Moi,
Meni kameran osto täysin solmuun kun huomasin että A80:ssä ei löydy vga-resoluutioista movie modea.
Nyt sitten olen päätymässä takaisin A70:seen, mutta haluaisinkin kysyä että tekeekö niillä AVI-pätkillä mitään loppupelissä? En haluasi päätyä väärillä perusteella tuohon A70:seen (tiedän kyllä että sekin on hyvä kamera).
En ole etsimässä mitään videokameran korvaajaa, mutta 14 vuotta analogisen kameran omistaneena tiedän että varsinaista videokuvausta ei tule harrastettua. Mutta liikkuvaa kuvaa olisi silti kiva olla mahdollista kuvata.
Eli: muuten olisin tilannut A80:sen, mutta vain tuon 640x480 resoluutioisten videoclippien takia olen päätymässä A70:seen. Onko päätös väärä?
A80 vs A70: videoclippien hyödyllisyys?
-
-
- Viesti:
Kyllä VGA AVI pätkät ovat hyvä "kaupan päälle" ominaisuus digikameroissa. "Laatutietoiset" kyllä sanovat että ei niillä tee mitään, mutta eipä tee alle tonnin DV kameroillakaan vähän huonommissa olosuhteissa. VGA pätkien laatu on kohtalainen, kun kohde ei liiku paljoa ja kameraa ei liikuteta. Kyllä ne hyvin elämää dokumentoivat. Toisiaalta, kyllä tuossa a80:ssä on monta suurta parannustakin a70:een verrattuna. Suurimpana ehkä suurempi kenno. Lisäksi kääntyvä ja tarkempi LCD on herkkua. Ensimmäinen pikkukamera kääntyvällä LCD:llä. Jäykempi runko. Voihan sitä kyllä odotella IR ja DPReview testituloksia, niin asia varmistuu.
-
Itse puntaroin samaa aikoinaan, kun olin hankkimassa kameraa. Mutta en ole katunut päätöstäni, että valitsin A70:sen, jossa juuri voi ottaa 640*480 klippejä. Viimeksi eilen illalla katselin klippejä tietsikalla ja kyllä niistä tulee monta mukavaa muistoa mieleen, toki kyllähän kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
Mutta jos saa (liikkuvan)kuvan ja ne tuhat sanaa samalla ( kuten 1,5 v tyttöäni kuvatessa nyt :-)
Toki eihän tuo kamera korvaa digivideokameraa, mutta on A70 helpompi kuljettaa mukana ja silloin tällöin tarpeen mukaan sillä voi kuvien lisäksi ottaa kivoja klippejä. Sitten kun pitää oikein kuvaamalla kuvata, niin sitten digivideolla...
Kyllä itse arvostan todella korkealle digikameran ominaisuuden hyvien videoklippien ottoon.
Mutta jos saa (liikkuvan)kuvan ja ne tuhat sanaa samalla ( kuten 1,5 v tyttöäni kuvatessa nyt :-)
Toki eihän tuo kamera korvaa digivideokameraa, mutta on A70 helpompi kuljettaa mukana ja silloin tällöin tarpeen mukaan sillä voi kuvien lisäksi ottaa kivoja klippejä. Sitten kun pitää oikein kuvaamalla kuvata, niin sitten digivideolla...
Kyllä itse arvostan todella korkealle digikameran ominaisuuden hyvien videoklippien ottoon.
'\\\|///
{ o..o}
_\ ~ /____000o_____________
| Canon Powershot A70=>S3 IS |
{ o..o}
_\ ~ /____000o_____________
| Canon Powershot A70=>S3 IS |