IXSUS 65vs75

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
Vastaa Viestiin
Vieves

IXSUS 65vs75

Viesti Kirjoittaja Vieves »

Olin ostamassa Ixus 65:sta, mutta myyjä kertoi että se korvataan 75:lla ihan lähipäivinä.Minkälaisia parannuksia tullut kameraan? Muutenkin IXUksesta, onko ollut hyvä ostos? Olen kuullut että hämäräkuvauksessa olisi parannettavaa? Muita mielipiteitä?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Zagwrath

Viesti Kirjoittaja Zagwrath »

vertailu

Eipä tuo kovin kummoselta päivitykseltä vaikuta. Sarjakuvaus hitaampi, yksi megapikseli lisää, hieman tarkempi näyttö, hieman leveämpi kuin edeltäjänsä, ISO1600 ja kasvojentunnistus. Tuossa on mennyt dpreviewllä hieman Ixus 70 ja 75 specsit sekasin eli niitä ei liian tarkkaan kannata tuijotella. Koko ja näyttö on siis vaihtanut paikkaa. Tässä alla muutaman käyttäjien ottamia kuvia, ei väliä vaikka onkin Ixus70 kun kuvanlaatu on kuitenkin sama.

linkki1
linkki2

Samaan hintaan saisi Canon Ixus 800IS joka olisi parempi vaihtoehto, minun mielestäni.
hkultala
Viesti:

Re: IXSUS 65vs75

Viesti Kirjoittaja hkultala »

Vieves kirjoitti:Olin ostamassa Ixus 65:sta, mutta myyjä kertoi että se korvataan 75:lla ihan lähipäivinä.Minkälaisia parannuksia tullut kameraan? Muutenkin IXUksesta, onko ollut hyvä ostos? Olen kuullut että hämäräkuvauksessa olisi parannettavaa? Muita mielipiteitä?
megapikseli lisää on huononnus eikä parannus.
Uudessa digic3-prosessorissa on aggressiivisempi kohinanvaimennus, joka pilaa kuvasta enemmän yksityiskohtia kuin vanha digic2 jo melko pienilläkin herkkyyksillä. Ja vaikka 75sta se ISO1600 löytyykin, on kuvanlaatu sillä aika pahaa puuroa.

Itse en maksaisi 75sta varmaan euroakaan enempää kuin 65sta.
(tosin 65nkin sijasta varmaan valitisisin jonkun vakavammin otettavan kameran)

Jos tuollaiseen pikkukennoiseen manuaalisäädöttömään leluun on tyytymässä niin sitten esim. se ixus800 on kuitenkin jo selvästi parempi pikkukennoinen manuaalisäädötön lelu pidempine zoomeineen ja kuvanvakaajineen ;)
Vieves

Sepä se, kun 65:siä ei enää kaupasta saanut, vaan se korvattiin tuolla 75:lla. Samaan hintaan saan 270€... ei mun mielestäni paha hinta, tietääkseni se 800IS maksaa hippasen enemmän kun tämä?
hkultala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hkultala »

Vieves kirjoitti:Sepä se, kun 65:siä ei enää kaupasta saanut, vaan se korvattiin tuolla 75:lla. Samaan hintaan saan 270€... ei mun mielestäni paha hinta, tietääkseni se 800IS maksaa hippasen enemmän kun tämä?
... mutta 60n joka on kuvanlaadullisesti sama kuin 65 saa 240 euroon. (erot 60n ja 65n välillä on se että 65 on isompi, siinä on isompi näytö ja siitä puuttuu optinen etsin)

tosin 240 eurolla saa kyllä parempiakin kameroita muilta valmistajilta...
Vieves

No laita listaa kameroista jotka ovat hyviä ja laadukkaita tuola hinnalla. Paha on amatöörin lähteä noista valikoimaan...
Auliss

Viesti Kirjoittaja Auliss »

Kohta vuoden ollut Ixus 65 joka tuli ostettua juuri pienen koon takia ja merkkiin luottaen. Pettymys ollut monella tapaa kameran näytöllä kuvat ovat hyvän näköisiä, koneella sitten kaipaa yksityiskohtia.
Näyttö etsimenä aurinkoisena päivänä ei ole mistään kotoisin eipä paljon erota mihin kohtaan kamera tarkentaa. Näytölle on ilmestynyt pari sameaa kohtaa.
Nyt tekee mieli saman valmistajan G7 mallia siinä ainakin on zoomia enemmän eikä kooltaan kuitenkaan jättiläinen.
redneckla

Viesti Kirjoittaja redneckla »

Muutaman päivän olen nyt näppäillyt Ixus 75:lla.
Näyttö on mukavan kokoinen ja tarpeeksi tarkkakin,
hymyssä suin sitä katselee :)
Mutta hämärässä näytön päivitys tökkii.
Voisikohan siihen vaikuttaa joku asetus,
nimittäin videokuvausmoodissa samoissa olosuhteissa ruutu liikkuu sulavasti.
Ixus 30:ssä en tällaista tökkimis "ominaisuutta" huomannut.

Muuten olen kameraan tyytyväinen, tyylikäs on :o ja joitakin kivoja uusia featureja kuten esim. punasilmäisyyden korjaus suoraan kamerassa.

e: vaikuttaisi että kamerassa on "pimeänäkö" ja se aiheuttaa tökkimistä.. en ole löytänyt asetusta jolla tuon saisi pois.
johann947

Viesti Kirjoittaja johann947 »

Minulla on kulkenut Ixus 75 taskussa (no joo, olen sillä kuvannutkin) parin kuukauden verran ja olen ollut siihen pääosin tyytyväinen, kun siis otetaan huomioon minkä kokoisesta vempaimesta on kyse. Valmiista kuvasta voi nähdä monenlaista informaatiota, mm. valotusajan ja aukon. Minulle ei ole vielä avautunut, mitä tietyt valotusajat merkitsevät. Mitä tarkoittaa: 0"5? Kyseessä ei ole 1/2 sekuntia, ei myöskään 1/5, ei myöskään 5 sekuntia.
M1gu

Viesti Kirjoittaja M1gu »

Mitä tarkoittaa: 0"5? Kyseessä ei ole 1/2 sekuntia, ei myöskään 1/5, ei myöskään 5 sekuntia.
Tarkoittaa juurikin puolen sekunnin valotusaikaa.
Vastaa Viestiin