iView Multimedia Pro
-
iView Multimedia Pro
Mitähän muuten tämä iView Multimedia Pro haluaa tehdä kun käynnistyksessä palomuuri aina huutaa että tämä sovellus haluaa toimia palvelimena ja sen lisäksi ottaa muuten yhteyttä nettiin.
Olen vasta tutustumassa siihen ja käytän torilta halvalla saamaani sarjanumeroa tarkoituksena todellakin tutustua ohjelmaan ennen sen ostamista, mutta jos se haluaa jatkuvasti jostain syystä pitää yhteyksiä kotiin, niin vähän arveluttaa.
Ohjelma on yksityiskäyttöön sen verran kallis, että ainoa tapa tutustua siihen kunnolla on "try before buy"-periaate. Onko niin, että sarjanumero esimerkiksi aktivoidaan tuonne palvelimelle ja että ohjelma sen jälkeen on tyytyväinen eikä raportoi joka kerta kun käynnistelen sitä?
Olen vasta tutustumassa siihen ja käytän torilta halvalla saamaani sarjanumeroa tarkoituksena todellakin tutustua ohjelmaan ennen sen ostamista, mutta jos se haluaa jatkuvasti jostain syystä pitää yhteyksiä kotiin, niin vähän arveluttaa.
Ohjelma on yksityiskäyttöön sen verran kallis, että ainoa tapa tutustua siihen kunnolla on "try before buy"-periaate. Onko niin, että sarjanumero esimerkiksi aktivoidaan tuonne palvelimelle ja että ohjelma sen jälkeen on tyytyväinen eikä raportoi joka kerta kun käynnistelen sitä?
-
Re: iView Multimedia Pro
Taitaa olla nykyisissä ohjelmissa aika tavallista, että ne tarkistavat sarjanumeron oikeellisuuden palvelimelta tai vaihtoehtoisesti aktivoivat sen sarjanumeron käyttöön jolloin sitä ei enää voisi muut käyttää.Aarne-72 kirjoitti:Mitähän muuten tämä iView Multimedia Pro haluaa tehdä kun käynnistyksessä palomuuri aina huutaa että tämä sovellus haluaa toimia palvelimena ja sen lisäksi ottaa muuten yhteyttä nettiin.
Toistaiseksi fujifani, macin fanittamisinto on alkanut jo hiipua;-)
-
Joo, mulla on vähän "suurempi" kuvien skannailu- ja lajittelu rupeama edessä ja haen siihen tarpeeseen albumia.halvmi kirjoitti:Taitaa olla nykyisissä ohjelmissa aika tavallista, että ne tarkistavat sarjanumeron oikeellisuuden palvelimelta tai vaihtoehtoisesti aktivoivat sen sarjanumeron käyttöön jolloin sitä ei enää voisi muut käyttää.
Tähän asti olen käytellyt Adoben Albumia versio 2-jotain ja tuntuu että siinä ei oikein ole migraatio-polkua eteenpäin. Tästä syystä haeskelen vähän kunnollisempaa albumia ja tämän saitin keskustelujen perusteella päädyin kokeilemaan tätä iViewiä.
Tässä vaiheessa taitaisi riittää tieto siitä, että jos - ja varmaankin, kun - päädyn tähän softaan, niin että oston jälkeen voin käyttää sitä ilman että se huutelee pitkin toimittajan palvelimia ja että voin käyttää sitä sekä kotona pöytäkoneella, että konttorilla laptobissa. Työkoneella siksi, että vaikka tämä käyttö onkin aivan yksityisluontoista, haluan pitää mahdollisena käyttää näitä ohjelmia myös kannettavassa.
-
Joo, olenpa nyt hiukan ehtinyt pyöräyttää tätä iViewiä ja aika mukavalta tuntuu. Näyttäisi että sillä saa halutessaan nuo katalogi-tiedot myös kulkemaan ihan kuvan mukana. Sehän on yksi jota olen tässä hakemassakin.
Ajattelin vielä kokeilla viedä näin luokiteltuja kuvia vaikka tuohon iMatchiin ja on mukava nähdä säilyykö ne perille asti.
Kallis värkkihän tämä iView on, mutta taitaa mennä kuitenkin hankintaan. Sitä silmälläpitäen, niin onko tietoa minkälainen historiikki tämän ohjelman tekijöillä on. Onko kyseessä vanha talo ja ohjelma ja voisiko oletaa että sitä ylläpidettäisiin vielä kolmen, neljän vuodenkin kulutta.
Kellään tietoa tai hyvää arvausta joudutaanko parin vuoden kuluttua etsimään taas uusi softa? Pahahan näitä on ennustaa, mutta kuitenkin...
Ajattelin vielä kokeilla viedä näin luokiteltuja kuvia vaikka tuohon iMatchiin ja on mukava nähdä säilyykö ne perille asti.
Kallis värkkihän tämä iView on, mutta taitaa mennä kuitenkin hankintaan. Sitä silmälläpitäen, niin onko tietoa minkälainen historiikki tämän ohjelman tekijöillä on. Onko kyseessä vanha talo ja ohjelma ja voisiko oletaa että sitä ylläpidettäisiin vielä kolmen, neljän vuodenkin kulutta.
Kellään tietoa tai hyvää arvausta joudutaanko parin vuoden kuluttua etsimään taas uusi softa? Pahahan näitä on ennustaa, mutta kuitenkin...
-
http://www.iview-multimedia.com/company/history.phpAarne-72 kirjoitti:..onko tietoa minkälainen historiikki tämän ohjelman tekijöillä on. Onko kyseessä vanha talo ja ohjelma ja voisiko oletaa että sitä ylläpidettäisiin vielä kolmen, neljän vuodenkin kulutta..
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
-
No minäkin sitten kokeilin sitä ja en oikeastaan saanut selville, että miksi se haluaa "soittaa kotiin". Kokeilin jopa krakata kokeiluversion ja antaa sen sitten ottaa yhteyttä nettiin josko olisi selvinnyt tarkistavatko ne lisenssin, mutta ei siinä tapahtunut mitään ei edes sähköpostia tullut. Poistin jo tuon ohjelman, mutta se vaikutti pikaisella vilkaisulla ihan lupaavalta. Hinta 160€ on kallis mutta huomattavasti huokeampi kuin Fotostation, jota olen tässä myös vaihtoehtona mielessä pyöritellyt. Itse painiskelen tuon orkistosofta-asian kanssa, kun olisi kovasti tarvetta, mutta meinaan ostaa hyvän niin pitää tutkia huolellisesti kaikki vaihtoehdot. Tulen kohta hulluksi näiden kanssa:)Aarne-72 kirjoitti:Mitähän muuten tämä iView Multimedia Pro haluaa tehdä kun käynnistyksessä palomuuri aina huutaa että tämä sovellus haluaa toimia palvelimena ja sen lisäksi ottaa muuten yhteyttä nettiin.
-
Fotosationista ja muistakin vastaavista ohjelmista on vähän mainitaa tällä samalla alueella ketjussa "Arkistointiohjelmista, se tämän hetken paras ?"halvmi kirjoitti: No minäkin sitten kokeilin sitä ja en oikeastaan saanut selville, että miksi se haluaa "soittaa kotiin". Kokeilin jopa krakata kokeiluversion ja antaa sen sitten ottaa yhteyttä nettiin josko olisi selvinnyt tarkistavatko ne lisenssin, mutta ei siinä tapahtunut mitään ei edes sähköpostia tullut.
Miten kräkkäsit sen? Mulla on piraatti saranumero se näyttäisi kyllä antavan kaikki toiminnalliset ominaisuudet käytöön, mutta käyttäjätiedot (nimet jne.) on tyhjät. Oletin(!) että jos tämä olisi laillinen kauppa ja -juttu, niin siellä olisi käyttäjän nimi jne. ja että ehkä se sitten lakkaisi haluamasta toimia palvelimena.
Syy miksi nyt kiinnitän huomiota tähän on, että henk.koht. en halua koneelleni ohjelmia jotka tämän tästä tarjoaa jos jonkinlaista päivitystä jne. toisarvoista tietoa ja infoa. Käyn sitten kyllä toimittajan sivuilla kun jotain kaipailen.
Mulla on esimerkiksi GuitarPro jolle voidaan siististi sanoa että älä tsekkaa uutisia/uusia versioita, tai tee se vain kerran (vaikka) kuukaudessa. Näin se pitää mennä.
Ei kellään tosiaankaan ole tästä virallista versiota ja tietoa miten se silloin toimii tässä suhteessa?
-
Aarne-72 kirjoitti:Olen vasta tutustumassa siihen ja käytän torilta halvalla saamaani sarjanumeroa tarkoituksena todellakin tutustua ohjelmaan ennen sen ostamista, mutta jos se haluaa jatkuvasti jostain syystä pitää yhteyksiä kotiin, niin vähän arveluttaa.
Ohjelma on yksityiskäyttöön sen verran kallis, että ainoa tapa tutustua siihen kunnolla on "try before buy"-periaate.
Kuinka kauan meinasit aarne testata tuota ohjelmaa?
Siitähän on ladattavissa 21 päivän kokeiluversio. Haluatko koeponnistaa softaa kenties vuoden-pari ennen ostopäätöstä?
Ja mitä hintaan tulee, niin pakko on kysyä että minkälaisella kameralla kuvaat? "Lainasitko" sitä tai vastaavaa laitetta kenties kuukauden tahi vuoden ennenkuin päätit ostaa sen?
Piraattitoimintaan on olemassa omat fooruminsa. Kannattaa kysyä mieluummin sieltä.
Haukkukaa vaan mulukuks tahi pikkumaiseks. Vai tehäänkö tästä ihan luvan kanssa myös laittomien ohjelmaversioiden levitystä edistävä voorumi?
-
Noo, hiljaa mäessä. En ole kehoittanut ketään tekemään mitään enkä antanut ohjeita tai muutenkaan puhunut kannustavaan sävyyn tuosta asiasta. Sen sijaan olen selvästi kertonut mistä on kyse ja mitä olen tekemässä.webbimato kirjoitti:Siitähän on ladattavissa 21 päivän kokeiluversio. Haluatko koeponnistaa softaa kenties vuoden-pari ennen ostopäätöstä?
Mutta, kerrataan nyt kuitenkin vielä: Olen etsimässä ohjelmaa joka palvelisi omaa tarvettani nyt ja antaisi migraatiopolun muihin ohjelmiin tulevaisuudessa - sikäli kun se nyt ylipäätään on mahdollista. Tämän foorumin keskustelujen perusteella kiinnoistuin tästä nimenomaisesta ohjelmasta.
Varoihini nähden se on kuitenkin sen verran kallis, että haluan mahdollisuuksien mukaan selvittää mistä siinä on kysymys. Kuten sanoit, ohjelmasta saa kolmen viikon kokeiluversion ja tätäkään taustaa vastenkaan en tässä vaiheessa tee mitään ihmeellistä.
Olen myös kertonut, että en pidä ohjelmista jotka käynnistyessään soittelee kotiin ja sen tuloksena kertoilee minulle mitä uutta milloinkin on tullut ja kehoittaa päivittämään tms. ohjelman.
Jos pidät (potentiaalisen) asiakkaan pyrkimistä ennen ostopäätöstä selvittää tuotteen ominaisuudet laittomien ohjelmien jakamiseen ja käyttöön kannustavana, niin ehkä voisit ajatella kuitenkin vielä kertaalleen. Itsellesi ei ole koskaan käynyt niin, että jälkeenpäin huomaat että demoversion antama kuvan ja testaamiseen käytettävissäsi olleen ajan puitteissa et saanutkaan ohjelmasta oikeaa kuvaa.
Jos tähän ohjelmaan päädyn, niin mielen rahoittamiseksi voin varmaankin sitten pistää vaikka kopion Visalaskun tätä kauppaa koskevasta rivistä.
Niin että rauhaa lapset.
-
Siis tarkoitin kysyä että tekikö kaveri niin että ohjelmassa on sarjanumeron lisäksi myös käyttäjätiedot jonka oletin voivan olla ohjelmalle yksi indikaattori siitä että sitä ei ole rekisteröity ja näinollen voivan vaikuttaa tuohon yhteydenottohalukkuuteen.webbimato kirjoitti:Jep. Samapa tuo mulle on. En minä tätä foorumia ylläpidä. Ehkä kräkkäysvinkeille voitaisiin perustaa oma osionsa.
Miten kräkkäsit sen?
-
No sarjanumerogeneraattorilla, mutta ei tästä aiheesta taida olla syytä tämän enmpää, koska se on laitonta eikä ole mitään syytä herättää paheksuntaa kanssakeskustelijoissa eikä riksiin saa yllyttää etc.Miten kräkkäsit sen?
Sen verran voin kertoa, että en käyttäisi valokuvien käsittelyyn tai arkistointiin ohjelmaa lisenssiehtojen vastaisesti siitäkään syystä, että minulla ei olisi mahdollisuutta valittaa kenellekään jos kuvani tuhoutuisivat esim ohjelmavirheen seurauksena. Edellä mainittu perustuu kokemukseen.
-
Tuosta "kotiin soittelemisesta": Minulla ainakin jotkut ohjelmat haluavat soittaa kotiin ja jos estän sen, ei mitään hämminkiä. Jos sallin, tulee vastaus: "Ei uusia versioita" tms, ts tekevät automaattisesti päivitystarkistuksen. Joskus tietty on myös löytynyt uusi versio päivitettäväksi:)
En tosin tiedä mitä puheena oleva ohjelma tekisi.
t. Esa
En tosin tiedä mitä puheena oleva ohjelma tekisi.
t. Esa
-
Niin, samoilla linjoilla ollaan ja haenkin kyllä nimenomaan semmosta ohjelmaa jonka kanssa voisi sitten ajatella elelevänsä jonkun tovin. iView:in toimittaja on kyllä ilmeisesti aika pieni paja (verrattuna nyt vaikka johonkin Adobeen), mutta jos tuote sinällään on hyvä ja antaa polun eteenpäin (iptc ja exif-tiedot), niin ehkäpä silti. Pieni on joskus myös notkea.halvmi kirjoitti:Sen verran voin kertoa, että en käyttäisi valokuvien käsittelyyn tai arkistointiin ohjelmaa lisenssiehtojen vastaisesti siitäkään syystä, että minulla ei olisi mahdollisuutta valittaa kenellekään jos kuvani tuhoutuisivat esim ohjelmavirheen seurauksena. Edellä mainittu perustuu kokemukseen.Miten kräkkäsit sen?
Ajattelin kyllä vielä tsekata tuota iMatch sillä silmällä.
Tuohon soitteluun vielä sen verran, että minua ei nyt niinkään kiinnosta se että se (ilmeisesti) tsekkaa uudet versiot tms. vaan se, että minkä tähden se sen lisäksi haluaa toimia myös palvelimena (siis avata yhteyden toimiakseen serverinä). Näinä Sonyn rootkit-aikoina pistää vähän mietityttämään - vaikka se asiallisesti ottaen onkin varmaan mörköjen näkemistä.
Kysyin kuitenkin toimittajalta syytä moiseen, ja kattotaan nyt saadaanko vastausta.
-
Niin, sainpa Phililtä vastauksen kysymyksiini joista ensimmäinen koski siis tätä palvelimena toimimista ja toinen ei nyt liity silleen tähän asiaan.
Alla Philin kertomaa siitä miksi ohjelma on niin aktiivinen verkon suuntaan. En ole tietokoneneropatti, mutta sikäli kun käsitän, niin se yrittäisi nyt Philin mukaan vain tsekata paikallisverkon ja sen että sen piirissä ei olisi käynnissä samaan aikaan muita kopioita. En oikein ymmärrä noita subnet maskeja, mutta ehkäpä sen sitten niillä voi estää että se ei huutele pitkin ulkoista verkkoa.
En myöskään ole tutkinut käsikirjaa sillä silmällä - voi olla että siinä on mainintaa näistä aliverkon peitteistä.
Nyt menee ohi aiheen, mutta miten ne pitäsi muuten olla asetettuna kotiverkon kohdalla?
Alla vielä Philin vastaus (yhdellä väkäsellä) ja kysymys (kahdella väkäsellä).
> Dear Aarne,
> MediaPro checks the local network for other copies of MediaPro.
> There is no check on the internet, if there is then you must have
> your internet settings wrong - for example the wrong subnet mask.
> You can't disable this.
Regards, Phil.
>> Phil - don't know how to answer first question. Gerry
>>
>> Hi!
>>
>> I have tested iView MediaPro with an illegal serialnumber. It
>> (iView) is
>> good and now I would like to buy it.
>>
>> Before buying it I would like to ask a couple of questions.
>>
>> Firstly:
>> When I start up iView it opens two connetions to the internet (one for
>> normal client and one for server). I don't like this feature very
>> much,
>> and I would like to know if I can disable it or does it disable
>> itself,
>> for example, after registration?
Alla Philin kertomaa siitä miksi ohjelma on niin aktiivinen verkon suuntaan. En ole tietokoneneropatti, mutta sikäli kun käsitän, niin se yrittäisi nyt Philin mukaan vain tsekata paikallisverkon ja sen että sen piirissä ei olisi käynnissä samaan aikaan muita kopioita. En oikein ymmärrä noita subnet maskeja, mutta ehkäpä sen sitten niillä voi estää että se ei huutele pitkin ulkoista verkkoa.
En myöskään ole tutkinut käsikirjaa sillä silmällä - voi olla että siinä on mainintaa näistä aliverkon peitteistä.
Nyt menee ohi aiheen, mutta miten ne pitäsi muuten olla asetettuna kotiverkon kohdalla?
Alla vielä Philin vastaus (yhdellä väkäsellä) ja kysymys (kahdella väkäsellä).
> Dear Aarne,
> MediaPro checks the local network for other copies of MediaPro.
> There is no check on the internet, if there is then you must have
> your internet settings wrong - for example the wrong subnet mask.
> You can't disable this.
Regards, Phil.
>> Phil - don't know how to answer first question. Gerry
>>
>> Hi!
>>
>> I have tested iView MediaPro with an illegal serialnumber. It
>> (iView) is
>> good and now I would like to buy it.
>>
>> Before buying it I would like to ask a couple of questions.
>>
>> Firstly:
>> When I start up iView it opens two connetions to the internet (one for
>> normal client and one for server). I don't like this feature very
>> much,
>> and I would like to know if I can disable it or does it disable
>> itself,
>> for example, after registration?
-
Oho - otin tuon iMatchin kokeiluversion koneelle tarkoituksena hiukan kopasta myös sitä ja kokeilla myös nuiden iptc tietojen tuontia iViewistä toiseen ohjelmaan, mutta...
Siinäpä ohjelmassa on nyt jotain johon mun logiikka ei taivu lainkaan. Sain luotua sillä (hänen nimittämänsä) tietokannan ja joka ymmärtääkseni on siis kokoelman indeksit ja pitää varmaan sisällään myös mm. pikkukuvat jne. Mutta siihenpä se sitten tyssäsikin. En ainakaan pikaisella testillä saanut tuotua siihen ensimmäistäkään kuvaa, kokonaisesta hakemistotosta puhumattakaan.
Mikään vedä ja pudota tekniikka ei näytä purevan mihinkään sivuun ja myöskään valikoista ei tunnu löytyvän mitään importtia tai get stills, pics tms. juttua.
Mistä päästä sille pitäisi lähteä yrittämään näitä kuvien tuontia.
Siinäpä ohjelmassa on nyt jotain johon mun logiikka ei taivu lainkaan. Sain luotua sillä (hänen nimittämänsä) tietokannan ja joka ymmärtääkseni on siis kokoelman indeksit ja pitää varmaan sisällään myös mm. pikkukuvat jne. Mutta siihenpä se sitten tyssäsikin. En ainakaan pikaisella testillä saanut tuotua siihen ensimmäistäkään kuvaa, kokonaisesta hakemistotosta puhumattakaan.
Mikään vedä ja pudota tekniikka ei näytä purevan mihinkään sivuun ja myöskään valikoista ei tunnu löytyvän mitään importtia tai get stills, pics tms. juttua.
Mistä päästä sille pitäisi lähteä yrittämään näitä kuvien tuontia.
-
Tyhmä kysymys; iView MediaPro:stahan on free 21 day trial, miksi käyttää toriversiota lisenssistä?
Itse käytän iView Media Pro:ta Macilla mm. omien kuvien ylläpitoon, tosin nyt kun näki Applen Aperturen ja kokeili Adoben Lightroomia, mielenkiinto heräsi siihen suuntaan. iView Media Pro on myös työn puolesta käytöstä koska tietyt ominaisuudet osittautuivat toimivimmiksi (ja bugittomimmiksi) muihin verrattuna.
Itse käytän iView Media Pro:ta Macilla mm. omien kuvien ylläpitoon, tosin nyt kun näki Applen Aperturen ja kokeili Adoben Lightroomia, mielenkiinto heräsi siihen suuntaan. iView Media Pro on myös työn puolesta käytöstä koska tietyt ominaisuudet osittautuivat toimivimmiksi (ja bugittomimmiksi) muihin verrattuna.
-
- Viesti:
olenko vain tyhmä
Mulla on pieni ongelma cd/dvd-levyjen arkistoinnissa tällä. Olen koonnut dvd:n verran kuvia kiintolevylle, tehnyt arkiston, polttanut levyn ja siirtänyt arkiston sitten osoittamaan dvd-asemalle reset folder path -toiminnolla. Nyt minulla on sitten x kpl dvd-levyjä arkistoitu, ja nyt catalog folderissa on vain yksi hakemisto, E: eli dvd-asemani. Tosi kätevää. Eikö tämä osaa mitää 'virtuaalisia' hakemistoja vai enkö minä vain osaa?
Vai pitääkö minun tehdä oma katalogi joka levystä? Saanko nämä sitten yhdistettyä samaan näkymään?
Mites teillä muilla toi nopeuspuoli, alihakemistojen avaaminen kestää mulla ihan törkeän kauan.. Katalogin koko on tällä hetkellä n. 480MB, 6700 kuvaa joista 160x thumbnailit ja 800x preview-kuvat medium-laadulla.
Vai pitääkö minun tehdä oma katalogi joka levystä? Saanko nämä sitten yhdistettyä samaan näkymään?
Mites teillä muilla toi nopeuspuoli, alihakemistojen avaaminen kestää mulla ihan törkeän kauan.. Katalogin koko on tällä hetkellä n. 480MB, 6700 kuvaa joista 160x thumbnailit ja 800x preview-kuvat medium-laadulla.
-
Re: olenko vain tyhmä
Ei pidä/tarvitse. Saat yhdistettyä.oh6jih kirjoitti: Vai pitääkö minun tehdä oma katalogi joka levystä? Saanko nämä sitten yhdistettyä samaan näkymään?
Itse olen ensin polttanut selkeästi nimetyn/numeroidun DVD:n ja sitten pudottanut sen iVPM:n ikkunaan, antanut ohjelman tehdä katalogin valmiiksi. Tarkastanut, että kaikki toimii ja sitten poistanut kuvat kovikselta.
Katalogeja, jos on hidas kone, voi pitää useampia. Pääkatalogin lisäksi voi pitää vaikka katalogia jossa on kuvat, jotka eivät ole sähköisessä muodossa. Eli CD:lle ja DVD:lle voi olla oma katalogi.
Ei havaittavaan viivettä (Quad 4x2,5Ghz/5Gt) 40000 kuvaa katalogissa, katalogin koko 400 megaa, eli suhteellisesti huomattavasti pienempi kun kysyjän. Thumbnailin koko 160 x 160.oh6jih kirjoitti:Mites teillä muilla toi nopeuspuoli, alihakemistojen avaaminen kestää mulla ihan törkeän kauan.. Katalogin koko on tällä hetkellä n. 480MB, 6700 kuvaa joista 160x thumbnailit ja 800x preview-kuvat medium-laadulla.
Prewiew-kuva? (en ole Mac puolella preview kuvaan törmännyt) Jos kuva on ohjelman saavana, se aukeaa täydessä koossa ja täydellä laadulla ruudulle. Jos kuva ei ole saatavana, vaan on jollain koviksella, joka ei ole kytketty tai DVD:llä, ohjelma ilmoittaa polun mistä kuvan löytää.
Mihin tarvitaan preview-kuvaa? Thumbnailhan on se "preview", josta voi valita tarvittavat kuvat. Jos 160x160 ei riitä voi kokoa kasvattaa niin suureksi kuin tarvitsee. iVMP:n kannattaa antaa itse tehdä esikatselukuvat, sillä ne ovat laadultaan paljon parempia kuin kameroiden tai muiden ohjelmien tekemät kuvat ja ovat tiedostokooltaan pienempiä.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
-
- Viesti:
Re: olenko vain tyhmä
adele kirjoitti: Itse olen ensin polttanut selkeästi nimetyn/numeroidun DVD:n ja sitten pudottanut sen iVPM:n ikkunaan, antanut ohjelman tehdä katalogin valmiiksi. Tarkastanut, että kaikki toimii ja sitten poistanut kuvat kovikselta.
Katalogeja, jos on hidas kone, voi pitää useampia. Pääkatalogin lisäksi voi pitää vaikka katalogia jossa on kuvat, jotka eivät ole sähköisessä muodossa. Eli CD:lle ja DVD:lle voi olla oma katalogi.
Tämä toivottavasti selventää. eli minulla on kaikki kuvat dvd:llä (tällä hetkellä 4kpl), ja iview näyttää kaikkien sijainniksi E-aseman, mikä tietysti pitää paikkansa, mutta ei hirveästi lohduta kun pitäisi vielä tietää mllä levyllä se kuva on. Olen tehnyt tuon katalogin toisin päin kuin sinä, eli kerännyt kuvat koneeseen yhten hakemistoon, tehnyt katalogin, polttanut sen levylle ja iviewin 'reset folder path' -toiminnolla laittanut katalogin osoittaamaan juuri poltettua levyä. Mulla noita kuvia kuitenkin tulee loppuviimein sen verran hidasta tahtia että ehtisin niitä mukavasti arkistoida tähän ennen kuin poltan niistä levyn. Tämän takia suoritusjärjestys on tämä.
mulla on viive n. 3-4sek, iview näyttää vievän prossutehoa n. 2% (1.7GHz centrino & 1GB muistia) joten koneen tehoista se ei näyttäisi olevan kiinni...adele kirjoitti:Ei havaittavaan viivettä (Quad 4x2,5Ghz/5Gt) 40000 kuvaa katalogissa, katalogin koko 400 megaa, eli suhteellisesti huomattavasti pienempi kun kysyjän. Thumbnailin koko 160 x 160.oh6jih kirjoitti:Mites teillä muilla toi nopeuspuoli, alihakemistojen avaaminen kestää mulla ihan törkeän kauan.. Katalogin koko on tällä hetkellä n. 480MB, 6700 kuvaa joista 160x thumbnailit ja 800x preview-kuvat medium-laadulla.
Preview-kuvaa tarvitaan koska kaikki kuvat ovat/tulevat olemaan dvd-levyillä, ja puolet ohjelman käytöstä tulisi olemaan kuvien selailua ihan huvikseen, ja siihen tarkoitukseen riittäisi se 800x kuvakin. Antaa tuo näköjään tehdä 640x thumbnailinkin, ehkä käytän sitten sitä jos toi nopeus parantuisi sillä.adele kirjoitti:Prewiew-kuva? (en ole Mac puolella preview kuvaan törmännyt) Jos kuva on ohjelman saavana, se aukeaa täydessä koossa ja täydellä laadulla ruudulle. Jos kuva ei ole saatavana, vaan on jollain koviksella, joka ei ole kytketty tai DVD:llä, ohjelma ilmoittaa polun mistä kuvan löytää.
Mihin tarvitaan preview-kuvaa? Thumbnailhan on se "preview", josta voi valita tarvittavat kuvat. Jos 160x160 ei riitä voi kokoa kasvattaa niin suureksi kuin tarvitsee. iVMP:n kannattaa antaa itse tehdä esikatselukuvat, sillä ne ovat laadultaan paljon parempia kuin kameroiden tai muiden ohjelmien tekemät kuvat ja ovat tiedostokooltaan pienempiä.