kohtuullinen aika

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
huikkari
Viestit: 28
Liittynyt: Maalis 09, 2003 13 : 11
Paikkakunta: Espoo

kohtuullinen aika

Viesti Kirjoittaja huikkari »

Jouduin viemään uuden A40:n myyjälle takaisin ja se lähettää kameran huoltoon etsimessä olleen lian takia. Mikä on mielestänne kohtuullinen aika odottaa kameraa huollosta ?

Ehdotin myyjälle että puretaan kauppa, mutta myyjä totesi, että heillä ei ole tuotteillaan palautusoikeutta(merocomp).

Nyt joudun olemaan ilman kameraa :( Olis vaan ollut kovaa tarvetta kameralle ! Ei hyvä !
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
MattiH
Site Admin
Viestit: 6388
Liittynyt: Tammi 08, 2003 20 : 57
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Kohtuullinen aika olisi tietenkin viikko kaksi. Oma kokemukseni kahden erimerkkisen kameran huollosta on kuitenkin alle ja päälle neljä viikkoa. Riippuu siitä, joudutaanko kamera lähettämään Suomesta ulkomaille vai saadaanko korjaus tehtyä Suomessa. Esim. toimimattomien pikselien mappaus lienee aika rutiinitoimenpide, jonka pitäisi ehtiä tehdä vaikka odottaessa :-)
PPi
Viestit: 278
Liittynyt: Maalis 24, 2003 13 : 29
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja PPi »

Viikko tai pari on vielä suht nopea, kuukausi alkaa jo olemaan melko pitkä aika. Tosin jos tuote lähtee ulkomaille asti, ei hämmästytä jos menee kauemminkin. Luulisi silti että jos etsimessä on jotain taturaa, niin se hoidettaisiin täällä suomen huollossa. Riippuu tietysti taas ruuhkasta, miten nopeasti saavat koneen työn alle, mutta ei siihen kyllä kovin montaa viikkoa saisi mielestäni mennä...

Merocomp-Mikroapajasta ei ole itselläni mitään muuta kuin huonoa kokemusta, etenkään takuuhuoltojen suhteen. Viimeinen tikki oli kun selvitystilan jälkeen ei enää mikään takuu tuntunut pelaavan Merocompin vallattua puljun. (takuu"huoltojen" jälkeenkään eivät saaneet kannettavaa mikroa pelaamaan kunnolla vaan vika uusiutui toistuvasti)

Sanokaapas nyt joku minua viisaampi, että eikös tuollaisessa huikkarin mainitsemassa tapauksessa kaupan voi silti vielä purkaa, jos ostohetkestä ei ole juurikaan kulunut aikaa ja tuote ei vastannut odotettua laatua?
huikkari
Viestit: 28
Liittynyt: Maalis 09, 2003 13 : 11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja huikkari »

Kameran ostohetkestä oli yhdeksän päivää.

Tutkittuani asiaa hieman syvällisemmin....

Näin kuluttajaviraston sivuilla asiasta:

"Kaupan voi peruuttaa, jos

-myyjä siihen suostuu. Myyjällä on tällöin oikeus kohtuulliseen vahingonkorvaukseen, ns. purkurahaan.
-liikkeellä on sellainen käytäntö. Monet tavaratalot antavat vapaaehtoisen vaihto- ja palautusoikeuden, jonka ehdot ne voivat itse päättää.
-tavarassa tai palvelussa on virhe eikä sitä ole mahdollista tai kohtuullista muuten hyvittää, esim. korjaamalla virheen.
-kyseessä on koti- tai postimyynti, jolloin tuotteen saa palauttaa 14 päivän kuluessa siitä, kun on sen on saanut."

http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/ ... de=readdoc

Eli ei tunnu olevan mahdollisuutta purkaa kauppaa :(

...Ja arvatkaa vaan onko kova hinku päästä kuvaamaan !!!
..Nyt vain odotellaan kärsimättömästi... prrr
huikkari
Viestit: 28
Liittynyt: Maalis 09, 2003 13 : 11
Paikkakunta: Espoo

huolto kestää...

Viesti Kirjoittaja huikkari »

Soitinpahan tuonne canonin huoltoon ,jas-tekniikkaan, tiedustellakseni milloin saan kamerani takaisin.

No lupasivat,että kamera menee työn alle vasta 17.4 !!

Kamera huoltoon viime kuun lopussa..

Ymmärrän,että huollossa on kiirettä, mutta jos vika on uudessa kamerassa niin tuntuu oudolta,että joutuu ylipäätänsä odottamaan.

Luulisi, että merocomp purkaisi kaupan....

Muistakaa, että merocompilla ei ole palautusoikeutta, vaikka tuotteessa olisi virhe !
Vastaa Viestiin