S2 IS:n päivämäärän lisäys kuviin?
-
S2 IS:n päivämäärän lisäys kuviin?
Uusi kamera hommattu ja olen ihmetellyt tässä alkumetreillä että kuinka saan päivämäärän näkyviin kuviin, ohjekirjahan neuvoo kyllä kuinka lisätä päiväykset kuviin tulostettaessa, mutta entäs kun haluan päiväyksen näkyvän jo kuvia selattaessa esim. tietokoneella/tv:ssä?
P.S Ohjekirjaa olen tutkaillut kyllä tässä kiireissäni mutta reissuun pitäis lähtee jo parin päivän päästä joten kiire on sen mukainen.. :)
P.S Ohjekirjaa olen tutkaillut kyllä tässä kiireissäni mutta reissuun pitäis lähtee jo parin päivän päästä joten kiire on sen mukainen.. :)
-
Aika harva digikamera "polttaa" päiväystä kuviin kiinteästi. Jos semmoisen haluaa, niin se kannattaa tehdä tietokoneella, ennen kuin lähettää kuvat eteenpäin esim. kehityspalveluun. Kyllähän ne päivämäärätiedot kuitenkin kuvatiedoston EXIFeissä ovat, josta ne saa halutessaan esiin.
Asiaan löytyy monia tapoja ja ohjelmia, forumin haulla löytynee.
-
Ok, tämä selvensi jo, kiitoksia.viltawa kirjoitti:Aika harva digikamera "polttaa" päiväystä kuviin kiinteästi. Jos semmoisen haluaa, niin se kannattaa tehdä tietokoneella, ennen kuin lähettää kuvat eteenpäin esim. kehityspalveluun. Kyllähän ne päivämäärätiedot kuitenkin kuvatiedoston EXIFeissä ovat, josta ne saa halutessaan esiin.
-
- Viesti:
Ei saa päivämäärää suoraan kuviin. Sen sijaan ainakin oma palikka-XP löytää siirretyistä kuvista päivämäärän & kuvausajan. Sen voi sitten vähän yksinkertaisemmallakin kuvankäsittelyohjelmalla siihen lisätä, ennen kuvan kehittämistä.
Ne päivämäärät muuten ihan suoraan sanoen v*tuttaa just silloin, kun sellaisen on jo kiinteästi kuvaan lytännyt.
Ne päivämäärät muuten ihan suoraan sanoen v*tuttaa just silloin, kun sellaisen on jo kiinteästi kuvaan lytännyt.
sääli.
-
-
- Viesti: