EOS R50 kamerani herjasi tänään akuista. Näyttöön ilmestyi teksti jotenkin tähän tyyliin "akussa ongelma, onko akussa Canon-logo?" ja Kyllä/Ei painikkeet. Kyllä minulla on LP-E17 yhteensopivia tarvikeakkuja, aiemmin ei ole tuollaista tekstiä tullut. Onko niiden käytöstä jotakin haittaa? Jääkö kameran (vika?)muistiin jälki? Vaikuttaako mahdollisesti takuuseen? Kamera on runsaat puolivuotta vanha.
Vaihdoin kameran alkuperäisen akun ja sen tyhjennyttyä taas tarvikeakkuun. Nyt ei herjannut enää.
Tarvikeakut Canonissa?
-
- Viesti:
Re: Tarvikeakut Canonissa?
Siitä voi tulla ilkeilyä Canonilta jollain tapaa jos vastaa kyllä. Vähän kuin HP pistää kapuloita rattaisiin jos yrittää halpismustekasetteja käyttää. Mä tekisin ton källin sillee et jos vastaa tarvikeakun kanssa kyllä, niin kamera ehkä toimii mutta kaikki takuu evätään huollon osalta myöhemmin. Jos vastaa ei niin kamera vain sammuu mut takuu ei mene.
-
Jätin vastaamatta, sammutin kameran ja vaihdoin alkuperäisen akun. Myöhemmin laitoin tuon samaisen tarvikeakun ja nyt kelpasi, herjaa ei tullut.Maffer kirjoitti: ↑Marras 15, 2024 12 : 26 Siitä voi tulla ilkeilyä Canonilta jollain tapaa jos vastaa kyllä. Vähän kuin HP pistää kapuloita rattaisiin jos yrittää halpismustekasetteja käyttää. Mä tekisin ton källin sillee et jos vastaa tarvikeakun kanssa kyllä, niin kamera ehkä toimii mutta kaikki takuu evätään huollon osalta myöhemmin. Jos vastaa ei niin kamera vain sammuu mut takuu ei mene.
-
No mitä se "Battery information" -näyttö sanoo? Toi näyttöhän on köyhempi kuin esim. 5dMkII vastaava, joka tallettaa kamerassa käyneiden akkujen tiedot ja pitää kirjaa kullakin kuvattujen ruutujen lukumäärästä ja suorituskyvystä. Edellytyksenä tietty se, että akussa on mikropiiri, tiedä onko tuossa chipissä muuta kuin yksilöivä sarjanumero (mulla ainakin kaksi tarvikeakkua samalla ID:llä (taikka se ei osaa hanskata tuota akkuperää).
Manuaalihan sanoo vieraista akuista että välttämättä ei päästä täyteen suorituskykyyn, taikka johtavat virhetoimintaan. Canonin omat akut ovat vain suosituksena, mistään takuun loppumisesta ei ole puhetta.
Manuaalihan sanoo vieraista akuista että välttämättä ei päästä täyteen suorituskykyyn, taikka johtavat virhetoimintaan. Canonin omat akut ovat vain suosituksena, mistään takuun loppumisesta ei ole puhetta.
Fifty-forty