S2 IS

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
saari

Viesti Kirjoittaja saari »

tuukki kirjoitti:Viime perjantaina tilasin http://www.netsson.com ja tänään postista sain haettua. Suomenkielisiä manuaaleja tosin ei ollut, ainoastaan saksaksi.

Tyytyväinen olen kameraan näin muutaman tunnin räpellyksen perusteella ollut...[/url]
Nopea toimitus... äkkiä sivuille katsomaan vieläkö kameroita on.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
juhaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juhaniemi »

tuukki kirjoitti:Viime perjantaina tilasin http://www.netsson.com ja tänään postista sain haettua. Suomenkielisiä manuaaleja tosin ei ollut, ainoastaan saksaksi.

Tyytyväinen olen kameraan näin muutaman tunnin räpellyksen perusteella ollut...[/url]

Meinasi nousta sauhu korvista kun luin postisi... Tilasin samaisesta nettikaupasta saman kameran jo 25. toukokuuta jolloin olin 2. jonotuslistalla. Olen sitä ahkerasti kysellyt netssonin "asiakaspalvelusta", eli sähköpostista, ja tähän asti olen saanut pelkkiä lupauksia ja selityksiä että on muka toimitusvaikeuksia...... Enkä siis ole vieläkään saanut. Antaa mun mielestä aika huonon kuvan tästä nettikaupasta.
saari

juhaniemi kirjoitti:Tilasin samaisesta nettikaupasta saman kameran jo 25. toukokuuta jolloin olin 2. jonotuslistalla. Olen sitä ahkerasti kysellyt netssonin "asiakaspalvelusta", eli sähköpostista, ja tähän asti olen saanut pelkkiä lupauksia ja selityksiä että on muka toimitusvaikeuksia...... Enkä siis ole vieläkään saanut. Antaa mun mielestä aika huonon kuvan tästä nettikaupasta.
laitoin mailia firmalle mutta ei ole vielä tullut vastausta. En taida uskaltaa tilata jos joutuu odottamaan ikuisuuden kuitenkin.

Soitin juuri maahantuojalle ja sanoivat että valmistaja ei ole voinut vahvistaa toimitusta seuraavaan 30pvä:n. Joten ei tartte kesällä tämmöisellä kameralla kuvailla. Kele!
juhaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juhaniemi »

saari kirjoitti:
juhaniemi kirjoitti:Tilasin samaisesta nettikaupasta saman kameran jo 25. toukokuuta jolloin olin 2. jonotuslistalla. Olen sitä ahkerasti kysellyt netssonin "asiakaspalvelusta", eli sähköpostista, ja tähän asti olen saanut pelkkiä lupauksia ja selityksiä että on muka toimitusvaikeuksia...... Enkä siis ole vieläkään saanut. Antaa mun mielestä aika huonon kuvan tästä nettikaupasta.
laitoin mailia firmalle mutta ei ole vielä tullut vastausta. En taida uskaltaa tilata jos joutuu odottamaan ikuisuuden kuitenkin.

Soitin juuri maahantuojalle ja sanoivat että valmistaja ei ole voinut vahvistaa toimitusta seuraavaan 30pvä:n. Joten ei tartte kesällä tämmöisellä kameralla kuvailla. Kele!

Laitoin heti postini jälkeen sähköpostia Netssoniin, ja sain äsken kylmän vastauksen, että postitusjärjestys on "mahdollisesti mennyt sekaisin". Ei edes pahoitteluja. Ensi viikolla tulee kuulemma taas kaksi kameraa, joista taas lupasi toisen. Enpä tiedä! Prismasta saisi 549 EUR, aika paljon suolasempi hinta, mutta alkaa pikkuhiljaa odottelukin kypsyttää. Oman kesälomani olen jo tämän odottelussa tärvellyt... Täytyy sanoa, että en välttämättä suosittele Netssonia kenellekään. Sopimusehdotkin on sellaiset, etteivät taida sitoa myyjää mitenkään.
saari

Seuraavaa vastasi netson tiedusteluun:

Terve,

Varastossa ei ole ja varmasti saapuvat on myyty. Sen enempää jonoa ei ole
eli kunhan saamme tukusta lisää tavaraa niin ne ovat vapaana myytäväksi.
Ensi viikoksi saattaa tulla. Voin vaikka ilmoittaa kun tukku varmistaa
toimituksen.

ystävällisin terveisin,

xxxx xxxxxxx
Netsson

Epäilen suuresti että saisivat kameraa ensi viikolla.
tuukki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tuukki »

juhaniemi kirjoitti:

Meinasi nousta sauhu korvista kun luin postisi... Tilasin samaisesta nettikaupasta saman kameran jo 25. toukokuuta jolloin olin 2. jonotuslistalla. Olen sitä ahkerasti kysellyt netssonin "asiakaspalvelusta", eli sähköpostista, ja tähän asti olen saanut pelkkiä lupauksia ja selityksiä että on muka toimitusvaikeuksia...... Enkä siis ole vieläkään saanut. Antaa mun mielestä aika huonon kuvan tästä nettikaupasta.
Itse laitoin tosissaan viime viikolla mailia ja kyselin toteutuuko käytännössä tuo 6-9 päivän arvio. Vastaus oli seuraava:

Terve,

Arviolta parin viikon toimitusaika. Eli 8.7. olisi noudettavissa postista.
Tottakai riippuu siitä, milloin tavaraa tulee, mutta meillä ei ole yhtään
tilausta nyt jonossa, tällä viikolla tuli 6kpl kameroita ja
todennäköisesti 2 viikon sisällä tulee riittävästi lisää.

Sitten samantien vaan tilaukseen ja tosissaan eilen hain kameran postista. Ihme touhua tosin jos muilla on ollut tilaukset pidempään jonossa jne. mutta en voi valittaa itse palvelun hitaudesta.
sinii

Viesti Kirjoittaja sinii »

Nyt pari päivää testailtuani kameraa, tuntuu hyvältä ostokselta.
Oikein suurissa kuvissa kuvanlaadullaan kuvat eivät loista, mutta keskikokoisina ei mielestäni suurempaa moittimista - ja omaan käyttööni täysin riittävä.

Muutama testiotos:
http://koti.mbnet.fi/kuvasivu/canon

Autokuva on otettu ikkunan läpi (satoi rankasti, kuten huomaatte), tuo heijastus kuvassa johtuu siitä.
moukka

Viesti Kirjoittaja moukka »

Oon nyt pari viikkoo testaillu tota kameraa niin oli kyllä loisto ostos.
ostin sen prismasta kun ei muualta saanu ja samalla ostin siihen energizerin 2500mAH akut ja ne kestää älyttömän hyvin, mun käytössä noin 5 päivää... philipsin patterit kesti 20min!! :( ?? ja videokuvan laatu yllätti positiivisesti.
Örvelö

Viesti Kirjoittaja Örvelö »

Mistäkoöhan Prismoista tai mistätahansa muualta mahtaa kyseistä kameraa vielä löytyä...Mahdollisesti Turun suunnalta?? Olen tilauksen jättänyt huhtikuun lopulla ja siitä lähtien on sanottu että viikon kuluttua tai loppu viikolla...Alkaa risoa!Nyt luvattiin elokuuksi!Mahtaako olla odottelun arvoinen??
saari

itse olin netssoniin yhteydessä. ja kameran saan sieltä viimeistään ens viikon alkuun. Näin ainakin luvattiin. Saavat tällä viikolla 4kameraa ja vapaana niistä oli ainakin aamulla 3kpl. Yks on tulossa mulle. Tilasin postiennakkolla joten ei ole rahaa kiinni siellä... jos haluavat rahaa lähettävät kameran. En voi vielä ainakaan moittia firmaa... katsotaan miten käy. Ehkä sittenkin saan kameran ennen kesälomaa... :D
tm5

Viesti Kirjoittaja tm5 »

Hmm.. Nyt on sitten alkanu kiinnostaa tuo valokuvaus ja harkitsen tässä nyt tätä kyseistä kameraa (ensikameraksi) joka vaikuttaa kaikinpuolin hyvältä.. Herää vaan kysymys, että raaskiiko maksaa n. 200-300e enemmän että saisin jonkun perus digijärkkärin? Voisiko nyt joku kertoa minulle, että miten tämä kamera eroaa, tai onko jotain parempaa/huonompaa puolta kuin esim. Canonin EOS300D:ssä? Sen tiedän että objektiivit saa unohtaa ja säätöjä ei ehkä niin paljoa löydy.. Kiitos jo etukäteen.
Ich

Viesti Kirjoittaja Ich »

Mulla alkaa jo käämi palaa. Olen jo alkannu harkita Panan FZ20. Vaikka hinta ois kyllä suolaisempi, mutta onhan tuota kehuttukkin paremmaksi? Suolainen tai ei, mutta ainakin olisi minulle monimutkaisempi, kun en mikään kielipää ole. Ja Canonissahan on enemmän valikkoja, joissa valmiiksi asetukset? Kuulin jostain, mutta itellä ei hajuakaan, kun kumpaakaan kädessä ei ole ollut.
Hätä ei ole tämän näköinen, kunhan et katso.
saari

kamera odottaisi postissa kun vaan pääsis töistä hakemaan sen. Ruokatunnilla ei ihan ehdi kun posti on 25km päässä.

Illalla pitää vielä paristokauppaan suunnata... mitä settiä suosittelisitte? Mikrobitin testiä lueskelin noista paristoista mutta aika hintavia settejä oli kärjessä.

MBNET

en voi moittia nettsonia. nopeaa toimintaa ainakin mun kohdalla. viime perjantaina tilasin ja nyt on jo tullut.
grafia
Viesti:

Tilauksen peruuttaminen?

Viesti Kirjoittaja grafia »

Miten noissa nettikaupoissa sujuu tilauksen peruuttaminen? Jos sittenkin joutuu odottelemaan kameraa niin kauan, että lähikaupassakin olisi jo saatavilla, niin missä vaiheessa tilauksen voi peruuttaa?

Joku muistaakseni sanoi, että Suomessa voi jättää noutamatta postista, mutta ulkomailta tilattaessa pitää ottaa lähetys postista vastaan ja vasta sitten palauttaa. Mutta voiko peruuttaa vielä siinä vaiheessa, kun kamera ei ole myyntimaassa lähtenyt postiin?

Tosin enpä usko, että po. kameraa kovin pian Suomen kauppoihin saapuu, koska Kannelmäen Prisma sanoi juuri puhelimessa, että heinäkuun loppuun menee. Esittelykappaleenkin olivat myyneet.
rauskis

Canon S2 IS myynnisssä

Viesti Kirjoittaja rauskis »

Nyt olisi myynnissä kyseinen kamera uuden veroisena sitä haluaville. Ja toimitus tapahtuu heti kun kaupat lyödään lukkoon...

KS:
http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=19138
palikka

Viesti Kirjoittaja palikka »

Nyt pari viikkoa käyttäneenä pari asiaa häiritsee itseä liikaa:
-Kohina, jo iso50:llä
-Elektronisesta etsimestä ei saa kunnolla selvää kirkkaalla säällä
-Kuvien pehmeys ja samalla keinotekoinen terävöitys
-Vinjetointi telepäässä hyvin kirkkaalla säällä

edit, poistettu ilmo
Viimeksi muokannut palikka, Heinä 11, 2005 21 : 59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Örvelö

Viesti Kirjoittaja Örvelö »

Jos tilaisi kameran ulkomailta niin mahtaisko siihen saada suomen kieliset manuaalit jostaki ja jos saa niin mihkä hintaan!!
saari

Örvelö kirjoitti:Jos tilaisi kameran ulkomailta niin mahtaisko siihen saada suomen kieliset manuaalit jostaki ja jos saa niin mihkä hintaan!!
mitä olen itse katsellut hintaja niin suomimanuaalilla varustettu paketti on vajaat 50€ hintavampi.

saiskos niitä täältä?

tuskin noita ohjeita tarvii ton kameran käyttöön kauheesti jos on kokemusta aiemmin canonin kameroista. Pöydällä jäkittää kyseinen kamera. En ole vielä pakettia avannut. Taidan kiduttaa itseäni ja avata vasta huomenna. Muuten menee koko yö kuvatessa. :D
grafia
Viesti:

Kameraa saatavilla

NetSuperstorella on S2 IS -kameraa varastossa - varasto sijaitsee Ruotsissa - hintaan 474 euroa. Lähetin tilauksen verkkopankin kautta ja noudan itse postista, jolloin kokonaishinnaksi tuli 484 euroa. Ei paha hinta, kun mukana on suomenkielinen manuaali.

Kaupan sivuilla luki, että toimitusaika 1 - 3 arkipäivää, mutta se on kuulemma vanha tieto. Asiakaspalvelussa sanottiin, että toimitusaika on 2 - 5 arkipäivää, kun tilaus tehty arkena ennen klo 14.

Saas nähdä, saanko kameran ensi viikon aikana. Hyvä puoli tuossa on edullinen hinta ja mahdollisuus kokeilla kameraa 14 päivää. Jos ei hinta vastaa laatua, niin sitten ei muuta kuin rupean syvällisiin keskusteluihin rahakukkaroni kanssa yrittäen taivuttaa sitä EOS 350D:n kannalle.
grafia
Viesti:

saari: "Taidan kiduttaa itseäni ja avata vasta huomenna".

Miten joku pystyy tuollaiseen itsehillintään! Siinä olisi minulla oppimista: vasta puoli tuntia sitten jätin tilauksen ja nyt jo tuntuu, etten pysy nahoissani.

Joko olet päästänyt itsesi kidutuksesta ja kuvannut? Miltä kamera tuntuu noin ensivaikutelman jälkeen?
Vastaa Viestiin