Minkä Canonin kannattaa hankkia?

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
Zagwrath

Viesti Kirjoittaja Zagwrath »

Repetti kirjoitti:Fujin 9500 jne, niissä on isommat kennot ja paremmat kohina-arvot mutta minä en osaa laskea niitä enää pokkareiksi, vaan ne ovat niitä ns. kompakteja (eli like-SRL) kameroita.
Mutta kuten sanoin, Fujin pokkareista löytyy myös sellaisia malleja että niissä on yhtä isot kennot kuin noissa SLR-like kameroissa. Tämä mahtuu taatusti taskuun kuin taskuun ja käyttää tuota 1/1.6" sensoria.
http://www.dpreview.com/reviews/specs/F ... xf40fd.asp
Ja mitä kohinaan tulee niin F30:ssä on sitä hieman vähemmän kuin esim. tuossa Fuji S9500/9600.

Vastaan Repetti sulle tähän perään niin en varasta koko ketjua. :) Sattuuhan noita erehdyksiä kaikille, että ei se mitään. Tässä vielä kohinavertailut kolmen kameran kesken ISO400:lla. Harmi etteivät ole arvostelleet E900, siinä on myös ihan hyvä kohinan sieto. ISO800 otettuja kuvia voi tulostella vielä hyvillä mielin A4 kokoon.

http://www.dpreview.com/reviews/Fujifil ... -crops.jpg F30
http://www.dpreview.com/reviews/Fujifil ... crops2.jpg S6000fd
http://www.dpreview.com/reviews/Fujifil ... 0-crop.jpg S9000
Viimeksi muokannut Zagwrath, Tammi 28, 2007 18 : 30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Repetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

Zagwrath kirjoitti:
Repetti kirjoitti:Fujin 9500 jne, niissä on isommat kennot ja paremmat kohina-arvot mutta minä en osaa laskea niitä enää pokkareiksi, vaan ne ovat niitä ns. kompakteja (eli like-SRL) kameroita.
Mutta kuten sanoin, Fujin pokkareista löytyy myös sellaisia malleja että niissä on yhtä isot kennot kuin noissa SLR-like kameroissa. Tämä mahtuu taatusti taskuun kuin taskuun ja käyttää tuota 1/1.6" sensoria.
http://www.dpreview.com/reviews/specs/F ... xf40fd.asp
Ja mitä kohinaan tulee niin F30:ssä on sitä hieman vähemmän kuin esim. tuossa Fuji S9500/9600.
Jep. Huomaan olleeni vanhentuneella tiedolla varustettu. Sorry, olin väärässä, ainakin mitä pokkareiden kennokokoon tulee. Kohinamittauksia tuolta ei löytynyt, mutta mikseivät ne ihan hyvät olisi.
Pyydän anteeksi antamaani väärää tietoa.
Sugared_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sugared_ »

Kaverilla on ollut nyt parisen viikkoa S3 IS ja on tykännyt kovasti, ja aivan kelpo kuvia saa silläkin. Omana on IXUS 40, ja vaikka ei olekaan kuin 4 megaa eikä mikään huippu, niin ihan hyviä kuvia saa.
- Nikon D40x
- Nikon AF-S DX Zoom-Nikkor 18 - 55mm f/3.5 - 5.6G ED
- Nikon Speedlight SB-400
-Hansu-

Viesti Kirjoittaja -Hansu- »

Löytyykös kokemuksia PS A550? Mitä hyvää / huonoa?
Shirleyh

Viesti Kirjoittaja Shirleyh »

Eli mikä näistä on kannattavin ostos jos tahtoo ne manuaalisäädöt ja ei osaa valita eikä hinnalla ole väliä

A640
A620
A550
A540
jurva

Viesti Kirjoittaja jurva »

A620
Australia

Viesti Kirjoittaja Australia »

Jos haluaa mahdollisimman tarkkoja lähikuvia, niin mikä canonin pokkari olisi sopiva? PS G7:saa olen pohtinut, mutta jotain haukkuja olen kuullut kohinasta.

Ehdotuksia, hintaa saisi olla max 500e?
helppo67

Viesti Kirjoittaja helppo67 »

Lähikuvaukseen on myös saatavilla erillisiä lisä linssejä. Niiden hinta nyt ei niin hirveä ole että jos lähikuvausta harrastat kannatta semmoinen hommata.
Itsellä on Raynoxin DCR-250 2.5x ''macro-objektiivi''.
Tarkennus etäisyys on täydelläkin zoomilla melko pieni.
Tästä linkistä lisätietoja: http://www.digitarvike.fi/products.php? ... &g2=621421

Tuolla digitarvikkeessa on melko hyvä valikoima erilaisia makro- linssaejä.

Niin ja vielä tuosta kamerasta että itsellä on juuri tuo G7 käytössä ja erittäin tyytyväinen olen siihen ollut.
Verrattuna edelliseen kameraan(canon G3) tarkennus ja kuvien tallentaminen ja selaaminen on huomattavasti rivakampaa.
Kohina alkaa näkymään jo vähän ISO400:lla ja 800 on ehkä vielä käyttökelpoinen.
Käytössä Canon eos 550D-- Canon17-85mm is usm--Canon 55-250 is--Canon 50mm f1,8
Arde

Viesti Kirjoittaja Arde »

Itse suosittelen myös A620 mallia jossa kääntyvä etsin, kuvat ovat olleet erittäin laadukkaita ja automaatillakin valotus on ollut kohdallaan, kaikki säädöt pystyy myös tekemään käsin jos haluaa.
Zagwrath

A620:sta lähti lasku alaspäin. Joko sensoreiden kokoa on nostettava taikka palattava tuohon 7 megapikseliin. Seuraavaksi on vuorossa A6-- ja 12 megapikseliä eli ei hyvältä näytä tulevaisuus. A620 jälkeen kaikki mallit ovat olleet enemmän tai vähemmän pettymyksiä. Toivottavasti G8 tuo muutosta asiaan, mutta epäilen vahvasti.
jauu

Viesti Kirjoittaja jauu »

minulla poweshot A610, hyviä kuvia tulee ainakin perustilanteissa, ja tämä kamera todellakin kestää! kääntyvä nestekidenäyttö on kiva plussa.
ostin vuosi sitten ja maksoi silloin n. 260 (+ akut, kamerapussi jne, yht. 300 €), nyt varmasti halvempi. mikäli edes myydään enää?
Zagwrath

Itse asiassa tällä hetkellä tuo kamera taitaa olla kalliimpi kuin 260€... Sitä ei oikein saa mistään, mutta monet haluaisivat ostaa. Yhdessä vaiheessa sitä sai vielä 199€ mutta siitä on jo yli vuosi.

Nythän tuli jo ensimmäiset tiedot tuosta Canon S5 joka tulee heinäkuussa myyntiin jenkki hinnaksi tuli 499$. Erona S3 on 8 megapikseliä saman kokoisessa kennossa, salamakenkä, kasvontunnistus, ISO1600 ja Digic III. Videosta ei vielä ole tarkempaa tietoa. Linssi on samoilla specseillä kuin S3 joten siihen ei tullut muutosta. Näytön koko kasvoi 2,5". Tässä linkki.
Vastaa Viestiin