A70 ja kuvien katselu telkkarista?

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
itte

A70 ja kuvien katselu telkkarista?

Viesti Kirjoittaja itte »

Kuvat näkyvät telkkarista mustavalkoisina, mikähän tässä mättää?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Guba

Viesti Kirjoittaja Guba »

Ehkä väärä videojärjestelmä:

Menu -> Asetukset -> Videojärjest.

Pitäisi olla PAL, ei NTSC, itselläni tosin näkyy värillisenä molemmilla.
Canon Powershot A70
TigerShot

Viesti Kirjoittaja TigerShot »

Vaihda kanavaa ja sitten takaisin sille kanavalle josta katsot kuvia, sitten pitäisi värit näkyä.
jiiällä

Mustavalkoista

Viesti Kirjoittaja jiiällä »

Edellä mainitut pointit olivat hyviä, mutta tässä vielä yksi mahdollisuus: katso TV:n setupista onko käyttämäsi liitäntä asetettu y/c (s-video) vai cv (composite video) -tilaan. Kamera antaa vain cv:ta. Scartin kautta voi mennä sisään noiden lisäksi vielä rgb:tä (esim. dvd:ltä). Ongelmia voi olla vaikka käytät RCA-inputtia.

Täällä foorumilla on viimeaikoina toivottu useampaan otteeseen "käytä enemmän hakua" - vastauksen voi haun avulla saada nopeammin ja helpommin. Tämäkin asia on ollut esillä aiemmin:

http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... valkoisena

(tässä siis hakusana "mustavalkoisena")
hapa

Viesti Kirjoittaja hapa »

Mulla oli sama juttu Sony telkkarini kanssa, mutta syy olikin siinä, että mulla oli väärä kanava telkussa, eli juuri tuo s-video kanava päällä kuvat oli mustavalkoisia ja hieman suttuisia. Telkun etupaneelin liitännöista kuva näkyykin 2. videokanavasta (ja sille on myös se toinen scart takana). Onhan se kamerasta telkkariin piuhakin "composite video" -tyyppinen, eikä s-vhs piuha.

Toinen mahd. syy on tosiaan kameran valikosta väärä formaatti (mulla oli oletuksena NTSC ja meillä euroopassahan se on PAL)
'\\\|///
{ o..o}
_\ ~ /____000o_____________
| Canon Powershot A70=>S3 IS |
Vastaa Viestiin