TEEMA: HDR Kuvat
-
-
Toki jokaisella on oma mieltymyksensä, mut mitä järkeä hdr kuvassa missä pyritään siihen että ei huomata sitä hdr-kuvaksi? En siis väitä että oma kuvani olisi hyvä hdr kuva, kun ensimmäinen semmoinen on :)mattimi kirjoitti:Hei!
Mielestäni kamala. Värit oksettavat, puiden ympärillä halot, jne. Minusta paras HDR-kuva on sellainen, josta ei helpolla huomaa, että se on HDR-kuva.
Mikko
-
-
-
Itse olen useamman tunnin ja moneen kertaan noiden HDR-ohjelmien kanssa leikkinyt, enkä ole saanut vielä yhtään tallennettavaa (saatikka julkaistavaa) kuvaa aikaiseksi. Kovasti olen yrittänyt, mutta ei. Kameralla olen ottanut muutaman HDR-kuvan suoraan kameran HDR-toiminnolla. Ne taasen eivät eronneet muista kuvista niin, että olisin niitä edes erottanut.
Tuo esittämäsi kuva on ehdottomasti sitä sarjaa, jota ei olisi koskaan pitänyt tallentaa. Tsemppiä jatkoon. Itse olen alkanut jo kyllästyä yrittämään, mutta ehkä vielä joskus...
Tuo esittämäsi kuva on ehdottomasti sitä sarjaa, jota ei olisi koskaan pitänyt tallentaa. Tsemppiä jatkoon. Itse olen alkanut jo kyllästyä yrittämään, mutta ehkä vielä joskus...
-
Hei!samu88 kirjoitti: Toki jokaisella on oma mieltymyksensä, mut mitä järkeä hdr kuvassa missä pyritään siihen että ei huomata sitä hdr-kuvaksi? En siis väitä että oma kuvani olisi hyvä hdr kuva, kun ensimmäinen semmoinen on :)
Oletko nyt käsittänyt asian väärin? Hdr on pelkkä tekniikka, jonka tarkoituksena on tuottaa parempia (ainakin jostain näkövinkkelistä) kuvia kuin ilman ko menettelyä. Yleensä HDR:llä pyritään korostamaan jonkin kuva-aiheen yksityiskohtia, esim pintarakennetta. Kuitenkin on erittäin vaikea saada aikaan hyvä HDR-kuva. Yleensä tuotokset ovat levottomia ja ylikorostuneita. Katsohan tässä ketjussa sinun kuvaasi edeltävää otosta. Siinä on onnistuttu kohtalaisen hyvin.
Mikko
-
-
http://samu88.kuvat.fi/kuvat/HDR+kokeiluja/
Tuolla nyt enempi noita mitä tullut tehtyä, Eroaako mikään Yli-överistä positiivisesti? Joo ja aika moni tuollakin överiksi vedetty, mutta musta ne oli omalla tavallaan hienoja, Eikä niistä ollut tarkoituskaan miellyttää muita.
Mutta mikä on eniten onnistunut mielestäsi?
Vaiko kaikki ihan paskaöveripiirroskuvia.? :)
Tuolla nyt enempi noita mitä tullut tehtyä, Eroaako mikään Yli-överistä positiivisesti? Joo ja aika moni tuollakin överiksi vedetty, mutta musta ne oli omalla tavallaan hienoja, Eikä niistä ollut tarkoituskaan miellyttää muita.
Mutta mikä on eniten onnistunut mielestäsi?
Vaiko kaikki ihan paskaöveripiirroskuvia.? :)
-
No se oli ihan ensimmäinen HDR-kuvani ikinä. Ilmeisesti tuli jotenkin innostuttua noitten värien kanssa siinä.. :)Moska kirjoitti:Ainakin seuraavissa:
3-Valmis, 3-valmis, 7-valmis, Leikkipuisto, Portti ja Valmis(mustavalko) ei tuo efekekti ole häiritsevä, ja siten silmääni ihan ok. Tuo jo palstalle laittamasi kuva lienee kaikein kauhein (mielipide).
-
Ei kai yleensäkkään ole tarkoitus tuoda käytettyä tekniikkaa liikaa esille vaan saada aikaiseksi nätti kuva?samu88 kirjoitti: Toki jokaisella on oma mieltymyksensä, mut mitä järkeä hdr kuvassa missä pyritään siihen että ei huomata sitä hdr-kuvaksi?
Itse siis kuulun siihen leiriin jonka mielestä paras HDR kuva on sellainen josta ei ensimmäisien sekuntien aikana tule mieleen, että se on HDR viritys.
-
-