Jos mulla olis 600mm vr putki niin..

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
fotom

Viesti Kirjoittaja fotom »

jari siren kirjoitti: Sen verran on tullut kuvattua että kyllä osun linntuun jos sellainen osuu paikalle sopivalla etäisyydellä.
Vaan vielä kun muistaisi olla valottamatta liikaa. Mutta kyllä se siitä, ajan kanssa..
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
adele

Re: Jos mulla olis 600mm vr putki niin..

Viesti Kirjoittaja adele »

jari siren kirjoitti:
adele kirjoitti: Niin. Ei taida yhteiskunnan maksamat almut ja Äitisi antama viikkoraha riittää?
Taas tätä roskaa, myyn pelkästään kuvia enemmän kuussa kuin eläkkeesi.
Tuossa olet 100%:n oikeassa, koska en saa eläkettä. Kustannan näet itse elämäni.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
hene-

Viesti Kirjoittaja hene- »

jari siren kirjoitti: Ok mutta noinhan se on, ei siis autolla ajaminen kahtasataa vaadi formulakuskin lahjoja, nopea vakaa auto riittää.
Niin, en nyt puhunut mistään suoraa ajamisesta, kovaa vauhtia. Tarkoitin lähinnä sitä, että ei kenestä tahansa, joka istutetaan F1-auton puikkoihin, voi tulla mestaria.

Ymmärsitkö? :--)
jari siren
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari siren »

kohan kirjoitti:
jari siren kirjoitti:Juurihan jo aloitus viestistä lähtien totesin että suttua tulee noilla etäisyyksillä 70-200 vr+ tuplari ja että olis kiva kun olis kunnon lintuputki.
Sama vika 200 millinen ja tuplari on lintuputkena.
No sitten tiedät että ei sillä teemittään muutaman kymmenen metrin jäkeen?
Kyllä hän tuolla läheltä napsii, hyvässä valossa.
Kuva
Kuva
Lastu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lastu »

jari siren kirjoitti:Aina voi kuvata silhuetteja ja selittää miten 100mm riittää:D
Aivan, joillakin on sellainen harhaluulo, että kuvan valotus on kiinni polttovälistä.
jari siren
Viesti:

hene- kirjoitti:
jari siren kirjoitti: Ok mutta noinhan se on, ei siis autolla ajaminen kahtasataa vaadi formulakuskin lahjoja, nopea vakaa auto riittää.
Niin, en nyt puhunut mistään suoraa ajamisesta, kovaa vauhtia. Tarkoitin lähinnä sitä, että ei kenestä tahansa, joka istutetaan F1-auton puikkoihin, voi tulla mestaria.

Ymmärsitkö? :--)
En minäkään sanonut että luontokuvauksen mailman mestariksi tulee hyvillä vehkeillä, mutta kyllä niillä lajikuvat ottaa apinakin.
jari siren
Viesti:

Lastu kirjoitti:
jari siren kirjoitti:Aina voi kuvata silhuetteja ja selittää miten 100mm riittää:D
Aivan, joillakin on sellainen harhaluulo, että kuvan valotus on kiinni polttovälistä.
Joo laitetaan vaan varjot tukkuun niin tulee hyviä silhuetteja:D
hene-

Viesti Kirjoittaja hene- »

jari siren kirjoitti: En minäkään sanonut että luontokuvauksen mailman mestariksi tulee hyvillä vehkeillä, mutta kyllä niillä lajikuvat ottaa apinakin.
Kyllä, näin se asia on.
Lastu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lastu »

jari siren kirjoitti:
Lastu kirjoitti:
Hyvä Jari, et olekaan ihan toivoton. Tämä asia meni ihan oikein.
Jazzy

Viesti Kirjoittaja Jazzy »

jari siren kirjoitti:
Voin autolla hurauttaa kaupungille muutamassa minuutissa, mutta en tilittele naapurille laiskuudesta tai huonosta kunnosta jos hänellä menee samaan matkaan 20min pyörällä?
Erittäin omituinen vertaus.. tosin se lienee normaalia omituiselle foorumistille.
jari siren
Viesti:

Lastu kirjoitti:
jari siren kirjoitti:
Lastu kirjoitti: Aivan, joillakin on sellainen harhaluulo, että kuvan valotus on kiinni polttovälistä.
Hyvä Jari, et olekaan ihan toivoton. Tämä asia meni ihan oikein.
Kiitos kiitos:D
herkko

Viesti Kirjoittaja herkko »

jari siren kirjoitti:
kohan kirjoitti:
jari siren kirjoitti:Jos mulla olis 600mm vr putki niin..
Saattaisi sitä siinäkin olla opettelemista...
Juurihan kuvasin eilen 500mm+1,4 kertojalla kilpailevan merkin putkella ja oli helppoa kuin heinän teko:D
Niin siihähän pitää painaa napiskaa kun lintu on kohdillaan:D
Kirjaimellisesti kyllä, aika lähellä vain nappulan painamista oltiin eilen;)

Ehdotin että mentäisiin vaihteeksi (vrt. sun aikaisemmat ja tämän aiheen kuvat) jonkinlaisissa valoissa kuvaamaan, sijoittelin jalustan, veivasin säädöt, osoitin kohteet kehoittaen kuvaamaan 'nyt', ja asettelinpa vielä jalustaakin alemmaksi kuvakulmaan. Tietämyksen siirto onnistui odotetusti ja olen tyytyväinen.

Kolmoskuvan rajaukseen odotin jotakin muuta kuin pp -heittoani. No hyvä että kelpasi.

Käsikameratyöskentelystäsi liikkuvia kohteita kuvattaessa: et kyllä huijaa ketään yli vuotta edes puolitosissaan lintuja kuvannutta ;)

Muista kuvista kuin lintukuvista: mielestäni olet kehittynyt erittäin paljon ja tuossa toisessa ketjussa olevat kuvat ovat myös osoitus siitä.

Mutta lintukuvauksessa sulla on vielä se sama satoja tunteja duunia, tuhat asiallista ja toinen mokoma kateellista kommenttia luettavana ennenkuin homma alkaa menemään jengoilleen. Ballsia hommaan sulla riittää sitä ei kai kukaan epäile. Usko mua tai ole uskomatta.
jari siren
Viesti:

herkko kirjoitti:
jari siren kirjoitti:
kohan kirjoitti: Saattaisi sitä siinäkin olla opettelemista...
Juurihan kuvasin eilen 500mm+1,4 kertojalla kilpailevan merkin putkella ja oli helppoa kuin heinän teko:D
Niin siihähän pitää painaa napiskaa kun lintu on kohdillaan:D
Kirjaimellisesti kyllä, aika lähellä vain nappulan painamista oltiin eilen;)

Ehdotin että mentäisiin vaihteeksi (vrt. sun aikaisemmat ja tämän aiheen kuvat) jonkinlaisissa valoissa kuvaamaan, sijoittelin jalustan, veivasin säädöt, osoitin kohteet kehoittaen kuvaamaan 'nyt', ja asettelinpa vielä jalustaakin alemmaksi kuvakulmaan. Tietämyksen siirto onnistui odotetusti ja olen tyytyväinen.

Kolmoskuvan rajaukseen odotin jotakin muuta kuin pp -heittoani. No hyvä että kelpasi.

Käsikameratyöskentelystäsi liikkuvia kohteita kuvattaessa: et kyllä huijaa ketään yli vuotta edes puolitosissaan lintuja kuvannutta ;)

Muista kuvista kuin lintukuvista: mielestäni olet kehittynyt erittäin paljon ja tuossa toisessa ketjussa olevat kuvat ovat myös osoitus siitä.

Mutta lintukuvauksessa sulla on vielä se sama satoja tunteja duunia, tuhat asiallista ja toinen mokoma kateellista kommenttia luettavana ennenkuin homma alkaa menemään jengoilleen. Ballsia hommaan sulla riittää sitä ei kai kukaan epäile. Usko mua tai ole uskomatta.
Joo siis kuten sanoin niin helppoa kuin heinän teko:D
Mutta aikuisten oikeesti välineet peruskuvan tekee ja somittelu on aivan sama on kuvassa hirvi tai rekkaauto.

Toinen asia on se miten kohteet löytää, mutta sama se on ihmiskuvauksessakin että vaaditaan ulkovalokuvauksellisia kykyjä mallien suostetteluun, tosin saatana hyvät kotisivun kuvat auttaa.
Siis annan puhelinnumeroni/sähköpostiosoiteeni ja sivujen osoiteen sanoen että soita jos kiinostaa.
Useimmin on kiinostanut.

Herkko veshut ja kohan on niitä harvoja luotokuvaajia joiden kuvat ylittää lajikuvat, jolloin ollaa valokuvauksellisella puolella.

Asetuksista valotuksen mahdolinen korjaus ja esivalittu aukko on ne asetukset, wb useimilla raw kuvaajilla ainakin autona.
Sneak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sneak »

jari siren kirjoitti: Harrastuksena tuo lintujen kuvaaminen saataa minua jatkossa kiinnostaa ja jos aivan muualta tipahtaa sopivasti hilloa niin saatan tuolaisen pelin ostaakin ja tiedostaen että harrastamiseen.
jari siren kirjoitti: Taas tätä roskaa, myyn pelkästään kuvia enemmän kuussa kuin eläkkeesi.
Eikös tuolloin kannattaisi ne kuvista saadut rahat käyttää harrastamiseen, eli siihen 600milliseen?
jari siren
Viesti:

Sneak kirjoitti:
jari siren kirjoitti: Harrastuksena tuo lintujen kuvaaminen saataa minua jatkossa kiinnostaa ja jos aivan muualta tipahtaa sopivasti hilloa niin saatan tuolaisen pelin ostaakin ja tiedostaen että harrastamiseen.
jari siren kirjoitti: Taas tätä roskaa, myyn pelkästään kuvia enemmän kuussa kuin eläkkeesi.
Eikös tuolloin kannattaisi ne kuvista saadut rahat käyttää harrastamiseen, eli siihen 600milliseen?
Saanko nyt kuitenkin itse päätää mihin käytän rahani?
Jos inostun lintukuvaamisesta niin varmaan ostankin tuolaisen?
Olisi kätevää jos jostain saisi tuollaisen vuokrattua joksikin aikaa.
dachase

Viesti Kirjoittaja dachase »

Jos kaikista ihmisistä tulee "aikuisina" yhtä nerokkaita kommenteiltaan kuin Mr. Siren, toivottavasti meikäläinen ei koskaan kasva aikuiseksi.

Täytyy myöntää, että hyvin kuluu työpäivät näitä lukiessa! Ja duunikaveritkin ihmettelee, että mitä se taas nauraa hekottelee yksinään..
Viesti:

dachase kirjoitti:Jos kaikista ihmisistä tulee "aikuisina" yhtä nerokkaita kommenteiltaan kuin Mr. Siren, toivottavasti meikäläinen ei koskaan kasva aikuiseksi.

Täytyy myöntää, että hyvin kuluu työpäivät näitä lukiessa! Ja duunikaveritkin ihmettelee, että mitä se taas nauraa hekottelee yksinään..
Ei se haittaa, mutta eikö pitäisi heilutella luutua, tai ajaa sitä trukkia netissä notkumisen sijaa, se ei varmaan ole tarkoitette teidän käyttöön se pääte?
axu©

Viesti Kirjoittaja axu© »

Jari, nää sun provot on niin per**... ä kuin olla ja voi.

Toisaalta, ilman sun räpellystä tää foorumi ei olis yhtään niin hauska paikka. Sun juttuja lukiessa ei voi olla nauramatta, suuret kiitokset siitä, :D

Noista kuvista nyt en taas sano juuta enkä jaata... kun en osaa kuvata, vai miten se nyt oli... sekä olen teini vai mikä se nyt oli ?
jari siren
Viesti:

axu© kirjoitti:Jari, nää sun provot on niin per**... ä kuin olla ja voi.

Toisaalta, ilman sun räpellystä tää foorumi ei olis yhtään niin hauska paikka. Sun juttuja lukiessa ei voi olla nauramatta, suuret kiitokset siitä, :D

Noista kuvista nyt en taas sano juuta enkä jaata... kun en osaa kuvata, vai miten se nyt oli... sekä olen teini vai mikä se nyt oli ?
Paha sanoa kuvaustaidoistasi, mutta pirun tyhmät jutut sulla on ainakin, jos sen halut ansioksi laskea?
axu©

Viesti Kirjoittaja axu© »

jari siren kirjoitti:
axu© kirjoitti:Jari, nää sun provot on niin per**... ä kuin olla ja voi.

Paha sanoa kuvaustaidoistasi, mutta pirun tyhmät jutut sulla on ainakin, jos sen halut ansioksi laskea?
Tyhmä oot ite.
Vastaa Viestiin