TEEMA: auto / prätkäkuvia
-
- Viestit: 3426
- Liittynyt: Marras 29, 2006 17 : 00
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Ei ole juuri tullu autoja kuvattua, pari kuvaa piti kokeilla.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
http://tonskulus.kuvat.fi/
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: Tammi 17, 2010 21 : 57
Kokeilin kuvata "vauhdikkaasti" yhdessä autokerhon tapahtumassa.
Näitä on hirveesti lisää galleriassa. Suurin osa enemmän tai vähemmän tärähtäneitä mutta pari kohtalaistakin löytyi sitten muistikortilta.
Näitä on hirveesti lisää galleriassa. Suurin osa enemmän tai vähemmän tärähtäneitä mutta pari kohtalaistakin löytyi sitten muistikortilta.
-
- Viestit: 238
- Liittynyt: Tammi 14, 2007 14 : 56
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
-
- Viestit: 722
- Liittynyt: Kesä 26, 2009 10 : 29
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Jee, parasta taitaa suomen kesässä ollakkin, kun merkkikohnottajat herää tallien pimennoista ja porssea, sitähän katselisi lopun ikäänsä. Itseä suoraansanoen hämmästyttää tätäkin satsia katsellessa runsas suhteellisen uusien autojen määrä. Hienoahan se tietysti.Sami951 kirjoitti:Kokeilin kuvata "vauhdikkaasti" yhdessä autokerhon tapahtumassa.
Siistejä kuvia sulla kaikki. Olettaisin, 911 kun on takamoottorinen, myös vauhti kuviin löytyy takaapäin, hyvin "nöyrästä" kuvakulmasta. :)
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: Tammi 17, 2010 21 : 57
Kiitti! Huomasin joo tuon saman, näköjään etuviistosta käy helposti niin että on joko keula tai perä sitten epätarkka... vaikeaa seurata liikettä tuollaiseen "epämääräiseen" suuntaan.ToniL kirjoitti:Ihan hyviä osumia. Etuviistosta on vähän haastavampaa saada noita kunnon vauhtikuvia.. Suoraan sivusta suht helppoa.
Olisiko muuten tämmöisissä hommissa mitään iloa vakaajasta objektiivissa?
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: Huhti 12, 2005 19 : 10
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ei oo vakaajasta apua tommosessa tilanteessa. Auto muuttaa kääntyessään kulmaa suhteessa kameraan, joten sillon ainoostaan yksi kohta autosta voi pysyä tarkkana kun pannaat. Ainoo keino saada auto pysymään tarkkana sen kääntyessä on "liimata" kamera kiinni autoon, eli sillon kamera pysyy koko ajan samalla etäisyydellä ja samassa kulmassa autoon nähden. Muutama sivu taakse päin löytyy mun versio kääntyvästä Mersusta, jossa auto on olevinaan tarkka kääntyessään mutta maisema silti vilisee ympärillä.Sami951 kirjoitti:Kiitti! Huomasin joo tuon saman, näköjään etuviistosta käy helposti niin että on joko keula tai perä sitten epätarkka... vaikeaa seurata liikettä tuollaiseen "epämääräiseen" suuntaan.ToniL kirjoitti:Ihan hyviä osumia. Etuviistosta on vähän haastavampaa saada noita kunnon vauhtikuvia.. Suoraan sivusta suht helppoa.
Olisiko muuten tämmöisissä hommissa mitään iloa vakaajasta objektiivissa?
Mutta jos auto liikkuu lähes suoraan sivusta päin kuvattuna, niin sillon on vakaajasta iloa :)
Canon
-
- Viestit: 981
- Liittynyt: Heinä 28, 2008 17 : 24
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- Viestit: 117
- Liittynyt: Touko 25, 2009 19 : 15
-
- Viestit: 981
- Liittynyt: Heinä 28, 2008 17 : 24
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
-
- Viestit: 1068
- Liittynyt: Tammi 24, 2005 13 : 36
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Mycket bättre, tack!
Kakkosessa se, että miksi moisia tehokeinoja: horisontti raa'asti poskellaan ja autosta puolikas? Jos kuvassa ei muuten ole sisältöä niin sitten sitä yritetään moisilla, eikä sekään yleensä toimi kun sisällön pitäisi olla siinä kuvassa muutenkin. Tässä sisältöä olisi, kuten ykkönen kertoo. Sen rinnalla kakkonen on kuin roskiksesta kaivettu.
Ennemmin lisää detaljikuvia kehiin, niitäkin kun on jo löytynyt kaksi kuvaa, jotka jäävät nyt hieman orvoiksi. Tuostahan saisi hyvän kertomuksen tai esittelysetinkin aikaan.
Kakkosessa se, että miksi moisia tehokeinoja: horisontti raa'asti poskellaan ja autosta puolikas? Jos kuvassa ei muuten ole sisältöä niin sitten sitä yritetään moisilla, eikä sekään yleensä toimi kun sisällön pitäisi olla siinä kuvassa muutenkin. Tässä sisältöä olisi, kuten ykkönen kertoo. Sen rinnalla kakkonen on kuin roskiksesta kaivettu.
Ennemmin lisää detaljikuvia kehiin, niitäkin kun on jo löytynyt kaksi kuvaa, jotka jäävät nyt hieman orvoiksi. Tuostahan saisi hyvän kertomuksen tai esittelysetinkin aikaan.
-
- Viestit: 981
- Liittynyt: Heinä 28, 2008 17 : 24
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kiitoksia. Tuo avasi jo paremmin.cedricfan kirjoitti:Kakkosessa se, että miksi moisia tehokeinoja: horisontti raa'asti poskellaan ja autosta puolikas? Jos kuvassa ei muuten ole sisältöä niin sitten sitä yritetään moisilla, eikä sekään yleensä toimi kun sisällön pitäisi olla siinä kuvassa muutenkin. Tässä sisältöä olisi, kuten ykkönen kertoo. Sen rinnalla kakkonen on kuin roskiksesta kaivettu.
Ennemmin lisää detaljikuvia kehiin, niitäkin kun on jo löytynyt kaksi kuvaa, jotka jäävät nyt hieman orvoiksi. Tuostahan saisi hyvän kertomuksen tai esittelysetinkin aikaan.
Kuvia ei kauheasti tullut otettua, koska sade piinasi sen verran tiuhaan tahtiin että ajelun puolelle meni 95 prosenttisesti (tosin ei voi siitäkään kyllä valittaa). Tässä vielä pari: