..ja suurempi ei todellakaan ole parempi tässä asiayhteydessä..dikiheepo kirjoitti:Noissa on vissi ero. Itse tsekkasin verkkokaupassa viikko sitten SX10-kameraa, joka tuntui lähinnä S5:n korvaajalta, ei mitään säväyttävää. English-universumi tietää vielä kertoa, että putki auki valotus olisi näissä 5.6 luokkaa, eli selkeästi suurempaa kuin esimerkiksi fz28 18-zoomilla (3.6). Eli oliko varmasti SX1 kentällä ja mikä oli hinta (sehän sen kertoo kummasta oli kyse..)
Canon PowerShot SX1 IS
-
Re: Oliko helsinki Vantaalla SX10 vai SX1?
-
- Viesti:
Re: Oliko helsinki Vantaalla SX10 vai SX1?
Oli kentällä! Velipoika osti lähtiessä Australiaan...en tosin nähnyt, mutta ykkösen sanoi olleen...yli 500 egee hilppeineen.dikiheepo kirjoitti:Noissa on vissi ero. Itse tsekkasin verkkokaupassa viikko sitten SX10-kameraa, joka tuntui lähinnä S5:n korvaajalta, ei mitään säväyttävää. English-universumi tietää vielä kertoa, että putki auki valotus olisi näissä 5.6 luokkaa, eli selkeästi suurempaa kuin esimerkiksi fz28 18-zoomilla (3.6). Eli oliko varmasti SX1 kentällä ja mikä oli hinta (sehän sen kertoo kummasta oli kyse..)
-
tarkistatko vielä..
olen viikon päästä lähdössä brasseihin ja ostan tuon matkaan jos oikeasti löytyy.. ja hinta oli? Kiitos!
hilppeitä - ostiko hän jotain lisäsälää myös kameraan. Mitä mieltä muuten olette hintatasoista - onkohan H-V:lla hinnat kovemmat kuin esimerkiksi Las Palmasin lentokentällä (välilasku siellä)..
hilppeitä - ostiko hän jotain lisäsälää myös kameraan. Mitä mieltä muuten olette hintatasoista - onkohan H-V:lla hinnat kovemmat kuin esimerkiksi Las Palmasin lentokentällä (välilasku siellä)..
-
aiheeseen perehdyttyä
on hitusen hankala uskoa, että kameraa löytyisi vielä HelsinkiVantaalta, kun ei sitä löydy Saksastakaan yhdestäkään puljusta vielä, jotka kuitenkin ovat Canonin 1st way out`seja tunnetusti. Mutta saa korjata epäilyni vääräksi kertomalla myös hinnan :)
-
- Viesti:
Re: aiheeseen perehdyttyä
Kertosin heti hinnan, mutta velipoika on jossain erämaassa "Mount Magnet Desert" oli viimeksi kun viestin laittoi...ja en todellakaan tiedä mitä maksoi.Jaa, jalustan kai osti kans mukaan, laukun ja isomman kortin, muusta hilppeistä en tiedä. Yritän kysyä :-)dikiheepo kirjoitti:on hitusen hankala uskoa, että kameraa löytyisi vielä HelsinkiVantaalta, kun ei sitä löydy Saksastakaan yhdestäkään puljusta vielä, jotka kuitenkin ovat Canonin 1st way out`seja tunnetusti. Mutta saa korjata epäilyni vääräksi kertomalla myös hinnan :)
-
taitaa tulla kamera samalla testattua
ääriolosuhteissa sitten aavikolla!
Aika varma olen, että on ostanut tuon sx10:n, mutta jos sx1 löytyy, niin koppaan sen sitten itsekin reissuun lähtiessäni :)
Laturiahan noista Canoneista ei löydy manuaalin mukaan vakiona, joten monella kameranostajalla tulee ikävä alku kyllä, kun pitää akkulaturia lähteä bongailemaan. Mielestäni ainoa selkeä miinus näissä s/sx-sarjalaisissa - itse olin tyytyväinen 4 vuotta sitten kun pääsin Canon A60:n myötä eroon paristopelleilyistä. Kaippa nyt täytyy sitten taas alkaa AA-varastoa kasvattamaan..
Aika varma olen, että on ostanut tuon sx10:n, mutta jos sx1 löytyy, niin koppaan sen sitten itsekin reissuun lähtiessäni :)
Laturiahan noista Canoneista ei löydy manuaalin mukaan vakiona, joten monella kameranostajalla tulee ikävä alku kyllä, kun pitää akkulaturia lähteä bongailemaan. Mielestäni ainoa selkeä miinus näissä s/sx-sarjalaisissa - itse olin tyytyväinen 4 vuotta sitten kun pääsin Canon A60:n myötä eroon paristopelleilyistä. Kaippa nyt täytyy sitten taas alkaa AA-varastoa kasvattamaan..
-
taitaa tulla kamera samalla testattua
ääriolosuhteissa sitten aavikolla!
Aika varma olen, että on ostanut tuon sx10:n, mutta jos sx1 löytyy, niin koppaan sen sitten itsekin reissuun lähtiessäni HV:ltä :)
Aika varma olen, että on ostanut tuon sx10:n, mutta jos sx1 löytyy, niin koppaan sen sitten itsekin reissuun lähtiessäni HV:ltä :)
-
- Viesti:
Re: taitaa tulla kamera samalla testattua
No ei kyllä ole SX10 , kun sen olis saanut mm. Cyberphotolta ja sen hän ensin tilasikin, muttei ehtinyt tulla kun vasta tälläviikolla maanantaina, kun itse lähti keskiviikkona ed. viikolla. Tuskin sentään kahta olis ostanut. Laturiahan noissa ei ole kun paristot vain vakiona, eka ostos olikin laturi ja ladattavat akut, ne unohtuivat mun listalta.dikiheepo kirjoitti:ääriolosuhteissa sitten aavikolla!
-
No mutta
Sittenhän homma on hyvässä hallussa ja saan muuten itsekin perua oman tilaukseni Cyberphotosta - Ja saan viikon päästä uuden Hd-kameran..
Infoatko noista hinnoista, kamera yms., kun kuulet reissaajasta, kiitos :)
Infoatko noista hinnoista, kamera yms., kun kuulet reissaajasta, kiitos :)
Photoissues: Canon SX1is & Canon SD990is. EX: Dmc-Fz50, Dmc-Fz30, Dmc-Tz3, Dmc-Tz1, Finepix F31fd, Finepix F30, Dsc-H1, Dmc-Fz8, Dmc-Fz2, Dimage Z6, Dimage Z3, Dimage Z1, Powershot A60.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
Oh no.
No, noinhan arvelinkin, kiitos kuitenkin jouhevasta viestinnästä Suzy :)
Jos muuten et veljen postissa tullutta kameralaatikkoa täällä suomenpäässä ole availlut, niin kannattaa ehdottomasti lähettää takaisin, jos ei kahta tarvitse, tässä ohjeita "avoimen kaupan"-kohdalla 6.
http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php
Menee itselläkin nyt sitten kuvausosasto uudelleen harkintaan, ei oikein sitä riskiä viitsisi ottaa että HV:lla tai Las Palmasissa välilaskulla tuo kamera olisi viikon päästä - uusimmalla tekniikalla olisi toki ollut mukava erityisesti videota napsia.
Jos muuten et veljen postissa tullutta kameralaatikkoa täällä suomenpäässä ole availlut, niin kannattaa ehdottomasti lähettää takaisin, jos ei kahta tarvitse, tässä ohjeita "avoimen kaupan"-kohdalla 6.
http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php
Menee itselläkin nyt sitten kuvausosasto uudelleen harkintaan, ei oikein sitä riskiä viitsisi ottaa että HV:lla tai Las Palmasissa välilaskulla tuo kamera olisi viikon päästä - uusimmalla tekniikalla olisi toki ollut mukava erityisesti videota napsia.
Photoissues: Canon SX1is & Canon SD990is. EX: Dmc-Fz50, Dmc-Fz30, Dmc-Tz3, Dmc-Tz1, Finepix F31fd, Finepix F30, Dsc-H1, Dmc-Fz8, Dmc-Fz2, Dimage Z6, Dimage Z3, Dimage Z1, Powershot A60.
-
missäköhän luuraa sx1
rajalan (netti) mukaan marraskuussa tulossa, tuskin..(?)
-
SX1 testikuvia
http://dc.watch.impress.co.jp/cda/revie ... /9759.html
SX10 testikuvia
http://dc.watch.impress.co.jp/cda/revie ... /9406.html[/url]
Kohinan osalta SX1 on pieni pettymys, vaikka kuvat eivät olekaan täysin vertailukelpoisia.
http://dc.watch.impress.co.jp/cda/revie ... /9759.html
SX10 testikuvia
http://dc.watch.impress.co.jp/cda/revie ... /9406.html[/url]
Kohinan osalta SX1 on pieni pettymys, vaikka kuvat eivät olekaan täysin vertailukelpoisia.
-
Mikä muistikorttityyppi SX-1 :lle?
Tukee näitä. Mikä valita? Mistäkin, voisi laittaa vastaukseen... 8Gt ei enää kai ole kallista...
SD, SDHC, MMC, MMCplus, HC MMCplus
Lisäksi, onkohan oikeissa videokameroissa tuollaista 28 mm laajakulmaa? Näyttävät suurin piirtein olevan 40 mm laajakulmapolttovälit.
Onko tuon SX-1:n laajakulmapää ollenkaan hyvä?
SD, SDHC, MMC, MMCplus, HC MMCplus
Lisäksi, onkohan oikeissa videokameroissa tuollaista 28 mm laajakulmaa? Näyttävät suurin piirtein olevan 40 mm laajakulmapolttovälit.
Onko tuon SX-1:n laajakulmapää ollenkaan hyvä?
Viimeksi muokannut nimenion, Joulu 13, 2008 9 : 50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.