Jossain mättää... A70:ssä, laturissa vaiko missä?
Kolmisen viikkoa olen uudella kamerallani räpsinyt kuvia ja todennut, että yhdellä latauskerralla saan otettua n. 50-60 kuvaa. Kuvia olen napsinut jo monta sataa ja kahta akkusatsia lataillut useampaan kertaan.
Aiemmista palstan viesteistä päätellen pitäisi kyetä ottamaan useamman sataa kuvaa yhdellä akkulatauskerralla.
Kamerassa on ollut LCD näyttö päällä, suurin osa kuvista automaattiasetuksilla ja -salamalla, korkeintaan kertaalleen katsottu kuvat kameran LCD:ltä ja satsissa ehkä 1-2 parinkymmenen sekunnin videota mukana. Ja parissa osassa ladattu kuvia kameralta tietsikalle. Akut loppuvat aina 'rysähtäen' eli varoitusmerkin jälkeen pystyy ottamaan n. 5 kuvaa.
Muistaakseni paketin mukana tulleilla paristoilla kamera toimi pitempään kuin nyt akuilla.
Akkuina minulla on 4 x Vartan PhotoAccu 1900mAh sekä 4 x Haman 2000 mAh akut. Laturina Vartan PhotoAccu 12 tunnin laturi. Akut ovat aina olleet reilusti yli 12 tuntia seinässä.
Pystyisinkö jollain yleismittarilla tms. tarkistamaan akkujen latauksen? Jotenkin toivon, että ongelma olisi laturissa...
A70 akun kesto, laturiongelma?
-
-
Moi
kuulostaa pahalta jos 2 eri akkusatsia käyttäytyy samoin.
kannattais kokeilla jonkun kaverin laturilla ja akuilla ja tilanne on sama niin vika on kamerassa mulla a 70:llä voi ottaa varmaankin 500 kuvaa näyttö päällä,akut on kylläkin uusia 1800mah nimh akkuja.Jos akut lämpenee selvästi kun latausta on jatkunut muutama tunti niin vois olettaa ,että laturi toimii ,edellyttäen ,että akut ovat ehjiä kauhean kuumaksi ne eivät saisi mennä 50 astetta alkaa olemaan maksimi( sellanen ,että sormea voi pitää jonkun aikaa akun päällä).
Varmista ensiksi akut ja jos ongelma jatkuu toivotaa ,että kameran takuu on voimassa.
Hyvää kesää t:Masa
kuulostaa pahalta jos 2 eri akkusatsia käyttäytyy samoin.
kannattais kokeilla jonkun kaverin laturilla ja akuilla ja tilanne on sama niin vika on kamerassa mulla a 70:llä voi ottaa varmaankin 500 kuvaa näyttö päällä,akut on kylläkin uusia 1800mah nimh akkuja.Jos akut lämpenee selvästi kun latausta on jatkunut muutama tunti niin vois olettaa ,että laturi toimii ,edellyttäen ,että akut ovat ehjiä kauhean kuumaksi ne eivät saisi mennä 50 astetta alkaa olemaan maksimi( sellanen ,että sormea voi pitää jonkun aikaa akun päällä).
Varmista ensiksi akut ja jos ongelma jatkuu toivotaa ,että kameran takuu on voimassa.
Hyvää kesää t:Masa