Akkulaturi A60:lle

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
Vastaa Viestiin
Degree
Viesti:

Akkulaturi A60:lle

Viesti Kirjoittaja Degree »

Itse kamera on lisämuistikortin kera tilattu, mutta vielä pitäisi akku & laturi hankkia. Olen ajatellut Varta Photo Accua. Mutta ihmetyttää, että onko nuo akut 1900 mAh vai 2100 mAh? Tuotteen nimenä on 2100 mutta tuotetiedoissa alempana lukee 1900 sekä 2100. Ilmeisesti tuosta Photo Accusta on eri versioita eli eri tehoisten akkujen kanssa. Jos joku omistaa ko. Photo Accun, niin mielellään kuulisin kuinka kauan lataus on yleensä kestänyt.

Vai onko jotain muita latureita joita suositeltaisiin?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Reijol

Viesti Kirjoittaja Reijol »

Mielestäni on yksi hailee onko akkujen nimellinen kapasiteetti 1900 vai 2100mAh, eroa ei käytännössä juuri huomaa. Itse kuvailen edelleen tyytyväisenä Bilteman 1200mAh:n akuilla, yksi akkusatsi kestää yli 400 kuvaa, kamera A70, joten se siitä.

Laturi sinänsä lienee aivan ok, jos hidaslaturi riittää, ja miksikäs ei riittäisi? Pari satsia akkuja kuitenkin tarvitset että kamerassa on aina sähköä saatavilla.

-Reijo-
-Reijo-
jmr

Viesti Kirjoittaja jmr »

Prismasta saisi nyt halvemmalla GP:n Powerbank Rapidin kuin mitä itse maksoin Gigantissa. Suosittelen ko. merkin latureita. Rapid lataa akut kolmessa tunnissa, joten se ei vielä kuumenna niitä niin paljon kuin tunnin pikalaturit.
Ostan Sony/Minoltaa...tarjoa yv:llä.
skv

Viesti Kirjoittaja skv »

Mulla on tuo varta 2100mAh photoAccu setti. Latausaika on sen 12h eli yön yli. Variston Kodin ykkösessä oli kuukausi sitten hintaa 29,90 euroa. Kestävyyttä piisaa kuten A70:ssä millä tahansa akulla. Tähän asti tyytyväinen.
Degree
Viesti:

Hmm, pitääpä käydä kattoon löytyykö paikallisesta Prismasta tuota Powerbankia. Tunnin pikalaturithan on huonoja pattereidne kuumentumisen vuoksi mutta Powerbank Rapid on 2-5 h laturi (riippuen ladattavien määrästä) sivujen mukaan, joten paristot ei vissiin sitten kuumennu liikaa? Sivuilla sanotaan "Kennot voi pitää laturissa latauksen jälkeenkin (ei ylilataa)", eli se on kai sitten myös ns. älykäs laturi?

Jollei paikallisesta Prismasta löydy tota (ja Citymarketissakaan ei ollut kuin Vartan joku kökkö tunnin pikalaturi), niin mistähän noita voisi netistä ostaa?

http://www.powerbank.nu/fi/index.asp
Degree
Viesti:

Ostin sitten tommosen Vivancon ACS 10 -laturin 18 eurolla Mustasta Pörssistä kun ei muutakaan löynyt. 3 h menee takatekstin mukaan 500 mAh:lla. Tosin heti ostamisen jälkeen alkoi tuntumaan huonolta ostokselta, joten taidan palauttaa kun en ole pakettiakaan vielä avannut... En ole varma onko tuo älykäs laturi, vaikka myyjä niin sanoi kun kysyin (ei tainnut edes tietää mitä se tarkoittaa).

GP:n 1800 mAh Pattereita ostin samalla 2 satsia eli yhteensä 8 kpl. Joten latauksen kestolla ei olisi niin väliä, mutta kun tuo ei taida olla älykäs laturi niin taidan viedä takaisin...

GP Powerbank -latureita löytyi kyllä Expertistä, mutta ei ollut Smartia eikä Rapidia vaan jotain hitaita malleja.
jmr

Viesti Kirjoittaja jmr »

Powerbank Rapid on ollut hyvä ostos, nyt latailen sillä vuoronperään 2 settiä A70:n akkuja ja ostin vielä palmiin 4 kpl AAA-koon akkuja, jotka voi ladata samalla laitteella.

Powerbank Rapid maksoi Gigantissa 75 euroa (sikahinta :) ja prisma pyysi samasta laitteesta 50 euroa. Powerbank Smart olisi Gigantissa maksanut 99 euroa ja en muista löytyikö sitä Lahden Prismasta. Mustapörssi taitaa myydä samoja latureita. Suosittelen. Powerbank Smartista on saatavissa se paras Travel-malli johon saa autolaturi-piuhan.

Oli kiire ostaa laturi silloin ennenkuin kamera tuli, anttilasta olisi parin viikon odotuksella saanut sen 40 euron laturin jossa on autopiuha (hama?). En enää ostaisi tyhmää enkä hidasta laturia, älykäs ja suht nopea on ainoa valinta.

Akkuina 4 kpl GP 1800 mAh ja 5 kpl Duracell 1800 mAh.
Ostan Sony/Minoltaa...tarjoa yv:llä.
Jupex
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jupex »

[quote="skv"]Mulla on tuo varta 2100mAh photoAccu setti. Latausaika on sen 12h eli yön yli. Variston Kodin ykkösessä oli kuukausi sitten hintaa 29,90 euroa. Kestävyyttä piisaa kuten A70:ssä millä tahansa akulla. Tähän asti tyytyväinen.[/quote]

Netanttilasta Hama Pikalaturi+4kpl 2000mah akkuja hintaan 39,90 eli sellainen tulee mulle
vonkorzen

Viesti Kirjoittaja vonkorzen »

Jupex kirjoitti:
skv kirjoitti:Mulla on tuo varta 2100mAh photoAccu setti. Latausaika on sen 12h eli yön yli. Variston Kodin ykkösessä oli kuukausi sitten hintaa 29,90 euroa. Kestävyyttä piisaa kuten A70:ssä millä tahansa akulla. Tähän asti tyytyväinen.
Netanttilasta Hama Pikalaturi+4kpl 2000mah akkuja hintaan 39,90 eli sellainen tulee mulle
Anttilassa myydään myös Haman uni 2/4-laturia (+akut) hintaan 19.95. Onkohan ihan scheisse?
A70
huikka78
Viesti:

Viesti Kirjoittaja huikka78 »

vonkorzen kirjoitti: Anttilassa myydään myös Haman uni 2/4-laturia (+akut) hintaan 19.95. Onkohan ihan scheisse?
Minä menin ostamaan tuollaisen, kun en ollut lukenut tätä foorumia tarpeeksi ja en ollut mistään pikalatureista kuullutkaan. Ensin ajattelin, että nyt meni nekin rahat kankkulan kaivoon, mutta A70:n akkujen kestolla ei haittaa, vaikka laturin pitää olla seinässä reilusti yön yli (siis kahdeksan akkua riittää minun tarpeisiini). Mitään älyähän tuossa ei ole, mutta eipä tuo latausvirtakaan ole juuri sen suurempi kuin pikalatureiden ns. ylläpitovirta. Autopistoke olisi mökkeillessä/matkalla ollut tosin kätevä.
Yli tuhannen sanan tarinoita:
http://huikka.1g.fi
vonkorzen

Onko kellään kokemusta Lenmar Pro29 Charger-laturista? Hinta Verkkokaupassa 11.50...
Viimeksi muokannut vonkorzen, Heinä 28, 2003 12 : 38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A70
vonkorzen

Moka.
A70
Vastaa Viestiin