Canon G7+telejatke

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
H.W.S

Canon G7+telejatke

Viesti Kirjoittaja H.W.S »

Eli siis canonin G7 on ollut noin kolmekuutautta käytössä ja on ollut kyllä hintansa väärti. Mutta haluaisin ulottua kamerallani vielä vähän kauemmas eli "zoomia" tarvittaisiin lisää.Onko kokemuksia canonin telejatkesta? TC-DC58C onko tämä ainut vaihtoehto ja onko se hintansa väärti? Eli siis hyvät ja huonot puolet.Kiitos jo etukäteen :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Crisse

kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Crisse »

Kerros sinä G7:än hyvät ja huonot kokemukset ja mikä oli entinen kamerasi? Tässä nääs itse pähkäilen vielä Nikonin ja Canonin välillä.
H.W.S

Re: kokemuksia?

Crisse kirjoitti:Kerros sinä G7:än hyvät ja huonot kokemukset ja mikä oli entinen kamerasi? Tässä nääs itse pähkäilen vielä Nikonin ja Canonin välillä.
No täytyy näin alkuun sanoa että en vielä ole G7:sta huonoa puolta löytänyt,tai siis mitään suurempaa moitetta. Edellinen kamerani oli olympuksen [mju:] 300 3.2 pixeliä. Erohan on vähän sama kuin ladaa ja mersua vertailis. Olympuksessani on muistaakseni 4x zoomi ja G7:ssa 24x. Onhan olympus pienempi ja kevyempi mutta G7:lla saa kyllä mielestäni järkkäritason kuvia onhan siinä sama prosessori kuin 400D:ssä (korjatkaa jos olen väärässä). Myös säädöt ovat ihan eri svääressä. Olympuksen muotoilu on moderni mutta G7 on varsin retrohenkinen enkä ainakaan itse koe sitä huonona asiana, eihän G7 mikään ergonomian kukkanen ole mutta se ei ole vielä ainakaan häirinnyt. molemmissa kameroissa on obtinen etsin mutta olympuksessa se on vain "reikä" kameran läpi,mutta G7:ssa kuvan luonnollinen koko ei siitä paljon muutu.
Mutta kun zoom menee digitaaliseksi eli 10x suuremmaksi niin obtinen etsin ei enää zooma jolloin siiitä ei ole enää mitään hyötyä.

Suosittelen G7:aa jos tarvitset kameraltasi suorituskykyä ja "zoomia" ja etkä pistä pahaksesi jos joissain tilanteissa joudut kuvata 2" näyttöä katsellen. Ja ettei noin 500 euron hintainen paketti vie sinua köyhyysrajan alapuolelle. ;D Ja arvostat canonin laatua. Ai niin G7:ssa on myös erinomainen kuvanvaikain. Toivottavasti tästä kirjoitelmasta oli edes vähän hyötyä kameranvalinnassasi, sen sanon jos canonin valitset et tule pettymään.
Zagwrath

Re: kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Zagwrath »

H.W.S kirjoitti: No täytyy näin alkuun sanoa että en vielä ole G7:sta huonoa puolta löytänyt,tai siis mitään suurempaa moitetta. Edellinen kamerani oli olympuksen [mju:] 300 3.2 pixeliä. Erohan on vähän sama kuin ladaa ja mersua vertailis. Olympuksessani on muistaakseni 4x zoomi ja G7:ssa 24x.
Jätetään ne digitaaliset zoomit pois noista tiedoista, muuten täällä ruvetaan kohta puhumaan digitaalisista kuvanvakaimista ja muista markkinointikikoista. Eli siis G7 6x optinen zoomi ja Mju 300 3x.
H.W.S kirjoitti: Onhan olympus pienempi ja kevyempi mutta G7:lla saa kyllä mielestäni järkkäritason kuvia onhan siinä sama prosessori kuin 400D:ssä (korjatkaa jos olen väärässä).
Se prosessori nyt ei tuosta kamerasta tee vielä järkkärintasoista, ottaen huomioon että samaa prosessoria käyttävät kaikki tulevat ja uudet Canonin kamerat. Sama siis onko kyseessä 150€, 500€ vaiko 800€ Canon niin se prosessori ei siitä mihinkään muutu. Kuvanlaadun puolesta samaan yltää myös halvempi A640 ja joiltain osin tuo edellinen Digic II prosessori on ollut monille se parempi versio.
H.W.S kirjoitti: Myös säädöt ovat ihan eri svääressä. Olympuksen muotoilu on moderni mutta G7 on varsin retrohenkinen enkä ainakaan itse koe sitä huonona asiana, eihän G7 mikään ergonomian kukkanen ole mutta se ei ole vielä ainakaan häirinnyt. molemmissa kameroissa on obtinen etsin mutta olympuksessa se on vain "reikä" kameran läpi,mutta G7:ssa kuvan luonnollinen koko ei siitä paljon muutu.
Mutta kun zoom menee digitaaliseksi eli 10x suuremmaksi niin obtinen etsin ei enää zooma jolloin siiitä ei ole enää mitään hyötyä.
G7 etsintä ei ole kovin kehuttu, mutta on se varmasti parempi kuin pelkkä "reikä". Pienuuden lisäksi sen suurin ongelma on siinä, että se ei ole kohdallaan eli kamerasta riippuen se oikea keskusta voi heittää huomattavastikin.

Hyvä kamerahan se G7 muuten on.
H.W.S

No täytyy myöntää että katson kameraani hieman "canon lasien läpi" mutta minkäs merkin lasien läpi itse katsot? G7:aan saa myös ihan peilietsimen jos sitä kaipaa ja on massia, mutta en usko että esim. ixuksessa olisi läheskään yhtä monipuoliset säädöt kuin G7:ssa. Ja nykypäivän kameroissa harvoin edes on obtista etsintä, vaikka pientä falskausta G7:an obtisessa etsimessä on se riittää mainiosti minulle.
Kameraa on sitäpaitsi aika vaikea arvioida vain pelkkien speksien läpi jos ei itse ole koittanut kyseistä kameraa ja on todellakin kuvannut sillä enemmän kuin yhden testikuvan verran.
Mutta nyt on menty kyllä vähän hakoteille tässä aiheessa.. Eli onko kokemuksia G7:an telezoomista?
mvuori

Viesti Kirjoittaja mvuori »

H.W.S kirjoitti:G7:aan saa myös ihan peilietsimen jos sitä kaipaa ja on massia,
Tämä G7 kuulostaa hienolta järjestelmäkameralta.
Matti Vuori
H.W.S

totisesti..
Yesse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yesse »

mvuori kirjoitti:
H.W.S kirjoitti:G7:aan saa myös ihan peilietsimen jos sitä kaipaa ja on massia,
Tämä G7 kuulostaa hienolta järjestelmäkameralta.
Itsellänikin on tuo obtinen etsin, se on tosin autossa ja peilietsimetkin löytyy, itseasiassa 3 kappaletta.

Obtisen etsimen läpi kun kattelee, niin näkee laajakulmasena sen mitä edessään on ja sivu+takapeilietsimistä koostuu todella laajakulmainen panoramakuva takana olevasta meiningistä.
On muuten helvatan hyvä vekotin, kun etsimien suuntaa ja kuvan rajausta voi väännellä ihan käsin mieleisekseen.
Canon EOS 5D Mark II x2, 40D, 20D, EF 17-40mm f/4L USM, EF 85mm f/1.8 USM, EF 70-200mm f/2.8L IS USM, Helios 44M 58mm f/2.0, muutama salami
Vastaa Viestiin