Minkälainen muistikortti + A70 ?

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
Rouva_X

Minkälainen muistikortti + A70 ?

Viesti Kirjoittaja Rouva_X »

En ole vielä tuota A70 ihan oikeasti nähnyt tai käsissäni hypistellyt. Vaikuttaa kuitenkin lukemani perusteella aika ok:lta. Minkälainen muistikortti sinne sopii - en tiedä näistä muisteista muuta kun että niitä on fyysisesti ohuempia ja paksumpia ja tietenkin "vetoisuudeltaan" erikokoisia muisteja. Ajan nyt takaa sitä, että onko A70:n muisti tuollainen ohuempi vai paksumpi versio? Vanhasta kamerasta olisi jäljellä noita paksuja ja olisi tietty kiva, jos niitä vois hyödyntää...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
J-P

Viesti Kirjoittaja J-P »

A70:en käy CompactFlash -tyyppinen muisti. Tästä on olemassa kahta erilaista, type I ja type II. Type I on yleisin ja se on nimenomaan juuri ohuempi kuin type II, joka tunnetaan myös nimellä Microdrive. A70:en käy CompactFlash type I eli se ohuempi malli.
Rouva_X

no niin... tottakai sitten se ohuempi, kun paksuja olis ollut valmiina
:(

jos joku vielä viitsisi kertoa, mistä halvimmalla saa tuollaisen 256 Mt:n kortin?
msanta

Muistikortti

Viesti Kirjoittaja msanta »

Itse kävisin kurkkaamassa MBnetin hintavertailusta, josta löytyy useita muistikortin myyjiä. Kannattaa katsoa jokin tunnettu CompactFlash- merkki.
hup

Viesti Kirjoittaja hup »

volvere

Viesti Kirjoittaja volvere »

Juuri tänään osti 256:n kortin IQS:stä 64 euroa.
Ja eilen ostin a70:n hintaan 405 , joten olen melko onnellinen kuvaaja juuri nyt. Ensimmäiset paristot loppuivat jo tänään, joten NiMH akkujen ostoon on seuraava matka ...
eph

Viesti Kirjoittaja eph »

Ainakin mitä itse kävin tässä keskiviikkona kokeilemassa non-working-samplea A70sta, niin vähän turhan pieneltä ainakin omaan makuuni se vaikutti. Lisäksi 'intensiivisessä' tähtäyssessiossa optisen kautta havaitsin että poskesta tarttui rasvaa/likaa lcd:hen, joten sitä saisi olla jatkuvasti pyyhkimässä.
eph
kuvia G3lla: http://digi.epmh.com
Rouva_X

Kameran pienuus ei ainakaan minua henk. koht. haittaa ollenkaan, päinvastoin :)

Sellainen kysymys vielä tuli tästä kamerasta mieleen, että onko siinä minkäänlaista linssinsuojusta itsessään ja toimiiko se miten näppärästi? Jotenkin olen alitajuisesti addiktoitunut tuollaisiin S45-mallisiin sivuun vedettäviin linssinsuojussysteemeihin...
HUOM ! Tähän kysymykseen EI TARVITSE ENÄÄ VASTATA ; kävin kaupassa hipelöimässä kameraa ja toimintamekanismi tuli selväksi
Vastaa Viestiin