Canon G11 julkistettu

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
RistoE

Viesti Kirjoittaja RistoE »

Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
effeuno

Viesti Kirjoittaja effeuno »

Tervehdys.

Pitkä ketju G11 kamerasta.

Voisiko joku kokemuksen syvällä rintaäänellä kommentoida seuraavaa.

Canon G 9 on ollut käytössä noin reilun vuoden. se mikä siinä joskus "jurppii" on LCD etsin kiinteänä rungossa.

Onko järkeä esim. parempi kuvanlaatu tai jokin erityisominaisuus, syy vaihtaa G 9 uuteen G11 kameraan.
Tietenkin kääntyvä etsin on jo +.
Olen harrastanut menneisyydessä vakavasti valokuvausta ja haluaisin vielä vanhoilla päivilläkin saada teknisesti parasta kuvanlaatua, mutta pokkari koolla ja RAW.
Hyvää illan jatkoa.
Effeuno
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

effeuno kirjoitti:Tervehdys.

Pitkä ketju G11 kamerasta.

Voisiko joku kokemuksen syvällä rintaäänellä kommentoida seuraavaa.

Canon G 9 on ollut käytössä noin reilun vuoden. se mikä siinä joskus "jurppii" on LCD etsin kiinteänä rungossa.

Onko järkeä esim. parempi kuvanlaatu tai jokin erityisominaisuus, syy vaihtaa G 9 uuteen G11 kameraan.
Tietenkin kääntyvä etsin on jo +.
Olen harrastanut menneisyydessä vakavasti valokuvausta ja haluaisin vielä vanhoilla päivilläkin saada teknisesti parasta kuvanlaatua, mutta pokkari koolla ja RAW.
Hyvää illan jatkoa.
Effeuno
Valokuvauksellisesti parannukset ovat marginaalisia. 28mm laajakulma on jotain, kaikki muut perusteet ovat vain välineharrastusta :)
--------
Aves!
janus

Viesti Kirjoittaja janus »

Mistä G11:n löytäisi tällä hetkellä halvimmalla? Suomi/ulkomaat?
JoonasF

Viesti Kirjoittaja JoonasF »

janus kirjoitti:Mistä G11:n löytäisi tällä hetkellä halvimmalla? Suomi/ulkomaat?
Superkuvan pyyntihinta näkyy olevan 525€. Mutta myyntihintahan on ihan eri. Tinkiminen on yhä sallittua. - Jopa kannattavaa.
effeuno

Viesti Kirjoittaja effeuno »

Janus.

Oulun Kuva Oulu 539,- € / 3 v. takuu

www.oulun kuva

Hallituskatu 26
90100 Oulu
08 370 856

Effeuno
bobotti

Viesti Kirjoittaja bobotti »

Olympus PEn-1 on nyt tullut niin paljon alaspäin, että Canonin G11&10 sarja on jo turhan arvokas kun reipaan saturaisen satsauksella ollaan jo mikro3/4 osa kennossa ja kuhinat todenäköisesti aukon paremmat.

Canonilla on kaksi vaihtoehtoa - jatkaa samalla linjalla ja pientää kuhinoita tai kasvattaa vielä kennon kokoa ja tehdä uusi linssisarja. Minä Canonina kasvattaisin vielä hiukan kennon kokoa ja pitäisin pikkelssit 10:ssä ja tinkisin zoomipäädystä millimetrejä.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

bobotti kirjoitti:Canonilla on kaksi vaihtoehtoa - jatkaa samalla linjalla ja pientää kuhinoita tai kasvattaa vielä kennon kokoa ja tehdä uusi linssisarja. Minä Canonina kasvattaisin vielä hiukan kennon kokoa ja pitäisin pikkelssit 10:ssä ja tinkisin zoomipäädystä millimetrejä.
Pana LX3 on minunkin mielestäni ihan ok pokkariksi.
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

bobotti kirjoitti:Canonilla on kaksi vaihtoehtoa - jatkaa samalla linjalla ja pientää kuhinoita tai kasvattaa vielä kennon kokoa ja tehdä uusi linssisarja. Minä Canonina kasvattaisin vielä hiukan kennon kokoa ja pitäisin pikkelssit 10:ssä ja tinkisin zoomipäädystä millimetrejä.
Muista meilata Canonin tuotekehittelyn osastolle. Eiköhän sinua kuunnella!
--------
Aves!
bobotti

Sakke_K kirjoitti:
Muista meilata Canonin tuotekehittelyn osastolle. Eiköhän sinua kuunnella!
Onko aurinkotouhut vähän hukassa ja takkeja käännelty? ;D Mee keskusteleen Nevanlinna kanssa ja sano terveisiä!
janus

Verkkokauppa.comissa olis 519.90, taitaa olla halvin. G10:n hintakin on vielä 450-499, joten pitänee malttaa odotella alkuvuoteen.

Itselläni ollut aikanaan G5 ja G7, pari kertaa olen välillä sekaantunut Panasoniciin, mutta nyt on palattava jälleen G-sarjaan.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

bobotti kirjoitti: tinkisin zoomipäädystä millimetrejä.
Minä en, laajista tarvitaan lisää.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
bobotti

OskuK kirjoitti:
bobotti kirjoitti: tinkisin zoomipäädystä millimetrejä.
Minä en, laajista tarvitaan lisää.
Zoomissa on kaksi päätyä - Oskulle sattui nyt se "vähempi" pääty ensiksi mieleen. Minun PITI kirjoittaa TELEzoomi päädystä.

G10:ssä en juuri muuta käytä kuin laajakulmaa. Muutaman hassun kuvan olen ottanu telepäädyssä.
radicalis

Viesti Kirjoittaja radicalis »

apip

Viesti Kirjoittaja apip »

Edit. ei mitään.
digiapu

Viesti Kirjoittaja digiapu »

ja säälistä sekin
janus

Mikä olisi hyvä salama G11:lle? Avainsanoja kompakti koko ja hinta alle 100€ eikä tarvetta kummemmille manuaalisäädöille.

Saa myös tarjota, jos tällainen löytyy joltain.
Temesso

Viesti Kirjoittaja Temesso »

janus kirjoitti:Mikä olisi hyvä salama G11:lle? Avainsanoja kompakti koko ja hinta alle 100€ eikä tarvetta kummemmille manuaalisäädöille.

Ei omakohtaista kokemusta, mutta Sunpak RD2000 on alle 100 euroa uutena ja pienikokoinen. Täällä on jotain kokemuksia. Canonin oma 270EX menee jos hiukan yli satkun.

T. Teme
ratikkakuski

Viesti Kirjoittaja ratikkakuski »

Salamavinkki Canon g11:lle

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0497122970

49.95 $

postikuluineen alle 50 €

Tilasin, salama on hintansa arvoinen..
apip

Viesti Kirjoittaja apip »

janus kirjoitti:Mikä olisi hyvä salama G11:lle? Avainsanoja kompakti koko ja hinta alle 100€ eikä tarvetta kummemmille manuaalisäädöille.

Jos haluat, että ulkoisesta salamasta on todellista hyötyä (muutakin kuin suurempi teho) niin älä osta sellaista jonka välähdyspää ei käänny sekä pysty- että vaakasuunnassa. Useissa halpiksissa välähdyspää kääntyy vain pystysuunnassa.
Vastaa Viestiin