rolsen kirjoitti:Hmm, ei taida saada tarkennusalueen valintaa mitenkään yhden napin taakse?
Eipä taida saada,mutta eipä tuo itseä ole haitannu. Af-pisteen valintapainikkeella aktiiviseksi ja valintavivulla tai M-Fn-painikkeella valinta. Pystyy vaihtamaan katsomatta painikkeita kun vain harjoittelee tarpeeksi :)
Vastaa Viestiin