canon a70 ja kuvien siirto..
-
canon a70 ja kuvien siirto..
Eli kuvien siirrosta tieto koneelle. Onko kenelläkään ilmennyt vastaavanlaista ongelmaa, että kun aloittaa siirron kamerasta niin muutaman kuvan siirtää, sit jää tiimalasi palamaan ja kone on "juntturissa" ei liiku hiiri, eikä toimi mikään muukaan. Kaikki ajurit olen asentanut, mutta. ihmetyttää...että mikä on vikana.
-
- Viesti:
-
Yksi huomio (WIN98)
Parit kerrat olen toiminut liian nopeasti, eli olen yrittänyt ladata kuvia heti avattuani Zoombrowserin (vai mikä se ohjelma nyt oli). Eli ainakin allekirjoittaneen pitää antaa koneen ladata kuvat muistiin ennen varsinaisen latausikkunan avaamista (lataus rullaa siellä oikealla alhaalla ja tunnetusti tiedonsiirto tuntuu vievän aikaa). Jos käynnistät latauksen ennen tämän "välilatauksen" loppuunsaattamista, niin ainakin oma kone menee juntturaan eikä lataus enää toimi ja ohjelmaa yrittää paniikissa käynnistellä sieltä sun täältä. Tämän virheen huomaa siitä, että CTRL+ALT+DEL komennon takaa löytyy useita auki olevia Zoombrowres -ohjelmia. Deletoimalla nämä päästään taas nollatilanteeseen.
-
Itse olen asentanut rompulta zoombrowserin ja hyvin on toiminut, vaikka minulla on windows 98 se (fi).
Eikös 98:ssa ole hieman ongelmia sen USB -liitännän kanssa, joskus olen saanut koneen kaatumaan, kun olen ottanut lennossa USB:n irti (ei kamerasta vaan joku muu lisälaite, en muista mikä)
Mutta nyt XP:ssähän voidaan oikeasta alakulmasta "disabloida" USB, jonka jälkeen sen voi ottaa irti koneen kaatumatta.
Eikös 98:ssa ole hieman ongelmia sen USB -liitännän kanssa, joskus olen saanut koneen kaatumaan, kun olen ottanut lennossa USB:n irti (ei kamerasta vaan joku muu lisälaite, en muista mikä)
Mutta nyt XP:ssähän voidaan oikeasta alakulmasta "disabloida" USB, jonka jälkeen sen voi ottaa irti koneen kaatumatta.
'\\\|///
{ o..o}
_\ ~ /____000o_____________
| Canon Powershot A70=>S3 IS |
{ o..o}
_\ ~ /____000o_____________
| Canon Powershot A70=>S3 IS |
-
-
Mulla ensimmäisen kameran kanssa oli myös kuvien purkuongelma, eli kuvien lataus jämähti paikalleen ja käyttöjärjestelmänä on Win98 SE. Silloin syylliseksi löytyi toisessa USB-liittimessä ollut skanneri, eli siitä johto irti niin homma alkoi pelaamaan. 98:ssahan on vielä näitä USB-ongelmia, niin ilmeisesti kannattaa irroittaa muut laitteet kun lataa kuvia.
Nykyisessä A70:ssä en ole kokeillu kuvien purkua skanneri kiinni koneessa, joten enpä osaa sanoa onko sillä Canoniin vaikutusta, edellinen oli HP:n kamera.
Nykyisessä A70:ssä en ole kokeillu kuvien purkua skanneri kiinni koneessa, joten enpä osaa sanoa onko sillä Canoniin vaikutusta, edellinen oli HP:n kamera.
-
-
Koneella ei ole merkitystä koska pullonkaulana on USB-väylä.jarie kirjoitti:No nyt ennen kuin marssin kauppaan ja osta tehokkaaman tietokoneen, niin kysyn a70 käyttäjiltä, että millaisia tietokoneita teillä on kuvien siirrossa??
Minun koneessa 500 suoritin ja 320 mt keskusmuistia ja win 98se
ja silti siirto tökkii....??
-
Tarkentaisitko hieman.. Minulla ei ollut USB portteja emolevyssä valmiina vaan jouduin ostamaan USB-kortin ja asensin sen. Kaikki ok, mutta kun ei vaan toimi kameran kanssa!!skv kirjoitti:Koneella ei ole merkitystä koska pullonkaulana on USB-väylä.jarie kirjoitti:No nyt ennen kuin marssin kauppaan ja osta tehokkaaman tietokoneen, niin kysyn a70 käyttäjiltä, että millaisia tietokoneita teillä on kuvien siirrossa??
Minun koneessa 500 suoritin ja 320 mt keskusmuistia ja win 98se
ja silti siirto tökkii....??
PS. meinaa mielenkiinto loppua...
-
No nyt toimii kuvien siirto kuin unelma. Sillä kävin päivittämässä tietokoneeni ja uudessa emolevyssä on USBit valmiina. Käyttöjärjestelmänä on sama vanha win 98se kuin edellisessä koneessa. Eli Vanha emolevy ei tullut toimeen USB-kortin kanssa ja siitä johtu kuvien siirron takkuaminen.
Kiitos kaikille neuvojille!!
Kiitos kaikille neuvojille!!