ensimmäisiä kuvia ekalla digillä

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
sumka
Viesti:

ensimmäisiä kuvia ekalla digillä

Viesti Kirjoittaja sumka »

eli kommentteja... kuva on suoristettu (toivottavasti suurinpiirtein suorassa) ja rajattu photarissa
http://koti.mbnet.fi/sumka86/sony/sulku2.jpg (~370kB)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
SamiN

Viesti Kirjoittaja SamiN »

Minun mielestä tunnelmallinen ja hyvä kuva. Heijastuksesta pidän erityisesti. Itse olisin ehkä rajannut hieman lisää vasemmalta pois ja poistanut kohinaa kuvankäsittelyssä.
Where facts are few, experts are many. -- Donald R. Gannon
keppana

Viesti Kirjoittaja keppana »

Nätti, valkoinen pömpeli valotettu oikein, horisontti suorassa (tosin sen sijainti keskellä mietityttää, olisiko kannattanut tuoda enemmän esiin vaikkapa etualaa?), sininen kohisee liikaa (onko mahdollista käyttää pidempää aikaa, pienempää ISOa). Yhteysalus/lauttalaituri oikealla saisi mielestäni olla valoisampi, mutta sille sinä et juuri voi mitään, polttamatta puhki valkoista tönöä.

Ensimmäisiksi kuviksi ihan kelpo otos. Keep On Rolling...
paulas

Viesti Kirjoittaja paulas »

Menee hieman ohi aiheen...Olen kuvannut tuota samaa kohdetta lukemattomia kertoja, en nyt tiedä miten onnistuneesti. Sitä piirrettiin myös koulun kuvaamataidon tunneilla - nimittäin tuota Wanhaa Woimalaitosta. Lapsuuden maisemaani siis ja vielä nykyistäkin aina silloin, kun käyn entisellä kotipaikkakunnallani. Hyvän kohteen olet valinnut ;-)
sumka
Viesti:

eipä onnistu kohinaa hävittää ainakaan ISO muuttamalla sillä se on 100 tuossa kuvassa(pienin mitä saa)... sinäänsä mystistä että tosiaan kohinaa on tuossa sekä muissakin kuvissa kun nimenomaan kehuivat dpreviewin arvostelussa kohinan vähyttää
SamiN

Viesti Kirjoittaja SamiN »

Ei tuo kohina pilaa kuvaa todellakaan, mutta kannattaa kurkata täälläkin kuvankäsittely-osastolla mainostettuja kohinanpoisto-ohjelmia. Ovat sinänsä erittäin helppoja käyttää ja jälki on imho nettikäyttöön todella hyvää.

En katsonut exif tietoja mutta polusta päätellen Sony:lla kuvattu? =)
Where facts are few, experts are many. -- Donald R. Gannon
sumka
Viesti:

jeps sonyn dsc-v1:llä kuvattu
täytyypä tsekata noita kohinan poisto softia
JuhaM

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Oletko varma ettet itse ole tehnyt siihen vahingossa kohinaa photarissa?
sumka
Viesti:

JuhaM kirjoitti:Oletko varma ettet itse ole tehnyt siihen vahingossa kohinaa photarissa?
Aika varma, mutta en edes tiedä mitä tuolla tarkoitat?!
pahvi

Viesti Kirjoittaja pahvi »

Vaajakosken vanha voimala olisi paljon kivemman näköinen ilman tuota uutta kanavahelvettiä siinä kyljessä pissinkeltaisine valoineen. Miks ei sitä voinu tunkea vaikka niemen toiselle puolelle.

Itse olisin tätä kuvaa ottaessa sommitellut kanavan niemen toisellepuolella tai vaikka naapurikuntaan.

-Entinen vaajakoskelainen
-
Janne Kotka
paulas

Viesti Kirjoittaja paulas »

pahvi kirjoitti:Vaajakosken vanha voimala olisi paljon kivemman näköinen ilman tuota uutta kanavahelvettiä siinä kyljessä pissinkeltaisine valoineen. Miks ei sitä voinu tunkea vaikka niemen toiselle puolelle.
Totta puhut, hyvä maisema on mennyt vähän pilalle. Tai sitten se on sitä nostalgian kaipuuta, muistojen näkymää ei saa muuttaa...Toisesta suunnasta kuvattuna vanhan voimalaitoksen saa kuvaan ilman noita liskkäkkeitä.

- ex-vaajakoskelainen
mahei74

Viesti Kirjoittaja mahei74 »

Näköjään suosittu kuvauskohde toi woimalaitos... http://markoheinonen4187.fotopic.net/p3689933.html tässä päiväkuva ko. rakennuksesta
Marko

Jos mikään ei toimi, lue käyttöohje - jos mikään ei vieläkään toimi, hae isompi vasara
Vastaa Viestiin