Etsin tässä nyt vanhalle kameralleni jatkajaa. Itselläni on jo kovin vanhaksi käynyt ( mutta ihan hyvin palvellut) Canon EOS 350D.
Olisin saanut hyvän tarjoukset Canon 5D Mark II mutta,vaikka valokuvausta jo opiskelleena koin, että kamera on omalle lompakolle vielä turhan tyyris.
Mitä mieltä olette, olisiko 50D jo vähän vaativammalle kuvaajalle hyvä ja semi kestävä ostos? Onko tulonpäällään mitään uutta mallia, mitä kannattais harkita?
vinkkejä otetaan vastaan!
Oikeanlainen Canon runko etsinnässä.
-
Re: Oikeanlainen Canon runko etsinnässä.
Eikös tuo 100-sarjasta siirtyminen 10-sarjaan ole Canon-maailmassa se "normaali" etenemisreitti, ellei halua reilusti rahaa panostaa runkoon. Itse vaihdoin pari vuotta sitten 350D:stä 20D:hen ja jo sillä sai paljon uutta. Jos 5DmkII on kallis, niin sitten taitaa vaihtoehdot olla 50D/7D. Syksyllä on ilmeisesti tulossa "60D", jonka julkaisun itse odotan ja päätän sitten että minkä kameran otan.eva-grafia kirjoitti:Etsin tässä nyt vanhalle kameralleni jatkajaa. Itselläni on jo kovin vanhaksi käynyt ( mutta ihan hyvin palvellut) Canon EOS 350D.
Olisin saanut hyvän tarjoukset Canon 5D Mark II mutta,vaikka valokuvausta jo opiskelleena koin, että kamera on omalle lompakolle vielä turhan tyyris.
Mitä mieltä olette, olisiko 50D jo vähän vaativammalle kuvaajalle hyvä ja semi kestävä ostos? Onko tulonpäällään mitään uutta mallia, mitä kannattais harkita?
vinkkejä otetaan vastaan!
Oletko käytettyjä miettinyt? Vanha 5D voisi olla myös varteenotettava vaihtoehto, kuten myös 40D. Toki jos halua löytyy tarpeeksi, niin 1D mkII(N) ei ole enää kallis, mutta ominaisuuksiltaan jo aivan toista luokkaa.
Canon EOS 20D + BG-E2N
Canon EF 100-400L
Sigma EX 17-50 f/2.8 DC OS HSM
Menetetty tapaus, canonisti.
Canon EF 100-400L
Sigma EX 17-50 f/2.8 DC OS HSM
Menetetty tapaus, canonisti.
-
Kiitos vastauksesta!
Epäilinkin että Canonilta olisi tulossa jokin uusi malli. Sepä se. 50D kun on nyt tarjouksessa Rajalassa ja sillä hintaa sen vielä voisin ostaa, mutta jos uusi malli on tulossa, kannattaako "vanhaa" enää ostaa? Samallalailla kävi juuri tuolloinkin kun ostin 350D:tä 400 tuli heti perään..
Luovuin nyt tuosta 5D mark II ostosta, olisi lähteny 1700€ akkukahvalla, mutta varat ei vaan riittäny. Olen miettinyt 5D myöskin, mutta tuntuu vähän siltä, että malli alkaa olla jo niin vanha etten viiti sitä ostaa..
Argh. Ei vaan osaa päättää.. Luulenpa, että maksimissaan pystyisin maksaa 1000€ ostoksesta, mieluusti alle. Sen takia tuo Rajalan Tarjous 50D:stä houkutteleekin, mutta mitä mieltä, jos se 60D on tulossa?
Voiko siitä lukea jo jostain?
Epäilinkin että Canonilta olisi tulossa jokin uusi malli. Sepä se. 50D kun on nyt tarjouksessa Rajalassa ja sillä hintaa sen vielä voisin ostaa, mutta jos uusi malli on tulossa, kannattaako "vanhaa" enää ostaa? Samallalailla kävi juuri tuolloinkin kun ostin 350D:tä 400 tuli heti perään..
Luovuin nyt tuosta 5D mark II ostosta, olisi lähteny 1700€ akkukahvalla, mutta varat ei vaan riittäny. Olen miettinyt 5D myöskin, mutta tuntuu vähän siltä, että malli alkaa olla jo niin vanha etten viiti sitä ostaa..
Argh. Ei vaan osaa päättää.. Luulenpa, että maksimissaan pystyisin maksaa 1000€ ostoksesta, mieluusti alle. Sen takia tuo Rajalan Tarjous 50D:stä houkutteleekin, mutta mitä mieltä, jos se 60D on tulossa?
Voiko siitä lukea jo jostain?
-
Jos ei videokuvaus kiinnosta niin käy ostamassa se 50D, ei se siitä huonone vaikka uusia tulee. Objektiivi on yleensä se rajoittava tekiä kuitenkin ja nyt jäävillä rahoilla ehkä voisi täydentää sitä puolta.
Mitä objektiivejä tällä hetkellä löytyy?
PS. Itse joskus vaihdoin tuosta 350D:stä kymppisarjan runkoon ja se oli kyllä suuri parannus joten olen varma että et pety jos ostat 50D:n
Mitä objektiivejä tällä hetkellä löytyy?
PS. Itse joskus vaihdoin tuosta 350D:stä kymppisarjan runkoon ja se oli kyllä suuri parannus joten olen varma että et pety jos ostat 50D:n
-
Mistä noin halvalla lähtee, kerro heti :)eva-grafia kirjoitti:Luovuin nyt tuosta 5D mark II ostosta, olisi lähteny 1700€ akkukahvalla, mutta varat ei vaan riittäny.
50D on aivan hyvä kamera, eikä se miksikään muutu kun 60D on markkinoilla. Videokuvaus tuosta puuttuu, eipä juuri muuta "tärkeää".
--------
Aves!
Aves!
-
Niimpä niin, sitä videokuvausta vähän jäin kaipailemaan, mutta enpä oo sitä tähänkään asti kaivannut! :P
Mark myydään huutonetissä. Olisin joo tosiaan ostanut sen pois jos varat olis riittäny. Myyjä oli oikein mukava tyyppi joka yrityksensä puolesta sitä myy. Vain 2000 kuvaa otettu, että äkkiä kiinni! :)
Objektiiveina mulla on EF 24-105 ja 80mm 1.8, että linssit löytyy. Ehkä mä sitten kävelen vielä tällä viikolla sinne rajalaan. :P
Mitä muuten voisitte kertoo noista kuvaprosessoreista kun kattelin että esim 7D:ssä on niitä jo kaksi.. voisitteko vähän selittää? En hirveesti tuosta kameroiden tekniikka puolesta ymmärrä..
Kiitos vinkeistä!
Mark myydään huutonetissä. Olisin joo tosiaan ostanut sen pois jos varat olis riittäny. Myyjä oli oikein mukava tyyppi joka yrityksensä puolesta sitä myy. Vain 2000 kuvaa otettu, että äkkiä kiinni! :)
Objektiiveina mulla on EF 24-105 ja 80mm 1.8, että linssit löytyy. Ehkä mä sitten kävelen vielä tällä viikolla sinne rajalaan. :P
Mitä muuten voisitte kertoo noista kuvaprosessoreista kun kattelin että esim 7D:ssä on niitä jo kaksi.. voisitteko vähän selittää? En hirveesti tuosta kameroiden tekniikka puolesta ymmärrä..
Kiitos vinkeistä!