Powershot sx20 is
-
Powershot sx20 is
Onko kellään kokemuksia tästä kamerasta
-
- Viesti:
Tämähän on vain uudistettu versio SX10is:stä joka sekin on superzoom -kameroiden parhaimmistoa.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
http://tonskulus.kuvat.fi/
-
Canon sx20IS
Moro,
minulla on ko kamera ja ihan hyvin on toiminut. En halunnut ns. oikeeta järkkäriä, koska niissä hinta nousee ja koko kasvaa. Ostaessa vertailin sx1, mutta videovertailua tehdessä en nähnyt oleellista eroa 720p ja 1080p videoiden välillä (1080p video vaatii tietokoneelta enemmän potkua, jos niitä meinaa käsitellä), SX1 ottaa muistaakseen 4kuvaa sekunnissa, mutta kyllä sx20 kuvausnopeus riittää mulle sekä sx1 tulee kaukosäädin mukaan.
Kääntyvä näyttö sekä kauas yltävä zoomi oli vaatimuksena. Kuvaaminen on helppoa ja manuaalisäätöjäkin löytyy tarvittaessa.
Lisäsalamaa kannattaa harkita (canon 270EX tai 430EXII), eihän se vakioisalama missään kamerassa ole ns. hyvässä asennossa (kohti kohdetta)...
-P-
minulla on ko kamera ja ihan hyvin on toiminut. En halunnut ns. oikeeta järkkäriä, koska niissä hinta nousee ja koko kasvaa. Ostaessa vertailin sx1, mutta videovertailua tehdessä en nähnyt oleellista eroa 720p ja 1080p videoiden välillä (1080p video vaatii tietokoneelta enemmän potkua, jos niitä meinaa käsitellä), SX1 ottaa muistaakseen 4kuvaa sekunnissa, mutta kyllä sx20 kuvausnopeus riittää mulle sekä sx1 tulee kaukosäädin mukaan.
Kääntyvä näyttö sekä kauas yltävä zoomi oli vaatimuksena. Kuvaaminen on helppoa ja manuaalisäätöjäkin löytyy tarvittaessa.
Lisäsalamaa kannattaa harkita (canon 270EX tai 430EXII), eihän se vakioisalama missään kamerassa ole ns. hyvässä asennossa (kohti kohdetta)...
-P-
-
Hyvän oloinen peli..
Onkohan muiden mielestä tuo näyttö kuvaustilanteessa jotenkin suttusen olonen? Mulla on pari päivää vanha kamera ja verrattuna vaikka kaverin S5 IS:n näyttöön kuvausvaiheessa, tuo SX20:n näyttö on aika suttusen oloinen.. Otetut kuvat kyllä näkyvät kirkkaina ja selvinä..
Näytön kirkkaudesta ei ole kyse, vaan rakeisuudesta, kohinasta, yms-...? Tietoa, arvauksia, kokemuksia?
Onkohan muiden mielestä tuo näyttö kuvaustilanteessa jotenkin suttusen olonen? Mulla on pari päivää vanha kamera ja verrattuna vaikka kaverin S5 IS:n näyttöön kuvausvaiheessa, tuo SX20:n näyttö on aika suttusen oloinen.. Otetut kuvat kyllä näkyvät kirkkaina ja selvinä..
Näytön kirkkaudesta ei ole kyse, vaan rakeisuudesta, kohinasta, yms-...? Tietoa, arvauksia, kokemuksia?
-
sx20
juu, hyviä kuvia saa mutta videota tallentaessa sisätiloissa kamera tarkentaa välillä kuvaa ja kuva käväsee suttusena - onko tämä ominaisuus vai onko tullut softapäivitystä?
Zoomiin olen ollut tyytyväinen, sillä saa kuvattu kentänreunalta jalisottelioista lähikuvia, jopa digizoomilla 80x saa kohtuullisen kuviä kuvia - tarvittaessa voi käyttää kiikarina kun ei omilla silmillä niin kauas nää...:)
Näyttöön olen ollut tyytyväinen enkä ole siinä huomannut suttuisuutta.
Zoomiin olen ollut tyytyväinen, sillä saa kuvattu kentänreunalta jalisottelioista lähikuvia, jopa digizoomilla 80x saa kohtuullisen kuviä kuvia - tarvittaessa voi käyttää kiikarina kun ei omilla silmillä niin kauas nää...:)
Näyttöön olen ollut tyytyväinen enkä ole siinä huomannut suttuisuutta.
-
-
kuvien laatu
jaa,
sisällä hämärässä ilman salamaa tahtoo olla kuvat epätarkkoja, ISO3200 tahtoo tehdä kohinaa.
Mutta jos salamalla sisällä (suosittelen ulkoista salamaa jota saa käänneltyä) ja ulkokuvat ovat myös epätarkkoja niin vie sitten kamera hoitoon.... :)
sisällä hämärässä ilman salamaa tahtoo olla kuvat epätarkkoja, ISO3200 tahtoo tehdä kohinaa.
Mutta jos salamalla sisällä (suosittelen ulkoista salamaa jota saa käänneltyä) ja ulkokuvat ovat myös epätarkkoja niin vie sitten kamera hoitoon.... :)
-
Miten pimeäkuvauksessa pitkällä valotuksella, niin tuntuu tulevan melko kohinaisia kuvia? Onkohan mulla joku väärä asetus tjtn?
Toinen asia mikä harmittaa että sisälläkin kun kuvaa niin kuvat ovat epätarkkoja. Vai onko tässä kyse vain siitä että järkkärit on erikseen?
Täytyisi lainata anopilta ulkoista salamaa ja kuvata sillä, jos muuttuisi.
Onko se niin että pimeällä ei vaan saa hyviä kuvia? Harmittaa vaan kun katsoo kaikkien (tämänkin foorumin) kuvaajien kansioita missä on hienoja maisemia yöllä esim.
Olen aloittelija, sanokaa vain jos kyselen väärässä topicissa?
Iltoja :)
Toinen asia mikä harmittaa että sisälläkin kun kuvaa niin kuvat ovat epätarkkoja. Vai onko tässä kyse vain siitä että järkkärit on erikseen?
Täytyisi lainata anopilta ulkoista salamaa ja kuvata sillä, jos muuttuisi.
Onko se niin että pimeällä ei vaan saa hyviä kuvia? Harmittaa vaan kun katsoo kaikkien (tämänkin foorumin) kuvaajien kansioita missä on hienoja maisemia yöllä esim.
Olen aloittelija, sanokaa vain jos kyselen väärässä topicissa?
Iltoja :)
-
järkkäreistä
hankala sanoa millaisia kuvia niillä saa, jollain tosi valovoimaisella putkella saa hämärässä sisällä ehkä hyviä kuvia mutta se sitten vaatii pesetaa
Onhan SX20ssa manuaalisäädötkin, jos niitä osaa säädellä niin varmaan sais hyviä kuvia... eii ole ollut ittellä oikein aikaa perehtyä -- jospas sitten kun istuskelee eläkkeellä kiikkustoolissa
mutta hyvä irtosalama on "pakollinen" jos aikoo saada hyviä kuvia sisällä...:)
Onhan SX20ssa manuaalisäädötkin, jos niitä osaa säädellä niin varmaan sais hyviä kuvia... eii ole ollut ittellä oikein aikaa perehtyä -- jospas sitten kun istuskelee eläkkeellä kiikkustoolissa
mutta hyvä irtosalama on "pakollinen" jos aikoo saada hyviä kuvia sisällä...:)
-
http://temetisu.kuvat.fi/kuvat/kokeiluu/IMG_1679.JPG Tossa olis kuvia, päätin laittaa muutaman kuvan nettiin.
Maisemakuva on otettu jalustalla pitkää valotusaikaa käyttäen.
Muut kuvat on sisällä ja omalla salamalla. Kuten huomaatte kuvat on puuroa?
Maisemakuva on otettu jalustalla pitkää valotusaikaa käyttäen.
Muut kuvat on sisällä ja omalla salamalla. Kuten huomaatte kuvat on puuroa?
-
-
Lisäksi salamakenkä juonittelee. Ei toimi lähellekään oikein..HenriTee kirjoitti:Hyvän oloinen peli..
Täytyy laittaa paketti huolto-/korjausreissulle.
edit.. tuohon kuvien suttuisuuteen voisin sanoa sen verran, että tarkennus ei tunnu muutenkaan olevan missään..
Sisällä saa kyllä loistavan tarkkoja kuvia ihmisistä kun käyttää lisäsalamaa, esim. orjana...
-
Auttaisiko asiaa jos ottaisi manuaalitarkennuksen käyttöön? Mutta näyttää vaan vähän hölmöltä kuvissa kun tausta menee ihan puuroksi?
Saattaa olla sitten että tässä tulee 2000e järkkärin ja 300e kompaktin erot?
Salamakokeilusta ei tullut mitään, koska salama oli Nikon ja nastat olivat eri kohdissa.
Tosi vaikea saada tarkkoja kuvia hmm...
Saattaa olla sitten että tässä tulee 2000e järkkärin ja 300e kompaktin erot?
Salamakokeilusta ei tullut mitään, koska salama oli Nikon ja nastat olivat eri kohdissa.
Tosi vaikea saada tarkkoja kuvia hmm...
-
-
- Viesti:
Ei kuitenkaan miinusmerkkinen niinkuin vanhassa Canonin videokamerassa. Siinä optiikka tarkentui ensin etulinssin pölyihin ja siitä vielä jonkinmatkaa optiikan sisään ;)OskuK kirjoitti:Heh, näissä ilmoitetaan tarkennusetäisyydetkin omintakeisesti:
"Lyhin tarkennusetäisyys: 0 cm (laajakulma) objektiivin etuosasta supermakro-lähikuvauksessa"
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
Hyvä kamera hintasekseen ja videokuvauskin toimii loistavasti, johtuen varmasti kameran painosta.
Siitä löytyy vähän kaikkea ja kaikki toimii paitsi tämä "tarkennuksen haarukointi" ei mulla toimi kun taas valotuksen haarukointi toimii loistavasti.
Mutta yksi asia kummastuttaa....... tämä 4Gt rajoitus?
Mulla on yksi 16Gt kortti niin toimiiko se kortti kamerassa niin että kamera osaa hyödyntää vain siitä kortista puolet? Vai miten se oikein näissä menee?
Olen aika tumpelo näissä korttijutuissa mutta jos nyt joku osais vähän valaista.
Tämän kameran manuaalissa on maininta tästä 4Gt rajoituksesta?
Siitä löytyy vähän kaikkea ja kaikki toimii paitsi tämä "tarkennuksen haarukointi" ei mulla toimi kun taas valotuksen haarukointi toimii loistavasti.
Mutta yksi asia kummastuttaa....... tämä 4Gt rajoitus?
Mulla on yksi 16Gt kortti niin toimiiko se kortti kamerassa niin että kamera osaa hyödyntää vain siitä kortista puolet? Vai miten se oikein näissä menee?
Olen aika tumpelo näissä korttijutuissa mutta jos nyt joku osais vähän valaista.
Tämän kameran manuaalissa on maininta tästä 4Gt rajoituksesta?