Tässä on Olympuksen tyylinäyte asiasta. Siis hyvin samnhintainen kamera kuin sinubn nallekaerasi eli E-520 ja 17.5-45 ja kuvat sudittu koiria pissitettäessä. Olykään ei ole kuuluisa skarppiudestaan eli se vaffa AA. Minusta kuvasi vähän häviää 100%:n suurenoksilla. Onko sillä merkitystä? Ei useimissa tapauksissa.radicalis kirjoitti:
100%
Canon G11 julkistettu
-
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
Skarpilta näyttää tuo Oly-yhdistelmä. Ota sitten samat kuvat sillä G10:llä niin nähdään paljonko G10:ssä on rawipotkua :D. Minulla on käytössä aukko 3.1, joka ei ole optimi. Täytyypä mennä kuvailemaan perhosia testimielessä ;D.bobotti kirjoitti:Tässä on Olympuksen tyylinäyte asiasta. Siis hyvin samnhintainen kamera kuin sinubn nallekaerasi eli E-520 ja 17.5-45 ja kuvat sudittu koiria pissitettäessä. Olykään ei ole kuuluisa skarppiudestaan eli se vaffa AA. Minusta kuvasi vähän häviää 100%:n suurenoksilla. Onko sillä merkitystä? Ei useimissa tapauksissa.
Samasta kuvasta 100%, mutta eri käsittelyllä:
-
Toi oly-yhdistelmä eio oo skarpin skarppi vaikka siihen pistäisi paremman klasin päälle. huomaa miten yksitäisiä karvoja ei tuosta persauksen kohdalta voi erottaa miten ne kulkevat toistensa lomitse eli reso kusee..radicalis kirjoitti: Skarpilta näyttää tuo Oly-yhdistelmä.
Katotaan jos mää jotain löydän G10:lle eteen huomenissa. Alkuunkaan en ole varma, kun tuntuu että porukka paineli jo talviunuille.Ota sitten samat kuvat sillä G10:llä niin nähdään paljonko G10:ssä on rawipotkua :D. Minulla on käytössä aukko 3.1, joka ei ole optimi. Täytyypä mennä kuvailemaan perhosia testimielessä ;D.
Huomaat varmaan miten rajamailla ollaan eli siiven kuviointi katoaa välillä osasta kuvaa.Samasta kuvasta 100%, mutta eri käsittelyllä:
-
Niin siis eiköstä tämä ole juuri vertailua siitä miten lähellä kuitenkin pokkari ja järkkärimaailman perustason kalusto on toisiaan kuvanlaadullisesti?dlite kirjoitti:Jep, mutta sen kanssa ei olla edes rajamailla että G10/P6000 mahtuu vielä siedettävästi taskuun ja Oly ei edes lähimain...bobotti kirjoitti:Huomaat varmaan miten rajamailla ollaan eli siiven kuviointi katoaa välillä osasta kuvaa.
Minulla on G10 ja E-520 ja sulavasti kukevat milloin minkäkin tahdon mukaan. Sitäpaitsi -->Toi perempi puoliskokin joutui syyttämän itseään, kun viimeviikonloppuna oli oikein kaksikin kameraa käytettävänä.
Jos näitä kuvia vertaa ihan tarkkaan, niin sinun kuva on kuvattu 10% vaakasuunnassa lähempää ja lisäksi P6000 kamerassa on 17.5% enemmän vaakapikseleitä, joten P6000 100% pitäisi olla vaakasuunnassa 30% isompi. Eli pinta-alaa 70% enemmän.
Uutta kuvaa näytille ja haluan nähdä myös rajaamattoman originaalin pienennettynä, jotta suurennossuhteesta voi päätellä jotain. Oly saa aina anteeksi, kun se kilpailee isojen poikien 3:2 kennojen kanssa, mutta P6000 on samassa sarjassa - 4:3 :D.
Uutta kuvaa näytille ja haluan nähdä myös rajaamattoman originaalin pienennettynä, jotta suurennossuhteesta voi päätellä jotain. Oly saa aina anteeksi, kun se kilpailee isojen poikien 3:2 kennojen kanssa, mutta P6000 on samassa sarjassa - 4:3 :D.
bobotti kirjoitti:
-
Katson jos löydän paremman olyn tuotoksen kuin mitä nyt olen täällä esitellyt. Oly on minulla ollut enemmän sinä pissityskamerana keveytensä ja makro-ominaisuutensa vuoksi.
Pitelemätön-kompensoimaton ja kolme koiraa hihnassa vetämässä minua pois tasapainosta.radicalis kirjoitti:
8.1mm F=3.1 ISO64 1/1000 -0.7
100%
-
Nyt ei tuulettomia päiviä ole ollutkaan, että kunnon testikuvia voisi saada. Tänäänkin kukkaset oli melkein vaaterissa eli jos huomenna on sama niin ei voi kuvata testikuvia.radicalis kirjoitti::Dbobotti kirjoitti:Pitelemätön-kompensoimaton ja kolme koiraa hihnassa vetämässä minua pois tasapainosta.
Minun kuvassa oli 6m/s sivutuulta, mutta suljinaika on sen verran lyhyt, ettei näy kuvassa.
Noissa kuvissahan se näkyy olenainen - joko liiallinen syväterävyys tai sitten tapellaan toisaan sen syväterävyyden aikaansaamiseksi. Järkkärillä voi häivyttää pafkankin taustan pois, mutta pakosta voi joku alue olla blurrina kun taas pokkarilla kaiken saa teräväksi, mutta taustan valikoiminen on kriittisempää.
-
Olet oikeassa.veshut kirjoitti:En edelleenkään ymmärrä mikä pakko harrastelijan on kuvata huonossa valossa?
Harrastelija kuvaa kovalevyt tappiin "elämän kohokohtia", eli ulkomaanmatkoja, joita tehdään aurinkoisiin maihin. Sekä rippi- ja yo-juhlia sekä häitä, jotka poikkeuksetta pidetään kesällä. Tämä kaikki, koska elämässä päämäärä on tärkein, eikä matka, jolla sinne päästään. Loput 9kk vuodesta on ikävää ja harmaata kuin arki, kuka sellaisesta haluasi ottaa kuvia? Ei kukaan normaali ja terve ihminen.
Siksi keskipäivän myötävalo kamera on omiaan keskipäivän myötävalokuvaajalle.
Samalla logiikalla Kossun sijasta Lasolia juova voi perustella että onhan tämä parempaa kun "ei mitään" koska pää menee Lasolistakin sekaisin. Joillekin se varmasti on näin. Joku toinen valitsee säästää ja odottaa kunnes voi ostaa sen Kossun.bobotti kirjoitti:En edeleenkään ymmärrä miten G10:n Iso1600 suttu on huonompi kuin "ei mitään kuvaa". Varmaan Adele kertoo.
Sitä voi ihmetellä kaikenlaista. Voin ihmetellä jatkuvaa marinaasi ja tyytymättömyyttäsi järkkärivalmistajien tapaan toimia sekä järkkärien kuvanlaatuun, samalla kun Gaykympin kaurapuuro tuntuu täyttävän kaikki toiveesi? Ajatus, että järkkäreitä tulisi kehittää samalla kun pokkarit tuntuvat olevan perillä, vaikuttaa oudolta.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
-
Uusi verrokki näemmä saatu sorsanpersiiden rinnalle, ja pääseehän noita perhosten persauksia näköjään hieman halvemmallakin kalustoja kuvaamaan. Tässä siis selvää kehitystä.
ps. Horisontit vin.. eikäku, ratikaalin perhonen on rikki. Kameran täytyy siis olla syvältä suolesta, ja poikittaain.
ps. Horisontit vin.. eikäku, ratikaalin perhonen on rikki. Kameran täytyy siis olla syvältä suolesta, ja poikittaain.
Ehkä otin,ehkä en.
Höpö höpö. Otappa sillä D700:llasi vastaava kuva ja laita* kroppia näkyviin :D.nomad kirjoitti:Makrokuvien (ja varsinkin makro-kroppien) käyttäminen kameran hyvyyden mittana on harhaoppia.
Hyvä huomio, enkä muista perhosen olleen rikki sitä kuvatessa. Olisiko diffraktio syönyt kuvanlaatua :D?keskone kirjoitti:ps. Horisontit vin.. eikäku, ratikaalin perhonen on rikki. Kameran täytyy siis olla syvältä suolesta, ja poikittaain.
*=Osallistumatta jättäminen katsotaan myöntymiseksi D700 rajalliseen resoluutioon ja kapasiteettiin makrokuvauksessa.
-
Mun olis pitän äänittää talteen se Adele rva:n itkeminen 5DmkII kohdalla miten paatin pohja on puhki ja se jätetään kertomatta sekä jatkoilveilyt täällä.. Samalla lailla sinä olet porannut jotwen turha ruveta toiisa syyttämään ;Dadele kirjoitti:
Sitä voi ihmetellä kaikenlaista. Voin ihmetellä jatkuvaa marinaasi .
-
-
Puolen vuoden käytön perusteella mulla olisi hyvin paljon vähemmän imartelevaa kerrottavaa 5DM2:sta, eli se näkemys jonka omasin julkistamisen jälkeen laitteesta, osui hyvin kohdallaan. En viitsi nillittää täällä yksityiskohdista, jotta niin monelle ei tule paha mieli eli dissonanssia, (täällähän olen vastuussa toisten mahdollisesta mielipahasta). Odottelen parhaillaan vakuutusyhtiön päätöstä.bobotti kirjoitti:Mun olis pitän äänittää talteen se Adele rva:n itkeminen 5DmkII kohdalla miten paatin pohja on puhki ja se jätetään kertomatta sekä jatkoilveilyt täällä..
Ostin laitteen, koska sain sen niin mukavaan hintaan (1820€). 5DM2:ssa on muutama asia kohdallaan, ne ovat kuvanlaatu, rungon koko ja paino. Kokonaisuus sopii hyvin sisäkuvaamiseen kirkkaassa valossa (jos katto pitää) sekä vitriiniin. (Liian korkealle laitetta ei tosin vitriinissä asentaa, voi käydä huonosti). 5DM2 on myös omiaan "kohta-taivas-putoaa-niskaan"-tyypeille, jotka tykkäävät ulkoiluttaa kalustoaan hyvässä säässä Ortliebin vedenpitävässä repussa (miel. lisäpehmusteiden kera) ja jotka eivät koskaan kuvaa kuin auringonpaisteessa.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
-
Hmm... Meille, jotka osasivat kuvata hidasta Kodachromea (ISO 25-64) valossa kuin valossa selveni ajat sitten hyvälaatuisen, valovoimaisen optiikan merkitys.
Pikkukennossa ei ole aikoihin voitu käyttää f/2 - f/2.8 pienempiä himmenninaukkoja diffraktioiden vuoksi, mikäli tarkoitus on ollut saada ko. pokkareilla mahdollisimman tarkkoja kuvia (kameran tekniikan osalta). Suurimmassa osassa kameroita ei edes ollut ko aukko-arvoja varsinkaan zoomin keski- ja telepuolella. Niillä ei siis ole ollut alkujaankaan mahdollisuutta saada esim. 10 MP:n kennon resoluutiota vastaavaa terävyyttä.
Siksi pikkupikseleiden vähentäminen on ainoa oikea tie - varsinkin jos halutaan aidosti hyödyntää mahdollisimman valovoimaista optiikkaa.
PS.
Jospa joskus vielä valokuvien sisällöllinen laatu nousisi merkitsevämmäksi kuin pikseleiden viilaus.
Pikkukennossa ei ole aikoihin voitu käyttää f/2 - f/2.8 pienempiä himmenninaukkoja diffraktioiden vuoksi, mikäli tarkoitus on ollut saada ko. pokkareilla mahdollisimman tarkkoja kuvia (kameran tekniikan osalta). Suurimmassa osassa kameroita ei edes ollut ko aukko-arvoja varsinkaan zoomin keski- ja telepuolella. Niillä ei siis ole ollut alkujaankaan mahdollisuutta saada esim. 10 MP:n kennon resoluutiota vastaavaa terävyyttä.
Siksi pikkupikseleiden vähentäminen on ainoa oikea tie - varsinkin jos halutaan aidosti hyödyntää mahdollisimman valovoimaista optiikkaa.
PS.
Jospa joskus vielä valokuvien sisällöllinen laatu nousisi merkitsevämmäksi kuin pikseleiden viilaus.
Less Is More
-
No mitä vaihtoehtoja oikeasti on olemassa kuin 5DmkII tuossa luokassa? Sony on ainoa joka oikeasti kisaa luokassa(joskin sinä luulit vähät aika sitten, että sony ei FFÄän kykene), mutta linssikalustossa on enemmän kuin suuri vaje. Wanhat Konica-minoltistit tietty rulettaa vanhoilla klaseillaan.adele kirjoitti: Puolen vuoden käytön perusteella mulla olisi hyvin paljon vähemmän imartelevaa kerrottavaa 5DM2:sta, eli se näkemys jonka omasin julkistamisen jälkeen laitteesta, osui hyvin kohdallaan. En viitsi nillittää täällä yksityiskohdista, jotta niin monelle ei tule paha mieli eli dissonanssia, (täällähän olen vastuussa toisten mahdollisesta mielipahasta). Odottelen parhaillaan vakuutusyhtiön päätöstä.
.
-
Känönin omat puunatut ja puleeratut G11-sämppelit : http://www.canon.fi/For_Home/Product_Fi ... ot_G11.asp
Aika huimia. Kertoo siitä mitä vehkeestä saa parhaimmillaan irti ja jos kuvanlaatu ei riitä adelelle niin ei voi auttaa. ;-)
Aika huimia. Kertoo siitä mitä vehkeestä saa parhaimmillaan irti ja jos kuvanlaatu ei riitä adelelle niin ei voi auttaa. ;-)