Canon 6D mk II

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
rolsen

Re: Canon 6D mk II

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Hyviä pointteja.

Tarkennuspisteitä voisi olla laajemmalla alueella minunkin mielestäni, mutta tällä on mentävä. Videoidessa on tosiaan parempi käyttää erillistä mikrofonia.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jj55

Viesti Kirjoittaja jj55 »

Hyviä huomioita. Samanlaisia ajatuksia täällä, kohta vuoden tällaisen laitteen omistaneena.

Tuosta pimeässä automaattitarkentamisesta: Olen huomannut että DPAF, eli liveviweillä tarkentaa tosi pimeässä F1.8 linssillä. Sellaisessa tilanteessa jossa optisen etsimen läpi automaattitarkennus ei tiedä yhtään mitä tehdä ja manuaalitarkennuksellakaan en ainakaan itse pysty mihinkään. Toki näytöltä kuvaaminen ei monesti ole kovin kätevää, mutta tällä tekniikalla on parit kuvat saatu mitkä muuten ois jäänyt ottamatta.
Konditiona

Viesti Kirjoittaja Konditiona »

Jalustattoman yökuvaamisen kokemuksia:

Olen koittanut hakea kadoksissa olevaa näppituntumaa myös sillä että kävelyllä käydessäni heitän rungon selkään ja joko kuvaan jotain tai en.

Pimeässä kuvatessa olen toiminut enimmäkseen näin:

Oikeasta reunasta valoa nappeihin. Iso tarpeeksi, muttei liian korkeaksi. Kahden sekunnin vitka päälle.

Jos löydän jotain kuvaamisen arvoista - maisemaa tai kohdetta - niin jos tarkentaminen ei pimeän vuoksi onnistu, niin käsipelillä etäisyys sinnepäin ja "toivossa on hyvä elää" asenteella räpsimään.

Jos löytyy jotain, minkä päälle pistää kamera, niin sitten pistetään se siihen jöllöttämään ja koitetaan saada jotain aikaan.

Jos ei löydy mitään minkä päälle rungon saisi nakattua, niin näyttö vasemmalle ja osoittamaan naamaa kohti, oikea käsi kameran kylkeen pitämään kiinni ja hoitamaan nappeja, vasen käsi niin että pitää näytön saranan kieppeillä rungosta. Laukaiseminen koskettamalla kevyesti näytön sitä kohtaa, johon haluan tarkentaa. Molemmat kyynärpäät rennontiukasti kiinni kylkiin. Kameran paino lepää hihnan varassa samoin kuin osa mun käsien painosta.

Laseina olen käyttänyt 35/2 IS:ää ja nifty fiftyä. Useimmiten pystykahva tuplaparistoilla on ollut mukana lisäpainona.

Toi pimeässä pöheltäminen on selvästi aika hyvä tapa hakea ja palauttaa näppituntumaa. Ei oikein voi kattella koko ajan että mitäs symboleja minkäkin napin vieressä oikein on piirrettynä. Pitää saada asioita lihasmuistiin. Ja polttoväliin nähden pitkähköt ajat pakottavat hakemaan omaan tutisevaan olemukseen jotain kuviteltua vakautta.

Kameran takanäyttöä nopeasti selaamalla näyttäisi siltä, että ISOt ovat heiluneet lähes kokonaan välillä 800 - 6 400.
Tuukkah

Viesti Kirjoittaja Tuukkah »

Kiinnostaisi tämä 6D M2, mutta miksi tätä ei tunnu olevan juurikaan käytettynä liikkeellä? Mikä on rungon hinta käytettynä ollut, en löydä oikein mitään järkevää? Kärkkäisellä olut edullisin uutena 999€
6DII, 24-70 F2.8L, 50 F1.8 +strobot
http://www.flickr.com/photos/tuukkah/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lay

Viesti Kirjoittaja Lay »

Kohta tulee R6 saataville, niin luulisi näitäkin ilmestyä käytettynä myyntiin. Hetken malttaa vielä odotella.
KSK

Viesti Kirjoittaja KSK »

...
Viimeksi muokannut KSK, Syys 12, 2020 20 : 22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuukkah

Viesti Kirjoittaja Tuukkah »

Tuo kärkkäisen tarjous on ilmeisesti päättynyt, kun ei ole tuotetta varastossa heillä. Edullisin uusi taitaa olla siinä karvan alle 1300 tällä hetkellä.
Täytynee laittaa tuo oma 5d markku 2 myyntiin ensin, kun tulee huollosta ja kärkkyä kutosta käytettynä. Mitähän 5d mark 2 rungosta voi pyyttää, kun on alle 30 000 laukasua ammuttu ja hyvä kuntoinen?
6DII, 24-70 F2.8L, 50 F1.8 +strobot
http://www.flickr.com/photos/tuukkah/" onclick="window.open(this.href);return false;
KSK

Viesti Kirjoittaja KSK »

Kys
Vastaa Viestiin