Mikä pokkari, valinnan vaikeus.

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
Vastaa Viestiin
esko80

Mikä pokkari, valinnan vaikeus.

Viesti Kirjoittaja esko80 »

Olisiko asiantuntijoilla antaa vinkkiä, että minkä kameran hommaisin. Vaihtoehtoina mielessä G11, S90, sx1...?
Itse olen mieltynyt hiukan tuohon sx1 sen paremman videokuvauksen vuoksi. Onko aloittelijalle liian mutkikas käyttää ja onko liian iso ja painava, säädöistä en ole yhtään perillä, olen vain tälläinen räpsiä. Ei kokemusta muista kun ixuksista joita ollut useita, mutta jonka kuva laatuun en ole oikein ollut tyytyväinen. Reserviin jää vielä ixus30.
Tarkoitus kuvata pääasiassa lasta, koiraa sekä moottoriurheilu tapahtumia.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Sauli Särkkä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sauli Särkkä »

Onko kameran pakko olla nimenomaan Canon?

Entäs järjestelmäkameran mahdollisuudet vaihtoehtojen seassa?

Budjetti?

-Sale
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
esko80

Canonille on sopiva hankintakanava, niimpä varmaan siihen merkkiin päädyn.
Järkkäriä olin vähän alkuun ostamassa, mutta aloin epäillä että tarvinko sellaista.. Eos 1000 mahtuisi myös hintahaitariin, mutta videokuvaus olisi myös hyvä toiminto.
jontteri

Viesti Kirjoittaja jontteri »

G11 tai S90.
Panasonicin kamerat ovat tutkitusti markkinoiden kestävimpiä.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Jos pokkarin kuvanlaatu ei oikein inostanut, niin alkaakos se kutenkin innostaa? Vaihtoehoja ei oikein ole jos kuvanlaatua pitäisi parantaa...

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
jontteri

Viesti Kirjoittaja jontteri »

No on siinä himpun verran eroa ixus 30:n vs G11 tai S90. Mulla on ollut
ixus 30:n ja nyt hankin pikkukameraksi S90..
Panasonicin kamerat ovat tutkitusti markkinoiden kestävimpiä.
Ei mahtunu

Viesti Kirjoittaja Ei mahtunu »

esko80 kirjoitti:Canonille on sopiva hankintakanava, niimpä varmaan siihen merkkiin päädyn.
Järkkäriä olin vähän alkuun ostamassa, mutta aloin epäillä että tarvinko sellaista.. Eos 1000 mahtuisi myös hintahaitariin, mutta videokuvaus olisi myös hyvä toiminto.
Mihin tarvitset tuota videokuvausta? Siis ihan oikeasti?

Vanha nyrkkisääntö pätee yhä: jos oikeasti haluat kuvata videota, niin silloin sinun tulee hankkia videokamera. Valokuvakamerat on optimoitu valokuvien ottamiseen, ei videon kuvaamiseen. Valokuvakameroiden videotoiminto on lähinnä pelkkä myyntimiesten mainoskikka, ei niinkään oikeasti käytettäväksi tarkoitettu toiminto.
esko80

Eihän tuo videokuvaus välttämätön ole, on kyllä sonyn dv videokamera olemassa, ei vaan tarvitsisi kahta laitetta pitää mukana. Alkaa nyt kallistua tuohon g11 vai kuitenkin s90?
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

esko80 kirjoitti:Eihän tuo videokuvaus välttämätön ole, on kyllä sonyn dv videokamera olemassa, ei vaan tarvitsisi kahta laitetta pitää mukana. Alkaa nyt kallistua tuohon g11 vai kuitenkin s90?
G9 ja S90 käyttäjänä: valitse koon mukaan, muuten ihan sama lopulta kumman valitset.

S90 on oikeasti pienikokoinen pokkari, G- sarjalaista saa jo pitää mukana (toki ihan eri tasolla verrattuna järkkäriin).
--------
Aves!
esko80

s90:sen ostin, vaikuttaa ihan ok peliltä. Hankitaan sit hd videokamera erikseen.
kestosippi

Viesti Kirjoittaja kestosippi »

Videon kuvaamisesta pokkarilla vielä sekin seikka, että se HD-video täyttää muistikortin muutamassa otoksessa. Siksi itse hankin kameran, jossa on paremmin panostettu kuvanlaatuun, eikä niinkään videon laatuun. Kuitenkin voin sillä tallentaa joskus jonkun VGA-tasoisen videoleiskankin, jos on välttämättä se tehtävä. Kameraksi valitsin pikkuisen Fuji F70exr pokkarin, joka mahtuu vaikka farkkujen taskuun.
Vastaa Viestiin