STRAP: Suviseurastoori vihdoin ulkona!

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Lastu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lastu »

jari siren kirjoitti:Minusta yksinkeryaisesti näissä kuvissa ei ole tavoitettu taphtuman tunelmaa.

Mutta ongelma on siinä että kuvat ei hengi tilaisuutta.

ilman mitään näkemystä tapahtumasta.
Ethän edes ollut kyseisessä tapahtumassa.=0)
Mielestäni ihan hyvää settiä, toki värejä jäin minäkin hiukan kaipaamaan.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Lastu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lastu »

saltikov kirjoitti:
Lastu kirjoitti: Ethän edes ollut kyseisessä tapahtumassa.
Sopii aika moneen kuvakomenttiin :-)
Juu, eihän kuvaa voi arvostella kuvana ottamatta kantaa siihen, onko tapahtuman tunnelma tavoitettu.
Tällä kertaa kesti yllättävän kauan ennenkuin...;0)
dhat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja dhat »

http://www.suviseurat.net/2008/kuvat-lauantai-fi.html

Voi kun oliskin ollut tuollainen valo kuin nuissa parissa!

Meidän lehdessä oli kaksi juttua (mun kuvilla siis), toisessa käsiteltiin seurojen alkua, liikennettä ja säätä yms.. Ja toisessa jätehuoltoa ja palveluja.

Mutta sitä ei käy kieltäminen kuinka paljon parempi tämäkin setti olisi jos meillä olisi ollut aikaa oikeasti tutustua siihen millaista siellä seuroilla oli. En usko että se tulee vielä siinä viidessä tunnissa ilmi.

Setistä muuten puuttuu vielä ajanpuutteen takia petrin kuvien kuvatekstit, jotka aivan varmasti rentouttavat fiilistä kun kuvat esitetään lähellä sitä kontekstia mihin ne on otettukin.

Kiitos kommenteista. Ja se on vielä hyvä huomata että edelleen joillekin kuvat aiheuttavat turhautumista, silloin ollaan oikealla tiellä.
jari siren
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari siren »

dhat kirjoitti:http://www.suviseurat.net/2008/kuvat-lauantai-fi.html

Voi kun oliskin ollut tuollainen valo kuin nuissa parissa!

Meidän lehdessä oli kaksi juttua (mun kuvilla siis), toisessa käsiteltiin seurojen alkua, liikennettä ja säätä yms.. Ja toisessa jätehuoltoa ja palveluja.

Mutta sitä ei käy kieltäminen kuinka paljon parempi tämäkin setti olisi jos meillä olisi ollut aikaa oikeasti tutustua siihen millaista siellä seuroilla oli. En usko että se tulee vielä siinä viidessä tunnissa ilmi.

Setistä muuten puuttuu vielä ajanpuutteen takia petrin kuvien kuvatekstit, jotka aivan varmasti rentouttavat fiilistä kun kuvat esitetään lähellä sitä kontekstia mihin ne on otettukin.

Kiitos kommenteista. Ja se on vielä hyvä huomata että edelleen joillekin kuvat aiheuttavat turhautumista, silloin ollaan oikealla tiellä.
Turhautumista:D
Se että teete isoman numeron kuin kuvat, ei ole katsojan ongelma?
Ok ylläpitäjän maku ilmeisesti kohtaa? Mutta sarjanne on huonoja. ottaen huomioon että kaksi omiensanojensa mukaan pröötä on asialla.
Samaa shaissea on nähty useamassa sarjassa putkeen.
katuvaus on parhaimillaan oivaltavaa, näissä ei sitä näy.
Vaikka se mummo sateenvarjonkassa oli just hyvä.
vekenoma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vekenoma »

kun Jari lähestyy valokuvaa, joka ei ole "lasten kuvakirjamainen ja hassu" niin siinä käy aina kuten kävi Sonny Listonille heti eka erässä. Siis näin:

http://www.youtube.com/watch?v=16fhhpDu ... re=related

mutta, joo, ei kuvaajien kuvakertomus ole tarkoitettukaan miellyttämään kaikkia. Ei stoorin ole oikeastaan tarkoitus miellyttää ketään. Siksi se hyvä onkin. Herätti hyvän keskustelun, porvoja eiku provoja lukuunottamatta. Siksikin hyvä stoori.

Kivaa päivänjatkoa!
kestän hyvinkin rajua kehumista!
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Ymmärrän hyvin Jarin kommentit vaikka hän esittääkin ne niin että lukijoilla on karvat pörrössä.
Tällä (Strap) saitilla on sekoitus katukuvausta ja lehtikuvaus tyyliä, jos näitä asioita pitää edes luokitella. Kuvat joko avautuu tai sitten ei.
Minusta ratsastetaan aika paljon pelkästään mustavalkoisella kuvalla ilman sen kummempaa sisältöä. Mutta kuten aiemmin sanoin kuvat ei välttämät aukene kaikille.
Kuvankäsittelytavasta en pidä. Kuvat on kuin huonosti skannatun filmin jäljiltä. Niin ellei nyt tarkoituksella ole näin haluttu asian olevan.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
vekenoma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vekenoma »

olen johtajien kohanin ja saltikovin kanssa samalla taajuudella tuosta mv-hommasta. Sittenpä selviäisi sen merkitys kun olisi joitakin värikuvia vertailukohtana. Ei niitä vaan näy vaikka pyysin aiemmin. Selviäsi dikotomia mv-väri, mutta sisältöähän sekään ei tietenkään herätä henkiin tai muuta. Mielestäni sitä noissa on.

Aiemmin on ollut esillä "okamin" hääkuvasetti joka sai pelkkää suitsutusta ja mirhamia ylleen mutta siinä teemassa kallistusin värilliseen kuvaan ja kliiniseen dokumentointin koska hääpari ja vieraat haluaisivat nähdä itsensä ihan skarppeina eikä esimerkiksi tarkoituksellisen liike-epäterävyyden jäljiltä. Mun mielestä siis. Ja saahan mulla oma mielipide olla kun ei ole puoleen jäsenkirjaa taskussa. Tässä kuvaajien Uutela/Leinonen setissä on nähdäkseni jopa tavoiteltu sitä ettei henkilöitä tunnistettaisi vaan fiilis haetaan muutoin. Eri teema, eri käsittely. Oikeaa vastausta ei kai ole, tai on kaksi oikeaa vastausta. Vai olisiko makukysymys.

Niin tai näin niin tässä setissä on tunnelmaa ja hetkiä saatu hyvin esille ja mulle se riittää. Paikalla en itse ollut mutta se kai vain lisää mun asiantuntemusta :).
kestän hyvinkin rajua kehumista!
Vastaa Viestiin