Harkitsen G3 ostamista. Mutta näitä erinäisiä keskusteluja lueskelleena jäi muutama asia mietityytämään:
-Jos ostan suomesta tai ulkomailta, eikö molemmissa kameroissa ole mahdollista valita suomenkieli?
-Osaanko käyttää kameraa "oikein"? Kun en ole mikään tekniikan ihmelapsi, niin oppiiko käsisäätöjä käyttämään helposti? Jos kerta automaattisäädöt eivät ole hyviä...
-Vai olisiko Canonilla (olen merkkiin mieltynyt) jotain muuta mallia joka olisi parempi minulle? Kuvailen pääsääntöisesti koiria, ulkona ja sisällä.
G3:n ostaminen
-
-
Ajattelin kirjoittaa tähän tämän.
Canon.fi sivuilla lukee:
"Q: Toimiiko USA:sta ostettu digitaalikamera Suomessa ja onko takuu voimassa?
A: Digikameroiden peruspakettiin ei USA:ssa yleensä sisälly verkkolaitetta eikä akkuja. videoulostulo on NTSC-normin mukainen, Suomessa käytetään PAL-normia. NTSC-kuva näkyy suomalaisissa televisioissa ja videotykeissä yleensä mustavalkoisena, myöskään videon ääni ei kuulu. Muistikortit ovat samoja Euroopassa ja USA:ssa.
USA:ssa myytävät laturit/verkkolaitteet on tarkoitettu eri jännitteelle ja taajuudelle kuin Suomessa käytössä olevat. "
Kaikissa mitä minä olen nähnyt, on ollut verkkolaite ja akut mukana.
Kameran käyttöohjeissakin lukee, että kamera on NTSC ja PAL yhteensopiva, eli se on muutettavissa ja äänenkin pitäisi kaiketi kuulua.
USA:ssa myytävissä on sama verkkolaite mitä euroopassakin myytävissä, kun se sattuu olemaan 110-240v jännitteille, eli ei tarvitse vaihtaa kun verkkolaitteelta seinään menevä johto, joka on irrallinen.
Että pientä huijausta on.
Saakohan USA mallin kameroihin suomenkielen, jos päivittää firmwaren ?
Canon.fi sivuilla lukee:
"Q: Toimiiko USA:sta ostettu digitaalikamera Suomessa ja onko takuu voimassa?
A: Digikameroiden peruspakettiin ei USA:ssa yleensä sisälly verkkolaitetta eikä akkuja. videoulostulo on NTSC-normin mukainen, Suomessa käytetään PAL-normia. NTSC-kuva näkyy suomalaisissa televisioissa ja videotykeissä yleensä mustavalkoisena, myöskään videon ääni ei kuulu. Muistikortit ovat samoja Euroopassa ja USA:ssa.
USA:ssa myytävät laturit/verkkolaitteet on tarkoitettu eri jännitteelle ja taajuudelle kuin Suomessa käytössä olevat. "
Kaikissa mitä minä olen nähnyt, on ollut verkkolaite ja akut mukana.
Kameran käyttöohjeissakin lukee, että kamera on NTSC ja PAL yhteensopiva, eli se on muutettavissa ja äänenkin pitäisi kaiketi kuulua.
USA:ssa myytävissä on sama verkkolaite mitä euroopassakin myytävissä, kun se sattuu olemaan 110-240v jännitteille, eli ei tarvitse vaihtaa kun verkkolaitteelta seinään menevä johto, joka on irrallinen.
Että pientä huijausta on.
Saakohan USA mallin kameroihin suomenkielen, jos päivittää firmwaren ?
-
Re: G3:n ostaminen
toki.Iitu kirjoitti:Harkitsen G3 ostamista. Mutta näitä erinäisiä keskusteluja lueskelleena jäi muutama asia mietityytämään:
-Jos ostan suomesta tai ulkomailta, eikö molemmissa kameroissa ole mahdollista valita suomenkieli?
Omien kokemuksien osalta G3 vakiosäädöillä saa "kohtuullisia" kuvia, eikä jatkosäätäminenkään tuntunut ainakaan itsestäni kauhean vaikealta.Iitu kirjoitti: -Osaanko käyttää kameraa "oikein"? Kun en ole mikään tekniikan ihmelapsi, niin oppiiko käsisäätöjä käyttämään helposti? Jos kerta automaattisäädöt eivät ole hyviä...
G3 saa ainakin ulkoisen salaman kiinni, kohtuullisen hyödyllinen paljon kuvatessa.Iitu kirjoitti: -Vai olisiko Canonilla (olen merkkiin mieltynyt) jotain muuta mallia joka olisi parempi minulle? Kuvailen pääsääntöisesti koiria, ulkona ja sisällä.
Tietty jos G3 "iso" koko häiritsee niin sitten jokin A70/S50 voisi olla hyvä...[/quote]
eph
kuvia G3lla: http://digi.epmh.com
kuvia G3lla: http://digi.epmh.com