Lentokoneita kolme kpl
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: Loka 26, 2003 1 : 59
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Lentokoneita kolme kpl
Kävinpä tässä illalla HKI-Vantaa lentokentän kiitoradan päädyssä napsimassa muutamia kuvia. Koska kittilissin ulottuvuus 55 mm on mitä on, tuli croppailtua aika rankasti.
http://koti.mbnet.fi/cstrike/ok/valokuvat/lento/
Finnair (1) on mun mielestäni parhaiten onnistunu.
Mitenköhän helposti noilta heruu lupia päästä sinne kiitoradan kupeeseen kuvailemaan? Ei varmaan kovin helpolla.
http://koti.mbnet.fi/cstrike/ok/valokuvat/lento/
Finnair (1) on mun mielestäni parhaiten onnistunu.
Mitenköhän helposti noilta heruu lupia päästä sinne kiitoradan kupeeseen kuvailemaan? Ei varmaan kovin helpolla.
-
- Viestit: 1030
- Liittynyt: Tammi 05, 2004 12 : 32
- Paikkakunta: Lempäälä
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: Loka 26, 2003 1 : 59
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Joo niinhän se olis ehkä kannattanu, mutta aattelin, että jos joskus tekee mieli iskeä lentsikkaa taustaksi niin on kone valmiiksi sivussa kuvakkeiden tieltä. :)SamiN kirjoitti:Itse olisin noi kuvat rajannu muuten erilailla, tiukasti ja keskelle jos ei taustalla ole kuin taivasta.
Tolla 90-300 millisellä vois saaha jo ihan kivoja kuvia nousuvaiheesta, niin että sais vähän maatakin mukaan. Sitten semmonen panorointikikka että tausta blurriksi, ahh... No, ens kesänä on taas rahnaa niin vois tyypittää seuraavan kerran. Postaahan kuvia jos satut siellä kentällä käymään.
ps. Lähtee muuten aika miehekkäät äänet noista vehkeistä kun ne lentää matalalla yli!
-
- Viestit: 1030
- Liittynyt: Tammi 05, 2004 12 : 32
- Paikkakunta: Lempäälä
-
- Viestit: 1030
- Liittynyt: Tammi 05, 2004 12 : 32
- Paikkakunta: Lempäälä
Poikkesin sitten hetken mielijohteesta pirkkalassa. Reittilentoja ei sitten ollut ainuttakaan sen parin tunnin aikana mitä kentän reunalla kökötin mutta muutaman kuvan sain aikani kuluksi räpsittyä. Kovin lähelle kiitorataa ei päässyt eli kuvat on aidan takaa n.300m. etäisyydeltä kuvattu. Kentällä oli muutenkin todella hiljaista =(Filvas kirjoitti:Postaahan kuvia jos satut siellä kentällä käymään.
Oli sitten ensimmäinen kerta kun kuvaan lentokoneita joten palautetta saa antaa.
Pitää koittaa saada lupa päästä vaikka terminaalin katolle seuraavalla kerralla.
Niin, ne kuvat: http://www.saunalahti.fi/~samin98/pirkk ... index.html
Tunnistaako joku noita koneita? Oma veikkaus yksimoottorisesta on walter???
Edit: pieleen meni. konetyypit:
Piper PA-34-200T Seneca II
ja
TL Ultralight TL-96 Star
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: Maalis 15, 2004 12 : 49
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: Loka 26, 2003 1 : 59
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Luultavasti lauantai-iltapäivä ei ole se paras mahdollinen aika reittilennoille, kun sitten saapuminen määränpäähän tapahtuisi joskus yöllä. :/ Ja tietty Pirkkalan kenttä voi olla vähän hiljaisempi kun HKI-Vantaa joka lienee suomen suurimpia, ellei suurin?
Itseni sijoittelin kuvaustilanteessa tuonne kiitoradan päätyyn aidan toiselle puolelle. Siellä oli mukavasti mäkeäkin niin ois päässy kuvaamaan aidan yli, mahdollisesti Pirkkalassakin vastaavaa. :-?
Mutta edestä päin IMHO tulee parhaimmat kuvat koneista, tai hieman sivusta. Takaa on hieman latteen olonen. Nääh tilannekohtasta... 0488 oli hieno kuva vaikka tulikin takaata. :)
Mutta higher grounds ja kentän edestä olis mun vetoni. Ja ehkä kannattais kysyä sieltä kentältä joltakulta koska niillä on yleensä vilkkainta.
Pistä lisää kuvia vaan jos/kun jaksat napsia lisää. :)
Itseni sijoittelin kuvaustilanteessa tuonne kiitoradan päätyyn aidan toiselle puolelle. Siellä oli mukavasti mäkeäkin niin ois päässy kuvaamaan aidan yli, mahdollisesti Pirkkalassakin vastaavaa. :-?
Mutta edestä päin IMHO tulee parhaimmat kuvat koneista, tai hieman sivusta. Takaa on hieman latteen olonen. Nääh tilannekohtasta... 0488 oli hieno kuva vaikka tulikin takaata. :)
Mutta higher grounds ja kentän edestä olis mun vetoni. Ja ehkä kannattais kysyä sieltä kentältä joltakulta koska niillä on yleensä vilkkainta.
Pistä lisää kuvia vaan jos/kun jaksat napsia lisää. :)
-
- Viestit: 1030
- Liittynyt: Tammi 05, 2004 12 : 32
- Paikkakunta: Lempäälä
Kiitoradan päätyyn olikin tarkoitus mennä (aurinkokin olisi ollut selän takana) mutta kun katsoin ettei reittikoneita nouse eikä laske niin en jaksanut lähteä sinne tallaamaan. Pienkoneet kun on siinä kohtaa jo korkealla.
Tarkoitus oli kuvata manuaalilla mutta pelkäsin niin kovaa käsien tärinää että päätin luottaa automaattiin =)) Jälkeenpäin ajatellen olisi ollut varaa käyttää polarisaatio-suodatintakin. No, ensi kerralla on viisaampi.
Pittääpä kesällä ajella sinne Vantaalle kuvailemaan kun näyttää hyvät kuvauspaikat siellä olevan ;)
Tarkoitus oli kuvata manuaalilla mutta pelkäsin niin kovaa käsien tärinää että päätin luottaa automaattiin =)) Jälkeenpäin ajatellen olisi ollut varaa käyttää polarisaatio-suodatintakin. No, ensi kerralla on viisaampi.
Pittääpä kesällä ajella sinne Vantaalle kuvailemaan kun näyttää hyvät kuvauspaikat siellä olevan ;)
-
- Viestit: 1030
- Liittynyt: Tammi 05, 2004 12 : 32
- Paikkakunta: Lempäälä
Jos lentokonekuvaus kiinnostaa noin muuten niin www.airliners.net löytyy paljon kuvia ja sinnekkin voi lähettää omia otoksiaan.
-
- Viestit: 1030
- Liittynyt: Tammi 05, 2004 12 : 32
- Paikkakunta: Lempäälä
Tähän unohtu kommentoida jotta niillä etäisyyksillä joilla pääsee noita koneita kuvaamaan on turha haaveilla mistään taustan blurraantumisesta, ainakaan millään "halvan hintaluokan polttoväleillä" 300mm saa taustan blurraantumaan ehkä vielä 10-20m jollain lailla muttei todellakaan enään yli 100m etäisyyksillä. Siis, pehmeneehän se mutta että kunnon blur... ei onnistu..Filvas kirjoitti: Tolla 90-300 millisellä vois saaha jo ihan kivoja kuvia nousuvaiheesta, niin että sais vähän maatakin mukaan. Sitten semmonen panorointikikka että tausta blurriksi, ahh... No, ens kesänä on taas rahnaa niin vois tyypittää seuraavan kerran.
Ja nyt voi kokemuksesta sanoa ettei sitä valovoimaa ole koskaan liikaa =D Eli pakko on korjata aikaisempia puheitaan =P Ainakin kuvanvakaaja pitkillä polttoväleillä helpottaa onnistumista varmasti.
No, olen silti tyytyväinen tuohon parinsadan zoomiini. Tällähetkellä kuvaaja on kuitenkin se joka rajoittaa noiden kuvien laatua ;D
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: Loka 26, 2003 1 : 59
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
-
- Viestit: 750
- Liittynyt: Maalis 24, 2003 17 : 53
- Paikkakunta: Helsinki
Blurraamista... ?
Mitä ihmeen blurraamista noissa Filvaksen kuvissakaan tarvitsee? Jos taustana on vain sininen taivas, ei siinä paljon tarvitse blurrailla.
Eikä nuo SamiN:n kuvatkaan blurrattuja ole, vaikka hyviä ovatkin.
Täytyypä itsekin käydä kokeilemassa koneiden kuvaamista ja mitenkäs toi blurraaminen onnistuisi. Tosin silloin on kuvattava maassa tai matalalla olevaa konetta jotta taustalla olisi muutakin kuin taivasta.
Mitä ihmeen blurraamista noissa Filvaksen kuvissakaan tarvitsee? Jos taustana on vain sininen taivas, ei siinä paljon tarvitse blurrailla.
Eikä nuo SamiN:n kuvatkaan blurrattuja ole, vaikka hyviä ovatkin.
Täytyypä itsekin käydä kokeilemassa koneiden kuvaamista ja mitenkäs toi blurraaminen onnistuisi. Tosin silloin on kuvattava maassa tai matalalla olevaa konetta jotta taustalla olisi muutakin kuin taivasta.
Tomi Toivonen
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: Loka 26, 2003 1 : 59
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
No eipä siinä taivaassa mitään blurrausta olekaan, lähinnä ajattelin juuri radalta nousevia koneita joissa on esim. lentokentän rakennuksia taustalla...Toivonen kirjoitti:Blurraamista... ?
Mitä ihmeen blurraamista noissa Filvaksen kuvissakaan tarvitsee? Jos taustana on vain sininen taivas, ei siinä paljon tarvitse blurrailla.
Eikä nuo SamiN:n kuvatkaan blurrattuja ole, vaikka hyviä ovatkin.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: Tammi 10, 2003 11 : 28
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viimeinen lento
Tässäpä eräs viimeinen lento jonka ikuistin 31.3.2004
http://www.finravi.com/seka/ffgall/images/CRW_5272.jpg
http://www.finravi.com/seka/ffgall/images/CRW_5272.jpg
It's got a cop motor, a 440 cubic inch plant, it's got cop tires, cop suspensions, cop shocks. It's a model made before catalytic converters so it'll run good on regular gas. What do you say, is it the new Bluesmobile or what?