Sivu 1/1
kohtuullinen aika
Lähetetty: Huhti 02, 2003 8 : 48
Kirjoittaja huikkari
Jouduin viemään uuden A40:n myyjälle takaisin ja se lähettää kameran huoltoon etsimessä olleen lian takia. Mikä on mielestänne kohtuullinen aika odottaa kameraa huollosta ?
Ehdotin myyjälle että puretaan kauppa, mutta myyjä totesi, että heillä ei ole tuotteillaan palautusoikeutta(merocomp).
Nyt joudun olemaan ilman kameraa :( Olis vaan ollut kovaa tarvetta kameralle ! Ei hyvä !
Lähetetty: Huhti 02, 2003 8 : 56
Kirjoittaja MattiH
Kohtuullinen aika olisi tietenkin viikko kaksi. Oma kokemukseni kahden erimerkkisen kameran huollosta on kuitenkin alle ja päälle neljä viikkoa. Riippuu siitä, joudutaanko kamera lähettämään Suomesta ulkomaille vai saadaanko korjaus tehtyä Suomessa. Esim. toimimattomien pikselien mappaus lienee aika rutiinitoimenpide, jonka pitäisi ehtiä tehdä vaikka odottaessa :-)
Lähetetty: Huhti 02, 2003 14 : 58
Kirjoittaja PPi
Viikko tai pari on vielä suht nopea, kuukausi alkaa jo olemaan melko pitkä aika. Tosin jos tuote lähtee ulkomaille asti, ei hämmästytä jos menee kauemminkin. Luulisi silti että jos etsimessä on jotain taturaa, niin se hoidettaisiin täällä suomen huollossa. Riippuu tietysti taas ruuhkasta, miten nopeasti saavat koneen työn alle, mutta ei siihen kyllä kovin montaa viikkoa saisi mielestäni mennä...
Merocomp-Mikroapajasta ei ole itselläni mitään muuta kuin huonoa kokemusta, etenkään takuuhuoltojen suhteen. Viimeinen tikki oli kun selvitystilan jälkeen ei enää mikään takuu tuntunut pelaavan Merocompin vallattua puljun. (takuu"huoltojen" jälkeenkään eivät saaneet kannettavaa mikroa pelaamaan kunnolla vaan vika uusiutui toistuvasti)
Sanokaapas nyt joku minua viisaampi, että eikös tuollaisessa huikkarin mainitsemassa tapauksessa kaupan voi silti vielä purkaa, jos ostohetkestä ei ole juurikaan kulunut aikaa ja tuote ei vastannut odotettua laatua?
Lähetetty: Huhti 02, 2003 21 : 12
Kirjoittaja huikkari
Kameran ostohetkestä oli yhdeksän päivää.
Tutkittuani asiaa hieman syvällisemmin....
Näin kuluttajaviraston sivuilla asiasta:
"Kaupan voi peruuttaa, jos
-myyjä siihen suostuu. Myyjällä on tällöin oikeus kohtuulliseen vahingonkorvaukseen, ns. purkurahaan.
-liikkeellä on sellainen käytäntö. Monet tavaratalot antavat vapaaehtoisen vaihto- ja palautusoikeuden, jonka ehdot ne voivat itse päättää.
-tavarassa tai palvelussa on virhe eikä sitä ole mahdollista tai kohtuullista muuten hyvittää, esim. korjaamalla virheen.
-kyseessä on koti- tai postimyynti, jolloin tuotteen saa palauttaa 14 päivän kuluessa siitä, kun on sen on saanut."
http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/ ... de=readdoc
Eli ei tunnu olevan mahdollisuutta purkaa kauppaa :(
...Ja arvatkaa vaan onko kova hinku päästä kuvaamaan !!!
..Nyt vain odotellaan kärsimättömästi... prrr
huolto kestää...
Lähetetty: Huhti 10, 2003 11 : 48
Kirjoittaja huikkari
Soitinpahan tuonne canonin huoltoon ,jas-tekniikkaan, tiedustellakseni milloin saan kamerani takaisin.
No lupasivat,että kamera menee työn alle vasta 17.4 !!
Kamera huoltoon viime kuun lopussa..
Ymmärrän,että huollossa on kiirettä, mutta jos vika on uudessa kamerassa niin tuntuu oudolta,että joutuu ylipäätänsä odottamaan.
Luulisi, että merocomp purkaisi kaupan....
Muistakaa, että merocompilla ei ole palautusoikeutta, vaikka tuotteessa olisi virhe !