Canon G3 Malesiasta tuliaisina?

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
miikateo

Canon G3 Malesiasta tuliaisina?

Viesti Kirjoittaja miikateo »

Ostin liput ensi syyskuulle Bangkokiin. Tarkoitus olisi käydä maitse Malesian puolella hakemassa digikamera. Luettuani artikkeleja ja käyttäjien kokemuksia olen tehnyt ostopäätöksen G3:sta. Löysin webistä Malesiassa sijaitsevat Canon-liikkeet sekä putiikit, joilla on Canonin edustus.

Onko jollakulla kokemusta Malesian markkinoilta?
Siis onko kannattavaa tuoda kamera tuliaisina?

Entä
*kansainvälinen takuu, huolto?
*ohjekirja(kieli?)?
*tullaus(ALV)?
*Paketissa tuleva muu sälä(onko eroja eurooppalaisiin kokoonpanoihin)?
*HINTA(jos joku tietää hintavertailulinkin Aasian ja mielellään Pohjois-Malesian hinnoille - plussaa!)?
*onko tullu tilainteita eteen, joissa on yritetty huijata(minkälaisissa asioissa)?

-Miika-
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jyri81

Re: Canon G3 Malesiasta tuliaisina?

Viesti Kirjoittaja jyri81 »

syyskuussa löytyy varmaan jo g4
Ari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari »

Muista, että tuliaisena VAIN se Canon..... ;)
* Canon EOS 1D Mark III *
* Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM *
* Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM *
* Ex: Canon EF 500mm f/4 L IS USM *
* http://photo.digitalfinland.net *
PAP

Viesti Kirjoittaja PAP »

jyri81 kirjoitti:syyskuussa löytyy varmaan jo g4
ja kahden vuoden päästä jo G6 eli ei kannata vielä ostaa, nyt kannattaa odottaa ;)
JuhaM

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Joo älä missään nimessä osta vielä, odota ihmeessä 10 vuotta niin saat G77:n 2 eurolla. Siinä ei tarvitse huolehtia mistään kamera hoitaa itse kaiken toimii kuin ajatus. ei tavitse painaa edes laukaisu nappia senkin se tekee itse. ;)
eph

Viesti Kirjoittaja eph »

JuhaM kirjoitti:Joo älä missään nimessä osta vielä, odota ihmeessä 10 vuotta niin saat G77:n 2 eurolla. Siinä ei tarvitse huolehtia mistään kamera hoitaa itse kaiken toimii kuin ajatus. ei tavitse painaa edes laukaisu nappia senkin se tekee itse. ;)
Kymmenen vuoden päästä muuten kaikki digikamerat ovat ihan turhia, sillä digikamera integroidaan silmälaseihin. Kuvat lähetetään eteenpäin bluetoothyhteydellä ja hetken kuluttua kuva "kolahtaa" sähköpostilootaasi :)
eph
kuvia G3lla: http://digi.epmh.com
JuhaH

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

miikateo kirjoitti:Ostin liput ensi syyskuulle Bangkokiin. Tarkoitus olisi käydä maitse Malesian puolella hakemassa digikamera. Luettuani artikkeleja ja käyttäjien kokemuksia olen tehnyt ostopäätöksen G3:sta. Löysin webistä Malesiassa sijaitsevat Canon-liikkeet sekä putiikit, joilla on Canonin edustus.

Onko jollakulla kokemusta Malesian markkinoilta?
Siis onko kannattavaa tuoda kamera tuliaisina?

Entä
*kansainvälinen takuu, huolto?
*ohjekirja(kieli?)?
*tullaus(ALV)?
*Paketissa tuleva muu sälä(onko eroja eurooppalaisiin kokoonpanoihin)?
*HINTA(jos joku tietää hintavertailulinkin Aasian ja mielellään Pohjois-Malesian hinnoille - plussaa!)?
*onko tullu tilainteita eteen, joissa on yritetty huijata(minkälaisissa asioissa)?

-Miika-
*Canonilla on maaosakohtainen takuu, joten se ei ole voimassa enää Euroopassa
*ohjekirja on todennäköisesti englanniksi
*Jätä paketti Malesiaan, niin eivät tullissa tiedä, että olet hankkinut kameran sieltä, etkä Suomesta.
*Paketin sisältö on käsittääkseni aina sama. Verkkolaitteessa voi olla eroavuuksia, mutta Malesian malli taitaa käydä suomessakin.
*Osta kamera kunnon liikkeestä, niin huijatuksitulemisen riski on erittäin pieni tai olematon.

Ainakin Thaimaassa (tulin juuri sieltä) kameroiden hinnat olivat yli Eurooppalaisten hintojen ja etenkin muistikortit ovat todella kalliita verrattuna vaikka ihan Suomen hintoihin. Malesiassa hintataso taitaa kuitenkin olla elektroniikan osalta halvempi, mutta sielläkin muistit ovat kalliimpia.

Pari vinkkiä ohi aiheen Thaimaaseen: Lähde kiertelemään ja jätä turistirysät ja isot hotellit. Siten löydät paljon ystävällisempiä, aidompia ja vieraanvaraisempia ihmisiä. Matkustaminen etenkin bussilla on halpaa (hanki liput aina VIP-bussiin, niiden laatu on erinomainen ja niissä kelpaa matkustaa pidempääkin matkaa.) Myös juna lepovaunuissa matkustaen on mukava ja halpa tapa liikkua. Maa on ihan mieletön, mutta avautuu vasta, kun olet päässyt mahdollisimman kauaksi "länkkäreistä". Tingi kaikesta missä ei ole hintaa valmiina ja reilusti (ainakin puolet pois). Jos tuotteissa on hintalaput valmiina, niin silloin tinkiminen on vaikeampaa ja hinnat eivät varmasti hirveitä tipu.

Jos majoitut Bangkokiin, niin Khaosan Roadilta löydät reilusti matkatoimistoja joissa kannattaa kysellä hintoja. Hinnat voivat heitellä paljonkin, joten älä osta matkoja ensimmäisestä paikasta vaikka ne tuntuisivatkin käytännössä ilmaisilta. Itse maksoin noin 800 kilometrin matkasta BKK-Krabi erittäin hyvälaatuisella bussilla (paremmalla kuin mitä olen kertaakaan nähnyt suomessa) alle 7 euroa. Ja vielä kerran - kysy aina VIP-bussia.
petekara

Viesti Kirjoittaja petekara »

PAP kirjoitti:
jyri81 kirjoitti:syyskuussa löytyy varmaan jo g4
ja kahden vuoden päästä jo G6 eli ei kannata vielä ostaa, nyt kannattaa odottaa ;)
Kuriositeettina; juttelin Canon maahantuojan kanssa, G4 mallia ei tule. Uusitaan mallit vallan kun sen aika on.
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

Seuraava g-malli on huhujen mukaan G5.
Vastaa Viestiin