Canon PowerShot SX1 IS

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
dikiheepo

Re: Oliko helsinki Vantaalla SX10 vai SX1?

Viesti Kirjoittaja dikiheepo »

dikiheepo kirjoitti:Noissa on vissi ero. Itse tsekkasin verkkokaupassa viikko sitten SX10-kameraa, joka tuntui lähinnä S5:n korvaajalta, ei mitään säväyttävää. English-universumi tietää vielä kertoa, että putki auki valotus olisi näissä 5.6 luokkaa, eli selkeästi suurempaa kuin esimerkiksi fz28 18-zoomilla (3.6). Eli oliko varmasti SX1 kentällä ja mikä oli hinta (sehän sen kertoo kummasta oli kyse..)
..ja suurempi ei todellakaan ole parempi tässä asiayhteydessä..
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
suzy
Viesti:

Re: Oliko helsinki Vantaalla SX10 vai SX1?

Viesti Kirjoittaja suzy »

dikiheepo kirjoitti:Noissa on vissi ero. Itse tsekkasin verkkokaupassa viikko sitten SX10-kameraa, joka tuntui lähinnä S5:n korvaajalta, ei mitään säväyttävää. English-universumi tietää vielä kertoa, että putki auki valotus olisi näissä 5.6 luokkaa, eli selkeästi suurempaa kuin esimerkiksi fz28 18-zoomilla (3.6). Eli oliko varmasti SX1 kentällä ja mikä oli hinta (sehän sen kertoo kummasta oli kyse..)
Oli kentällä! Velipoika osti lähtiessä Australiaan...en tosin nähnyt, mutta ykkösen sanoi olleen...yli 500 egee hilppeineen.
dikiheepo

tarkistatko vielä..

olen viikon päästä lähdössä brasseihin ja ostan tuon matkaan jos oikeasti löytyy.. ja hinta oli? Kiitos!

hilppeitä - ostiko hän jotain lisäsälää myös kameraan. Mitä mieltä muuten olette hintatasoista - onkohan H-V:lla hinnat kovemmat kuin esimerkiksi Las Palmasin lentokentällä (välilasku siellä)..
dikiheepo

aiheeseen perehdyttyä

on hitusen hankala uskoa, että kameraa löytyisi vielä HelsinkiVantaalta, kun ei sitä löydy Saksastakaan yhdestäkään puljusta vielä, jotka kuitenkin ovat Canonin 1st way out`seja tunnetusti. Mutta saa korjata epäilyni vääräksi kertomalla myös hinnan :)
suzy
Viesti:

Re: aiheeseen perehdyttyä

dikiheepo kirjoitti:on hitusen hankala uskoa, että kameraa löytyisi vielä HelsinkiVantaalta, kun ei sitä löydy Saksastakaan yhdestäkään puljusta vielä, jotka kuitenkin ovat Canonin 1st way out`seja tunnetusti. Mutta saa korjata epäilyni vääräksi kertomalla myös hinnan :)
Kertosin heti hinnan, mutta velipoika on jossain erämaassa "Mount Magnet Desert" oli viimeksi kun viestin laittoi...ja en todellakaan tiedä mitä maksoi.Jaa, jalustan kai osti kans mukaan, laukun ja isomman kortin, muusta hilppeistä en tiedä. Yritän kysyä :-)
dikiheepo

taitaa tulla kamera samalla testattua

ääriolosuhteissa sitten aavikolla!

Aika varma olen, että on ostanut tuon sx10:n, mutta jos sx1 löytyy, niin koppaan sen sitten itsekin reissuun lähtiessäni :)

Laturiahan noista Canoneista ei löydy manuaalin mukaan vakiona, joten monella kameranostajalla tulee ikävä alku kyllä, kun pitää akkulaturia lähteä bongailemaan. Mielestäni ainoa selkeä miinus näissä s/sx-sarjalaisissa - itse olin tyytyväinen 4 vuotta sitten kun pääsin Canon A60:n myötä eroon paristopelleilyistä. Kaippa nyt täytyy sitten taas alkaa AA-varastoa kasvattamaan..
dikiheepo

taitaa tulla kamera samalla testattua

ääriolosuhteissa sitten aavikolla!

Aika varma olen, että on ostanut tuon sx10:n, mutta jos sx1 löytyy, niin koppaan sen sitten itsekin reissuun lähtiessäni HV:ltä :)

Laturiahan noista Canoneista ei löydy manuaalin mukaan vakiona, joten monella kameranostajalla tulee ikävä alku kyllä, kun pitää akkulaturia lähteä bongailemaan. Mielestäni ainoa selkeä miinus näissä s/sx-sarjalaisissa - itse olin tyytyväinen 4 vuotta sitten kun pääsin Canon A60:n myötä eroon paristopelleilyistä. Kaippa nyt täytyy sitten taas alkaa AA-varastoa kasvattamaan..
suzy
Viesti:

Re: taitaa tulla kamera samalla testattua

dikiheepo kirjoitti:ääriolosuhteissa sitten aavikolla!

Aika varma olen, että on ostanut tuon sx10:n, mutta jos sx1 löytyy, niin koppaan sen sitten itsekin reissuun lähtiessäni HV:ltä :)

No ei kyllä ole SX10 , kun sen olis saanut mm. Cyberphotolta ja sen hän ensin tilasikin, muttei ehtinyt tulla kun vasta tälläviikolla maanantaina, kun itse lähti keskiviikkona ed. viikolla. Tuskin sentään kahta olis ostanut. Laturiahan noissa ei ole kun paristot vain vakiona, eka ostos olikin laturi ja ladattavat akut, ne unohtuivat mun listalta.
dikiheepo

No mutta

Sittenhän homma on hyvässä hallussa ja saan muuten itsekin perua oman tilaukseni Cyberphotosta - Ja saan viikon päästä uuden Hd-kameran..

Infoatko noista hinnoista, kamera yms., kun kuulet reissaajasta, kiitos :)
Photoissues: Canon SX1is & Canon SD990is. EX: Dmc-Fz50, Dmc-Fz30, Dmc-Tz3, Dmc-Tz1, Finepix F31fd, Finepix F30, Dsc-H1, Dmc-Fz8, Dmc-Fz2, Dimage Z6, Dimage Z3, Dimage Z1, Powershot A60.
suzy
Viesti:

Laitan heti tietoa hinnasta ja muusta, kun saan tietoa... sieltä erämaasta.
suzy
Viesti:

Juu, ei ollutkaan kuin sx10! sorry, jos väärää tietoa annoin. Vasta kuulemma joulukuussa tulee sinnekin. Pakkotilanteessa joutui ostamaan sen halvemman version. Ja nyt niitä on kaksi kappaletta :-). No onpahan särkymävaraa.
dikiheepo

Oh no.

No, noinhan arvelinkin, kiitos kuitenkin jouhevasta viestinnästä Suzy :)

Jos muuten et veljen postissa tullutta kameralaatikkoa täällä suomenpäässä ole availlut, niin kannattaa ehdottomasti lähettää takaisin, jos ei kahta tarvitse, tässä ohjeita "avoimen kaupan"-kohdalla 6.

http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php

Menee itselläkin nyt sitten kuvausosasto uudelleen harkintaan, ei oikein sitä riskiä viitsisi ottaa että HV:lla tai Las Palmasissa välilaskulla tuo kamera olisi viikon päästä - uusimmalla tekniikalla olisi toki ollut mukava erityisesti videota napsia.
Photoissues: Canon SX1is & Canon SD990is. EX: Dmc-Fz50, Dmc-Fz30, Dmc-Tz3, Dmc-Tz1, Finepix F31fd, Finepix F30, Dsc-H1, Dmc-Fz8, Dmc-Fz2, Dimage Z6, Dimage Z3, Dimage Z1, Powershot A60.
dikiheepo

missäköhän luuraa sx1

rajalan (netti) mukaan marraskuussa tulossa, tuskin..(?)
ReinRaus

Viesti Kirjoittaja ReinRaus »

Ja Canon Deutschlandin sivujen mukaan "PowerShot SX1 IS - verfügbar ab Dezember 2008"...eli joulukuusta.

Harmi vaan, tämä kamera oli todella tarkoitus ostaa joulukuun reissuun mukaan. Täytyy löytää matkaan joku muu kamera sitten...
j.ikonen

Viesti Kirjoittaja j.ikonen »

SX10 lähti takaisin... sitä parempaa odotellessa :)
j.m.n.

Viesti Kirjoittaja j.m.n. »

SX1 testikuvia

http://dc.watch.impress.co.jp/cda/revie ... /9759.html

SX10 testikuvia
http://dc.watch.impress.co.jp/cda/revie ... /9406.html[/url]

Kohinan osalta SX1 on pieni pettymys, vaikka kuvat eivät olekaan täysin vertailukelpoisia.
hosti

Viesti Kirjoittaja hosti »

Sopiiko tähän minkälainen suodatin? Olen vain omistanut jotain halpoja pokkareita mihin ei kai saa mitään joten onko se anyways niin tärkeä? Kameraa pidän kuin kukkaa kämmenellä.
nimenion

Mikä muistikorttityyppi SX-1 :lle?

Viesti Kirjoittaja nimenion »

Tukee näitä. Mikä valita? Mistäkin, voisi laittaa vastaukseen... 8Gt ei enää kai ole kallista...

SD, SDHC, MMC, MMCplus, HC MMCplus

Lisäksi, onkohan oikeissa videokameroissa tuollaista 28 mm laajakulmaa? Näyttävät suurin piirtein olevan 40 mm laajakulmapolttovälit.

Onko tuon SX-1:n laajakulmapää ollenkaan hyvä?
Viimeksi muokannut nimenion, Joulu 13, 2008 9 : 50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
musti

Viesti Kirjoittaja musti »

nyt näyttää muutamissa kaupoissa olevan hyllyssä.
Ramchester

Viesti Kirjoittaja Ramchester »

--
Viimeksi muokannut Ramchester, Kesä 14, 2010 13 : 57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin