Aina välillä törmään ongelmaan, että joukko henkilöitä haluaisi paperikopioita kuvistani, jolloin hoidan kuvien tilaukset, kuvien jakelun ja rahastuksen. Tämän takia en viitsi useimmiten edes tarjota mahdollisuutta saada kuvista paperikopiota.
Onko kenelläkään tietoa sellaisesta, mielellään kotimaisesta palveluntarjoajasta, joka tarjoaisi verkkopalvelimen johon kuvat voisi viedä. Sitten voisi kutsua ihmisiä katsomaan niitä niin, että he pystyvät siitä itse suoraan lähettämään kuvat kopioitaviksi ja rahastus hoituisi samalla tavalla kuin esimerkiksi fotonetillä, ilman minun myötävaikutustani. Olisi vielä hyvä juttu, jos itse pystyisi laittamaan pienoisen lisähinnan kuville, joka sitten tilitettäisiin minulle, eikä kaikki raha menisi paperikopioita tekevälle yritykselle.
Ifi albumi on aika lähellä etsimääni ratkaisua. Pahin ongelma Ifi albumissa on se, että en halua jakaa alkuperäisiä digitaalisia tiedostoja eteenpäin! Nykyisessä versiossa henkilö voi ladata omalle koneelleen myös alkuperäiset digitaaliset tiedostot.
Ifi albumissa ei myöskään ole mahdollisuutta lisätä laskutukseen omaa (pientä) osuuttaan, joka sitten tilitetään jälkikäteen.
On tietysti myös olemassa kuvatoimistoja mutta kuvien myyminen sitä kautta sukulaisille ja tutuille, tekee kuvista aivan liian kalliita. Todennäköisesti se ei edes onnistuisi kuvatoimistojen kautta. En edes tiedä saako kuvatoimistosta paperikuvia?
Olisiko tällaiselle palvelulle markkinarakoa?
Kuvagalleriasta kuvat suoraan maksulliseen tulostukseen?
-
- Viesti:
-
Itsekin olen tällaista joskus metsästänyt, mutta ei löydy suomesta. Ulkomailta (varsinkin jenkeistä) useita, mutta taitaa tulla kuvatoimitusten postikulut ja toimitusajat vähän turhan isoiksi.
Ehdottelin tämmöistä palvelua joskus IFI:lle, mutta eivät vaivautuneet edes vastaamaan.
Tero Lyttinen
www.videoracing.fi/kuvakauppa
Ehdottelin tämmöistä palvelua joskus IFI:lle, mutta eivät vaivautuneet edes vastaamaan.
Tero Lyttinen
www.videoracing.fi/kuvakauppa
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Ajattelinkin, että on joku varmaan tätä(kin) asiaa jo ajatellut. Hyvä tietää, että ei kannata turhaan Ifi:lle viestiä asiasta lähettää. Fotonetti näyttäisi vielä ketterältä yritykseltä, joka voisi uusista ajatuksista vielä kiinnostuakin.
Yritin nopeasti katsoa Fujin Digilab -sivuilta mutta en kyllä löytänyt mitään mainintaa tästä asiasta. Olisiko sinulla Tipe joku linkki takataskussa?
Yritin nopeasti katsoa Fujin Digilab -sivuilta mutta en kyllä löytänyt mitään mainintaa tästä asiasta. Olisiko sinulla Tipe joku linkki takataskussa?
-
- Viesti:
Fujilla on vastaavanlainen palvelu kuin Ifilläkin. Näyttäisi, että sieltä ei saa vieras ladattua kuvaa isona itselleen. Mutta provisioita ei saa sieltäkään.
http://www.fuji.fi/
http://www.fuji.fi/
olli Rinne http://www.digifaq.info/
-
Re: Kuvagalleriasta kuvat suoraan maksulliseen tulostukseen?
mtv3:n Kuvaboxissa voi jakaa kuvat niin, että kaverit voi tilata niistä kuvia omaan laskuunsa. Kuvat on fotoykkösen tekemiä.
Varsinaisesti Kuvaboxi on kuvien nettijakamiseen tarkoitettu, mutta toimii siis samalla kuvientilauspaikkana.
www.kuvaboxi.fi
Varsinaisesti Kuvaboxi on kuvien nettijakamiseen tarkoitettu, mutta toimii siis samalla kuvientilauspaikkana.
www.kuvaboxi.fi
-
- Viesti: